X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חיבור סיבים אופטיים לאירופה ולמפרץ
דירקטוריון קצא"א אישר פריסת סיבים למדינות המפרץ
החברה תפרוס סיבים אופטיים אפלים בין נמל החברה באשקלון לבין נמלה באילת, בקו ישר בין ים תיכון לים סוף - אורך התוואי 254 ק"מ שתי תחנות תוקמנה באשקלון ובאילת אשר יחוברו לכבלים תת-ימיים המגיעים מאירופה, אסיה והמזרח התיכון

בהמשך להבנות שנחתמו בין חברת קצא"א לבין משרדי הממשלה ורשות החברות לפריסת תשתית של סיבים אופטיים לאורך תוואי קצא"א, ולאישור שניתן על-ידי רשות החברות ומשרד התקשורת, אישר (יום א', 18.6.23) דירקטוריון קצא"א את מיזם פריסת הסיבים לאורך תוואי צינור החברה.
תשתית הסיבים החדשנית שמובילה קצא"א היא מיזם לאומי, אשר עתיד להפוך את מדינת ישראל למסדרון תקשורת (Hub) משמעותי במזרח התיכון, שיקשר בין אירופה למדינות המפרץ ואסיה. החברה זיהתה את המגמה העולמית לשימוש בתשתיות קיימות ולנצלן לתשתיות חדשות ובעיקר לתשתיות דיגיטליות, של סיבים אופטיים.

היתרון הבולט בתוואי הצינור של קצא"א הינו כי התוואי מהווה גשר יבשתי רציף, מהיר ומאובטח בין אשקלון לאילת. המיזם יתרום לקידום שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים בין ישראל למדינות שונות מכל קצוות תבל, בדגש על המדינות עימן נחתמו הסכמי אברהם.
במסגרת המיזם, ייפרסו סיבי תקשורת בין נמל החברה באשקלון לבין הנמל באילת, בין ים תיכון לים סוף, לאורך של כ-254 ק"מ. תוואי זה יאפשר לחצות את ישראל בדרך מוגנת, בטוחה, קצרה ומהירה ביותר. החברה תקים במתקניה באשקלון ובאילת שתי תחנות נחיתה אשר יחוברו לכבלים התת ימיים שיגיעו מאירופה (לתחנתה של קצא"א באשקלון) ומאסיה והמזרח התיכון (לתחנתה של קצא"א באילת), ויחוברו לסיבי התקשורת שיונחו בתוואי החברה. עוד בצד הדרומי תתחבר החברה למעבר גבול ערבה לצורך חיבור עם ספקי התקשורת בירדן.
על-פי התוכנית שהוצגה לדירקטוריון קצא"א, החברה תשתמש בטכנולוגיית תשתית סיבים אופטיים מתקדמת וחדשה ביותר, בה משתמשות חברות התקשורת וחברות הטכנולוגיה המובילות ברחבי העולם. כמו-כן, על-פי ההסכמות וההנחיות שהתקבלו, כל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי תוכל לעשות שימוש בתוואי החברה בין אשקלון ואילת. החברה הממשלתית קצא"א, תחכיר את הסיבים לחברות התקשורת הישראליות, לתקופה של 25 שנה ואלו יאירו עבור לקוחותיהן את הסיבים האפלים.
עוד ישמש המיזם לניטור ובקרה של קו הדלק, באמצעות פריסת הסיבים מה שיאפשר זיהוי של כל שינוי בתווך הקרקעי (לדוגמה, חפירה או פריצה של הצינור וכו'), ובכך יספק מענה נוסף לבטיחות מערכות החברה.
יו"ר דירקטוריון קצא"א, ארז כלפון: "ישראל התברכה במקום אופטימלי ובנכס לאומי כמו קצא"א שמאפשר לה להיות לא רק Hub אנרגטי, אלא גם מהיום Hub תקשורתי למעבר דאטה באמצעות תמסורת סיבים בינלאומית. אני נרגש ושמח על-כניסתנו לפעילות באפיק התשתיות הדיגיטליות, אשר נמצא בפריחה עצומה ובטוח כי למיזם הסיבים של קצא"א משמעות גיאו-פוליטית מהמעלה הראשונה עבור מדינת ישראל".
אלעד מלכא, משנה למנכ״ל משרד התקשורת: "שר התקשורת שלמה קרעי הציב לנו יעד להפוך את ישראל למסדרון תקשורת בינלאומי, שיחזק את מעמדה של ישראל בעולם ויביא תעסוקת איכות לדרום. היום אנחנו צועדים עוד צעד בכיוון הזה באופן שיסייע גם לשוק התקשורת ליהנות מהפירות ".
הילה גלוזמן-כהן, סגנית בכירה למנהלת רשות החברות הממשלתיות: ״זהו יום בשורה למדינת ישראל אשר תהפוך לגורם מרכזי, חדשני ובינלאומי בתחום התקשורת בזכות חשיבה מחוץ לקופסה ואופטימיזציה של משאביה. נמשיך לעבוד יחד עם כל הגורמים כדי לפתח תשתיות בצורה מיטבית במדינת ישראל. רשות החברות הממשלתיות הביאה לגיבוש ההסכם והובילה את המתווה האופטימלי שישרת את צרכי החברה ומדינת ישראל. המתווה שגובש על ידה וע"י אגף התקציבים במשרד האוצר, משרד התקשורת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאפשר לקצא"א לפרוס סיבים אופטיים על גבי התוואי הייחודי שברשותה ובכך להפוך את מדינת ישראל לגשר תקשורת יבשתי המחבר בין אירופה לאסיה. נמשיך לחשוב בצורה יעילה וחדשנית ולהביא רעיונות טובים לכדי ביצוע בתחום התשתיות".
מנכ"ל קצא"א, איציק לוי: "קצא"א היא חברה מובילה בתחום תשתיות קריטיות למדינת ישראל שמנצלת את נכסיה ביעילות וחדשנות לקידום המדינה. פריסת תשתית הסיב לאורך קו החברה מהווה אבן דרך נוספת בהתפתחות המסחרית והעסקית של החברה, ואין ספק כי המיזם ימצב את מדינת ישראל כגשר תקשורת יבשתי המחבר בין מדינות המפרץ ואסיה - לאירופה, זאת לצד פיתוח הפריפריה הגאוגרפית ומשיכת תעשיות עתירות ידע שתתבססנה בעיר אשקלון".

תאריך:  18/06/2023   |   עודכן:  18/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירקטוריון קצא"א אישר פריסת סיבים למדינות המפרץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
איתמר לוין
קובע: מחדלים של מודיעין אזרחי ושל מיקוד אפשרו את רצח עו"ד נתן ז'ורנו ובתו בשנת 2013    שתי החברות יחזירו לביטוח הלאומי את הפיצוי ששילם למשפחה
יפעת גדות
במתחם הישראלי בתערוכה יוצגו עשרות מערכות טכנולוגיות, מהמתקדמות מסוגן בעולם    המשלחת הישראלית, בראשות שר הביטחון, תקיים בימי התערוכה עשרות מפגשים עם משלחות בינלאומיות, שרי הגנה ומנכ"לי משרדי הגנה מכל העולם, במטרה להמשיך ולחזק את הקשרים הביטחוניים ואת היצוא הביטחוני
מירב ארד
נתניהו הודיע שכבר השבוע תשוב הקואליציה לקדם את החקיקה הקשור לרפורמה במערכת המשפט    הבהיר: "נעשה זאת באופן אחראי - בהתאם למנדט שקיבלנו" והאשים את לפיד וגנץ בכשלון השיחות בבית הנשיא    לפיד בתגובה: "תגלה ראש ממשלה של פחות מחצי עם"
עידן יוסף
הממשלה אישרה את הצעות שרי האוצר והתחבורה להקצות 3 מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה    המיזם יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, לעכו ולכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום    מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לעלות פי שניים ואף יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il