X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: קרן ברל כצנלסון]
המדד החברתי-כלכלי של קרן ברל כצנלסון:
רוב הציבור מאשים את הממשלה בפגיעה במצב הכלכלי
כשני שלישים מהציבור מעניקים את הציון גרוע לשר האוצר סמוטריץ' 75% מהציבור חושבים שהממשלה צריכה לטפל קודם כל במצב החברתי-כלכלי ולא ברפורמה המשפטית רוב מוחלט מתנגד להגדלת התקציב למוסדות חינוך חרדיים שאינם מלמדים ליב״ה

לרגל ה-1 במאי מפרסמת (יום ב', 1.5.23) קרן ברל כצנלסון את המדד החברתי-כלכלי השנתי, שהתמקד השנה ברפורמה המשפטית והשלכותיה על המצב הכלכלי. הסקר נערך על-ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב 505 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל בבני 18 ומעלה.
על-פי מממצאי הסקר - 75% מהציבור חושב שהממשלה צריכה לטפל קודם כל במצב החברתי-כלכלי ולא ברפורמה המשפטית, לעומת 19% שחושבים שיש לטפל קודם ברפורמה המשפטית.
61.5% בקרב מי שהצביע למפלגות הקואליציה חושבים שהממשלה צריכה לטפל קודם כל במצב החברתי-כלכלי ולא ברפורמה המשפטית. בקרב החילוניים, הנתונים מזנקים ל92% שרואים בשיפור המצב החברתי-כלכלי כחשוב יותר. מנגד, 42% מהציבור החרדי השיבו ששיפור המצב החברתי-כלכלי הוא החשוב יותר ו-53% צידדו קודם כל בשינויים במערכת המשפט.
רוב הציבור (53.7%) סבור שהממשלה היא האשמה הבלעדית בפגיעה שנרשמה במצב הכלכלי של ישראל (היחלשות השקל, ירידה בהכנסות ממסים, ירידה בהשקעות בהייטק והאינפלציה). 20% מאשימים את המחאה, 17% טוענים ששני הצדדים אשמים באותה המידה. בקרב מצביעי הקואליציה, למעלה ממחצית (51%) מאשימים גם את הממשלה.
כשני שלישים מהציבור (63%) העניקו את הציון גרוע לשר האוצר סמוטריץ' (42.8% גרוע מאוד, 20.2% די גרוע) לעומת 32% שנתנו ציון טוב.
48% מהציבור מצדד בהחלטת ההסתדרות להשבית את המשק כדי לאלץ את הממשלה להגיע להסכמות רחבות על הרפורמה במערכת המשפט, לעומת 39% שמתנגדים.
25% ממצביעי מפלגות הקואליציה מצדיקים את השביתה שהובילה ההסתדרות.
רוב הציבור (51%) וכ-30% מתומכי הקואליציה, תומכים בהשבתה נוספת של המשק ע״י ההסתדרות אם הממשלה תנסה לקדם חד-צדדית את הרפורמה. 36% מהציבור מתנגד.
41% מהציבור השיב שמצבו הכלכלי הורע בשנה החולפת, 45% השיבו שמצבם הכלכלי נשאר אותו הדבר. בקרב מצביעי הקואליציה, 34% השיבו שמצבם הכלכלי הורע לעומת אשתקד. רוב הציבור (כ-55%), ולמעלה משליש (34%) מתומכי הקואליציה, חוששים שמצבם הכלכלי האישי יורע עקב קידום הרפורמה.
רוב מוחלט (65%) בקרב הציבור מתנגד לכוונת הממשלה להגדיל את התקציב למוסדות חינוך חרדיים שאינם מלמדים ליב״ה. גם בקרב מצביעי הקואליציה אין רוב למהלך, כאשר 46% תומכים בו.
76% מהציבור חושב שמדינת ישראל צריכה להשקיע יותר תקציבים בשירותי בריאות, חינוך, רווחה ותחבורה ציבורית, גם במחיר של העלאת מיסים.
מנכ״ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון רמי הוד: "הציבור הישראלי ובתוכו חלק ניכר ממצביעי מפלגות הקואליציה נותן לממשלה ציון נכשל בכל הנוגע לטיפול במצב החברתי כלכלי. מרבית הציבור מאשים את הממשלה בהרעה במצב הכלכלי בישראל, נותן ציון גרוע לשר האוצר סמוטריץ' וחושב שההסתדרות צריכה להכריז על שביתה נוספת אם תקודם ההפיכה המשטרית. אפילו 61% ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים שהממשלה צריכה לטפל במצב החברתי-כלכלי הרבה לפני שהיא עוסקת בשינויים במערכת המשפט. הממצאים האלה מעידים על הפער העצום בין סדרי העדיפות הקיצוניים והלקויים של הממשלה לבין הציבור שמשווע למדיניות שעוסקת בחיים עצמם".

תאריך:  01/05/2023   |   עודכן:  01/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנו גבע / Mano Geva
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הציבור מאשים את הממשלה בפגיעה במצב הכלכלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הדיון יתקיים בהשתתפות רה"מ נתניהו    בבקשתם מציינים הח"כים: " חוקה לישראל הדבר היחיד שיוציא אותנו מן המשבר הנורא שאליו נקלענו"
איתמר לוין
שידורי קשת טוענת שחברת הכבלים משדרת בסטרימינג בלא הסכם בתוקף ותתבע 34 מיליון שקל    הוט: קשת מחויבת להעניק את השידורים חינם
עידן יוסף
נתיבי ישראל וחברות הסלולר חתמו הסכם בנושא    המשמעות: הקלה על עשרות אלפי הנהגים הנכנסים ויוצאים מירושלים מדי יום    שר התקשורת קרעי: אפעל גם לכיסוי תקשורתי לאורך מסלולי נסיעת הרכבת
מירב ארד
במסגרת הסדר הקבע שמפרסם הצוות להסדרת הגישה לנחל המריבה הוחלט על הגדלת שטחו של החוף הירוק והתרת הכניסה ללא תשלום    אל הנחל שבשטחי ניר דוד תתאפשר כניסה דרך שער שיוקם בגבול המזרחי של הגדה הדרומית - בשטח זה מספר המבקרים בו זמנית לא יעלה על 50 איש    עוד קבע הדו"ח כי אם המתווה לא ייושם יש לפתוח את הנחל באופן גורף לציבור
יפעת גדות
המשרד להגנת הסביבה מתריע, כי שימוש בדלקים פוסיליים בכלל ובפחם בפרט לייצור חשמל, מזהם את הסביבה, פוגע בבריאות התושבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il