X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו. פסגת הניצחון - עצמאות מדינתנו [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
"הצוררים החדשים חושבים שאין לנו לכידות וטועים"
ראש הממשלה אמר כי אויבי ישראל טועים בהערכתם לחוסן החברתי הפנימי בישראל "אויבינו ימצאו אותנו עומדים יחד כתף אל כתף, והם יגלו שוב את הכוחות העצומים שטמונים בעמנו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי על אויבי ישראל המבקשים להשמדתה לדעת שימצאו את אזרחי ישראל עומדים יחד כתף אל כתף ובתגובה מוחצת.
"אזרחי ישראל, אני עומד פה הרבה שנים, ואני מצהיר בפני העולם כולו - לעולם לא עוד. הפעם אני מדגיש: מבקשי נפשנו, הצוררים החדשים, אולי חושבים שאין לנו את הנחישות והלכידות הפנימית לעמוד מולם. הם טועים בגדול. אנחנו נגן על עצמנו, ונהדוף יחד כל איום על קיומנו", אמר (יום ב', 17.4.23) בטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, המתקיים במוזאון יד ושם בירושלים.
עוד הוסיף כי אומנם העולם השתנה מאז ימי השואה, אבל הקריאות להשמדתנו לא פסקו והיום הן באות ממשטר האימים בטהרן. "הלקח העיקרי שלמדנו בשואה, הוא שעלינו לבלום את כוחות הרשע מוקדם ככל האפשר. מדינת היהודים חייבת להבטיח שיהיה בידה הכוח להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב, מול כל איום. הערב, כאן ב'יד ושם', אני מוסיף: ניצחון העבר אינו מבטיח לבדו, את ניצחון העתיד. ניצחון העתיד מחייב נחרצות תמידית, ומאבק חסר-פשרות במבקשי נפשנו. לכן אנחנו נאבקים בתקיפות בכל הסכם גרעין עם אירן, שיסלול את דרכה לנשק גרעיני. מאותה סיבה אנחנו נאבקים בתקיפות בשלוחות הטרור של אירן סביבנו. מי שמבקש ללפות אותנו בטבעת חנק של טרור ייתקל בתגובה מוחצת. אויבינו ימצאו אותנו עומדים יחד, כתף-אל-כתף. הם יגלו שוב את הכוחות העצומים שטמונים בעמנו", אמר.
לדברי ראש הממשלה, הניצחון על אויבינו אינו יכול למחוק את עוצמת הטרגדיה של עמנו בשואה. "קהילות שלמות נחרבו, מיליוני אחינו ואחיותינו נטבחו במיתות מחרידות, ונוסף עליהם נרצחו מיליוני בני עמים אחרים. ערכי המוסר נרמסו, התרבות האנושית רוסקה, צלם האדם הושפל עד עפר. צלקות הכאב אלה יישארו עימנו לנצח ולמרות כל זאת, עלינו לזכור את הניצחון הייחודי של עם ישראל. הניצחון הזה מתגלה במשפחות הגדולות והמפוארות שהקימו שורדי השואה, ניצחון זה משתקף גם בקומתם הזקופה של משתתפי מצעד החיים, אבל פסגת הניצחון היא עצמאות מדינתנו בת ה-75", הוסיף.

תאריך:  17/04/2023   |   עודכן:  17/04/2023
+לזכרם
10:28 18/04/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

ששה מיליון נספים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השואה שלפני הפתרון הסופי
07:48 18/04/23  |  פרופ' גדעון גרייף   |   לרשימה המלאה

שואת יהודי יוגוסלביה כמעט ונשכחה, למרות ששלושה רבעים מהם נרצחו - הן בידי הגרמנים והן בידי משתפי הפעולה המקומיים  ▪  הרצח כאן החל עוד לפני ההשמדה במזרח אירופה

רישום יהודי בלגרד, 19.4.41 [צילום: ארכיון יד ושם]
+ה"קמרד" של היים Q609
07:48 18/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בגיל 14 יזם, כתב וצייר איוון פולק עיתון ילדים בגטו טרזין: הוא תיאר את המתרחש בגטו, עקץ בטוב לב את חבריו והפליג במחוזות הדמיון לארה"ב והודו

גיליון 12 של "קמרד" [צילום: בית טרזין]
+"אחרי השואה אני חייב להאמין באלוקים"
07:46 18/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בביקורו הראשון באושוויץ הבין הרב זקס - הרב הראשי לבריטניה ומהוגי הדעות היהודיים החשובים ביותר - ש"כאשר אלוקים מדבר ובני אדם מסרבים להאזין, אפילו הוא חסר אונים"

אושוויץ. חופש הבחירה אינו נלקח [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+"תפילה שנשאיר ימים קדושים אלה מעל המחלוקת"
20:16 17/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה פתח את טקס הזיכרון הממלכתי ואת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבקשה מאזרחי ישראל שלמרות המחלוקת הפוליטית יתייחדו גם השנה בשותפות, באבל ובזיכרון

הרצוג. "לא שנה רגילה" [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+"להרוג את אויבינו, אבל לא לשרוף בתים"
19:24 17/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה אמר כי השואה לימדה את העם היהודי שעליו להיות מסוגל להגן על עצמו מבלי לאבד את דמותו המוסרית  ▪  "אנחנו מבינים את הרוע יותר טוב מכל עם בהיסטוריה"

חיילים מבקרים במוזיאון יד ושם, השבוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יצויינו בכנסת
15:59 17/04/23  |  

מחר (ג'), יום הזיכרון לשואה לגבורה, יוזמנו חברי הכנסת ובאי הבית להדליק את נר היזכור עם כניסתם למשכן הכנסת, בשעות 11:00-08:00. יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה ידליק נר יזכור בשעה 09:15.
בשעה 11:00 ייפתח בטרקלין שאגאל הטקס הממלכתי "לכל איש יש שם". הטקס יתקיים בכנסת זו השנה ה-34 וייערך בסימן "התנגדות יהודית בתקופת השואה - בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה". הטקס ייפתח בהדלקת שישה נרות זיכרון, ע"י שורדי שואה ובני משפחותיהם: שורדת השואה פליציה לייס, שורד השואה בנימין בשן, שורדת השואה סופי זקס מלווה בביתה ח"כ יסמין פרידמן, שורדת השואה פאולינה דוידסון מלווה בבנה ח"כ סימון דוידסון, דור שני לשורדי שואה חיה ניר מלווה בכלתה ח"כ שרון ניר ודור שני לשורדי שואה מיכאלה אקוניס מלווה בבנה השר אופיר אקוניס.
לאחר מכן, יו"ר הכנסת אוחנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שרים, חברי כנסת ויו"ר הנהלת "יד ושם" דני דיין - יקראו משמות נספי השואה.

+אש תמיד
13:43 17/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הלילה, הם עולים ויורדים מהר האפר, מהדרגשים, מהמקלחות, מהכבשנים  ▪  הלילה אשאף את עשן הכבשנים מלא ריאותיי, מבקש לחוש עוד רגעים של חסד נורא להתייחד עם מי שעלו בסערה השמיימה

לזכרם [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הצוררים החדשים חושבים שאין לנו לכידות וטועים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איציק וולף
נשיא המדינה פתח את טקס הזיכרון הממלכתי ואת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבקשה מאזרחי ישראל שלמרות המחלוקת הפוליטית יתייחדו גם השנה בשותפות, באבל ובזיכרון
איציק וולף
ראש האופוזיציה אמר כי השואה לימדה את העם היהודי שעליו להיות מסוגל להגן על עצמו מבלי לאבד את דמותו המוסרית    "אנחנו מבינים את הרוע יותר טוב מכל עם בהיסטוריה"
עמנואל בן-סבו
הלילה, הם עולים ויורדים מהר האפר, מהדרגשים, מהמקלחות, מהכבשנים    הלילה אשאף את עשן הכבשנים מלא ריאותיי, מבקש לחוש עוד רגעים של חסד נורא להתייחד עם מי שעלו בסערה השמיימה
מירב ארד
ב-2022 נרשם גידול חד במספר התקיפות האנטישמיות בארה"ב, וכן גידול במספר התקריות האנטישמיות גם בבלגיה, בהונגריה, באיטליה ובאוסטרליה    ירידה נרשמה במדינות אחרות, בהן גרמניה, צרפת ובריטניה
מירב ארד
מבין שורדי השואה הזכאים, 65% מקבלי קצבת סיעוד ו-31% מהם מקבלים קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il