X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב מאיר כהנא [צילום: דוברות בתי הדין הרבניים]
נבחר מועמד לרב הראשי האשכנזי שסיכוייו היו דלים
ועדת הרבנים של הציונות הדתית בחרה ברב מאיר כהנא כמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי גבר על הרב מיכה הלוי, שבמועמדותו תמך סמוטריץ' דרמה מול יהדות התורה שמתנגדת למועמדותו

הבחירות לרבנות הראשית לישראל. ועדת רבני הציונות הדתית לבחירת מועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בחרה בהצבעה חשאית ברב מאיר כהנא, מועמד שסיכוייו להיבחר היו מלכתחילה דלים, ובכך נפתח מחדש המשחק.
לסיבוב השני של הבחירה עלו הרבנים כהנא ומיכה הלוי, רבה של פתח תקוה המזוהה עם חוגי ישיבת הר המור. הבחירה ברב כהנא הפתיעה, כיוון שהרב
הבחירה ברב כהנא הפתיעה, כיוון שהרב הלוי היה המועמד המוביל. בחירתו של הרב כהנא התאפשרה לאחר שכנראה הרבנים המזוהים עם חוגי מרכז הרב לא היו מעוניינים ברב הלוי, ובחרו בברירת המחדל.
רבני הוועדה גם קבעו כי בהתאם להכרעת הרב יעקב אריאל, אם המצב החוקי ישתנה ויחוקק החוק המשנה את מגבלת הגיל על הרבנים המתמודדים לתפקיד הרב הראשי, תשוב הוועדה ותתכנס לדיון מחודש. בכך עשויה להתאפשר הצגת מועמדותו לתפקיד של ראש ישיבת מרכז הרב הרב יעקב שפירא (72).
יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שהיה בעד הרב הלוי, בירך על התוצאות ומסר: "ברכות לדיין הרב מאיר כהנא שליט"א על היבחרו למועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית. הרב כהנא נבחר בוועדה שכולה אחדות - נציגים מכל בתי המדרש והגוונים המיוחדים של הציבור הדתי לאומי. כולי תקווה שהאחדות הגדולה שפיעמה היום בוועדה תלך ותתעצם בעזרת השם עוד כהנה וכהנה. תודה גדולה לזקן רבני הציונות הדתית, הרב יעקב אריאל שליט"א, ולכל הרבנים שהשתתפו בהליך הבחירה".
הרב כהנא בקושי מוכר. ביהדות התורה סבורים כי הוא מזוהה עם החוגים הליברליים ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הודיע שיציב מולו מועמד משלהם, כאשר לרב כהנא הם מייעדים את תפקיד הרב הראשי לצה"ל. מדובר בדרמה, המפרה את העסקה שרקח ראש הממשלה נתניהו ולפיה הרב הראשי האשכנזי יהיה מטעם הציונות הדתית, והרב הספרדי מטעם שס. הכנסת מועמד אשכנזי נוסף עשויה לגרום לציונות הדתית להעמיד מועמד מטעמה גם לתפקיד הרב הראשי הספרדי.
ככל שלא תהיינה הסכמות מול הציונות הדתית, מאיימת יהדות התורה להתנגד לדחיית מועד הבחירות לרבנות הראשית, מהלך המוסכם על שס ועל הציונות הדתית.
הרב כהנא (54), תושב ירושלים ואב לחמישה, נולד בבת ים וגדל בבני ברק. את דרכו התורנית החל בישיבה התיכונית נתיב מאיר בירושלים ובישיבת ההסדר קריית שמונה, שבה למד שבע שנים. לאחר נישואיו לאשתו ברוריה, רופאת נשים, הוכשר לדיינות במשך שבע שנים, בכולל "ארץ חמדה" בירושלים. לאחר הסמכתו כדיין, יצא עם משפחתו לשליחות לאומית בנגב, במסגרתה לימד בישיבת ההסדר בירוחם במשך עשור ונהיה לר"מ בישיבה.
ב-12 שנים האחרונות כיהן כדיין בית הדין הרבני, תחילה בבאר שבע ובתל אביב ובארבע השנים האחרונות הוא מכהן כאב בית דין באשקלון. הוא עומד בראש נציגות הדיינים הארצית, הגוף הנבחר המייצג של כלל הדיינים בבתי הדין הרבניים מול גורמי הכנסת והממשלה. הוא עמד בראש הוועדה לניהול הליך הבחירה של הרב הראשי לירושלים בשנת 2014.
במשך שמונה שנים הוא כיהן כמ"פ חי"ר במילואים, וכיום הוא משרת כסגן אלוף במילואים בפיקוד העורף. הרב כהנא נמנה עם ראשוני תלמידי ישיבות ההסדר שהתגייסו לצנחנים. בהמשך שירותו הצבאי יצא הרב כהנא לקורס קצינים ושירת כקצין ברצועת הביטחון בלבנון של ראשית שנות ה-90.
הרב כהנא אומר כי הוא רואה את הרבנות הראשית כמערכת שצריכה להיות הלב הפועם של הציבור בישראל על כל גווניו. "הרבנות הראשית בהנהגתי תהיה חלק מהשיח הישראלי ותהיה שותפה פעילה בעיצוב הזהות היהודית של החברה הישראלית בכללה. אני מאמין בגישה שיש בה תורה גדולה יחד עם דרך ארץ גדולה, ושני אלו יחד מייצרים אמון במערכת, מרכיב חשוב מאין כמותו לתהליכים מורכבים שהציבור עובר. אלה הפנים של התורה, ואלה הפנים שאנו רוצים לפגוש בבית הדין וברבנות הראשית. ככל שהרבנות הראשית תהיה מגוונת ומיוצגת על-ידי כלל הקבוצות האורתודוקסיות בישראל, היא תזכה לעלייה באמון הציבור. זה אפשרי. צריך רק שהציבור הציוני דתי בכללו יחזור להאמין שזה אפשרי, יתכנס למהלך משותף, וייקח אחריות על הרבנות הראשית לישראל, שיש לה תפקיד חשוב בתהליך המופלא של תחיית ישראל במדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו".

תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבחר מועמד לרב הראשי האשכנזי שסיכוייו היו דלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הקצנה, הקצנה, הקצנה ל"ת
יגאל פן  |  4/06/23 21:00
2
כל כך צעיר ? זה לא ראוי
חשדנית  |  4/06/23 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת שחברת ההפצה העניקה בשנים 2022-2021 הנחות שחרגו מן המחירים שהיא קבעה    מכרה באותן שנים דרך דנשר ב-16 מיליון שקל בשנה
עידן יוסף
מנכ"ל אנג'ל טוען ששתיקת החברה בחודש האחרון מול חרם הלחם החרדי על רשת המאפיות לא היה הסכמה לדברים שהשמיע היו"ר עמר בר-לב, אלא חשש מהכנסתה לעניינים פוליטיים    בר-לב ואנג'ל הגיעו לביקור ניחומים, שבו האשים היו"ר כי הפרסומים על ההפגנה מול בית הרב הם שגרמו לפגיעה בכבוד התורה
עידן יוסף
הכלכלה העולמית מאטה, עם אינפלציה גבוהה ועליית ריבית מכבידה על הצמיחה    סקירת בנק הפועלים: ניתן להעריך ששער החליפין מושפע יותר מבעבר מהמצב הפוליטי, כשברקע גם שינוי בגורמים הבסיסיים שלא תומכים במגמת הייסוף לאורך זמן של השקל. השכר הממוצע עולה בקצב שאינו תואם את יעד האינפלציה. אנו מותירים את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה על שיעור של 3.3%
יצחק דנון
21 רוכשי דירות ישראלים תובעים 8.3 מיליון שקל, בטענה לתרמית בשני מתחמים באטלנטה, אותה הוביל לדבריהם המנכ"ל יובל זיו
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il