מהיום תיכלל הדרישה לקיומה של מחיצת הפרדה בלתי פריקה העומדת בתקינה החדשה בכל מכרזי התחבורה הציבורית. מ
משרד התחבורה נמסר כי מדי שנה מתפרסמים בין שלושה לארבעה מכרזים גדולים לאשכולות קווי אוטובוסים ועולים על הכביש בין 1000 ל-1,500 אוטובוסים חדשים, כך שבתוך שנים ספורות יצוידו כל האוטובוסים הציבוריים במחיצות המשופרות.
התקינה החדשה גובשה על-ידי אגף הרכב ו
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, ושמה דגש על מספר דרישות חיוניות, ובראשן שמירה על שדה ראייה מלא לנהג, הן לכיוון דלת הכניסה וחלל האוטובוס והן למראות החיצוניות. מרכיב חשוב נוסף הוא זכוכית מחוסמת ייחודית מהסוג המשמש את תעשיית הרכב, אשר אינה מתנפצת לשברים חדים אלא מתפוררת לרסיסים שאינם גורמים לפציעה.
ממשרד התחבורה נמסר כי בשנה האחרונה חל גידול של עשרות אחוזים במעשי האלימות, גופנית ומילולית, כנגד נהגים של התחבורה הציבורית. חלק גדול מהנהגים מדווחים על תחושת חוסר ביטחון בעת עבודתם. המחיצות הקיימות הגבירו משמעותית את ההגנה על הנהג והקנו לנהגים תחושת ביטחון, אך מכוון שהורכבו על מרכב קיים, לא תמיד היו מסוגלות להעניק הגנה מספקת נגד תקיפות אלימות במיוחד. המחיצות החדשות מורכבות במהלך ייצור המרכב כחלק בלתי נפרד שלו, וכך מספקת עמידות, יציבות והגנה טובה יותר מאשר המחיצות הקודמות.
על-פי נתוני דוח שפרסם ארגון נהגי האוטובוס מבית ההסתדרות הלאומית, בשנת 2022 עברו 41% מנהגי האוטובוסים בישראל תקיפה פיזית אחת לפחות. 17% מהנהגים דיווחו כי היו קורבן לשלושה מקרי אלימות ומעלה בשנה האחרונה. במספרים מוחלטים מדובר על כ-4,400 מקרי תקיפה. ישראל גנון, יו"ר הארגון, אמר כי "מחיצות ההפרדה המשופרות הן עוד צעד משמעותי ומבורך לקידום מעמד הנהג וההגנה על תיפקודו כעובד ציבור. עבודתו של הנהג קשה ורבת אחריות גם בלי שיצטרך להתמודד עם מקרי אלימות".
השרה
מירי רגב אמרה: "אינני מוכנה להשלים בשום אופן עם גילויי אלימות כלפי נהגים, ואני פועלת להחמרת האכיפה והענישה כנגד אלימות בתחבורה הציבורית". היא קראה לנוסעים להימנע מגילויי אלימות, והוסיפה: "אם לדעתכם הנהג התנהג שלא כשורה, אתם מוזמנים להעביר תלונה למפעיל הקו או לאגף התחבורה הציבורית במשרדנו, והיא תטופל במלוא הרצינות. קללות ואלימות אינן פתרון, והן פוגעות לא רק בנהג אלא גם בנוסעים האחרים".