X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחלקת קורונה המרכז הרפואי הרצוג [צילום: איציק ברגיל, המרכז הרפואי הרצוג]
נסגרת מחלקת הקורונה הייעודית האחרונה בישראל
המחלקה פעלה במרכז הרפואי הרצוג ברציפות מתחילת הגל השני ועד היום במהלך המגיפה טופלו בה כ-2,000 חולי קורונה. מרביתם הגיעו במצב קשה, או עם מחלות רקע משמעותיו

נפרדים מתקופת הקרונה: במרכז הרפואי הרצוג תיסגר היום (יום א', 30.4.23) מחלקת הקורונה האחרונה בישראל. מחלקה זו פועלת במרכז הרפואי הרצוג ברציפות - מאז אוגוסט 2020, ובמהלך המגיפה טופלו בה כ-2,000 חולי קורונה. מרביתם הגיעו במצב קשה, או עם מחלות רקע משמעותיות.
עם סגירתה, לא תשאר בארץ עוד מחלקה אשפוזית ייעודית לחולי קורונה, כאשר נדבקים חדשים, שזקוקים לאשפוז, ייקלטו במחלקות רגילות בבתי החולים (לרוב, במחלקות פנימיות).
עם פרוץ המגיפה, פנה משרד הבריאות להנהלת הרצוג בבקשה שתכשיר במהירות מתחם ייעודי וגדול לטובת טיפול בחולי קורונה מבוגרים. בתחילה, בשל החשש מהצורך במספרי מיטות גדולים למונשמים (על-רקע מראות ודיווחים קשים מאיטליה ומספרד), התבקש המרכז הרפואי הרצוג להקים מתחם אשפוז ל-160 מונשמים. בהמשך, לאור ההבנה שהצורך במיטות מונשמים נמוך בפועל מהצפי הראשוני, הוחלט על הסבת המתחם לכ-120 מיטות לחולי קורונה קשים.
בשיא, טופלו במתחם 125 חולי קורונה, ובמשך שבועות רבים, בתחילת כל גל חדש, טיפל המרכז הרפואי הרצוג במספר הגבוה ביותר של חולי קורונה באותה עת בישראל.
הייתה זו גם המחלקה היחידה בארץ, שלא נסגרה בין גלי התחלואה ופעלה ברצף, מרגע שנפתחה. המחלקה שימשה כמקום לקליטת מטופלים בודדים בין הגלים, וכן (וחשוב מכך), כמקום לקליטת זרם חולים ראשונים בכל התפרצות, בכדי לאפשר לשאר בתי החולים בישראל את מרחב הזמן להתארגנות, עד לפתיחה מחדש של מחלקות ייעודיות לקורונה.
בהודעת משרד הבריאות על סגירת המחלקה נאמר: "מחלקת הקורונה בהרצוג עבור חולים בינוניים / קשים היא הראשונה שנפתחה עם פרוץ הקורונה, פעלה ברצף לאורך כל תקופת הקורונה והאחרונה - להיסגר. תודות על התרומה והערכתנו לצוות הרפואי".
ד"ר קובי חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג מספר: "אנו סוגרים את המחלקה בתחושה של שמחה וגאווה. יש תחושה של שמחה אמיתית על כך שארוע הקורונה, על השלכותיה הקשות - מאחורינו. כעת, בסיום העשייה האדירה והמאמץ המטורף של הצוות - מותר להתעטף בגאווה. אנחנו בית החולים היחיד בארץ, שעבד וטיפל ברציפות בחולי הקורונה. צוות בית החולים נמתח במהלך גלי ההדבקה עד הקצה. הסטנו כוח אדם מהמחלקות השגרתיות, כדי לתגבר את הטיפול בחולי הקורונה.
קרוב לשלוש שנים התנהלנו בשיטת אקורדיון, עם הסטת כוח אדם רפואי ופארא-רפואי בין המחלקות, לפי הצורך". הוא הוסיף: "זהו הישג גדול לבית חולים הרצוג שהפך לשחקן מרכזי ומשמעותי בהתמודדות עם הקורונה בארץ, ובמיוחד עבור האוכלוסייה שבסיכון גבוה. אלה היו שנים של השקעה עצומה, של חשיבה ומעשה בהיבטי ניהול ורפואה. אני מבקש להודות לכל אחד ואחת מעובדי הרצוג, שנרתמו לאורך תקופה ארוכה לאתגר הקשה. גאווה אמיתית."

צוות הרצוג ממחלקת הקורונה [צילום: יח"צ]
תאריך:  30/04/2023   |   עודכן:  30/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגרת מחלקת הקורונה הייעודית האחרונה בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
אנגלמן: המכון התיימר לייצר חיסון וטיפול נגד הנגיף - למרות העדר יכולות    ההנהלה התעלמה מהצעה טובה יותר לפיתוח החיסון ומהכישלון בחו"ל של הטכניקה בה בחרה
איתמר לוין, יצחק דנון
תובעת את חברת הביטוח מגדל ואת קבוצת הביטוח האמריקנית FM על ההפסדים בממילא, מצודת דוד ובית אסיה    החברות: הפיצוי מוגבל ל-2 מיליון ליש"ט
איתמר לוין
הקורונה והמלחמה באוקראינה החמירו מאוד את המגמות ששררו ממילא, וההשלכות על עתידה של המדינה יהיו קשות - מנתח אקונומיסט
מירב ארד
החוקרים השוו את שיעור ההפלות הספונטניות במהלך תקופת הקורונה לשיעור ההפלות הצפוי לתקופה זו אילו לא הייתה מתרחשת מגפת הקורונה, נמצאה עלייה מזערית בשיעור ההפלות הספונטניות, אך עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית
איתמר לוין
זוסמן מותח ביקורת על המדינות העשירות שניהלו מרוץ לחיסוני הקורונה וחיסנו אזרחים בסיכון נמוך, בעוד במדינות עניות מתו אזרחים בסיכון גבוה שלא קיבלו את החיסון במועד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il