X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפסידים כסף פי 5 בגלל "האותיות הקטנות"
60-20 אחוז מהקשישים נפלו קורבן להונאה צרכנית
הרשות להגנת הצרכן: העוקץ הפיננסי גורם לנזק של יותר מחצי מיליארד שקל בשנה; הטלנו דרישות חיוב של למעלה מ-100 מיליון שקל יו"ר ועדת הכלכלה קרא לפעול לחיוב אישי של נושאי משרה בחברות שפוגעות בקשישים

ועדת הכלכלה ציינה את היום המיוחד "והדרת פני זקן", שיזם ח"כ ישראל אייכלר, ודנה (16.5.23) בתוכנית לחיזוק המאבק נגד עוקץ וניצול צרכנים אזרחים ותיקים. ח"כ אייכלר אמר כי הונאת קשישים זה אחד הדברים המזעזעים ואי אפשר להיות סבלני כלפי תופעות מסוג זה. ח"כ יבגני סובה הוסיף, כי האוכלוסייה המבוגרת מתקשה לעיתים בשפה או בטכנולוגיה ולכן לפעמים קל לפגוע בהם. לדבריו, צריך לטפל בקלות הבלתי נסבלת הזו כדי לתת לאוכלוסייה המבוגרת אפשרות להרגיש מוגנים.

ח"כ יבגני סובה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, אניטה יצחק, אמרה אחרי שעוקץ הקשישים במתכונתו הקודמת, של מכירת מוצרים שהם לא צריכים, צמח העוקץ הפיננסי שגורם לנזק של למעלה מחצי מיליארד שקל בשנה. היא ציינה כי הרשות מבצעת אכיפה והטילה הודעות קנס של כ-100 מיליון שקל. לפי הנתונים שמסרה, קשישים מתחת לגיל 70 מפסידים כסף פי 5 משאר האוכלוסייה בגלל "האותיות הקטנות", בני 90-85 מפסידים כמעט פי 5 משאר האוכלוסייה בגלל "אדיבות יתר, ובין 20 ל-60 אחוז מהקשישים נפלו קורבן לניסיונות הונאה צרכנית.
עוד עלה מהנתונים שמסרה יצחק לוועדה, כי 10% מכל הפניות שמגיעות לרשות מגיעות מצרכנים בני 65 ומעלה. עוד ציינה יצחק, כי באוקטובר 2020 קיבלה הממשלה החלטה לתוכנית חירום להגנה על צרכנים פגיעים מפני עוקץ, והתוכנית בשלבי יישום ובין היתר הוקם מאגר "אל תתקשרו אלי".
היו"ר דוד ביטן אמר כי צריך לחייב באופן אישי נושאי משרה בחברות שפוגעות בקשישים. יצחק התייחסה לכך ואמרה כי הדבר לקראת שינוי.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ראש מחלקת קהילה במשטרה, ניצב משנה הוד לוי, אמר כי בוצעה הסברה בכל תחנות המשטרה באשר להתמודדות עם עוקץ והונאות כאלה ואחרות. הוא הוסיף כי המשטרה פועלת בשיתוף פעולה עם המשרד לשוויון חברתי, ואמר כי רק בפעולה משותפת אפשר להגיע לתוצאות טובות. "בשנים האחרונות רואים עלייה בכתבי האישום, כי אנו מצליחים להביא לדין הרבה אנשים", אמר. רב-פקד שרון סויסה הוסיף, כי מ-2020 ועד היום יש כ-2,000 תיקים בהם הקורבן הוא קשיש, והוגשו כ-200 כתבי אישום בשנה שזה ב-10% מהמקרים, וכי יש שיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן.
נציג הסתדרות הגמלאים, משה אשכנזי, אמר כי העונשים על מעשים כאלה הם שנתיים מאסר, והחקיקה הקיימת אינה אפקטיבית. "עונש של 15 שנה היה יכול להרתיע ולבלום את הדבר הזה, בנוסף צריך הרמת מסך וכניסה לכיס האישי של עוקצי הקשישים", אמר. היו"ר ביטן אמר כי הוא סבור שהעונש קל מדי, אבל מי שקובע אותו זה בית המשפט. ח"כ עופר כסיף אמר כי הבעיה העיקרית היא שאנשים כאלה הם טרף קל.
ביטן סיכם את הדיון, ואמר כי מדובר בנושא חשוב מאוד שצריך לטפל בו. הוא בירך על עבודת המשטרה והרשות להגנת הצרכן, והוסיף כי הוא שמח על הכוונה לטפל בנושא החיוב האישי של נושאי המשרה.

תאריך:  16/05/2023   |   עודכן:  16/05/2023
+ביטן: "כשהאוצר מעביר רפורמה הוא צריך לתת אמצעים לביצוע"
12:01 17/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה כינס את הוועדה על-רקע הקושי של משרד הבריאות לגייס מפקחים ליישום הרפורמה בייבוא מזון  ▪  הסתדרות: מהנדס עם 20 שנות ניסיון מביא הביתה רק 10,000 שקל

ביטן. קרא להגיע לפתרון כמה שיותר מהר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+הצעת ליברמן לשירות חובה נדחתה ברוב 61
10:20 17/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ליברמן צייץ בטוויטר: "בבסיס הצעת החוק עומד הרעיון שכולם חייבים לשאת בנטל"  ▪  חקיקת סעיפי התקציב שתוכננה להיום במליאה - נדחתה

ליברמן. מאתגר את הקואליציה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פחות מ-3% מתיקי ארכיון המדינה חשופים לציבור
01:21 17/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רק אחוז קטן, כ-1%, מתוך 14 מיליון המסמכים בארכיון צה"ל ומערכת הביטחון נגישים כיום לציבור. רוב החומר בארכיון הצבאי והביטחוני, כ-95%, מסווג בצורה כלשהי  ▪  ארכיון המדינה: חייבים לאזן בין ביטחון המדינה לבין זכויות הפרטיות תוך מתן שירות לציבור, המוביל להגבלות על תיקים מסוימים, כגון תיקי אימוץ ובתי משפט

יש תיקים לא רשומים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יזמית: יכולתי להעסיק אלף איש בפריפריה, אך התמיכה מהמדינה קטנה ואני מגייסת תרומות
22:40 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשל אבטלה ואי-שוויון בנגב ח"כ מיכאל ביטון הציע תוכנית מענקים ניסיונית לעסקים קטנים להמרצת הפעילות הכלכלית וצמצום פערי תעסוקה  ▪  יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "הוועדה תדרוש שתהיה התייחסות לנושא בהקצאות הבאות מהקרן"

היזמית חנה רדו
+איימן עודה יפרוש מהחיים הפוליטיים
20:37 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי שמונה שנים בכנסת יו"ר חדש תע"ל מודיע כי לא יתמודד לכנסת הבאה, אך הוא צפוי להישאר בזירות הציבוריות  ▪  בסביבתו מסבירים שמטרת הפרישה היא לאפשר את איחוד המפלגות הערביות באמצעות "הזרמת דם חדש"

עודה. הפרישה אינה מיידית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רגב בוחנת הקמת חברה שתטפל רק במטרו
19:49 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך חשף נציג משרד התחבורה בוועדה לביקורת המדינה, וטען כי החריגה בתקציב נת"ע סבירה ביחס לעולם  ▪  מנהל אגף הרכבות במשרד רמז גם הוא לבעייתיות בהחלטת השרה ואמר כי המדינה לא העריכה נכון את המורכבות של הרכבת הקלה  ▪  מנכ"ל נת"ע: "אין אף חברה שיודעת לעשות מטרו; הפתרון צריך להיות הקמת גוף כלל ממשלתי עם סמכויות אכיפה חד-משמעיות מעל לכל הרשויות"

השרה רגב ברכבת הקלה
+ביטן: להקים קרן ייעודית לבטח חקלאים ועסקים שסובלים מפרוטקשן
15:56 16/05/23  |  מירב ארד

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן קרא בועדת הכלכלה שדנה בקושי של חקלאים שתבעו חברות ביטוח, להקים קרן ייעודית שתאפשר לבטח חקלאים ועסקים שסובלים מפרוטקשן. היו"ר ביטן אמר בדיון "כי חברות הביטוח מסרבות לבטח חקלאים ועסקים אחרי שנפגעו מגניבה או פשיעה, ולא מסתפקות אפילו בהעלאת תעריף. זה גורם לדבר אחד פשוט, שהפשע המאורגן והסחיטה ממשיכים להתקיים כי אין ברירה לאנשים אז הם משלמים."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
60-20 אחוז מהקשישים נפלו קורבן להונאה צרכנית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשות הצרכן - משתף פעולה עם העו
א  |  17/05/23 06:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
בשל אבטלה ואי-שוויון בנגב ח"כ מיכאל ביטון הציע תוכנית מענקים ניסיונית לעסקים קטנים להמרצת הפעילות הכלכלית וצמצום פערי תעסוקה    יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "הוועדה תדרוש שתהיה התייחסות לנושא בהקצאות הבאות מהקרן"
עידן יוסף
אחרי שמונה שנים בכנסת יו"ר חדש תע"ל מודיע כי לא יתמודד לכנסת הבאה, אך הוא צפוי להישאר בזירות הציבוריות    בסביבתו מסבירים שמטרת הפרישה היא לאפשר את איחוד המפלגות הערביות באמצעות "הזרמת דם חדש"
עידן יוסף
כך חשף נציג משרד התחבורה בוועדה לביקורת המדינה, וטען כי החריגה בתקציב נת"ע סבירה ביחס לעולם    מנהל אגף הרכבות במשרד רמז גם הוא לבעייתיות בהחלטת השרה ואמר כי המדינה לא העריכה נכון את המורכבות של הרכבת הקלה    מנכ"ל נת"ע: "אין אף חברה שיודעת לעשות מטרו; הפתרון צריך להיות הקמת גוף כלל ממשלתי עם סמכויות אכיפה חד-משמעיות מעל לכל הרשויות"
עידן יוסף
נציב התלונות של הרשות הציג בפני הוועדה לביקורת המדינה את בדיקת הרשות ואת איסוף הראיות בנוגע לעמידה בתקנות המזון    לובי 99 מעלה חשש מפני חרמות צרכנים, ריכוז חברות מגה-מונופול וצורך בשקיפות, יבוא מקביל ופיצול מונופולים כפתרון לבעיה    משרד הכלכלה: אנו חותכים את המחירים לצרכן ב-50% ואפילו יותר, כגון: שמן זית, בשר טחון, גבינה צהובה פרוסה
עידן יוסף
הרשות לאיסור הלבנת הון מסננת ומשתפת מידע באופן בררני לשמירה על הפרטיות    יו"ר ועדת החוקה הדגיש את המתח בין אכיפת חוק יעילה לבין הזכות לפרטיות ביחס להעברת נתונים בנקאיים    העלייה במספר המקרים המדווחים עשויה להצביע הן על סיכון מוגבר והן על שיפור בציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il