X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אין מכשירי תיקוף בקרונות [צילום: מן הטלוויזיה]
נסיעה לא חלקה: נוסעי הדנקל יידרשו לתקף לפני העלייה לרכבת
האם במשרד התחבורה לא הפנימו את לקחי המטרונית שכתוצאה מהצבת מכונות תיקוף נגרמו עיכובים ממוצעים של 14 שניות? ברכבת הקלה בגוש-דן לא יהיה ניתן לתקף את הנסיעה בתוך הקרונות

בקרונות הדנקל, הקו האדום של הרכבת הקלה בין פתח תקוה לבת ים, לא תהיה אפשרות לרכוש כרטיסים, לטעון יתרה או לתקף את הנסיעה. המשמעות עלולה להיות עיכוב משך הנסיעה, גם אם קל, בדומה למה שאירע במערכת המטרונית בחיפה בשנותיה הראשונות.
לדנקל תהיינה שלוש עמדות כרטוס:
  • מכונת כרטוס - ממוקמת בתחנות התת־קרקעיות בקומת הכרטוס (קומה 1-) ובתחנות שבמפלס הרחוב לאורך הרציפים;
  • מכשיר תיקוף - נמצא בכל התחנות שבמפלס הרחוב;
  • שער - נמצא בתחנות התת־קרקעיות ומשמש לתיקוף בכניסה וביציאה בהצגת כרטיס ׳רב-קו׳ או ברקוד מיישומון התשלום.
בדצמבר 2013 החלה חברת דן בצפון את הנסיעות המסחריות במטרונית, אוטובוסים מפרקיים רבי-קיבולת בנתיבים ייעודיים (ברוב המסלול) ברחבי חיפה והקריות. בניגוד ליתר קווי התחבורה הציבורית, ובניגוד לרכבת הקלה בירושלים, נדרשו הנוסעים לתקף את כרטיסי הרב-קו שברשותם במכונות כרטוס שהוצבו ברציפים ובתחנות המטרונית, ולא בתוך האוטובוסים עצמם.
מלבד הבלבול שנגרם בעקבות כך לנוסעים רבים, המורגלים לשלם בעלייה לאוטובוס, נוסעים שכבר עלו ולא שילמו - אם מחמת שכחה או מחמת חשש להחמיץ את המטרונית - נאלצו לרדת כדי לשלם ולא יכלו לשלם תוך כדי נסיעה, מה שגרם לחלקם לוותר על "תענוג" זה.
מאחורי הרעיון של משרד התחבורה, להציב את מכונות התיקוף מחוץ לאוטובוסי המטרונית, עמדה הנחת מוצא של קיצור משך הנסיעה. במשרד סברו כי גביית תשלום מחוץ לרכב ועלייה מכל הדלתות הן המרכיב התורם יותר מכל מרכיב אחר לצמצום העיכוב בתחנה. ואכן - בבדיקות שנערכו בשנות הפעילות הראשונות נמצא כי משך זמן העיכוב בתחנות המטרונית עומד על 11 שניות בממוצע, לעומת כ-25 שניות בממוצע בקווי אוטובוס, בהם הגבייה מתבצעת בתוך האוטובוס על-ידי הנהג. אולם במשרד לא הבדילו בין עלייה מכל הדלתות שיש לה יתרונות לתיקוף מחוץ לאוטובוס שיש לו חסרונות.
האם כך יקרה גם בדנקל או שהכניסות לתחנות תוכננו כך שיאפשרו כניסה מהירה אליהן? ימים יגידו.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיעה לא חלקה: נוסעי הדנקל יידרשו לתקף לפני העלייה לרכבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זמן התיקוף
יוסי  |  17/08/23 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ארגון אמת ליעקב דורש ממשרד התחבורה לחשוף את הליך קביעת מחירי הנסיעה למירון, לאחר החשיפה ב-News1 על תעריפים גבוהים שנקבעו בצורה שרירותית וללא הליך סדור
עידן יוסף
במכתב לשרת התחבורה הזהירו בכירי האוצר מפני "מחיר הטעות" בביצוע שינוי כה משמעותי של העברת המטרו מנת"ע ללא עבודת מטה    מתריעים: פוטנציאל לאי ודאות בקרב הגורמים המעורבים
עידן יוסף
חשיפה: נוסעים להילולת רשב"י במירון נדרשו בחוסר סמכות לשלם יותר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית למרות שהתעריף לא השתנה בצו כפי שדורש החוק    ייתכן כי המשרד יידרש להחזיר כספים שנגבו ביתר מרבבות החוגגים ששילמו ביתר עבור נסיעתם
עידן יוסף
שרת התחבורה החליטה כי הרכבת הקלה לא תגיע לראשון לציון    במקומה, מבקש המשרד לקדם חלופת רכבים ארוכים יותר מ-19 מטרים וכעת מבקש להבין במה כרוכה החלטת השרה לשנות את התכנון המקורי
עידן יוסף
בעקבות החלטת שרת התחבורה להוציא מנת"ע את הקמת המטרו מזהיר הדירקטוריון כי כל שנת של עיכוב תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים, תפגע בכלכלת המדינה ובאמון המשקיעים ואף תפגע בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il