X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיעורי מדרש ואגדה דרך תיאטרון
מכללת הנשים הדתית פותחת מגמת אומנות לגברים דתיים
מכללת אמונה קיים לראשונה לימודי תואר אקדמי לגברים דתיים באומנויות, תיאטרון ועיצוב המטרה: מתן מענה לביקוש הגובר למורים דתיים בתחומים אלה

מכללת אמונה, מוסד אקדמי לנשים בירושלים, עומדת לפרוץ דרך לקראת פתיחת שעריה לסטודנטים גברים לראשונה ב-50 שנות קיומה. המכללה, המזוהה עם תנועת הנשים הדתית "אמונה", הניבה עשרות אלפי בוגרות שהצטיינו בתחומים אמנותיים שונים. עם הצגת תוכנית לימודים לגברים בשנה האקדמית הקרובה, מכללת אמונה שואפת לחולל מהפכה בתחומי האומנות על-ידי עידוד גברים מהמגזר הדתי-לאומי לעסוק בקריירה באמנות, תיאטרון ועיצוב.
ההחלטה לכלול גברים בתוכנית של המכללה מסמנת שינוי משמעותי בתחומי האומנויות המסורתיים הנשלטים על-ידי גברים, במיוחד בקהילות דתיות. במשך שנים, גברים דתיים התמודדו עם התנגשות בין שאיפותיהם האומנותיות לבין העיסוק בטקסטים. כתוצאה מכך צמחו דורות של תלמידים מהקהילה הדתית והחרדית ללא חשיפה והבנה בעולם האומנות לסוגיו.
האווירה והשפה בתוכניות האמנויות היו זרות לגברים דתיים, ויצרו פער אידיאולוגי ותרבותי. לימודי אמנויות דורשים חשיפה רגשית ולעיתים קרובות הדבר כרוך במגע בין תלמידים (בתיאטרון), מה שמסבך עוד יותר את הניגוד לכאורה בין חובות ההלכה לשאיפות אומנותיות של הליכה אחר הנפש. עם זאת, הזמנים המשתנים דורשים גישה חדשה, שכן גברים דתיים רבים מחפשים הזדמנויות לבטא את כשרונותיהם באומנויות.
מגמות גברים במכללות לנשים אינן דבר חדש והלימודים מתקיימים בהפרדה. פתיחת מגמת הגברים במכללת אמונה נותנת מענה לביקוש הגובר למורים דתיים בתחומי אומנות, עיצוב ותיאטרון. בתי ספר שמצאו עצמם מחויבים לרלוונטיות ולעדכניות מתמודדים עם מחסור במחנכים מוסמכים לאומנות בשל היעדר אנשים דתיים בתחום האומנותי. כתוצאה מכך, מגמות אמנות, כמו גם מגמות עיצוב ותיאטרון, מחכות בקוצר רוח לבואם של מורים דתיים, וכתוצאה מהמחסור מגמות אינן נפתחות.

"דמיינו שיעור בבית מדרש לצד קני ציור, ישיבות הסדר ומכינות שלומדת שיעורי מדרש ואגדה דרך תיאטרון ותלמידים המשלבים לימודי עיצוב יזמות וטכנולוגיה לעולם האמנות העכשווי", אומרת הד"ר אפרת גרוסמן, ראש מכללת אמונה, שרואה בעיני רוחה סביבת למידה מתמירה (טרנספורמטיבית), שבה גברים דתיים יכולים לשלב את התשוקה שלהם לאמנויות עם המחויבות שלהם לאמונתם.
"הפיקוח על לימודי האמנות עודד אותנו מאוד לפתוח תוכנית גברים בהיותנו המכללה הדתית היחידה בישראל ללימודי אומנויות, עיצוב ותיאטרון הכוללת גם לימודי הוראה שיש בהם שליחות אדירה להביא את בשורת האמנות לכל מי שטרם נחשף אליה. המחזור הראשון שישתתף בתוכנית יהיה בעצם זה שיקים את התשתית לאומנות הגברית הדתית בישראל ותהיה לו השפעה מכרעת על אופן לימוד התורה והתפתחות האמנות הישראלית בעשור הקרוב", דבריה.
התוכנית של מכללת אמונה תפתח בשנת הלימודים הקרובה תוכנית לימודים למסלול אקדמי ראשון (B.Ed.Des B.Ed F.A).

תאריך:  14/05/2023   |   עודכן:  14/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכללת הנשים הדתית פותחת מגמת אומנות לגברים דתיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בשעה טובה!!
אביב, בוגרת אמונה  |  14/05/23 14:33
2
יש הרבה דתיים שזה המקום שלהם
שריאל משה  |  14/05/23 23:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איציק וולף
משרד הבריאות לא האריך את הצו המחייב בידוד עבור מאומתי קורונה ומהלילה בחצות תוסר החובה בפעם הראשונה מאז פרצה מגיפת הקורונה לפני שלוש שנים    פרופ' סלמאן זרקא: ניצחנו את המגיפה, אך לא את הנגיף
יפעת גדות
משרד הבריאות משיק את "עולם הדאטה": הדשבורד יכלול נתונים חדשים על מדדי איכות הטיפול, קבילות הציבור בגין שירותי בריאות וסקרי חווית המטופל באופן מעוצב וחוויתי, שמאפשר לציבור לראות תמונת מצב רחבה של מערכת הבריאות ואיכות הטיפול בה    משרד הבריאות הוא המשרד הממשלתי הראשון המפרסם נתונים לכלל הציבור בישראל ובהיקף נרחב
מירב ארד
בהתערבות שרת התחבורה סוכם עם משרד האוצר על הפעלת ההסעיות לתקופה של שלושה חודשים נוספים
איציק וולף
ראש המל"ל לשעבר מעריך שעל ישראל לנהל מערכה לבלימת ההתחמשות ברצועת עזה ולהרחיק את הסבב הבא, אך מציין שההתחמשות נעשית תוך שימוש בחומרי גלם שנכנסים לרצועה מישראל וממצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il