X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ליו"ר בית הנבחרים: "נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת, מקום עם חופש ביטוי, חופש דת, הגנה על מיעוטים, תקשורת חופשית, מערכת משפט חזקה ועצמאית. בקיצור - מדינה שארצות הברית יכולה להמשיך לקרוא לה בגאווה חברה ובת ברית".

תאריך:  01/05/2023   |   עודכן:  01/05/2023
+כוח הקנייה בישראל קטן ב-28% מב-OECD
21:30 01/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת לענייני צעירים קיימה דיון על השפעת שחיקת השכר על צעירים בישראל  ▪  קשיים כלכליים הם הגורם הראשון לנשירת סטודנטים או לעיכוב סיום לימודים

[צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+דיווח חודשי על עמלות - בעוד חצי שנה; על ריביות - בעוד שנה
19:00 01/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות דרישות יו"ר ועדת הכלכלה, בנק ישראל יגביר את הפיקוח על העמלות ויוכל לתת עיצום כספי של 750 אלף שקל במקרים בהם בנק יגבה עמלה גבוהה יותר מהתעריף שלו או ממה שסוכם עם הלקוח

נגיד בנק ישראל. לא תהיה התייחסות לעמלות מינימום [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+"אנחנו צריכים תקציב ללחמנייה לנערים בחדר האוכל"
18:43 01/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציג משרד החינוך לא הציג נתונים על תקציב כפרי הנוער: "התוכנית לא סגורה עכשיו ונמצאת בדרגים הפוליטיים"  ▪  יו"ר ועדת החינוך: "אנחנו לא יכולים להיות בערפל כשהמשרד לא מביא נתונים, אחרת נגיע להצבעה ואל תתפלאו אם אצבעות לא יורמו למעלה"

[צילום: דוברות הכנסת]
שושי אביזמר, עמי מגן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מקארתי בכנסת: למרות האיומים נגדכם - אתם דמוקרטיה פורחת
18:06 01/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב: "כל עוד אני בתפקידי אמריקה תמשיך לתמוך באופן מלא במדינת ישראל"  ▪  "אם נישאר מאוחדים כוחות הדמוקרטיה תמיד יגברו וינצחו. זה סוד היחסים שלנו"

מקארתי. תחיית ישראל - נס מודרני [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו: דרוש איזון ראוי בין הרשויות - כמו בארה״ב
17:17 01/05/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת בישיבה חגיגית לכבודו של יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב: "חבריי ואני נחושים לנסות להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית שעומדת בלב המחלוקת הציבורית בישראל. רוב אזרחי ישראל מבינים היום, שדרושים תיקונים במערכת המשפט שיחזירו את האיזון הראוי בין הרשויות - כמו בארה״ב. בכך תמך בבחירות רוב של 64 מנדטים, שהצביעו עבור הקואליציה בראשותי.
"ראינו את עוצמת התמיכה הזאת ביום חמישי האחרון, בהפגנת-הענק שבה השתתפו מאות אלפים בירושלים. ומנגד, אנחנו רואים גם הפגנות החוזרות ונשנות בצד השני. זוהי עוד עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו.
"מתוך אחריות לאומית, אנו חותרים להסכמה חוצת-מחנות בתחום זה - שהוא חשוב לעתיד המדינה שלנו וחשוב לעתיד הדמוקרטיה שלנו. לאורך כל החודשים האחרונים, אני קורא להידברות. אני מאמין שעם רצון טוב, ועם נכונות אמיתית של שני הצדדים - אפשר להשיג הסכמות אלה", דבריו.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת למקארתי: "נעמוד תמיד לצד אמריקה כמו שהיא עמדה לצדנו"
16:57 01/05/23  |  עידן יוסף

כנס הקיץ של הכנסת נפתח בישיבה חגיגית בהשתתפות יושב-ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, קווין מקארתי, ובנוכחות נשיא המדינה יצחק הרצוג, סגנית שגריר ארה"ב בישראל סטפני האלט, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, סגל א' של המדינה וחברי המשלחת האורחת מארה"ב.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נשא דברים בפתח הישיבה ואמר: "יש לך חלק בהכרזה ההיסטורית של ארה"ב על ירושלים כבירתה של מדינת ישראל ופתיחתה של השגרירות האמריקנית בירושלים בשנת 2018" עוד הוסיף: "אמרת כי 'אמריקה אסירת תודה על החברות שלה עם ישראל. זה הופך אותנו - אמריקה - לאומה טובה יותר בשל כך, ועלינו לא לחדול לעולם מלהגן עליה'. גם מדינת ישראל היא טובה יותר בזכות הברית האיתנה הזאת, אדוני היו"ר, וכמו שאמריקה עמדה לצידנו בזמנים טובים ובזמנים קשים - כך נעמוד תמיד לצידה".
אוחנה התייחס למתח בנושא יחסים בין הרשויות בישראל ואמר: "כמו בכל דמוקרטיה, גם כאן מתקיים מתח בין הרשויות המחוקקת, המבצעת והשופטת, ואנו פועלים כל העת - גם כעת - על-מנת למצוא את האיזון הנכון ביניהן כדי שנוכל להוסיף ולהיות דמוקרטיה, ואף טובה יותר".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+דרעי נגד האופוזיציה: "אוסף מפלגות שמחוברות ע״י שנאה"
16:51 01/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו״ר שס אומר כי כל המחאה נגד הממשלה אינה ספונטנית ומטרתה היחידה היא להפיל את הממשלה  ▪  קרא לחבריו לקואליציה ללכד שורות ולמנוע מהקואליציה לפלג ביניהם  ▪  "הממשלה הזו נבחרה ל-4 שנים ולא נוותר על יום אחד פחות. את כל היעדים שלנו נשיג בסבלנות ובחכמה"

דרעי. רצים למרחקים ארוכים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מקארתי לנתניהו: "אתה מעורר השראה גם בארה"ב"
16:16 01/05/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב קווין מקארתי, במלון מצודת דוד בירושלים. מקארתי: "אני רוצה לומר לידידי הוותיק, ראש הממשלה, אתה מעורר השראה גם בארצות הברית הודות למנהיגותך, אופייך, ואומץ לבך. צדקת בנוגע להחלטה שלנו שמציינת 75 שנים לישראל. אנחנו גאים בהיסטוריה שלנו. בכך ש-11 דקות לאחר הכרזת המדינה, ארצות הברית כבר הכירה בישראל. הקשרים שלנו רק מתחזקים משנה לשנה".
הוא רמז למחלוקת הפוליטית בישראל ואמר: "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. יש רק שתי מדינות בעולם שנוסדו מתוך עקרון החרות ועם האמונה בשוויון בין בני האדם. ככל שנמשיך לחזק את העקרונות הללו, אני חושב שהעולם יהיה בטוח יותר, וחזק יותר, ושלילדים שלנו יהיה עולם יפה יותר בעתיד. תודה לך, אני מעריך אותך".
נתניהו הודה לו: "אני חייב לומר שההצהרה של 400 חברי הקונגרס שמביעה את תמיכתם בישראל הייתה יוצאת מן הכלל. להשיג הסכמה של 95%, בכל נושא היום, זה הישג אדיר. זה מבטא את עוצמתה של הברית שלנו ואת העוצמה של התמיכה הזו".

+מטרת האוצר: צמצום כפל כיסוי הניתוחים בחברות הביטוח לשב"ן
15:42 01/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד האוצר: חברות הביטוח יהיו מחויבות לממש את מחויבותן כלפי המבוטחים בפוליסות "שקל ראשון", יועברו ניתוחים מחברות הביטוח לשב"ן  ▪  מנכ"ל איגוד חברות הביטוח הזהיר מדובר בחיזוק המערכת הציבורית תוך החלשת המערכת הפרטית  ▪  אתמול נדחתה שוב הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים

היו"ר בוסו. למנוע הוצאה מיותרת של מאות אלפי אזרחים [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+שר החינוך: "רן ארז מתנער, לא רוצה לדבר"
14:18 01/05/23  |  עידן יוסף

שר החינוך, יואב קיש, התייחס בוועדת הכספים לאפשרות לעיצומים מצד ארגון המורים ואמר: "לא יכול להיות שאחרי שהלכנו לבית משפט וקיבלנו את החלטת בית המשפט, שקודם כל הפסיקה את העיצומים בנושאי אי-העברת ציוני המגן, מה שהוא עדיין לא עשה, ולא מכבד את החלטת בית הדין, והאיומים האלה של שביתה הולכת וחוזרת כל ראשון ושלישי, באמת בראשון ועכשיו בשלישי, ובאמת הדבר הזה חייב להסתיים בהנחיה ברורה של לתת עכשיו שבוע למהלך של משא-ומתן להתקדם, ויש הצעה משמעותית טובה מהאוצר.
"אנחנו מחכים לתשובת רן ארז והדיאלוג הזה חייב להתקיים. אנחנו פה צריכים להבין, משרד החינוך הוא מגשר, הוא עובד בין הצדדים. אני עובד קשה כדי לסגור עכשיו פגישה, קודם כל התנעה משמעותית בין שר האוצר לרן ארז, גם עם ביבס. אני אומר לכם שרן ארז מתנער, לא רוצה לדבר. השיטה הזו של הברוגז ולא מעניין אותי מה קורה לתלמידים, היא שיטה רעה אני במקום הזה מתנגד לפעולות של רן ארז, וכן אני קורא לו לבוא למשא-ומתן, יש משא-ומתן אמיתי. אנחנו היום במקום אחר עם הצעה רלוונטית צריך לגשר על הפערים ואפשר".

[צילום: דוברות הכנסת]
+"תקציב משרד הכלכלה גדל בכמיליארד ש"ח, המשרד מהווה מנוע צמיחה"
12:26 01/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ציין ארבעה יעדים מרכזים העומדים במוקד פעילות משרדו: הפחתת יוקר מחירי הצריכה, צמיחה כלכלית וייצור אימפקט כלכלי, איחוד השרותים הממשלתיים בדיגיטל, והכשרת והשמות עובדים בשיתוף המגזר העסקי  ▪  תקציב משרד הכלכלה לשנים 2023-2024 יעמוד על כ-4.5 מיליארד ש במצטבר. תקציב הכלכלה והתעשיה יעמוד על כ-1.54 מלש"ח לשנת 2023 ולשנת 2024 יעמוד על כ-1.33 מלש"ח

סקירת שר הכלכלה בוועדת הכספים [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+היום במליאה: דיון 40 חתימות בנושא "חקיקת חוקה"
10:32 01/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדיון יתקיים בהשתתפות רה"מ נתניהו  ▪  בבקשתם מציינים הח"כים: " חוקה לישראל הדבר היחיד שיוציא אותנו מן המשבר הנורא שאליו נקלענו"

"חוקה המבוססת על מגילת העצמאות"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
יו״ר שס אומר כי כל המחאה נגד הממשלה אינה ספונטנית ומטרתה היחידה היא להפיל את הממשלה    קרא לחבריו לקואליציה ללכד שורות ולמנוע מהקואליציה לפלג ביניהם    "הממשלה הזו נבחרה ל-4 שנים ולא נוותר על יום אחד פחות. את כל היעדים שלנו נשיג בסבלנות ובחכמה"
מירב ארד
משרד האוצר: חברות הביטוח יהיו מחויבות לממש את מחויבותן כלפי המבוטחים בפוליסות "שקל ראשון", יועברו ניתוחים מחברות הביטוח לשב"ן    מנכ"ל איגוד חברות הביטוח הזהיר מדובר בחיזוק המערכת הציבורית תוך החלשת המערכת הפרטית    אתמול נדחתה שוב הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים
מירב ארד
ציין ארבעה יעדים מרכזים העומדים במוקד פעילות משרדו: הפחתת יוקר מחירי הצריכה, צמיחה כלכלית וייצור אימפקט כלכלי, איחוד השרותים הממשלתיים בדיגיטל, והכשרת והשמות עובדים בשיתוף המגזר העסקי    תקציב משרד הכלכלה לשנים 2023-2024 יעמוד על כ-4.5 מיליארד ש במצטבר. תקציב הכלכלה והתעשיה יעמוד על כ-1.54 מלש"ח לשנת 2023 ולשנת 2024 יעמוד על כ-1.33 מלש"ח
מירב ארד
הדיון יתקיים בהשתתפות רה"מ נתניהו    בבקשתם מציינים הח"כים: " חוקה לישראל הדבר היחיד שיוציא אותנו מן המשבר הנורא שאליו נקלענו"
עידן יוסף
בעוד באוצר הציגו כי הקרן שעל-פי המתווה יועברו אליה כספי גידול בהכנסות מארנונה עסקית, ותתגמל בניית יחידות דיור, תסייע להגדלת היקפי הבנייה ותסייע לרשויות חלשות, טענו רוב מכריע בקרב הרשויות המקומיות וחברי הכנסת כי זו תביא לפגיעה קשה ברשויות ובהשקעה ארוכת שנים במיזמים רבים, וכי המדינה מגלגלת לרשויות את בעיית הדיור שבאחריותה    יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "מדובר בליבה שלנו, ועל כך אנחנו מוכנים להחריב את הכל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il