X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. משל העוגה [צילום: לע"מ]
סמוטריץ': עשרה ראשי רשויות הכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור
שר האוצר במסיבת עיתונאים: "אנחנו בדרך למאבקים גדולים מול כוחות שוק אדירים שמרכזים בידיהם כוח אדיר שאנחנו הולכים לקחת להם - לפרק את הריכוזיות והמונופולים; חלק מראשי השלטון המקומי נלחמים בכם ובנו" גרדוס: "בכל הכנסים הכלכליים בשלוש שנים האחרונות שדיברתי על הקרן קצרתי מחמאות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס (יום א', 14.5.23) מסיבת עיתונאים בהשתתפות בכירי משרדו, כתגובה למרד נגד קרן הארנונה שהכריזו חלק מראשי הרשויות המקומיות.
הוא הסביר כי במצב הקיים, יש תמריץ לראש רשות לבנות עסקים ולא מגורים מה שיוצר היצע נמוך לצד ביקוש הולך וגדל. התוצאה: מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר. לדבריו, הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט – לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים – יותר היצע – מחירי הדיור יורדים. "כל שאר הדברים שמספרים לכם הם שקר מוחלט!", אמר.
שר האוצר פנה לעולם ההמושגים הקולינרי והמשיל את הנושא לעוגה: "כדי לאפות עוגה טובה, צריך אופה טוב, אבל אי-אפשר לעשות זאת ללא פרודוקטים טובים. יש לנו ראשי ערים שהם אופים מצויינים, אך לצד זה במשך שנים מדינת ישראל השקיעה מיליארדים באיזורי הביקוש – בהקמת רשתות תחבורה: רכבות קלות, רשת כבישים, רכבות. ועוד תשקיע בקידום מטרו, שדה תעופה משלים ופריסה נוספת של רכבות. זו בשורה אדירה - אלו הפרודוקטים של העוגה וזה מצוין! – אלו הפרודוקטים של העוגה ששייכים לכולם. והיום בפעם הראשונה אנחנו דואגים שהם יחזרו לכלל הציבור".

בהמשך, פנה לציבור ואמר: "כשר אוצר, אני פועל להורדת יוקר המחיה ונלחם בשבילכם מול גופים ואנשים גדולים וחזקים. אני נלחם בשבילכם, בשביל כולנו, כדי שהילדים שלנו יוכלו לרכוש דירות, כדי שנוכל להוריד משמעותית את יוקר המחיה והדיור – ולצערי, חלק מראשי השלטון המקומי וראשי הערים נלחמים בכם, בנו, בכל מי שרוצה להוריד את יוקר הדיור.
"נגמרו הימים שבהם אנחנו נכנעים לבעלי אינטרס – יש עשרה ראשי רשויות שהכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור. כל עוד יש להם שלווה בחלקת האלוהים הקטנה שלהם – אתם תשלמו – כולנו נשלם – לא עוד", תקף שר האוצר, והסביר: "הם טוענים שהרשויות החזקות יממנו את החלשות – זה לא נכון. זה לא רובין הוד שלוקח מעשירים ונותן לעניים. כל מי שיבנה יחידות דיור למגורים - יקבל מענק שנתי מהקרן, כל מי שיבנה משרדים - יפריש לקרן הארנונה סכום קטן, ביחס לרווח העצום שהוא עושה, וימשיך לעשות, מהארנונה העסקית".

בפנייה לח"כים מהליכוד, אמר: "אני שומע איומים ואת ניסיון הסחיטה של בעלי הכוח והאינטרסים ושל ראשי ערים של הרשויות העשירות, שמאיימים על חברי כנסת שימחקו אותם בפריימריז וינהלו נגדם קמפיין תקשורתי במיליונים כדי למחוק אותם ציבורית. לחבריי בקואליציה - אסור להיכנע לאיומים ואלימות".
על כוונותיו בתחום יוקר המחיה אמר שר האוצר: "הגיעה העת להוריד את יוקר הדיור. הקרן להורדת יוקר הדיור נשארת בשלטון המקומי. אף שקל ממנה לא נכנס לקופת האוצר, זה פשוט 'פייק'! החוק יעבור וההישג הזה יירשם על שמם של כל אזרחי ישראל. זה לא סוד שמאז שנכנסתי לתפקידי, משרד האוצר מגויס כולו למלחמה ביוקר המחיה. הורדנו מכסים על מאות מוצרים, נלחמנו בהתייקרות החלב והחשמל ועצרנו לחלוטין את התייקרות הדלק. החוק הזה הוא המשך ישיר ומשמעותי מאוד למאבק ביוקר המחיה.
"לא ניכנע לאיומים ולסחטנות, ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל. אנחנו בדרך למאבקים גדולים מול כוחות שוק אדירים שמרכזים בידיהם כוח אדיר שאנחנו הולכים לקחת להם - לפרק את הריכוזיות והמונופולים בשוק המזון ולא רק. כולנו נצטרך אומץ לעמוד מולם ולשרת רק את אזרחי ישראל במאבק ביוקר המחיה.
"שיהיה ברור אני חסיד גדול של ביזור סמכויות - לתת יותר ויותר סמכויות לניהול עצמי של רשויות מקומיות זה לא הסיפור שלנו היום. חוק קרן הארנונה הוא חוק של כולם זהו החוק להקמת הקרן להורדת יוקר הדיור. וזה אתגר של כולנו", דברי השר סמוטריץ'.
הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, אמר כי בכל שנותיו במשרד לא נתקל בתפנית כה חדה בתוך חודשים ספורים - מתמיכה נלהבת בתוכנית קרן הארנונה הן בכנסים שבהם הציג אותה והן מהעיתונות הכלכלית, להתנגדות עזה. "בכל הכנסים הכלכליים בשלוש שנים האחרונות שדיברתי על הקרן קצרתי מחמאות", הדגיש. הוא אמר כי הוא מופתע מכך, והשר סמוטריץ' השיב לו בחיוך שזה בגלל שהוא מנסה לקדם את הנושא בממשלה הלא-נכונה.

תאריך:  14/05/2023   |   עודכן:  14/05/2023
+עבירות כלפי חיות-מחמד לא יחייבו כוונת זדון
01:39 15/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד החקלאות מבקש לסווג מחדש חלק מהמעשים הגורמים צער לבעלי החיים כעבירות אחריות קפידה, אשר אינן מחייבות את נטל הוכחת כוונה פלילית או רשלנות מאחוריהן  ▪  המטרה: לעודד אנשים לנקוט רמה גבוהה של זהירות כאשר הם מעורבים בפעילויות הכוללות בעלי חיים

העלאת הרף לצער בעלי חיים
+הממשלה אישרה 13.5 מלש"ח לכספים קואליציוניים
23:58 14/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרי עוצמה יהודית הצביעו נגד, ושרי יהדות התורה נמנעו  ▪  השר וסרלאוף טוען כי משרדו יקבל פחות מרבע ממה שהובטח לצורך ייהוד הגליל

נתניהו והשרים סמוטריץ' ולוין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+על כוונת הממשלה: השלכת פסולת בניין שלא כחוק
19:37 14/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת שרים בעד הצעת חוק פרטית לטיפול בסוגיה הדוחקת של השלכת פסולת בניין בלתי חוקית  ▪  באמצעות יישום תקנות ומנגנוני אכיפה מחמירים תגבר ההגנה על הסביבה, ותגבר השמירה על שטחים ציבוריים ועל ערך הנכסים ברחבי הארץ

בשלכת פסולת בניין
+אושר מינוי אפי מלכין לממונה על השכר והסכמי עבודה
13:01 14/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מלכין, החל את דרכו באגף השכר ב-2009  ▪  שימש בשלושת החודשים האחרונים ממלא-מקום הממונה על השכר וקודם לכן שימש המשנה לממונה על השכר  ▪  אושר מינויו של ינון אהרוני למנכ"ל משרד הביטחון החברתי והרווחה

מלכין. החל את דרכו באגף השכר ב-2009 [צילום: דוברות משרד האוצר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': עשרה ראשי רשויות הכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
ועדת שרים בעד הצעת חוק פרטית לטיפול בסוגיה הדוחקת של השלכת פסולת בניין בלתי חוקית    באמצעות יישום תקנות ומנגנוני אכיפה מחמירים תגבר ההגנה על הסביבה, ותגבר השמירה על שטחים ציבוריים ועל ערך הנכסים ברחבי הארץ
מירב ארד
מלכין, החל את דרכו באגף השכר ב-2009    שימש בשלושת החודשים האחרונים ממלא-מקום הממונה על השכר וקודם לכן שימש המשנה לממונה על השכר    אושר מינויו של ינון אהרוני למנכ"ל משרד הביטחון החברתי והרווחה
מירב ארד
ציין: "חיסלנו עשרות מחבלים. מי שינסה לפגוע בנו - דמו בראשו"    בתום הערכת מצב הודיע צה"ל על הסרת ההגבלות בכל רחבי הארץ    תנועת הרכבות בין תחנות נתיבות, שדרות ואשקלון תחודש בסביבות השעה 12:30
איתמר לוין
גם דברים שהם ברורים לכל בר-דעת, לא בהכרח גורמים לפוליטיקאים לפעול בצורה הגיונית והגונה. הנה כמה דוגמאות אקטואליות מארצנו הקטנטונת ומידידתנו הענקית
עידן יוסף
משלחת קרן המטבע הבינלאומית הגישה היום סיכום ראשוני של הדוח על כלכלת ישראל לשנת 2022    קובעת כי מאזן הסיכון נוטה לכיוון השלילי, ומשקף, בין היתר, סיכונים חיצוניים ואת חוסר הוודאות המתמשך סביב הרפורמה    השר סמוטריץ': "ההודעה של קרן המטבע מהווה תעודת הוקרה לחוסנו של המשק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il