X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החלטה גורפת [צילום: בינג AI]
מיטת סדום: אסירים ישלמו מכספם על טיפולי שיניים פרטיים
שינוי מדיניות שנוי במחלוקת של השר בן-גביר מעלה בעייתיות מבחינה כלכלית ומשפטיות ופוגע בכלל האסירים ולא רק באסירים ביטחוניים חששות נרחבים לגבי ההשלכות על בריאות האסירים שייאלצו להסתפק בטיפולים משמרים

כחלק ממדיניות השר איתמר בן-גביר להחמרת תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי חתמה (7.6.23) על עידכון נוהל המחייב את כלל האסירים לשלם מכספם על טיפולי שיניים. עד עתה שולמו טיפולים אלה על-ידי המדינה.
התיקון כולל צילומים פנורמיים, ושעת עבודה של כיסא טיפולים במרפאת השיניים בשב"ס. בלשכת השר אומרים כי מדובר בחיסכון של מאות אלפי שקלים בשנה לשירות.
החלטת ביהמ"ש העליון לפני כשנתיים מאפשרת לאסירים להזמין לתוך בתי הסוהר רופאי שיניים פרטיים. כ-80% ממבקשי השירות הזה הם אסירים ביטחוניים, כך שנוצר מצב בו קופת המדינה מממנת באופן עקיף טיפולי שיניים פרטיים עבורם. הבוקר שמה לכך נציבת בתי הסוהר סוף, בנוהל אשר מחייב אותם לשלם מכספם, ומראש, על השירותים שמספק שב"ס.
מההודעה של השר בן-גביר לא ברור כיצד היא עולה בקנה אחד עם החלטת בית המשפט העליון (רע"ב 8420/20) אשר קבע כי שב"ס יאפשר לאסירים לבצע טיפולי הרכבת גשרים, כתרים או שתלים – טיפולים שלפי נהליו, שב"ס איננו מממן בעצמו.
בעייתיות נוספת היא שמדובר בהחלטה גורפת לכל האסירים, כאמור, ואין מדובר בהחלטה אשר חלה רק על מחבלים או רוצחים. זאת מעבר לשאלה האם מותר להפלות רוצח או מחבל בטיפולים רפואיים. המשמעות היא שכל אדם שיושב כיום בכלא על כל עבירה ומעוניין בטיפולים ששב"ס איננו מעניק ייאלץ לשלם לא רק על הטיפול, אלא גם על שעות מיטת רופא שיניים וצילומים פנורמיים – שירותים שהאסיר איננו יכול להשיג מחוץ לכתלי הכלא, מה שהופך אותו למעין "לקוח שבוי".
קושי נוסף הוא הצהרת השר והנציבה כי הנוהל החדש יחסוך מאות אלפי שקלים – לא ברור כיצד בוצע החישוב הכלכלי. בהערכה ראשונית עולה חשש כבד כי אסירים רבים יחליטו שלא לבצע את הטיפולים באופן פרטי, לנוכח העובדה שכעת העלות שלהם תהיה יקרה עוד יותר עבורם ויפנו לקבלת טיפולים משמרים בשב"ס ויסתפקו בסתימות זמניות או שתלים נשלפים - שאותם שב"ס מספק בהתאם לנוהל. הדבר ישית בפועל עלויות נוספות על מערכת הכלא וכספי משלם המיסים. כלומר, התוצאה של החלטת השר תהיה הפוכה, קרי: הוצאות יותר גדולות לקופת המדינה.
כבר כיום המערכת הרפואית של שב"ס איננה מצליחה לתת מענה לסוגיות רפואיות רבות ויש להניח כי ארגוני זכויות אסירים מכל צידי המתרס, ימין ושמאל, יעתרו כנגד ההחלטה שעושה רושם שבדומה להחלטת הפיתות היא יותר שליפה מהמותן מאשר טיפול שורש.
"אט-אט נשנה את התנאים ונבטל את ההטבות למחבלים", אמר השר בן-גביר. "אין שום סיבה בחוק לתת להם תנאים עודפים. במדינה נורמלית היו מוציאים את מי שרצח יהודי להורג אבל עד אז לפחות שלא יקבלו שעת טיפולי שיניים חינם. נמשיך לשנות".

תאריך:  07/06/2023   |   עודכן:  08/06/2023
+תוכנית המגירה של לשכת נתניהו לפרישת בן-גביר
09:58 08/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברקע החשש מפרישה אפשרית של עוצמה יהודית ממפה לשכת ראש הממשלה את האפשרויות לתחזק קואליציה יציבה  ▪  התוכנית כוללת השגת עריקים באמצעות פיצול עוצמה יהודית והמחנה הממלכתי

אלמוג כהן. מועמד פוטנציאלי לשר נגב וגליל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שרים מתנגדים לממן מתקציבם את חוק האיזוק האלקטרוני של בן-גביר
09:23 08/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עלות החוק היא 50 מיליון שקלים והשר לביטחון לאומי דורש שחצי מהסכום יילקח ממשרדי ממשלה אחרים  ▪  שרים שהתבקשו לאיגום משאבים: "בן-גביר קיבל 9 מיליארד ש"ח תוספת, למה הוא צריך לקחת מהמשרד שלנו? שייקח משם"

בן-גביר. נדרשת חלוקה שווה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בהסכמת הרבנים הראשיים: נציב תלונות על רבנים
08:51 08/06/23  |  עידן יוסף

לראשונה: משרד הדתות ימנה ׳נציב תלונות על הרבנים׳ עם סמכות להמליץ על הדחת רב. בהצעת חוק הרבנים המבוסס על מתווה השר מיכאל מלכיאלי נחשף כי בכוונת המשרד למנות ׳ממונה׳ על הרבנים שיהיה אחראי על תלונות הציבור על הרבנים ואף להמליץ למועצת הרבנות להדיח רב עיר מתפקידו. המהלך מתואם עם הרבנים הראשיים ומשרד המשפטים (כיכר השבת).
מדובר ביישום דרישה קואליציונית של שס, שדרשה להוציא את הליכי המשמעת על הדיינים מנציב תלונות הציבור על שופטים, בעקבות טיפולו בתלונה נגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף. בירור תלונות על יתר הרבני שהם עובדי מדינה מתקיים בנציבות שירות המדינה.

+נתניהו: שפלים ביזו את האנדרטה לזכר אבי
19:13 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפגינים מארגון "קומי ישראל" ערכו "טקס לשינוי שם" מחלף בנציון נתניהו ל"אבי הדיקטטור" וקראו לראש הממשלה לגנוז את הרפורמה המשפטית  ▪  תלונה הוגשה במשטרה בעקבות ביזוי האנדרטה  ▪  נתניהו: ""הגיע הזמן שהם יפסיקו לרמוס כל נורמה של הגינות ודרך ארץ"

המחלף ע"ש בנציון נתניהו [צילום: קומי ישראל]
+השופט עמית על חוק בן-גביר: אני מודאג ומפוחד
16:45 07/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בן-גביר: לא מוכן שיהיה כתוב בחוק שהמשטרה חייבת לפעול בצורה ממלכתית, כי זה רק נגדי  ▪  בא-כוחו: אין לנו בעיה עם פרשנות שתבהיר שאסור לשר להתערב בפעילות המבצעית

בן-גביר, כשר, פוגלמן ועמית היום [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיטת סדום: אסירים ישלמו מכספם על טיפולי שיניים פרטיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
מפגינים מארגון "קומי ישראל" ערכו "טקס לשינוי שם" מחלף בנציון נתניהו ל"אבי הדיקטטור" וקראו לראש הממשלה לגנוז את הרפורמה המשפטית    תלונה הוגשה במשטרה בעקבות ביזוי האנדרטה    נתניהו: ""הגיע הזמן שהם יפסיקו לרמוס כל נורמה של הגינות ודרך ארץ"
איתמר לוין
בן-גביר: לא מוכן שיהיה כתוב בחוק שהמשטרה חייבת לפעול בצורה ממלכתית, כי זה רק נגדי    בא-כוחו: אין לנו בעיה עם פרשנות שתבהיר שאסור לשר להתערב בפעילות המבצעית
עידן יוסף
ועדת השרים לענייני מילואים אישרה גם עדיפות במיזמים של דירה בהנחה למשרתי המילואים    שר הבינוי והשיכון גולדקנופף: "כפי שהבטחתי אנחנו דואגים לחיילי המילואים"    הטבות חסרות תקדים בשווי של כ-200 מיליון ש״ח להוקרתם ולתגמולם של משרתי המילואים
עידן יוסף
במשרד לשירותי דת אומרים כי קיום הבחירות לרבנים הראשיים ולחברי מועצת הרבנות הראשית לפני הבחירות לרשויות המקומיות מעורר מורכבויות שונות מאחר שראשי הרשויות המהווים שיעור נכבד באסיפה הבוחרת נמצאים לקראת תום כהונתם וחלק מהם עשוי להתחלף
מירב ארד
הוועדה בראשות נתניהו "תקבע מדיניות ממשלתית אחידה ותתאם בין פעילות משרדי הממשלה בנושא הטיפול ביוקר המחיה"    הוועדה שהוקמה הינה החמישית במספר שקמה בעשור האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il