X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפסד של עשרות מיליארדי דולרים [צילום: ג'ף צ'יו, AP]
הרגולטורים יתפסו את בנק פירסט ריפבליק
הקריסה השלישית של בנק בארה"ב בתוך פחות משלושה חודשים וושינגטון פוסט: המהלך יבוצע ביממה הקרובה; מספר בנקים מתעניינים ברכישתו

הרגולטורים הפדרליים בארה"ב עומדים לתפוס את בנק פירסט ריפבליק - ההתמוטטות השלישית של בנק במדינה בתוך פחות משלושה חודשים. הצעד צפוי בתוך היממה הקרובה; לרוב תפיסות כאלו נעשות בסופי שבוע, כך שעם חידוש שבוע העבודה (יום ב' בארה"ב) ניתן להמשיך את הפעילות במתכונת החדשה.
וושינגטון פוסט מוסר (29.4.23), כי החברה הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC) היא שתתפוס את הבנק ותעמיד למכירה את הבנק כולו, כדי לכסות ולו חלקית את הפיצוי שתעניק למפקידים בו. החברה כבר קיבלה מספר הצעות לרכישת הבנק, והפוסט אומר שהמובילה בהן היא של הבנק הגדול ביותר בארה"ב - ג'יי.פי מורגן-צ'ייס. למרות קריסתו כעת, הבנק מושך קונים משום שהוא הרוויח בכל השנים מאז הוקם ב-1985 ובבעלותו חטיבה יוקרתית לניהול עושר; הוא גם מוכר כבעל מדיניות זהירה במתן הלוואות, כך שהסיכון ברכישתן הוא נמוך.
תקרת הביטוח הפדרלי היא 250,000 שקל לחשבון, אך בשתי הקריסות הקודמות - של בנק סיליקון ואלי ושל בנק סיגניצ'ר - כיסה הממשל את כל הפקדונות, כדי למנוע פניקה העלולה למוטט בנקים נוספים ולהכניס את המערכת כולה למשבר. בעלי המניות בבנק לא יקבלו פיצוי כלשהו והשקעותיהם יירדו לטמיון.
קריסת פירסט ריפבליק נובעת בעיקרה מן הסיבה שגרמה לקריסת בנק סיליקון ואלי: הוא הלווה סכומים ניכרים בריבית האפסית ששררה בשנים האחרונות במשק האמריקני, וכאשר הריבית המוניטרית עומדת כעת על 4.75% - שווי הלוואות אלו (כנכס לבנק וכבטוחה לגיוסים נוספים) צלל בצורה חדה. מדובר בהפסדים בספרים בעשרות מיליארדי דולרים, שטרם נרשמו בדוחות הבנק.
בסוף 2022 היו לבנק נכסים ב-213 מיליארד דולר, מתוכם 167 מיליארד דולר בהלוואות ו-32 מיליארד דולר באג"ח. המימון שלו בא בעיקר מפקדונות (176 מיליארד דולר) לצד מימון לטווח קצר (7 מיליארד דולר) ומימון לטווח ארוך (9 מיליארד דולר). יש לו גם הון באיכות גבוהה ב-18 מיליארד דולר. בסוף הרבעון הראשון של 2023 הפסיד הבנק 102 מיליארד דולר מן הפקדונות. במקומם הוא לווה 80 מיליארד דולר לטווח קצר ועוד 30 מיליארד דולר הופקדו בו בידי שישה בנקים אחרים כצינור חמצן.
פירסט ריפבליק הלווה כאמור סכומים ניכרים בריבית נמוכה, בדמות משכנתאות זולות; מארק צוקרברג נטל 6 מיליון דולר בריבית שנתית של 1.05%. בעיה נוספת היא שלקוחות בעלי פקדונות שמעל תקרת הביטוח הפדרלי ברחו. במקומם הוא נאלץ ליטול הלוואות מהפדרל ריזרב ומ-Federal Home Loan Banks בריבית השוק – מה שמחק את יכולתו להרוויח.
ברבעון האחרון של 2022 היה לפירסט ריפבליק פער ריביות חיובי (בין הריבית שהוא משלם לריבית שהוא גובה) בסך 2.5%; הוא ירד ל-1.8% ברבעון הראשון השנה. המציאות עלולה להיות גרועה עוד יותר, שכן הרבעון הזה כלל חודשיים לפני קריסת SVB ונראה שפער הריביות לאחר מכן ירד לאפס.
פער הריביות האפסי מונע מפירסט ריפבליק להרוויח. גם מכירת נכסים לא תסייע, שכן היא תמחק את כל הונו בשל הצניחה בערכם. המשקיעים לא נראים להוטים להלוות לו עוד כספים; מניית הבנק קרסה ב-50% השבוע, למחרת פרסום הדוח שלו לשנת 2022, ושווי השוק שלו עומד על 1.2 מיליארד דולר בלבד – התרסקות של 95% מאז ינואר.

תאריך:  29/04/2023   |   עודכן:  29/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרגולטורים יתפסו את בנק פירסט ריפבליק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מארגני המחאה הודיעו על יום הפגנות בהמשך השבוע: ביום חמישי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר    ראש האופוזיציה התייחס לדברי שר המשפטים בהפגנת הימין: הוא הכפיש את שופטי בג"ץ כאחרון ביריוני לה-פמיליה
מירב ארד
שדה התעופה המושפץ שייקרא מעתה ורשה-ראדום ויפעיל בשלב זה טיסות לחמישה יעדים באירופה וטיסות צ'טר לאנטליה שבטורקיה    רה"מ פולין: "מאחל לרדום ולכל תושביה ששדה התעופה הזה יאיץ את פיתוח העיר שלהם ואת האזור כולו"
מירב ארד
המושל הרוסי מיכאיל רזבוז'ייב ציין כי שטח של 1,000 מ"ר עלה בלהבות    הוסיף כי איש לא נפגע בשריפה    "המצב נמצא בשליטה של ​​הכבאים שלנו והשירותים המבצעיים"
עידן יוסף
תנועת נחלה קוראת לממשלה לאכלס את אביתר עוד לפני כניסת השבת    בעקבות התעצמות הטרור - תושבי מזרח בנימין במחאה משולבת: "כתר על כפר המחבלים"
עידן יוסף
שר האוצר סמוטריץ' פרסם צו שיפחית את הבלו ב-32 אגורות, במקום הצו הקיים, שעומד לפוג ביום ראשון, שעומד על הפחתה של 43 אגורות    זאת, בשל התנגדות בכירים במשרד האוצר בעקבות ירידה בהכנסות ממיסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il