X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבשרת ציון [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
התחבורה הציבורית בעוטף י-ם תופעל בידי חברת-בת של אגד
אגד החזקות תחליף את אלקטרה אפיקים, המפעילה בעשור האחרון את קווי גבעת זאב, מבשרת ציון וירושלים-בני ברק בעשור האחרון היישום יהיה בשני שלבים - השלב הבין-עירוני בתוך 9 חודשים והשלב העירוני והתוספות בתוך 21 חודשים

חברת אגד החזקות זכתה (יום ג', 13.6.23) במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול עוטף ירושלים-מערב. אגד החזקות תחליף את חברת אלקטרה אפיקים (לשעבר אגד תעבורה), שהפעילה את קווי התחבורה הציבורית באשכול זה בעשור האחרון.
אלקטרה אפיקים משלמת את מחיר על הרכישה של אגד תעבורה. לאחר המכירה, הושקע פחות כסף באשכול, ונוהלה בו תחזוקת שבר ולא תחזוקת מנע. כך למעשה, אגד, שאחראית לחלק ניכר מהמצב שאותו קיבלה אפיקים, נהנית מכל הקופה. זהו המכרז הראשון שבו זוכה חברת-בת של אגד. כלומר, ההפיכה שלה מאגודה שיתופית ללחברה איפשרה לה לחזור לשוק ולא רק "לדמם" קווים למפעילים אחרים. כעת נראה שהחברה שואפת לשחזר את המעמד שלה ולהיאבק על קווים באזורים שטובים עבורה.

במסגרת ההליך המכרזי להפעלת האשכול בעשור הקרוב, ישופר מערך התחבורה הציבורית במרחב עוטף ירושלים מערב, בתוך ישובי האזור האשכול (גבעת זאב ומבשרת שציו) וכן השירות מיישובים אלה למטרופולין ירושלים, מירושלים לערי המרכז - בני ברק, פתח תקוה, ראש העין וליעדים נוספים.
אשכול עוטף ירושלים בעל כ-15.2 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס, המהווים תוספת של כ-8% לק"מ שירות המופעלים על-ידי אגד היום בכלל האשכולות. האוטובוסים של האשכול צפויים לשרת כ-5.5 מיליון נוסעים בשנת הפעלה מלאה ראשונה של כלל האשכול.
בשלב הראשון, שאמור להסתיים עד אמצע מרס 2024, יופעלו 400 קווי השירות הבין-עירוניים המופעלים ע"י המפעיל היוצא באותה מתכונת שהם פועלים היום. בשלב השני, שצפוי להסתיים עד מרס 2024, יופעלו הקווים העירוניים, לרבות תוספות שירות עבורם ועבור הקווים הבין-עירוניים.
להערכת אגד, עלות הקמת האשכול, לרבות רכש אוטובוסים, חניונים, טכנולוגיה ותמלוגים למדינה, צפויה לעמוד על כ-340 מיליון ש"ח, והיא תמומן ברובה בהלוואה בלתי חוזרת (Non-Recourse) וכן בדרך של הזרמות הון עצמי על-ידי אגד. הכנסות אגד מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על ממוצע של כ-220 מיליון ש"ח בשנה, כאשר ההכנסות צמודות לסל מדדים בהתאם לתנאי המכרז.
במשרד התחבורה אומרים כי חברת אגד החזקות תפעיל את קווי השירות באמצעות יותר מ-300 אוטובוסים חדשים, כמחציתם בהנעה חלופית והיתר בתקן מחמיר של זיהום אוויר ("יורו 6"), שיאפשרו נסיעה יעילה יותר, נוחה יותר ופחות מזהמת. בחברה אומרים כי אגד התחייבה להעמיד לטובת האשכול מצבת מינימלית של 200 אוטובוסים, מתוכם כ-110 אוטובוסים עירוניים הממונעים בגז טבעי דחוס, כאשר המצבת תגדל בהתאם לתנאי המכרז
ולהצעה של אגד.
האוטובוסים העירוניים החדשים יאפשרו עלייה מכל הדלתות, ויכללו הפרדה פיזית משודרגת של תא הניהוג, המאפשרת להגביר את ביטחון הנהג במהלך הנסיעה, חיסכון בזמן נסיעה ושיפור באיכות השירות. האוטובוסים יצוידו ברשת אלחוטית ושקעי USB לטעינת טלפונים.
ההכרזה על זכיית החברה נעשית בתקופה שבה שרת התחבורה לא מצאה עדיין מנהל לרשות הארצית לתחבורה ציבורית. "בכל פעם שאנו יוצאים למכרז לבחירת מפעיל חדש לתחבורה הציבורית, אנחנו מעלים את הרף", אמרה מירי רגב. "לפני היציאה למכרז אנו בודקים את שביעות הרצון של הנוסעים בוחנים את הביקוש ומתייעצים עם נציגי התושבים והמינהלים הקהילתיים. בהתאם לכך, אנו מגדירים את הדרישות והציפיות מהמפעיל החדש".
מחברת קיסטון ריט, המחזיקה בעקיפין ב-48% ממניות אגד החזקות, נמסר כי "הזכייה במכרז כפופה למספר תנאים שלמועד זה טרם התקיימו, ובכלל כך העמדת ערבות וחתימה על הסכם הפעלה על-ידי הממשלה, ולפיכך למועד זה אין ודאות כי התנאים יתקיימו".

תאריך:  14/06/2023   |   עודכן:  14/06/2023
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
התחבורה הציבורית בעוטף י-ם תופעל בידי חברת-בת של אגד
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
העבודות במקטע השלישי צפויות להתחיל עוד השנה    במסגרת המכרז, ייבנה מקטע באורך כקילומטר וחצי לאורך הרחובות רוטנברג וי"א הספורטאים
עידן יוסף
אגד מצרה את צעדי הנוסעים בקווים הבין-עירוניים ומצמצמת את אפשרויות התיקוף בישומונים בניגוד להוראות, באישור משרד התחבורה    פקחיה גם מעכבים אוטובוסים כדי לבדוק אם הנוסעים שילמו    משרד התחבורה לא נקט כל צעד נגד אגד בגין עבירות אלו
עידן יוסף
עובדות מרתקות על קווי האוטובוס בישראל: מהו הקו עם הכי הרבה תחנות, איזה קו הכי עמוס בנוסעים ומה הקו שנוסע הכי הרבה קילומטרים
עידן יוסף
עידן תחבורתי חדש במרחב ראשון לציון: אושר התכנון הרעיוני למרכז תחבורה משולב ומתקדם ברחוב משה דיין, שיכלול חיבוריות וקישוריות לכל אמצעי התחבורה במרחב
עידן יוסף
בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, תפעיל מטרופולין את קווי התחבורה הציבורית בעיר אלעד, שסבלה משירות לקוי    בשלב הראשון יופעלו קווים עירוניים ובין-עירוניים, בשלב השני הפעלה חלקית של קווי בקעת אונו    השינוי כולל צי חדש של 375 אוטובוסים הכולל אוטובוסים המונעים בחשמל ובגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il