X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה ושר האוצר בליחצת ידיים לבבית. "בניגוד למה שמספרים בתקשורת, בתקציב יש בשורות אדירות"
תקציב המדינה לשנים 2024-2023 אושר ברוב גדול
נתניהו: "הממשלה תמלא את ארבע שנותיה. התקציב אחראי, נפתיע במאבק בתשתיות בתחבורה, בחינוך ובכל התחומים" שר האוצר סמוטריץ': "כפי שהוכחנו בתקציב שאנו לא מתקפלים ולא נכנעים, כך גם במשימות הבאות העומדות לפנינו ובראשם פירוק המונופולים"

בשעה 01:37 אושר (24.5.23) במליאת הכנסת תקציב המדינה לשנים 2024-2023 בקריאה שלישית. 64 ח"כים תמכו בו מול 55 שהתנגדו.
דקות לפני פתיחת ההצבעות על אישור תקציב המדינה לשנים 2024-2023, כינס ראש הממשלה את כל חברי סיעות הקואליציה באולם ירושלים בכנסת. הוא נכנס תוך שהוא לוחץ ידיים בחיוך לשרים ולראשי הסיעות.
בתחילת דבריו התייחס ראש הממשלה לעניינים הביטחוניים: "אנחנו מפתיעים את אירן כל הזמן. נפתיע את כל האויבים שלנו. נקים גם את המשמר הלאומי כפי שבן-גביר דרש".
במסר לאופוזיציה אמר יו"ר הליכוד: "אל תפתחו ציפיות ואנחנו אכן מעבירים תקציב ואנחנו כל פעם מפתיעים. הממשלה תמלא את ארבע שנותיה. התקציב אחראי, נפתיע במאבק בתשתיות בתחבורה, בחינוך ובכל התחומים". נתניהו הודה לשר המקשר דודי אמסלם, ליו״ר הקואליציה אופיר כץ ולשר האוצר סמוטריץ'.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את מתנגדי התקציב באופוזיציה ואמר: "עמדנו בפני לחצים אדירים של בעלי אינטרסים, שביתות חסרות אחריות וקמפיינים של התקשורת ולא התקפלנו. כך בקרן הארנונה שתביא להורדת מחירי הדיור ולצמצום פערים בין המרכז לפריפריה ובשורה של רפורמות נוספות.
"בניגוד למה שמספרים בתקשורת, בתקציב הזה יש בשורות אדירות, בדיור, בתשתיות, בחינוך, בבריאות, ברווחה, בהתיישבות, בחיזוק הזהות היהודית, בביטחון ובביטחון האישי. נתחיל ממלחמת חורמה ביוקר המחיה.
"בתקופה של סערה עולמית בכלכלה, אנו מעניקים יציבות וודאות למשק ולכלכלה עם תקציב אחראי ומקצועי שמאפשר לנו להילחם ביוקר המחיה ובעליית המחירים של השנים האחרונות ולחולל רפורמות ושינויים שמדינת ישראל זקוקה להם.
השר סמוטריץ' הודה לראש הממשלה ולשרים על הגיבוי והתמיכה ואמר: "כפי שהוכחנו בתקציב שאנו לא מתקפלים ולא נכנעים, כך גם במשימות הבאות העומדות לפנינו ובראשם פירוק המונופולים בתחום המזון ובתחומים נוספים שהתרגלו במשך שנים רבות לשוק ללא תחרות, לא נתקפל בפני אף טייקון או בעל הון ונשים לנגד עיננו רק את הדאגה לאזרחי ישראל".
יו״ר הקואליציה אופיר כץ אמר בישיבת הקואליציה: "יש תקווה של הבוחרים שלנו בקואליציה הזו, הם רוצים שנהיה מאוחדים וחזקים. יש לנו עוד המון דברים לעשות, ואם נשאר מלוכדים, אנחנו נהיה פה עוד זמן רב".

תאריך:  23/05/2023   |   עודכן:  24/05/2023
+לפיד: התקציב שאושר הלילה - הפרת חוזה עם אזרחי ישראל
08:28 24/05/23  |  איציק וולף

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי התקציב שאושר הלילה הוא הפרת החוזה שבין המדינה לאזרחיה.
"בזמן שישנתם עבר התקציב הגרוע וההרסני בתולדות המדינה. אין בו שום בשורה, אין בו מאבק ביוקר המחיה, יש רק סחטנות אינסופית. התקציב הזה הוא הפרת החוזה עם אזרחי ישראל, שכולנו וילדינו וילדי ילדינו עוד ישלמו עליו", צייץ הבוקר (יום ד', 24.5.23) בחשבון הטוויטר שלו.

+ח"כ גנץ: התקציב שעבר - הכי פוליטי בתולדות המדינה
07:37 24/05/23  |  איציק וולף

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, אמר בעקבות אישור תקציב המדינה כי מדובר בתקציב הכי פוליטי שעבר אי-פעם במדינת ישראל. "הוא נותן 100% צרכים לקואליציה ואפס מענה למדינה", אמר בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו.
עוד כתב בטוויטר כי "מדינת ישראל נפלה שבי בידי קואליציה קיצונית ששמה את כלכלת ישראל והחברה הישראלית על מזבח הפוליטיקה".

+ח"כ גפני: המשימה כעת - להוריד את יוקר המחיה ולטפל במחירי הדיור
07:33 24/05/23  |  איציק וולף

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, הגיב על אישור תקציב המדינה ואמר כי מדובר בתקציב טוב ואחראי לטובת אזרחי ישראל. "כעת המשימה שלנו היא להוריד את יוקר המחיה ולטפל במחירי הדיור לטובת האזרחים כולם, ובעזרת השם כך נעשה", אמר.

+"כל מאשרי התקציב אחראים לצונאמי הכלכלי"
07:17 24/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ אביגדור ליברמן היה בין המתנגדים לתקציב וטוען כי הוא מוביל להרס הכלכלה הישראלית ולפגיעה אנושה במעמד הביניים  ▪  "במקום לצמצם פערים - החליטה הממשלה להנציח את הבורות והעוני ולתדלק את האינפלציה"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לפני אישור התקציב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+תקציב המדינה אושר סופית בכנסת
07:11 24/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

64 חברי כנסת הצביעו בעד התקציב ו-56 התנגדו לו  ▪  שר האוצר הודה לראש הממשלה ואמר כי הממשלה שמה מול עיניה מטרה אחת - המשך הצמיחה

נתניהו, סמוטריץ' וחברי קואליציה אחרי אישור התקציב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: יש תקציב ואני שומע דממה או בכי ונהי
23:24 23/05/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בסיכום הדיונים על התקציב במליאה: "אנו מעבירים הערב תקציב אחראי שישרת נאמנה את כל אזרחי ישראל. ילד חרדי הוא כמו ילד חילוני וכמו ילד ערבי, גאה בכך שאנו משווים תנאים"
ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, אמר בסיכום הדיונים על תקציב המדינה במליאה: "לפני שנה הסבירו לנו שכשאין תקציב המדינה מתפוררת, הכלכלה מתרסקת. כשהביאו תקציב לפני שנה היו מצהלות. ועכשיו מה קרה? יש תקציב ואני שומע דממה או בכי ונהי. אנו מעבירים הערב תקציב אחראי שישרת נאמנה את כל אזרחי ישראל ויביא לשיפור רמת החיים שלהם. שמעתי לאחרונה חברי אופוזיציה שאמרו שלא נצליח להעביר תקציב, ולא בפעם הראשונה, התחזיות שלכם התבדו.
"יש תקציב והוא מקדם מהפכות גדולות - בביטחון האישי ובמשילות, בביטחון המדינה, בחינוך, במאבק ביוקר המחיה. אנו מקצים סכומי עתק למשמר הלאומי ולמשטרה, ניאבק בנחישות באלימות הגואה בחברה הערבית. אנו מגדילים את תקציב הביטחון ומה שדרוש לצה"ל ולזרועות האחרות כדי שנבטיח שנוכל לאויבינו, בזירות קרובות ורחוקות. בחינוך - אנו מוסיפים עוד 10 מיליארד שקלים ומשיקים את התוכנית לחינוך חינם מלידה עד גיל 3. בתחבורה - נמשיך במלוא התנופה להשקיע בתשתיות. נסלול עוד כבישים ומנהרות, נבנה מחלפים, נשלים את פרויקט המטרו ונקרב את הפריפריה הרחוקה למרכז. במאבק ביוקר המחיה - אנו מקדמים חוק הסדרים שיאיץ מיזמים של תשתיות לאומיות ויפחית חסמים בתחום הדיור והיבוא. ראיתי היום דיווחים על הרווחים של הבנקים - עשרות מיליארדים בשנה - ויש לנו הרבה מה לעשות גם שם.
"כל הדברים הללו מצטרפים למה שכבר הספקנו לעשות בפחות מחמישה חודשים. שיעור האבטלה ממשיך לרדת, דירוג האשראי של ישראל נשאר ברמתו בניגוד להפחדות שלכם. בנוסף, העלנו את שכר החיילים, הבאנו הטבות למשרתי המילואים, ביטלנו עשרות מכסים על מוצרים, הבאנו רשת שיווק בינלאומית שתגדיל את התחרות, הוספנו נקודות מס, חתמנו על עסקת חבילה מול ההסתדרות, חוללנו רפורמה במחירי התחבורה הציבורית וידנו עוד נטויה.
"אתם מדברים על 14 מיליארד תקציבים קואליציוניים. כשהבטחתם למנסור עבאס ולאחים המוסלמים 53 מיליארד אלו היו כספים קואליציוניים בלי פיקוח. ביחס לטענות לגבי אחינו בציבור החרדי - אני בעד כניסה לשוק העבודה ואני גאה בזה שאני משווים תנאים כי ילד חרדי הוא כמו ילד דתי וכמו ילד מסורתי וכמו ילד חילוני וכמו ילד ערבי. אנו שומעים את הביטויים של 'מוצצי דם', אי-אפשר לקבל את הדברים האלו. אנו מבקש מכם - אל תצדיקו את ההסתה הפרועה הזו. אתם אלופי הבכי והנהי, אנו אלופי התקווה. קיבלנו מנדט ברור מאזרחי ישראל לפעול בשמם ולמענם וכך נעשה בארבע השנים הקרובות".

+סמוטריץ': כשהתקציב בא מהשמאל - מהללים; מהימין - מייללים
23:09 23/05/23  |  עידן יוסף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכם את הדיון במליאת הכנסת על תקציב המדינה, הציג את עיקרי סעיפי התקציב ואמר: "כשאין טיעונים עניינים, כל מה שנשאר זה לנגח, לגדף ולצעוק, לפעמים גם מול מליאה ריקה, בשביל עוד כותרת, בלי שום קשר לעובדות ובלי להכיר אפילו את התקציב ואת מה שיש בו. ולמען האמת, זה משתלם. כי בישראל אין עיתונות נושכת, יש עיתונות מטעם. בישראל לא רק האופוזיציה בפוזיציה, אלא גם התקשורת ברובה המוחלט פוזיציה. כך, בן לילה, קרן הארנונה הפכה מבשורה חשובה ומפתרון חדשני להורדת יוקר הדיור שקיבלה שבחים בכנסים כלכליים, ל'סכנה לדמוקרטיה' ולפגיעה בעצמאות השלטון המקומי. זה דבר מדהים. על אותה חקיקה בדיוק: כשזה בא מהשמאל - הם מהללים. כשזה בא מהימין - הם מייללים.
"בתקציב הזה יש בשורות אדירות - בדיור, בתשתיות, בחינוך, בבריאות, ברווחה, בהתיישבות, בביטחון ובביטחון האישי. היה כאן מי שחשב שאיומים בשביתות יעצרו אותנו. יפחידו אותנו. לא לא. זה לא אנחנו. אל מול האיומים עמדנו כאיש אחד, והנה פלא - כשלא מפחדים, בתוך יומיים השביתות התקפלו. וקרן הארנונה היא רק צעד אחד".
הוא פירט את סעיפי התקציב והרפורמות בחוק ההסדרים ואמר: "לכו לתקשורת, ותשוו את היקף הסיקור של תקציבי החינוך החרדי מול יתר סעיפי התקציב. תקציבי החינוך החרדי מהווים אולי חצי אחוז מהתקציב כולו, וגם זה בקושי. 99 וחצי אחוז מהתקציב, שעושה טוב לכל אזרחי ישראל. אבל את זה הם לא יראו לכם. אצלם 99 וחצי אחוז מהפרסום יהיה על התקציב לחרדים ופחות מחצי אחוז על כל השאר. וזה כי הם לא רוצים שתדעו את האמת. אתם כבר יודעים למה, נכון? כי כשזה השמאל הם מהללים, וכשזה הימין הם מייללים.
"הם רוצים להפחיד, ולסכסך, ולהסית. הם רוצים להפיל את ממשלת הימין, ובשביל זה הכל כשר. אבל זה לא יילך להם. אנחנו חכמים, אתם חכמים, הציבור הישראלי חכם ופשוט לא מאמין להם. אתם יודעים את האמת. זה תקציב טוב. אחראי ומרוסן מצד אחד, וכולל שורה של בשורות מצד שני. התקציב הזה הוא טוב עבור כל אזרחי ישראל. ימין ושמאל, דתיים, חרדים וחילונים, דרוזים, ערבים. פשוט כל אזרחי ישראל. הממשלה שלנו היא ממשלה של כל אזרחי ישראל, אני שר אוצר של כל אזרחי ישראל. חברים, הם ימשיכו ליילל ואנחנו נמשיך לעבוד למען עם ישראל", דבריו.

+לפיד: התקציב הזה הוא תקציב של שוחד, מרמה והפרת אמונים
22:44 23/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אמסלם תקף את מסינג, וסמוטריץ' נחלץ להגנת היועמ"ש
21:59 23/05/23  |  עידן יוסף

השר המקשר דוד אמסלם קרא במליאה ליועמ"ש האוצר אסי מסינג: "החבלן המקצועי" לנוכח חוות הדעת שחיבר בנושא התקציב. שר האוצר סמוטריץ׳ רץ לעברו וביקש ממנו להפסיק אך משלא נאות משך את המיקרופון ואמר: ״אסי מסינג לא כאן, הוא לא יכול להגיב״. אמסלם: "אל תפריע לי, תכבד אותי". חברי האופוזיציה החלו בקריאות קצובות: ״בושה, בושה״.

+עשרות פעילי שמאל מפגינים מחוץ לכנסת
21:55 23/05/23  |  עידן יוסף

עשרות מפגיני שמאל מוחים מחוץ לכנסת על העברת התקציב. המשטרה מונעת מהם לחסום את הכביש.

+גנץ: כמו בהפיכה המשטרית - המציאות בתקציב תתפוצץ לכם בפנים
21:48 23/05/23  |  עידן יוסף

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם במליאת הכנסת על התקציב ואמר: "המציאות התנפצה לכם בפנים, העם הוכיח שהקול שלו לא נגמר בקלפי, ושהוא ישמיע אותו כשיגעו בציפור נפשו. המציאות התנפצה לכם בפנים אז - ותרשמו את היום, 23.5, אני אומר לכם, שהיא תתפוצץ לכם בפנים שוב - ברחובות ואני מאמין שהיא תתפוצץ גם בבחירות.
"התקציב הזה הוא סכנה ברורה ומוחשית לחברה ולכלכלה, ובהמשך - לביטחון. אין בו ולו שמץ של הוגנות לאומית - רק ראייה סקטוריאלית. אתם הופכים את הכלכלה הישראלית לבת ערובה של צרכים קואליציוניים. אל תגידו שעל זה הלכתם לבחירות. אל תספרו ש"יהיה בסדר". ה"יהיה בסדר" הזה לא יהיה בסדר. זה יתפוצץ לכולנו בפנים. וכשהכלכלה תקרוס, כשהעם יכרע תחת הנטל, וכשהזעקה הציבורית תהיה כל כך חזקה, עלול להיות מאוחר".

[צילום: דוברות הכנסת]
+פנייה ליועמ"ש לבדוק האם קיים הסכם עם נעם לתמיכה בתקציב
19:51 23/05/23  |  עידן יוסף

ח״כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) פנה ליועצת המשפטית לממשלה וביקש לדעת אם יש הסכם בין נתניהו ליו"ר נעם ח"כ אבי מעוז, בנוגע לתמיכה בתקציב שכן הסכם כזה לא הובא לידיעת הכנסת כפי שמחייב החוק. ‏בקואליציה אומרים שאין הסכם חדש עם מעוז, רק התחייבות למלא את מה שסוכם עמו בהסכמים הקואליציוניים.
האיום שלא להצביע בעד התקציב הוסר. מעוז הגיע לישיבת הקואליציה לקראת ההצבעה על התקציב.

+ראש הממשלה ויו"ר הכנסת טסו לדיוני התקציב בכנסת
19:37 23/05/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ראש הסגל של ראש הממשלה צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי אלוף אבי גיל בדרכם במסוק מאירוע ציון 70 שנה לוועדה לאנרגיה אטומית היישר לכנסת ולדיוני התקציב.

+יועמ"ש האוצר: דרוש מקור תקציבי למענקי האברכים
18:14 23/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עו"ד אסי מסינג קובע בחוות דעת שפרסם כי ללא הצגת מקור תקציבי למענקים שמגיעים לסך כולל של 250 מיליון שקל ולכספים שיועברו למשרד הנגב והגליל - יידרש קיצוץ רוחבי נוסף במשרדי הממשלה

עו"ד מסינג. רק אחרי 1 באוקטובר ורק אם יהיו עודפי תקציב [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקציב המדינה לשנים 2024-2023 אושר ברוב גדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הממשלה תחזיק 4 שנים הכלכלה לא
יגאל פן  |  23/05/23 22:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
איציק וולף
עו"ד אסי מסינג קובע בחוות דעת שפרסם כי ללא הצגת מקור תקציבי למענקים שמגיעים לסך כולל של 250 מיליון שקל ולכספים שיועברו למשרד הנגב והגליל - יידרש קיצוץ רוחבי נוסף במשרדי הממשלה
עידן יוסף
המקור התקציבי לכספים לשנת 2024 יגיע מעודפי תקציבי כלל המשרדים בסוף 2023, ולא רק מעודפי המשרד לביטחון לאומי כפי שנתניהו הציע    נתניהו מסב להפסקת מידור בן-גביר מדיונים רגישים
עידן יוסף
דיוני התקציב במליאה ייפתחו בתשע בבוקר, כאשר שלוש מפלגות בקואליציה מאיימות להצביע נגדו    נסיונות של דרעי לתווך מול אגודת ישראל לא צלחו, אך ראש הממשלה אילץ את שר האוצר לחתום על סיכום
איציק וולף
הממשלה תקצה כ-200 מיליון שקל להרחבת ההטבות הניתנות לכל משרתי המילואים    יקבלו הנחה של 15% בתשלומי הארנונה ושל 10% בתשלומי חשבון החשמל    תקציב מועדון 'בהצדעה' יוכפל ל-32 מיליון שקל בשנה
איציק וולף
מאות כלכלנים בכירים מצטרפים לאזהרות שהשמיע האוצר ביחס להשפעה השלילית שתהיה לכספים הקואליציוניים שיועברו לחרדים על כלכלת ישראל    "על ממשלת ישראל להתעשת ולשקול מחדש את הקצאת הכספיים הקואליציוניים הניתנים כעת משיקולים פוליטיים קצרי טווח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il