X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרצוג. השמועות לא מבוססות [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]
קושי בהגעה לעסקת חבילה בנושא הרפורמה
בית הנשיא: קל מאוד לפוצץ את ההידברות
בעקבות התדרוכים האחרונים בבית הנשיא, במחנה הממלכתי נמסר כי אין כל הסכמות בהידברות בין הצדדים וכי ישנו "מרחק בכל הנושאים" ובמפלגת יש עתיד כינו את התדרוכים "הדלפות מגמתיות ומיותרות" בבית הנשיא מזהירים: "המחיר שמדינת ישראל ואזרחיה ישלמו יהיה כבד מנשוא ובלתי נסבל"

בעקבות חרושת השמועות, בית הנשיא פרסם הודעה המתייחסת להידברות בעניין הרפורמה, שבה נכתב כי "זה רגע של ניסיון אמיתי להגיע להסכמות חיוניות לקיומנו כחברה וכמדינה. יש להניח בצד את השמועות הלא מבוססות ואת ההערכות הלא מדויקות ולאפשר לצדדים לשבת, לדון, ולהגיע להסכמות".
התגובה באה בעקבו גורמים בשיחות בית הנשיא שתקדכו מוקדם יותר, כי כיוון שיהיה קשה מאוד להגיע לעסקת חבילה כוללת בתקופה הקרובה, נדונה הצעה שבה הצדדים יודיעו שהגיעו להסכמות על נושא היועמ״שים והסבירות, ואלה יחוקקו כאשר יגיעו להסכם כולל, בתקווה בכנס החורף. ההיגיון מאחורי המהלך הוא שהאופוזיציה תקבל ודאות שאין חקיקה לפחות עד אוקטובר. הקואליציה תקבל הישג ראשון של הסכמה רחבה בנושאים שחשובים לה מתוך הרפורמה.
בתגובה לכך, נמסר מיש עתיד: "התחייבנו לשמור על הדמוקרטיה ועל עצמאות בית המשפט העליון ולא נוותר על כך בשום מחיר. עד שלא תכונס הוועדה לבחירת שופטים ותובטח עצמאות בית המשפט כל השמועות על ויתורים והסכמות הן הדלפות מגמתיות ומיותרות".
מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לתדרוכים האחרונים: "אין כל הסכמות בבית הנשיא. ישנו מרחק בכל הנושאים. כך או כך לא יהיו כל הסכמות עד שיוצג פתרון לוועדה לבחירת שופטים שיבטיח שלא תהיה פוליטיזציה במינוי השופטים ובמערכת המשפט בכללותה".
השר מיקי זוהר מהליכוד אמר בגלי צה"ל: "לא אופטימי לגבי הצלחת השיחות, אנחנו מרגישים שמי שמנהל את השיחות לא באמת רוצה להגיע להסכמות. אם השיחות יופסקו - הרפורמה תקודם באופן חד-צדדי".
הדבר הצריך את אנשיו של הרצוג להתערב ולמסור בהודעתם כי "כפי שידוע לכולם, הנושאים הנדונים בימים אלה מורכבים מאוד ועומדים בבסיס יחסי הרשויות בישראל. לכן, אנחנו מציעים לכולם להתאזר בסבלנות ולהמתין לעידכונים מסודרים, ובעיקר מדויקים ושעולים בקנה אחד עם האמת והמציאות.
"נציגי הקואליציה והאופוזיציה השותפים למשא-ומתן מעוניינים להמשיך את ההידברות הפתוחה והעניינית, כך שתביא להסכמות רחבות וארוכות טווח. האחריות המוטלת עליהם גדולה במיוחד. קל מאוד לפוצץ את ההידברות ואת השאיפה המשותפת להסכמה, אבל המחיר שמדינת ישראל ואזרחיה ישלמו יהיה כבד מנשוא ובלתי נסבל. הרבה יותר מורכב להגיע להסכמות. אבל הרווח למדינת ישראל ואזרחיה יבנה אותנו לדורות קדימה".

תאריך:  17/05/2023   |   עודכן:  17/05/2023
+ביבי, המפולת
22:36 17/05/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אתה כרחבעם בן שלמה  ▪  "אבי ייסר אתכם בשוטים ואני אייסר אתכם בעקרבים", ואיבד את הממלכה  ▪  הגזמת בגזל הציבור לטובת שותפיך הטפילים, הפראזיטים וזה עקב האכילס שלך

נתניהו. כרחבעם בן שלמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המערכה על דעת הקהל במאבק נגד הממשלה הזאת
22:22 17/05/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

ההישג החלקי והרגעי של ראש הממשלה במבצע האחרון בעזה הוא לא ההישג שלו, ובעצם גם לא ההצלחה של שר הביטחון, אלא של צה"ל ושל שירותי הביטחון

נתניהו. מכחיש סדרתי [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הנשיא: קל מאוד לפוצץ את ההידברות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עמנואל בן-סבו
מסע השנאה החל לפני עשרות שנים, עוד טרם הקמת המדינה    המשוואה הקדומה הוכיחה את יעילותה, את חיוניותה, את האפקטיביות שבהחדרה לתודעה כי אלימות, גסות רוח, בריונות, קיימים רק בצד אחד
עמנואל בן-סבו
בקמפיין מכוער של חברות יחסי ציבור, בעלי הון, וסוכני כאוס, הודרו נבחרי הציבור החרדי בגסות רוח מה-יחד הישראלי, נדרשו בעידוד מפיצי השנאה שלא לפקוד את בתי העלמין הצבאיים, שלא לשאת דברים בפני ההורים השכולים, שלא להניח זרים
איציק וולף
יו"ר מרכז השלטון המקומי, איש הליכוד חיים ביבס, טוען כי מפלגתו הפכה לשבויה בידי מפלגות קיצוניות שעלולות להביא לסופה של המפלגה    "שמח שהרפורמה נעצרה רגע לפני התהום, לא פוחד להגיד את הדברים, אבל ברגע שאתה אומר את האמת - אתה הופך לשמאלן"
יוסי אוחיון
לא עברו שעות מהפסקת האש השברירית עם הג'יהאד ושותפיו, והאש הפנימית חודשה במלוא עוזה    חברי הכנסת חזרו "מזירת הקרב" בה עמלו בניסיון לקושש אהדה ותמיכה ומיד חידשו את המערכה מאותה נקודה שבה "עצרו" בשל הקרבות
דן מרגלית
נאמר ביושרה, הדו-שיח גוטליב-שטרית נושא בחובו גם קורט של שמחה    כמובן, שמחה-לאיד שככה אירע לו לליכוד בימיה של ממשלת החמס והגזל והדיקטטורה בדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il