X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: פלאש 90]
אושר בוועדה: דירת מעטפת תחויב במס רכישה בדומה לדירת מגורים
במהלך הדיונים הסבירו נציגי האוצר כי דירות מעטפת ברובן המכריע הינן דירות יוקרה, הנמכרות באופן שכזה על-מנת לחסוך מיסוי בגובה של מיליוני שקלים. במסגרת החוק יהיו זכאים רוכשי דירת מעטפת כדירה ראשונה, להטבה הקבועה בחוק בדמות שיעור מס רכישה נמוך יותר, בדומה לרוכשי דירת מגורים כדירה ראשונה

ועדת הכספים דנה בהצעות חוק ההסדרים, ואישרה אמש (יום ג', 9.5.23) חמישה חוקים חדשים:

הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את סעיף 5(1) בעניין דירות מעטפת שבתוך פרק ד' (מיסוי בשוק הדיור) בחוק ההסדרים.
הצעת החוק מבקשת לקבוע באופן מפורש בלשון חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), כי "דירת מעטפת" (דירה הנמכרת מקבלן בלי שנעשה בה שיפוץ הפנים) תהיה חייבת במס רכישה כדירת מגורים. כן קובעת ההצעה כי גם אם במועד הרכישה טרם נבנתה דירת המעטפת, אך במסגרת הסכם הרכישה התחייב המוכר לספק לרוכש "דירת מעטפת", הזכות לקבלת דירת מעטפת תיחשב לדירת מגורים לעניין מיסוי מקרקעין.
במסגרת השינוי יוטלו שיעור מס גבוהים יותר, למי שרוכש דירת מעטפת כדירה שנייה, בדומה למי שרוכש דירת מגורים שנייה להשקעה, ומנגד יהיו זכאים רוכשי דירת מעטפת כדירה ראשונה, להטבה הקבועה בחוק בדמות שיעור מס רכישה נמוכים יותר, בדומה למי שרוכשים דירת מגורים כדירה ראשונה.
בדברי ההסבר להצעה צוין: "בעת מכירת זכות במקרקעין הרוכש חייב במס רכישה, כאשר שיעורי המס החלים ברכישת דירת מגורים, שונים משיעורי המס המשולמים ברכישת זכות במקרקעין שאינה דירת מגורים. כיום יש מקרים שבהם דירות, בדרך כלל דירות יוקרה, נמכרות בידי הקבלן בלא שנעשה בהן שיפוץ הפנים. דירות אלה נקראות בעגה המקצועית 'דירות מעטפת'.
בשל נוסח הסעיף כיום, יש מחלוקת בשאלה אם דירות מעטפת מהוות דירות מגורים לצורכי מיסוי מקרקעין, ובמקרים של רכישת דירת מעטפת לשם השקעה - אם רוכש הדירה חייב בשיעורי מס הרכישה הגבוהים, המוטלים ברכישת דירת מגורים להשקעה".
עוד מובא בדברי ההסבר כי ההבדלים בין דירות מעטפת לדירות שהושלמה בנייתן "מינוריים, ואינם רלוונטיים לתכלית הסעיף. על כן, מבחינה עניינית, אין הצדקה לכך שרוכשים של דירות מעטפת ייהנו מיתרון המיסוי ויתחמקו מתשלום שיעור מס הרכישה המוטל על דירות מגורים" וכי באותו האופן, "אין הצדקה לכך שאלה שרוכשים דירת מעטפת שהיא דירתם הראשונה, לא ייהנו משיעורי מס הרכישה הנמוכים יותר, המוטלים על מי שרוכש דירה ראשונה".
באוצר ציינו במהלך הדיונים כי מדובר בעשרות מקרים בשנה של מכירת דירות יוקרה כדירות מעטפת, וכי צפי ההכנסות כתוצאה מהשינוי הוא כ-40 מיליון ש"ח בשנה.
לבקשת הוועדה החוק יכנס לתוקף בינואר 2024, כן לבקשת הוועדה, הגדירה רשות המיסים בדיון כי דירת מעטפת היא דירה בתוך בניין, שהקבלן סיים את כל העבודות בה, כולל העבודות בשטחים המשותפים, הקמת מעלית וכדומה.

אושר לקריאה שנייה ושלישית: עיגון מסלול מופחת ביורוקרטיה לעסקים זעירים

על-פי הצעת החוק שנידונה, עוסק זעיר הבא לפתוח עסק, יוכל לבחור לצד מודל המיסוי הקיים, במודל מיסוי ייחודי לעסקים אלה, מסלול מופחת ביורוקרטיה, שבו חישוב המס פשוט יותר, אך פחות מדויק.
לפי ההצעה, בפני יחיד הבא לפתוח עסק זעיר כעוסק פטור יעמדו שני מסלולים שהוא יוכל לבחור ביניהם: המסלול הראשון הוא המסלול הרגיל הנהוג כיום, שבו בעל העסק יהיה חייב בתשלום מע"מ על עסקותיו, אך מנגד יהיה רשאי לקזז תשומות, ויוכל לנכות את הוצאותיו במס הכנסה לפי כללי המיסוי הרגילים. עוסק כזה יהיה גם חייב לחשב את הוצאותיו ותשומותיו באופן מפורט כדי שיוכל לדרוש את התשומות שלו ואת הוצאותיו במסגרת הדוחות התקופתיים המוגשים למס ערך מוסף ולמס הכנסה.
במסגרת המסלול המיוחד בהצעה: עוסקים זעירים יהיו זכאים לנכות מהכנסותיהם שיעור הוצאה קבוע חלף דרישת ניכוי הוצאות בפועל. כך לא יידרשו העוסקים להכיר את ההוראות המורכבות של ניכוי הוצאות בפקודה. עוסק במסלול המיוחד לא יידרש להגיש דוח שנתי במס הכנסה, או לחשב באופן מפורט את הוצאותיו ותשומותיו במהלך השנה.
כן מוצע לקבוע את שיעור ניכוי ההוצאות הנורמטיבי על גובה של 30%, זאת כאשר השיעור הועלה לדרישת הוועדה, כאשר בהצעת החוק המקורית זה עמד על 20% ממחזור העסקות. בדברי ההסבר מצוין כי "שיעור זה משקף סכום הוצאות סביר לעוסקים אלה, כאשר ההנחה היא שמי שיש לו הוצאות גבוהות יחסית יבחר במיסוי מדויק, בהתאם לכללים הקיימים היום".
במסגרת הדיונים סביב הצעת החוק, ולדרישת הוועדה שונתה הגדרת היקף 'עוסק זעיר' ו'עוסק פטור', וזה יועמד בעקבות הצעת החוק על עוסק בעל מחזור עסקים של עד 120 אלף ש"ח, כאשר במקור עמד הסכום על 107 אלף ש"ח, הסכום עודכן בעקבות הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, במסגרתן משכו באופוזיציה את הרביזיות סביב הצעת החוק. לצד כך נקבע כי ההצמדה למדד לעניין סכום זה, תחל מינואר 2026.
בנוסף, כדי למנוע ניצול לרעה של המודל, מוצע בחוק לקבוע הוראות שמטרתן מניעת תכנון מס פסול וכן התאמות תפעוליות שונות.
בקרב נציגי העסקים בירכו על הצעת החוק כפי שאושרה, וציינו כי מדובר בבשורה אמיתית לעסקים.
החוק יכנס לתוקף מינואר 2024 וכך גם העידכון לעניין היקף עוסק זעיר ועוסק פטור.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "יחד אופוזיציה וקואליציה ניתן להגיע לבשורות משמעותיות לטובת העסקים".
ח"כ ולדימיר בליאק: "אנחנו שמחים על כך שהצלחנו להביא להישג לעסקים. כשמדובר בצעד לטובת העסקים אנחנו תומכים ומברכים על כך".

אושר לקריאה שנייה ושלישית: חברות תוכלנה לגייס עד 6 מיליון ש"ח מחברות p2p

תחום הבנקאות ושוק האשראי הקמעונאי בישראל, במרכזו אשראי צרכני ואשראי לעסקים קטנים ובינוניים, מאופיין בריכוזיות גבוהה ובתחרות נמוכה. כתוצאה מכך, רוב הציבור רוכש את מרבית השירותים הבנקאיים מהבנק שבו הוא מנהל את חשבון העובר ושב שלו, בלי לערוך השוואה בין ההצעות של בנקים אחרים או של גורמים חוץ-בנקאיים, ובכלל זה בלי לערוך השוואה מעמיקה של עלויות ההצעות השונות.
למרות צעדים שונים שנעשו, והביאו לשיפור מסוים, התחרות מצד גורמים חוץ-בנקאיים עדין נותרה מוגבלת, נוכח יתרונות מובנים שונים שיש לבנקים, וכן שליטה בגישתם של חלק גדול מהמתחרים למערכת הפיננסית, ולאפשרות להעביר כספים דרך מערכות התשלומים.
במסגרת צעד נוסף להגדלת התחרות בתחום, אישרה ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, את סעיפים 25-26 לעניין גיוס חוב אשראי שבתוך פרק ז' (בנקאות ואשראי) בחוק ההסדרים.
במסגרת כך, נקבע כי כלל חברות ה-P2P, המפעילות מערכת לתיווך באשראי שנותנות אשראי צרכני לציבור וכן אשראי עסקי לחברות קטנות ובינוניות, תפעלנה בפיקוח רשות שוק ההון, ותוכלנה לתת אשראי בסכום של עד 6 מיליון ש"ח לחברות.
החוק משנה את המצב הקיים, שחילק בין פיקוח של רשות שוק ההון לפיקוח של רשות ניירות ערך, והגביל את העסקים לקבלת אשראי בגובה של עד מיליון ש"ח בלבד מחברות ה-p2p, הגבלה שאינה קיימת על האשראי הצרכני. הצעד נועד גם להפחית רגולציה שנבעה מהפיקוח המקביל של שתי רשויות על גופים אלו.

אושר: ייאסר על גופים מוסדיים לסרב להתקשר עם יועצים פנסיונים

ועדת הכספים, אישרה את סעיף 36 – איסור על סירוב בלתי סביר להתקשרות של גוף מוסדי עם יועץ פנסיוני, שבתוך פרק ט' (תיווך בביטוח ובחיסכון פנסיוני), במסגרת חוק ההסדרים.
לפי הצעת החוק, ייאסר על סירוב בלתי סביר להתקשרות של גוף מוסדי עם יועץ פנסיוני. זאת, כאשר כיום, חלק מהגופים המוסדיים נמנעים מלהתקשר עם יועצים פנסיוניים, וכתוצאה מכך נפגעת הנגישות של הציבור לייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.
כיום, נתח פעילותם של היועצים הפנסיונים בשוק התיווך הפנסיוני קטן באופן משמעותי מחלקם של המתווכים האחרים, כאשר הגופים המוסדיים מעדיפים לשווק את מוצריהם באמצעות סוכני ביטוח פנסיוניים – בשל יכולתם להשפיע על סכום העמלה המשולמת לסוכן, בניגוד ליועצים הפנסיונים.
במהלך הדיונים סביב הצעת החוק, הציגו נציגי האוצר, כי במסגרת התפלגות בעלי רישיון בענף ביטוח פנסיוני, 85% הינם סוכני ביטוח פנסיוני, 12% הינם משווקים פנסיונים, ורק 3% הינם יועצים פנסיונים.
במטרה לעודד את הייעוץ הפנסיוני, הפועל באופן אובייקטיבי ובלא זיקה לגוף מוסדי, מוצע לאסור על הגופים המוסדיים לסרב להתקשר עם יועץ פנסיוני או לסיים התקשרות עם סוכן פנסיוני מסיבות שאינן סבירות, ובהיעדר טעמים ענייניים הקשורים לתנאי ההתקשרות המסוימת או למאפיינים של היועץ הפנסיוני הנוגעים לעניין.
במטרה לאפשר שקיפות לגבי הטעמים לסירוב, ובכלל זה לאפשר לבחינת הטעמים לסירוב במסגרת הליכי פיקוח והליכים משפטיים, מוצע לקבוע כי גוף מוסדי המסרב להתקשר עם יועץ פנסיוני, יידרש למסור ליועץ הפנסיוני נימוקים בכתב לסירובו.
כן קובעת ההצעה, כי סירוב של גוף מוסדי להתקשר עם יועץ פנסיוני בהסכם בתנאים הדומים להסכם אחר שבו התקשר אותו גוף מוסדי עם בעל רישיון אחר, כגון סוכן ביטוח, ייחשב לסירוב בלתי סביר. כמו-כן, מוצע לקבוע כי סירוב של גוף מוסדי להתקשר עם יועץ פנסיוני בשל שורה של טעמים שמוצע למנות במפורש, ייחשב לסירוב בלתי סביר.
עוד קובעת ההצעה כי גוף מוסדי לא יוכל להפלות במתן שירותים, בהם גישה למערכות הגוף המוסדי, בין בעלי רישיון שונים איתם התקשר.
בגין הפרות, יוכל הממונה להטיל רבע מיליון ש"ח עיצום כספי, כאשר לשיקול דעתו תתכן הפחתה בסכום, לדוגמה במקרה שמדובר בהפרה ראשונה או בנסיבות אחרות שימצא שיש בהן טעם להקל.

אושר: שינויי חקיקה שיקלו על פעילותן הכלכלית של קרנות ריט

ועדת הכספים, אישרה היום את סעיפים 11(1) ו-14 שבתוך פרק ד' (מיסוי בשוק הדיור) בחוק ההסדרים, אשר נוגעים לקרנות להשקעות במקרקעין (קרנות ריט) בתחום הדיור להשכרה.
כחלק מתיקוני החקיקה, נקבעו מספר שינויים: קיצור התקופה שבסיומה יתאפשר לקרנות ריט למכור למשכיר ממשיך את יחידות הדיור להשכרה לטווח ארוך מבלי לפגוע בהטבות המס הנלוות לה מ-15 שנים ל-10; הארכת פרק הזמן הניתן לקרן להשלמת בנייה של 20 יחידות דיור ממועד רכישת המקרקעין לתקופה של 7 שנים, במקום 5 שנים, אם הוכח כי לא ניתן היה להוציא היתר בנייה תוך 30 חודשים (זאת במקום 36 חודשים בהצעת החוק המקורית לדרישת הוועדה); הקטנת מספר יחידות הדיור המינימלי שהקרן נדרשת לרכוש או לבנות באזורי הפריפריה – מ-20 יחידות ל-15 בלבד.
נוסף על אלו, קובעת ההצעה תיקון של חוק מס ערך מוסף כך שיינתן לקרנות ריט פטור מתשלום מע"מ על הכנסותיהן ממכירת מקרקעין לצורכי דיור להשכרה – בניין להשכרה למגורים, וזאת אם אלו הושכרו במשך 5 שנים לפחות בהתאם לתנאים מסוימים, אשר מנויים בחלק ד' לפקודת מס הכנסה.
בנוסף נוכח רצון הוועדה לסייע לקרנות הריט באפיקים נוספים, סוכם לדרישת הוועדה על הקלה ברישום מניות למסחר בבורסה של קרנות ריט, כך שתוארך התקופה לרישומה בבורסה ל-42 חודשים במקום 36 חודשים, בתנאים מסוימים, במסגרת פקודת מס הכנסה.
במהלך הדיונים הוצג כי במסגרת 2 הקרנות הקיימות כיום, מושכרות כ-1,500 דירות, לצד כ-2,500 נוספות שנמצאות בהליכים שונים.

תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
+נתניהו תומך פומבית בחוק קרן הארנונה
19:00 10/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כים מהליכוד הביעו עמדה אופוזיציונית נגד ראש הממשלה, טענו שאין מקום לחוק הזה ודרשו לדחותו  ▪  יועצו של ראש הממשה קרא לכל ח"כי הקואליציה לתמוך בחוק ועורר את זעם האופוזיציה  ▪  גפני: ראשי רשויות מהדרום ביקשו לקיים ההדיון למרות המצב הביטחוני

הדיון בוועדת הכספים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בטרומית: העלאת סכום מענק ההסתגלות ליוצאת ממקלט לנשים מוכות
15:40 10/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי רווחה, זכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות, תיקון - העלאת סכום מענק ההסתגלות ושינוי מועד תשלומו, התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת פנינה תמנו וקבוצת חברי כנסת. 30 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת מעמד האישה
מוצע בה להעלות את סכום מענק ההסתגלות שמשולם לאישה שיוצאת ממקלט לנשים מוכות מ-8,000 שקל ל-20,000 שקל. עוד מוצע לקבוע כי תשלום מענק ההסתגלות ייעשה לפני עזיבת האישה את המקלט ולא יאוחר מ-30 ימים מיום שהגישה את הבקשה ולא לאחר יציאת האישה מהמקלט- כפי שקבוע היום בחוק.

+בטרומית: קנסות בגין הנפת דגל של ארגון טרור
15:37 10/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המאבק בטרור, תיקון - קנסות בגין הנפת דגל של ארגון טרור, הוראת שעה, התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת צבי ידידיה סוכות. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 28 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע בה לקבוע, בהוראת שעה למשך ארבע שנים, עבירה מנהלית שבצידה קנס מנהלי קצוב או מאסר של שלוש שנים במקרים של הנפת דגל, פרסום או הצגת סמל של ארגון טרור או של אדם שביצע עבירת רצח במסגרת מעשה טרור, וזאת ללא דרישה להוכחת הזדהות עם ארגון הטרור או לאדם שביצע רצח.

+בטרומית: איחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים
15:03 10/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מוקד חירום רפואי טלפוני, התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת משה גפני. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 11 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הבריאות.
מוצע בה לקבוע כי מוקד החירום הרפואי הטלפוני שמפעילה מד"א כיום, יפעל כמוקד החירום הרפואי הלאומי שאליו יפנו טלפונית לשם קבלת עזרה ראשונה וטיפול רפואי ראשוני ויאחד את פעילות הזנקת הכוננים.
עוד מוצע לקבוע הוראות בין השאר לעניין מינוי ממונה על תחום מוקד החירום הרפואי הלאומי ותפקידיו, לעניין איוש המוקד, תפקידי מנהל המוקד ופיקוח על פעולתו, לעניין מרשם הכוננים הרשומים והכרה בתעודות חובש רפואת חירום ופרמדיק, ולעניין אופן הזנקת הכוננים והמערכת הטכנולוגית התומכת בכך.

+הצעת פשרה לענף הפטם: מנגנונים לעצירת החוק במקרה פגיעה בחקלאים
13:20 10/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

באופן תקדימי ביקש היו"ר ביטן לקבוע כי גם ועדת הכלכלה תוכל להניע תהליך של עצירת החקיקה  ▪  מנכ"ל מועצת הלול: מרגיש כמו זה שהזהיר ממלחמת כיפור ולא הקשיבו לו - ביולי יהיה שיא המשבר בענף ורשתות השיווק ינצלו את המצב

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בתים משותפים  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר בוועדה: דירת מעטפת תחויב במס רכישה בדומה לדירת מגורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
צוות החשיבה בראשות נציב קבילות השוטרים והסוהרים שוקל להמליץ שחלק מהמש"קיות ואלו הפונות לחיילי חובה יוקדשו לטיפול בתלונות חיילים    על-אף דוח מוגנות חיילות וחיילים מפני פגיעות מיניות והממצאים על חוסר טיפול בנושא, מנהל במשרד מבקר המדינה: "אין כל שדר ארגוני של יציאה קדימה ויעדים אחרים מחוללי שינוי"    ח"כ לוי: "משרד המבקר עשה תיקוף נוסף ע"י גורם שלישי למספרים והממצאים מהדוח החמור - ואלו נמצאו נכונים"
מירב ארד
תיקוני החקיקה נועדו, בין היתר, להגביר את השקיפות בעמלות הבנקים, לקבוע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום    בנוסף אושר לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד.
עידן יוסף
התיקונים המוצעים בחוק הירושה צפויים להקל על יחידים בקיום צוואה או צו ירושה במקרים שאינם בסמכות בית המשפט לענייני משפחה    רשמים לענייני ירושה יוכלו לתת צו ירושה במקרים    יופסק הפיקוח השוטף של האפוטרופוס הכללי על כלל מנהלי העיזבון, למעט במקרים מיוחדים שהוגדרו
מירב ארד
כדי לשפר את מערך גביית האגרות הממשלתיות, מוצע להסמיך את המרכז לגביית קנסות לגבות חובות בשל אגרות ממשלתיות, הכוללות אגרות רישוי לעיסוק במקצועות, רישום והנפקות רישיונות, וכן חובות בשל קנסות והוצאות המוטלים על-ידי ועדות משמעת או בתי דין, לטובת המדינה, למספר מקצועות מוסדרים    לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, השימוש בפקודת המיסים גבייה ייפסק ברגע שהחוב עובר למרכז לגביית קנסות
עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה דנה בסעיפי פרק ח' לחוק ההסדרים: מניעת עידכון גמלה כפול לגמלאי קבע בדירוג המחקר ומתן גמישות בהכללת רכיבי שכר במשכורת הקובעת לזכאי פנסיה תקציבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il