X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משה. "ראוי לכל שנת מאסר" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
הערעור נדחה: 23 שנות מאסר לאביעד משה
משה ניסה לרצוח את רעייתו דאז, שירה איסקוב, לעיני בנם המשותף אלרון: מעולם לא שמעתי תיעוד של תקיפה כה אלימה וכה אכזרית

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון דחה (18.6.23) את ערעורו של אביעד משה על הרשעתו בניסיון לרצוח את אשתו דאז, שירה איסקוב, ועל חומרת עונשו - 23 שנות מאסר. משה הורשע גם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ובהתעללות בקטין. איסקוב, אשר נפצעה קשה ועברה תהליך שיקום ממושך, הפכה לסמל למאבק באלימות נגד נשים ואף הדליקה משואה ביום העצמאות תשפ"ב.
הפשע התבצע בספטמבר 2020, כאשר בנם של השניים היה בן 20 חודשים, לאחר שאיסקוב הודיעה למשה שתבלה את ראש השנה עם הוריה. הוא תקף אותה, היא סטרה לו והודיעה על כוונתה להתגרש. איסקוב ניסתה לצאת מן הדירה כאשר הילד בזרועותיה, משה מנע זאת והחל להקליט את האירוע בטלפון שלו. הוא חבט בראשה בכל גופה במערוך, החל לחנוק אותה באומרו "תמותי כבר", דקר אותה פעמים רבות בפניה ובפלג גופה העליון וכאמור היא נפצעה בצורה קשה.
על רוב הראיות לא הייתה מחלוקת בעת הדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר קיבל במלואה את גרסתה של איסקוב, דחה את טענתו של משה להתגרות מצידה, וקבע שההתעללות בילד נובעת מכך שהוא נכח בזירה וכי אין מדובר באכיפה בררנית. במרכז הערעור עמדה בקשתו של משה להגיש חוות דעת פסיכיאטרית, אשר לטענתו תוכיח שלא ניתן לייחס לו כוונה לרצוח את איסקוב; הוא גם טען לעיוות דין בשל כשלים בייצוגו במחוזי. עוד טען משה, כי עונשו חמור מדי ונובע מהסיקור התקשורתי של האירוע.
אלרון דחה את הבקשה להגשת חוות הדעת וקבע, כי אין ממש לטענה בדבר כשל בייצוג בבית המשפט המחוזי, שכן באותו הליך החליטה ההגנה באופן מודע שלא להגיש חוות דעת פסיכיאטרית - אותה יכלה להגיש כבר אז. "האפשרות לקבל חוות דעת מומחה עמדה על הפרק לא פעם ולא פעמיים. בכל זאת, נוכח עמדת הגורמים המקצועיים, חוות דעת לא נערכה ולא הוגשה – ויש להניח שלא בכדי. לא אילוצי זמן או מגבלות תקופת מגפת הקורונה הם שהובילו לכך, אלא בחירה מחושבת, גם לפני הכרעת הדין וגם לאחר הכרעת הדין, שלא למצות קו הגנה זה", אומר אלרון ברומזו לכך שההגנה ידעה שחוות הדעת לא תפעל לטובתה.
עוד מציין אלרון את שיקולי סופיות הדיון ומזכיר את הפסיקה לפיה לפיה חילופי סניגורים אינם מצדיקים שינוי בדיעבד בקו ההגנה. משה מבקש להציג חוות דעת שנערכה שנתיים וחצי לאחר האירוע, ולהציג אותה אל מול המארג הראייתי המוצק בנוגע ליסוד הנפשי של מעשיו. חוות הדעת עצמה, בה עיינו השופטים, אינה בעלת משקל סגולי של ממש, מסקנתה סטטיסטית בלבד ואינה נוגעת למשה עצמו - אשר בית המשפט המחוזי כבר קבע שהוא מניפולטור העונה רק לשאלות הנוחות לו.
אלרון קובע, כי כוונתו של משה להביא למותה של איסקוב הוכחה מעבר לכל ספק סביר בדבריו ובמעשיו, וכי אין פגם בכך שמשה הורשע - על אותו מעשה - הן בניסיון לרצח והן בחבלה חמורה. עוד אומר אלרון, כי בניגוד לטענת ההגנה - ההרשעה בהתעללות בפעוט אינה פסיקה תקדימית. "בחירת המערער שלא לחדול ממעשיו או להרחיק את הילד מהזירה, כפתה עליו, הלכה למעשה, לא רק להיות עד לזוועה שהתחוללה אלא גם להיות חלק מההתרחשות עצמה. בפרט, בהתחשב בפערי הכוחות העצומים שבין המערער לילד והתלות המוחלטת שלו בהוריו בגיל זה". גם אם היה מדובר בפסיקה תקדימית, מעיר אלרון, פסיקתו של המחוזי היא פרשנות נאותה של המונח "התעללות".

"לא הסיקור התקשורתי הוביל לעונש"
איסקוב בביהמ"ש העליון [יונתן זינדל, פלאש 90]

לדברי אלרון, ישנם במקרה זה מספר היבטים המצדיקים ענישה ברף הגבוה, ובכללם מדיניות הענישה המחמירה הנהוגה בגין עבירות אלימות בין בני זוג. אמירתו החוזרת ונשנית של בית המשפט העליון בדבר הצורך בענישה מחמירה בגין עבירות אלימות בין בני זוג, אינה מן השפה ולחוץ ומדובר בכורח המציאות - מדגיש אלרון. עוד צוינו חומרת מעשי האלימות והימשכותם, וכן הנזק הרב שנגרם לאיסקוב ולבנם המשותף. זהו מקרה המצדיק ענישה הקרובה לעונש המירבי על נסיון רצח - 20 שנה - אם לא את העונש המירבי במלואו, מדגיש אלרון.
אלרון מדגיש: "לא הסיקור התקשורתי של האירוע הוא שהוביל להרשעתו ולעונש החמור שהושת עליו, אלא מעשיו שלו. חילופי הדברים בין בני הזוג הסלימו בין רגע עת שהמערער תקף באכזריות בל-תתואר את המתלוננת. לכל התוהה על חומרת עונשו של המערער, אומר כי חומר הראיות, ובמיוחד התיעוד הקולי המצמרר של האירוע, מלמד כי מדובר בתקיפה ממושכת, חריגה בעוצמתה, במהלכה המתלוננת התחננה שוב ושוב על חייה, פשוטו כמשמעו".
אלרון מסיים באומרו, כי הקשיב "להקלטת האירוע המתעדת חוויה מזעזעת. הלמות המערוך אשר צליל פגיעותיו בגולגולתה של המתלוננת ובחלקי גופה האחרים עדיין נשמעות באוזני כאילו התקבעו להן מאז. מתערבבים להם צלילי החבטות, זעקות המתלוננת ובכיו של הילד הניצב חסר אונים למול השבר הנורא של אביו החובט באמו לקול זעקותיה, בעוד היא מבקשת את רחמיו, והוא ממשיך במעשיו ללא רחם. מחזה נורא שבנוראים. בשנותי על כס השיפוט דנתי במאות, אם לא באלפי, תיקי אלימות קשים ופשע חמור - ותיעוד של תקיפה כה אלימה, כה ממושכת, כה אכזרית - איני זוכר. המערער ראוי לכל שנת מאסר שנגזרה עליו".
השופטים אלכס שטיין וגילה כנפי-שטייניץ הסכימו עם אלרון. את משה ייצגו עוה"ד ירון בן-יוסף ורז אלמוזלינו, ואת המדינה - עו"ד לינור בן-אוליאל.

תאריך:  18/06/2023   |   עודכן:  18/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערעור נדחה: 23 שנות מאסר לאביעד משה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שמעתי את ההקלטה של האירוע,
חשדנית  |  18/06/23 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שותפות רמת ורדיה תובעת את יזם הנדל"ן ופעיל הימין במחלוקת על קרקע בהר חומה    טוענת: זעירא הציע מתווה עסקה "תוך הונאת שלטונות מיסוי מקרקעין"
איתמר לוין
הירש חויב לשלם 70,000 שקל לעו"ד עידית שינו בעקבות פרסומים בפייסבוק    ביהמ"ש: הירש קיבל שכר טירחה ולא התייצב לפגישות בעניינו של הלקוח
עידן יוסף
באוצר טוענים כי ביטוח מנהלים אינו מועיל עוד כפי שהיה בעבר, וכי התקנות החדשות יבטיחו במסגרת קרן הפנסיה צבירת יותר מ-58% חיסכון    נציגי הקרנות והחברות המוכרות ביטוחי מנהלים טוענים זו הטעיה ולקוחות רבים של ביטוחי מנהלים ישלמו דמי ניהול שוות ערך לקרנות ברירת המחדל ולמעשה יעלו יותר כסף לחוסכים
עידן יוסף
רפ"ק גיא גדסי: בגבול הירדני התנועה חופשית לחלוטין, הגדר יותר פתוחה מסגורה    סם מרץ מסוג קפטגון המוברח מישראל לעזה מיועד לחופרי מנהרות בעזה    נציגי כוחות הביטחון הצביעו על קשר ישיר בין הברחות סמים, להברחות אמל"ח וטרור
עידן יוסף
אתגרי החקלאות לפי דיכטר: משבר האקלים, הזדקנות אוכלוסיית החקלאים והצורך בהגברת החדשנות    הצעותיו לפתרון: הגדלת מכסת העובדים הזרים, שימוש במים מושבים והגדלת עתודות הקרקע לחקלאות    סגן שר החקלאות הביע חשש מתפיסת הציבור את החקלאות ואמר כי המשרד פועל לשינוי תפיסה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il