X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרו ביום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הרו: מילצ'ן הביא סיגרים וביקש מנתניהו עזרה בוויזה
ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו מעיד: מילצ'ן ביקש במפורש שנתניהו ידבר עם שר החוץ קרי נתניהו חיפש קונה לידיעות אחרונות "כדי שיפסיקו את ההתקפות"

ארנון מילצ'ן הגיע לביקור בבית ראש הממשלה, אמר לבנימין נתניהו שהביא לו סיגרים וביקש את סיועו בהארכת ויזת השהות שלו בארה"ב. כך העיד (9.5.23) ארי הרו, שהיה ראש הסגל בלשכתו של נתניהו באותה עת. לדבריו, באותו ביקור גם הביא מילצ'ן שמפניה לשרה נתניהו.
מילצ'ן הוא אזרח ישראל המתגורר בארה"ב על פי ויזה שברשותו. בשנת 2014 חשש מילצ'ן שהממשל לא יאריך את הוויזה, לאחר שהתראיין לאילנה דיין וסיפר שסייע לישראל בנושאים בטחוניים חשובים, ונתניהו התערב למענו ברמות בכירות בממשל האמריקני. התביעה טוענת, כי התערבות זו היא אחד ההיבטים היוצרים את עבירת המרמה והפרת האמונים שהיא מייחסת לנתניהו בתיק 1000: עיסוק בענייניו של חבר קרוב שהעניק לו מתנות במאות אלפי שקלים.
הרו העיד, כי שמע לראשונה על בעיית הוויזה של מילצ'ן עם נתניהו והשר רון דרמר, אז שגריר ישראל בארה"ב, בהכנה לקראת שיחתו של נתניהו עם שר החוץ האמריקני דאז, ג'ון קרי. זמן קצר לאחר מכן הגיעו נתניהו והרו לבית ראש הממשלה, לאחר שמילצ'ן סיים ביקור אצל שרה נתניהו.
"כשנכנסים הוא אומר לראש הממשלה שהסיגרים בספרייה, ואז תוך כדי שיחה הוא מעלה את העניין של הוויזה. אני לא יודע אם הוא יודע שיש שיחה או אין שיחה, מתי ראש הממשלה ידבר עם שר החוץ, אבל הוא מבקש עזרה בעניין הזה של הוויזה". מילצ'ן גם אמר שהביא שמפניה והניח אותה במטבח, והרו העיר שברור שהיא הייתה מיועדת לשרה נתניהו.
"ממש צריך את העזרה שלך"
בחקירתו במשטרה אמר הרו: "הוא [מילצ'ן] העלה את העניין הזה, [ואמר:] דבר עם קרי על העניין הזה. אני ממש צריך את העזרה שלך בעניין הזה. ביבי אמר: דיברתי איתו, אני אדבר איתו". בעדותו היום הדגיש הרו, כי שמע היטב את מילצ'ן מבקש מנתניהו לדבר עם קרי.
הרו המשיך: "אני לא יודע אם זה באותו ערב או בזמן אחר, הייתה שיחה עם קרי שבה אני נוכח יחד עם ראש הממשלה והשגריר דרמר, והנושא הזה עולה". השיחה התקיימה בטלפון מן הספרייה בבית ראש הממשלה, והרו שמע את נתניהו מעלה את הנושא ומבקש את סיועו של קרי למילצ'ן. עוד אמר, כי לפני ביקורו של קרי בישראל, התקשר אליו ארנון וביקש שיזכיר לנתניהו שהבעיה טרם נפתרה. יצוין, כי נתניהו אינו מכחיש שפנה לקרי ואומר שעשה זאת מתוך הוקרה לסיועו של מילצ'ן לבטחון המדינה.
הרו גם התייחס להרגלי העישון של נתניהו ואמר, כי היו מקרים בודדים בהם ראה את אנשי הלשכה קונים לו סיגרים. "הוא אהב לעשן, הוא עישן הרבה", הוסיף. לעיתים נתניהו היה מחליף סיגר, הוא היה מעשן במשך היום - אם כי לא בפגישות - ומדובר ב"כמה וכמה פעמים ביום". לדברי הרו, מילצ'ן התקשר לעיתים תכופות ללשכת ראש הממשלה, והיה מקרה בו אנשי הלשכה לא העבירו את השיחה לנתניהו שהיה בישיבה - ונתניהו כעס על כך.
"הרגשתי שלא יעזבו אותי"
קודם לכן העיד הרו על נסיונותיו של נתניהו בשנים 2015-2014 למצוא רוכש לידיעות אחרונות, כדי להוציאו מידיו של נוני מוזס בו ראה אויב אישי קשה ביותר. לדבריו, נתניהו פנה למתיאס דורפנר, הבעלים של קבוצת אקסל שפרינגר הגרמנית והפרו-ישראלית, ושוחח עימו על כך במעונו, באומרו שהעיתון עוין מאוד כלפי הימין וכלפיו אישית. בהמשך התקשר נתניהו לדורפנר ושוב דחק בו לרכוש את העיתון.
הרו גם נפגש בניו-יורק עם דורפנר ועם לן בלווטניק (כיום בעל השליטה בערוץ 13) לשיחה בנושא אותה יזם נתניהו. לדבריו, נתניהו ביקש ממנו לומר לשניים "שחשוב שגורם יותר ימני אידיאולוגי ירכוש את העיתון כדי שיפסיקו את ההתקפות".
נתניהו בחן קונים אפשריים נוספים, המשיך הרו: מילצ'ן, ג'יימס פאקר (אשר נפגש עם בני הזוג נתניהו והרו, והללו הכינו אותו לקראת פגישתו עם מוזס), שלדון אדלסון (שכעס על עצם הפנייה משום שהייתה חסרת כל היתכנות בשל היותו הבעלים של ישראל היום) ולארי אליסון (בעל השליטה בחברת אורקל; הרו נפגש לבקשת נתניהו עם נציגו, פול מרינלי).
בסוף החקירה הראשית אמר הרו בקצרה מדוע הסכים להפוך לעד מדינה. בפברואר 2016 נפתחה חקירה נגדו בנוגע לעבודתו בחברת 3H שבבעלותו, וכאשר נחקר שוב ביולי של אותה שנה - "הרגשתי שיש עוד תיק ועוד תיק ואחרי התייעצות הבנתי שלא יעזבו אותי". הוא הדגיש, כי בכל חקירותיו אמר את האמת, גם כאשר לעיתים נזכר בפרטים מסוימים בחקירות מאוחרות יותר.

תודה לאורן פרסיקו, כתב "העין השביעית", על סיועו בסיקור.
תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרו: מילצ'ן הביא סיגרים וביקש מנתניהו עזרה בוויזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא ברור לציבור מה האישום
תמר  |  10/05/23 19:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במעבר מצודות התחפשה חיילת משוחררת למחבלת    חיילים שסברו כי מדובר במחבלת ירו עליה וניטרלו אותה    בהמשך התברר כי חברה התריע על כך בפני המשטרה שעה קלה לפני האירוע
עידן יוסף
שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בתחילת 2022 ירדה יחסית לרמתה ב-2021    ניכרת ירידה בשביעות הרצון בכל המדדים, לרבות צפיפות, תדירות הקו, מצב האוטובוס, בטיחות, מערכת המידע, נוחות התשלום ושביעות רצון מנהג האוטובוס
איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון מיוחד בנושא מבצע 'מגן וחץ' שנפתח לפנות בוקר    נתניהו הדגיש כי אנחנו בעיצומה של מערכה, וערוכים לכל אפשרות    "אני מציע לאויבינו - אל תתעסקו איתנו"
איציק וולף
ההזמנה כוללת אפשרות להזמנת 150 מטוסי בואינג 737-10 מלבד 150 המטוסים שהוזמנו    החברה צופה עד 30 מיליון נוסעים בשנת 2034
איציק וולף
ראש הממשלה ציין כי הנחה את צה"ל וזרועות הביטחון להיות ערוכים למלחמה רב זירתית אם נדרש לה    לא התייחס ישירות לחיסול בכירי הג'יהאד וציין כי יעשה זאת לאחר ישיבת הקבינט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il