ברשות לתחבורה ציבורית, שבראשה עומד רן שדמי, טרם הפנימו מהי תודעת שירות. מפעילי התחבורה הציבורית אינם מיידעים כראוי את ציבור הנוסעים בשינויים המתוכננים. בתחנות האוטובוס לא נתלות מודעות המיידעות על השינויים, וכל חברה בוחרת מתי והאם להודיע לציבור. חלק מן החברות כלל לא הודיעו ללקוחותיהן על השינוי, אחרות הסתפקו בהודעה כללית באתרי האינטרנט. מפעילים אחרים פרסמו הודעה מסורבלת עם רשימה שקשה לפענח ושלא נרשם בה מה התדירות של הקווים בעקבות הצמצום. באתרי חלק מן החברות קיימת הודעה אך לוחות הזמנים אינם מעודכנים ורק מקצת החברות, כגון מטרופולין, פרסמו טבלאות ברורות.
כבר בתחילת חודש רמדאן צומצם השירות, בעיקר בשעות הערב שבהן מתקיימת סעודת האיפטר, אך כעת מדובר בצמצום דרסטי העשוי בחלק מהמקומות להגיע לעשרות אחוזים, הפוגע קשה בשירות לנוסע.