X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"גם שמעון פרס לא עשה צבא" [צילום: אריאל חרמוני]
שיחה קשה בין גלנט לנציגי המשפחות השכולות
לבת שכולה שביקשה ששרים לא יגיעו לבתי העלמין השיב שר הביטחון כי היא יכולה להגיע לבית העלמין יום קודם "הוצאת נבחרי ציבור מבתי העלמין - כמו לקפל את הדגל" שב"כ אוסף מידע על התארגנויות לשיבוש טקסי יום הזיכרון

שיחה טעונה התקיימה הבוקר (יום ג', 18.4.23) בין שר הביטחון יואב גלנט לנציגי משפחות שכולות, ביניהם יו"ר יד לבנים אלי בן-שם ויו"ר המועצה להנצחת החייל הפרופסור שלמה מור-יוסף. הנציגים ביקשו ששר שלא שירת בצבא לא יגיע לבית העלמין ביום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל בשבוע הבא.
על-פי טענת הכתב, שלדבריו אומתה מול שלושה מקורות, השר גלנט השיב לבת שכולה שביקשה שלא ינאמו שרים משתמטים: "תגיעי לבית הקברות ביום אחר". בלשכת שר הביטחון הגיבו לפרסום: "מדובר בפרסום שקרי. הדברים לא נאמרו על-ידי שר הביטחון גלנט. אחת מחברות המועצה ציינה כי היא איננה מתכוונת להגיע לבית העלמין ביום הזיכרון אלא יום לפני כן. כמו-כן, בלשכת שר הביטחון הנחו את היועץ המשפטי להערך לתביעת הערוץ על פרסום דברי שקר".
במהלך השיחה, שפרטיה פורסמו לראשונה בכאן חדשות, נציגי משפחות שכולות אמרו לשר הביטחון שסילוקו של חבר הכנסת בועז ביסמוט אתמול מטקס יום השואה "זה כלום" זאת לעומת מה שעלול להיות בשבוע הבא. נציגי המשפחות הזהירו את השר מפגיעה בזכר הנופלים, אך לדברי חלקם השר נשאר אדיש.

השיחה הקשה של שר הביטחון עם נציגי המשפחות השכולות:
[צילום: אריאל חרמוני]

יו"ר המועצה להנצחת החייל: "ממליצים שתחליף נציגים שלא עשו צבא, משפחות לא רוצות נואמים שלא שירתו בצבא".
שר הביטחון: "גם שמעון פרס לא עשה צבא".
בת שכולה: "אני לא מכונה שיגיע לבית העלמין שלנו שר משתמט".
שר הביטחון: "אל תגיעי ביום הזיכרון, תגיעי יום קודם".
אח שכול: "אפשר לשקול שפוליטיקאים יניחו זר, אבל לא יישאו נאומים".
שר הביטחון: "בשום פנים ואופן לא".
יו"ר יד לבנים הציע להכתיב לחברי הכנסת והשרים מה לומר: "שיהיה נוסח אחיד, דף מסרים מהממשלה, שלא יהיו אמירות שיפגעו בזכר הנופלים".
שר הביטחון: "אני לא יכול לשלוט במסרים של נבחרי ציבור".

[צילום: אריאל חרמוני]

ברקע קריאות של משפחות שכולות לפוליטיקאים שלא להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון, גלנט התייחס לנושא ואמר: "נבחרי הציבור, המייצגים אותו בכנסת או בממשלה, נבחרים על-ידי העם, ומהווים סמל, כל אחד בתקופתו ובהתאם לתפקידו. אני סבור שעליהם להיות נוכחים בבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה".
השר מתח ביקורת על הדרישה להוציא נבחרי ציבור מבתי העלמין ואמר: "כמוה הדרישה לקיפול דגל ישראל. אסור לנו כחברה לאבד את אחד הנכסים החברתיים המרכזיים שיש לנו, המהווים גשר של אחדות, צה״ל וארגוני הביטחון בכלל ומשפחת השכול בפרט". את הדברים אמר שר הביטחון בתום פגישה עם המועצה הציבורית להנצחת החייל.
גלנט שוחח אתמול עם יו"ר יד לבנים אלי בן שם במשך כשעה וחצי, כשהנושא המרכזי הוא החשש שאירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל יהפכו לאירוע שמזלזל בכבוד הנופלים. ההחלטה אם למנוע השנה הגעת פוליטיקאים צפויה להתקבל בישיבת הממשלה ביום ראשון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שיכריע בנושא.
שירות הביטחון הכללי החל באיסוף מידע מודיעיני לקראת התארגנויות לשיבוש טקסי יום הזיכרון. השב"כ עושה זאת על-מנת להערך כראוי לתגבור האבטחה על שרים וחברי כנסת שיגיעו לנאום בבתי העלמין.

[צילום: אריאל חרמוני]
תאריך:  18/04/2023   |   עודכן:  18/04/2023
+שערוריית ההתנכלות לזכות הציבור לדעת
10:39 19/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ידיעה חשובה שהריני תמה שעברה כלא הייתה: אם יהיו קריאות ביניים בעת נאומו של ביבי, הממשלה תסיט את המצלמה מן האירוע לטובת תצלום מוקלט מראש של החזרה הכללית כדי שהציבור לא יראה מה חושב חלק מהקהל הנוכח על נתניהו

נתניהו. מגמה מסוכנת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מועצת העיתונות: שידור הקלטה בטקס המשואות אופייני לדיקטטורות
10:39 19/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתריעה כי הפסקת השידור החי של טקס הדלקת המשואות ושידור הקלטה של החזרה שתערך לטקס במקומו תייצר פגיעה חמורה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת

רגב. אפס הכלה [צילום: פלאש 90]
+"ערוצים 11, 12 ו-13 לא יכולים להסכים לצנזורה בטקס המשואות"
09:23 19/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה קורא לערוצי הטלוויזיה המרכזיים שלא להסכים לאפשרות של שידור הקלטת החזרה הגנרלית של טקס המשואות אם תתפתח במקום מחאה  ▪  "זו הכחשת המציאות, הנדסת תודעה ופייק ניוז בשידור חי"

רגב. תכנון לצנזור מחאה ככל שתתפתח [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+תפוח רקוב
08:44 19/04/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

אין להסתפק בתגובה רפה וסלחנית של חברת "אל על" על דבריו של תפוח רקוב, תגובה שאינה כוללת גינוי חד-משמעי של המעשה הנואל של התפוח הרקוב, פרסום שמו המלא בפומבי, הוקעתו במלים חריפות, ופיטוריו לאלתר של התפוח הרקוב שסרח  ▪  פחות מכך יביא למחשבה שהתפוח הרקוב הזה איננו יחיד בחברה

תגובה רפה [צילום: משה שי, פלאש 90]
+רגע לפני, נורות אזהרה
07:52 19/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

נשמתי עמוקות, דרוך ומתוח כשראש הממשלה נאם בטקס המרכזי, יראתי מפני חילול הזיכרון על-ידי מי מסוכני הכאוס אשר יצליח לחדור לטקס כדי לבזות את זכר הקורבנות ומשפחות הנספים

נתניהו בטקס יום השואה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו התחייב: הרפורמה המשפטית לא תקודם
22:47 18/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בלשכת ראש הממשלה לא מגיבים לדיווח לפיו בשיחה שהתנהלה בין ראש הממשלה לראשי חברת דירוג האשראי, הבטיח נתניהו את עצירת הרפורמה המשפטית באופן מוחלט או כמעט מוחלט  ▪  הנשיא הרצוג סייע גם כן מול חברת הדירוג, רק לאחר שנתניהו התחייב כי כל מהלך לקידום הרפורמה יתואם מול לשכת הנשיא  ▪  לוין בשיחות סגורות: הרפורמה המשפטית תואט דרמטית

נתניהו והרצוג בטקס יום השואה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חיות: לקח השואה - לעמוד על זכויות הפרט וערכי היסוד
20:37 18/04/23  |  איתמר לוין

"ממוראות השואה ומן השבר הגדול שפקד את עמנו, למדנו לשנן לעצמנו יום יום ושעה שעה שמלאכתנו השיפוטית טובלת כולה באהבת אדם - כל אדם באשר הוא אדם. למדנו כי עלינו לעמוד על משמר זכויות הפרט וערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שהינה 'חוף המבטחים' של העם היהודי".
כך אומרת (18.4.23) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בעצרת הנעילה לאירועי יום השואה, אשר התקיימה בקיבוץ לוחמי הגטאות. בכך רומזת חיות לרפורמה המשפטית שמקדמים השר יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן, ואשר לטענת מתנגדיה - תפגע בזכויות הפרט ובערכי היסוד של המדינה.

+מחשש לפיטוריו: טייס אל על התנצל על מעשיו
19:27 18/04/23  |  

לאחר שהוברר לו שבכוונת אל על להשעות או לפטר אותו, הטייס דורון גינצבורג התנצל על דבריו בתחילת טיסה שהייתה בדרכה לניו-יורק.
באל על בוחנים נקיטת צעדים משמעתיים כלפיו לרבות סיום העסקתו כפוף לדיני העבודה. מבחינה משמעתית גינזבורג ניצל לרעה את מעמדו, פגע בחברה, והפר משמעת, לאחר שמנכ״לית אל על הפיצה לפני כחודש וחצי נהלים המחדדים את האיסור להביע דעות פוליטיות במסגרת העבודה.

+טייס אל-על לנוסעים: ״שואה יכולה לקרות בדיקטטורות"
13:29 18/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מחברת אל-על נמסר: "אל-על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה"  ▪  השרה רגב הגיבה בכעס: "הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית"

אל-על. פוליטיקה במטוס [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיחה קשה בין גלנט לנציגי המשפחות השכולות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנדסת השנאה
דרור  |  19/04/23 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
מירב ארד
מחברת אל-על נמסר: "אל-על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה"    השרה רגב הגיבה בכעס: "הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית"
דן מרגלית
שרלטן פעם - שרלטן תמיד    אם השעיה או השהייה - מדוע הוא ממשיך במאמץ לחוקק בהקדם את חוק ההשתמטות של החרדים מכל שרות לציבור?
אילה בן-גביר
כאילו אומרים לנו: "אתם, הימין, יכולים לשחק בנדמה לי שאתם שולטים, אבל אם אנחנו לא שולטים בפועל, שהמדינה תשרף" ונראה שעם כל הזעזוע, הם באמת מתכוונים לזה
עידן יוסף
ישראל היום: נציגי הקואליציה הציעו במהלך השיחות בבית הנשיא כי בוועדה לבחירת שופטים יהיו 11 חברים: 5 לקואליציה, 5 לאופוזיציה ושופט עליון או מחוזי בדימוס, שייבחר על-ידי שר המשפטים    בבית הנשיא מסרו לאחר יום שיחות נוסף: "הדיונים התקיימו באווירה חיובית, עניינית ורצינית"
איתמר לוין
קובעת שהדחת מפקד משטרת מחוז תל אביב בידי בן-גביר בוצעה בניגוד לנהלים וכי קיים חשש שהיא נובעת מחוסר שביעות רצונו של בן-גביר מטיפול המשטרה בהפגנת נגד הרפורמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il