X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצ"ל [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
2023-1923
הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הפלג הליטאי, מת בגיל 100
נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה פונה בליל חג השבועות לבית החולים מעייני הישועה והבוקר חלה הרעה במצבו הרפואי כוחות משטרה גדולים נפרסו סביב בית הרב, ונערכים לקיום מסע לוויה המוני בהשתתפות רבבות בני אדם בשעה 15:30

מנהיג הפלג החרדי הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, הלך לעולמו. בן 100 היה במותו. מאז חג השבועות היה מאושפז והבוקר (יום ג', 30.5.23) הוגדר מצבו קריטי.
הרב אדלשטיין היה ראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה ונשיא ועד הישיבות, ונחשב מאחרוני גדולי התורה בדורנו. בני משפחתו נקראו למיטתו להיפרד ממנו עם היוודע ההמחרה במצבו הרפואי. כוחות משטרה נאספים סביב בית הרב ובית החולים לצורך שמירה על הסדר.
תחנות הרדיו החרדיות קטעו את שידוריהן כדי לדווח על המתרחש, ומסרו על דקות ממושכות של החייאה, זעקות שבר וקריאת שמע מעל מיטתו. כעת נערכים לקיום מסע לוויה המוני בבני ברק בהשתתפות רבבות מלווים, שיגרום לגודש תנועה כבד. הלוויה תצא בשעה 15:30 מישיבת פוניבז'.
בליל חג השבועות פונה לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, בעקבות שינוי במדדים וקוצר נשימה. ברחבי הישיבות והריכוזים החרדיים מתפללים בימים האחרונים לשלומו, והרבנים הראשיים לישראל דוד לאו ויצחק יוסף קראו לציבור לקרוע שערי שמיים בתפילות ולהרבות בלימוד התורה.

הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין נולד ב-18 באפריל 1923 בעיירה שומיאטס שליד סמולנסק, בברית המועצות. אביו, הרב צבי יהודה אדלשטיין, היה רבה של העיר. אמו, מרים, הייתה בתו של הרב מרדכי שלמה מבושוביץ, רבה של מלסטובקה.
השכלתו המוקדמת של הרב אדלשטיין הושפעה מאביו ורבנים בולטים נוספים. למד תורה בסתר אצל הרב מרדכי אליהו שניאור. בשנת 1934 קיבל אביו אישור לעזוב את ברית המועצות, והמשפחה עלתה לארץ ישראל. הם התיישבו בירושלים והיו בקשר עם רבנים בולטים, ביניהם הרב איסר זלמן מלצר והרב אברהם יצחק הכהן קוק.
בשנים שלאחר מכן למדו הרב אדלשטיין ואחיו יעקב תורה עם אביהם ברמת השרון. הם הצטרפו לקבוצתו של הרב שמואל רוזובסקי בישיבת פתח תקוה. לימים נמנו בין ששת התלמידים הראשונים בישיבת פוניבז' שזה עתה הוקמה בבני ברק, בהנהגת הגאון רבי שמואל רוזובסקי.
הרב אדלשטיין מילא תפקידים שונים בישיבת פוניבז' במהלך חייו. הוא לימד תלמידים של שרידי שואה, העביר שיעורים לתלמידים צעירים, ולבסוף הפך לרב הישיבה. הוא היה מקורב לרב אברהם ישעיהו קרליץ ומילא תפקיד משמעותי במאבקי הירושה בתוך הישיבה.
במהלך השנים זכה הרב אדלשטיין להשפעה כמנהיג בציבור החרדי. הוא פעל להשבת השליטה הליטאית בציבור החסידי והפך לדמות מכובדת. הוא דגל בלמידה מותאמת אישית בהתאם לאופיו של כל תלמיד ושם דגש על בניית קשרים אישיים בין מחנכים לתלמידים.
הרב אדלשטיין מילא תפקידים נחרצים בנושאים שונים. הוא עודד להתייחס בכבוד לבני המשפחה ולאחרים והדגיש את חשיבות האיזון בין לימוד התורה לדאגה למשק הבית. הוא הקפיד על אמצעי זהירות במהלך מגיפת הקורונה והיה הראשון שאסר על תפילה במניין בשל הנגיף.
בשנותיו האחרונות המשיך הרב אדלשטיין להנהיג את ישיבת פוניבז' ושמר על השפעתו בציבור החרדי. הוא נפטר בשנת 2023 והותיר אחריו מורשת של מנהיגות, למדנות ודבקות בלימוד התורה.

תאריך:  30/05/2023   |   עודכן:  30/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הפלג הליטאי, מת בגיל 100
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הרווח הסתכם ב-75.6 מיליון דולר; ההכנסות עלו ב-11% ל-361.5 מיליון דולר    עלייה במכירות כמעט בכל המגזרים, למעט בתחמושת האווירית המונחה
איתמר לוין
הרווחים ברבעון הראשון: 134 מיליון שקל    ההכנסות עלו רק ב-12%, והקבוצה מייחסת חלק ניכר מן השיפור ברווח להפרשי מטבע בשל הפיחות בשער השקל
איתמר לוין
ברון אשררה תביעת ייצוגית נגד פרטנר, בטענה שלא מסרה ללקוחות עסקיים הודעה מראש על סיום מבצע הנחות; פרטנר טענה שלא מדובר ב"צרכנים" על-פי החוק
עידן יוסף
חוקי יו"ר ועדת הכלכלה יוגשו בתחילת השבוע הבא    "נתנו לאוצר צ'אנס לטפל ביוקר המחיה וזה לא קרה, אז אנחנו חופשיים לעשות מה שאנחנו חושבים"
עידן יוסף
עבור כל פעוט, שתי נקודות זיכוי נוספות ייכללו בחישוב חבות המס של ההורים    זיכויים נוספים אלו יינתנו במדורג, כאשר נקודת זיכוי אחת תינתן בשנת לידת הילד ועם הגיעו לגיל 3    בשנים שמלאו לילד שנה ושנתיים, ההורים יהיו זכאים לשתי נקודות זיכוי נוספות    עלויות המענק מוערכות בכ-850 מיליון שקל בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il