X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפסיד 50 מיליון דולר, קיבל 5 מיליון שקל [צילום: ראובן קסטרו, פול]
מילצ'ן: נתניהו אמר לפילבר לסייע במיזוג ערוץ 2
מספר על שיחה קשה בין בני הזוג נתניהו לבני הזוג אדלסון, בה טענה שרה נתניהו שדמה נמצא על ידיהם של אדלסון התייעץ עם נתניהו כיצד להיפטר מאחזקתו בערוץ 10
מילצ'ן: הבאתי סיגרים ושאלתי מה עם הוויזה
איתמר לוין
החוקר שאל האם קיבל מתנות משרה נתניהו ומילצ'ן הגיב: אתה רוצה שאני אפול על הרצפה מצחוק? * אומר שג'יימס פאקר ניסה להתחבב על שרה נתניהו דרך תכשיט ב-100,000 שקל
לרשימה המלאה

בנימין נתניהו ביקש משלמה פילבר, אז מנכ"ל משרד התקשורת, לסייע במיזוג של חברות רשת וקשת - זכייניות ערוץ 2 דאז - שהיה תנאי לכניסתו של ארנון מילצ'ן לערוץ. כך סיפר מילצ'ן (26.6.23) בהמשך עדותו במשפט נתניהו.
לדברי מילצ'ן, אודי אנג'ל הציע לו שאם ייצא מערוץ 10, שישקול להיכנס לחברת רשת. הוא הציע למזג את קשת ורשת, אמר לאנג'ל שיש לבדוק האם זה אפשרי מבחינה רגולטורית והאם מוזי ורטהיים (בעלי קשת) מסכים, והדגיש ש"כניסה לרשת בלי מיזוג - לא באה בחשבון". מילצ'ן סיפר על כך לנתניהו באחת משיחותיהם, הוא קרא לשלמה פילבר וביקש ממנו לבדוק ולעזור.
מלצ'ין הסביר: "היו שלוש תחנות שכולן הפסידה הון תועפות. ערוץ 10 כבר היה גמור. האפשרות היחידה לקיים טלוויזיה נורמלית מבחינה עסקית היא מיזוג, שיהיה ערוץ טלוויזיה שלא יפסיד". מילצ'ן אמר שעדכן את נתניהו על השיחות בנושא, בתפקידו כשר התקשורת. המיזוג לא יצא לפועל בשל התנגדותו של ורטהיים. בחקירתו אמר מילצ'ן, כי נתניהו התעניין ושאל שאלות בנושא.
אגב כך סיפר מילצ'ן כיצד נכנס לשותפות בערוץ 10: "רון לאודר בא למשרדים שלנו בלוס אנג'לס והסביר לדוד מטלון את כדאיות הכניסה שלנו לערוץ 10, ובעקבות זאת קנינו 24%. אני הפסדתי שם 50 מיליון דולר. הדעה של כל מי שהתייעצתי איתו הייתה: השתגעת? מה קרה לך? משום מה נדבקתי במחלה הזאת, להיות שותף בטלוויזיה במדינת ישראל, ולמדתי לקח". בחקירתו אמר כי נתניהו עודד אותו להיכנס לערוץ 10 והזכיר שאולי יכניסו אליו את רשת פוקס של רופרט מרדוק. מילצ'ן אישר את הדברים בעדותו. עוד אישר, כי נתניהו תמך באפשרות להגביל בחוק ל-10% בלבד את העמלות שגבו משרדי הפרסום מערוצי הטלוויזיה, בעת שהם גבו 30%.
"נתניהו חשב שאין לי ברירה אלא למכור את ערוץ 10. לא היה מי שיקנה כי לא היה מי שיקנה, כי הערוץ היה למעשה בפשיטת רגל, כי הוא המשיך והמשיך להפסיד", סיפר מילצ'ן. לדבריו, בני הזוג נתניהו לא התעניינו בערוץ 10, אלא ברשת וקשת שלדעתם שפכו את דמם. "מבחינתי זו הייתה התייעצות: מה עושים, ביבי? הערוץ הזה שותת דם, אני מחפש קונים ולא מוצא". לדבריו, לן בלווטניק שילם לו 5 מיליון שקל תמורת חלקו בערוץ.
התקשורת בכללותה העסיקה את נתניהו "בגלל שרה. שתו את דמה של אשתו כל יום. הוא לא אהב את התקשורת, הוא קרא לה שמאלנית". מילצ'ן סיפר על ארוחת ערב עם נתניהו ובני הזוג אדלסון, לפני כעשר שנים בבלפור:
"זה התחיל בתלונות - בעיקר של שרה, כי היא יותר אמוציונלית - לגבי הצורה שישראל היום, שקראו לו ביביתון, שהוא הפך לאנטי-ביבי וששופכים את דמה. היא הציעה להחליף את העורך. בשלב מסוים היא אמרה, בעיקר למירי: דמי על ידיכם. זה הגיע לרמה כזאת, שמירי ושלדון עזבו. בשיחה עלה שניסו למצוא איזושהי נוסחה שישראל היום וידיעות לא יפגעו זה בזה, שבת אחים גם יחד".

"לדעתי זה היה חוק מצוין"
טאטא. "ביבי אמר: יאללה תעשו" [צילום: AP]

מילצ'ן העיד גם בנוגע להארכת חוק מעמד התושב החוזר: "פניתי ליאיר לפיד. לפיד היה חבר קרוב, עבד אצלי בלוס אנג'לס, גם אביו היה קרוב. היינו במרתף בבית שלו ופיני רובין היה שם. לפיד אמר שהוא לא מכיר את החוק הזה, הוא קרא לבחורה נחמדה, היא גמגמה קצת, לא ידעה בדיוק. הוא אמר שיחזרו אלי.
"לדעתי זה היה חוק מצוין. זה היה נותן לי לשלם בישראל, לשלם מיסוי בישראל, הילדים ילכו לבית ספר וילמדו בעברית. לקחו את זה ממני. כאשר לא קיבלתי תשובות, פניתי לנתניהו והוא אמר שינסה לדבר עם לפיד ולראות אם זה בכלל אפשרי". מילצ'ן ציין, כי לבסוף החוק לא הוארך.
מילצ'ן העיד גם על הקשר עם המיליארדר ההודי ראטן טאטא ("מר הודו" בלשונו). "ישבתי עם מרדוק באירוע 60 שנה למדינה ולחשתי לו שיכיר לי את טאטא שישב לפנינו. למחרת נפגשנו שוב. אני הכרתי לנתניהו את טאטא, כאשר תכננו להקים מפעלים. הוא הקים בהודו משהו מדהים – רכב שיעלה רק 3,000 דולר. אמרתי לו: שמע, יכול להיות רעיון לעשות דבר כזה בגדה המערבית עם הפלשתינים, מיזם שלום אמיתי וכלכלי. הוא התחייב להשקיע במיזם 250 מיליון דולר.
"בעקבות זאת טאטא ואני נפגשנו עם מאיר דגן ומלך ירדן. הגענו לשם במסוק, אולי של המוסד. כולם שמחו על הרעיון. יותר מאוחר זה נפל בגלל האביב הערבי. נתניהו ניסה לעזור למיקום בגשר אלנבי או במקום אחר. ישבנו על מפות עם נתניהו וכמה קצינים מצה"ל ובדקנו איפה אפשר להקים את זה. נתניהו אמר: יאללה תעשו.
"החלק שלי הוא מה שהיה לי כל החיים – לעשות שלום. אם זה היה מצליח, בהחלט היה גם פן עסקי, אבל זה לא מה שדחף אותנו. יש בביזנס דברים יותר פשוטים מאשר לעשות שותפות עם הפלשתינים וההודים. נתניהו כמובן היה מעודכן על הפגישה עם מלך ירדן".

תאריך:  26/06/2023   |   עודכן:  26/06/2023
+ההגנה: השופטים לא דיברו על "טובת המדינה" בקשר לתיק 4000
14:59 26/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בן-צור וחן אומרים שההדלפה על שיחת השופטים עם הצדדים הייתה סלקטיבית ושגויה  ▪  מתנגדים בתוקף לבקשת המדינה להאיץ את שמיעת הראיות: "המשפט מתנהל ביעילות וברצף מירביים"

חן ובן-צור. "ההדלפה לא מההגנה" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+מילצ'ן: הבאתי סיגרים ושאלתי מה עם הוויזה
14:32 26/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

החוקר שאל האם קיבל מתנות משרה נתניהו ומילצ'ן הגיב: אתה רוצה שאני אפול על הרצפה מצחוק?  ▪  אומר שג'יימס פאקר ניסה להתחבב על שרה נתניהו דרך תכשיט ב-100,000 שקל

מילצ'ן היום בברייטון [צילום: ראובן קסטרו, פול]
+מלאכתם של רשעים
12:20 26/06/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

איש לא מבין כיצד ייתכן שראש ממשלה האמור לגבות ולחזק את זרועות אכיפת החוק שיוכלו למלא תפקידם המורכב ומסובך, מתנפל על המשטרה והופך אותה לבלתי לגיטימית

בן-גביר. עושה עבורו את העבודה [צילום: פלאש 90]
+שופטי נתניהו יפרסמו תיאור תמציתי של השיח על תיק 4000
11:40 26/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעקבות בקשת העין השביעית, הודיעה פרידמן-פלדמן שההרכב יפרסם החלטה "ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים" בדיון עם הצדדים בו התייחסו לקושי להוכיח עבירת שוחד בפרשת בזק

פרידמן-פלדמן. פגישה בלשכתה [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן: נתניהו אמר לפילבר לסייע במיזוג ערוץ 2
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדהים
הולך ורש  |  27/06/23 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
בן-צור וחן אומרים שההדלפה על שיחת השופטים עם הצדדים הייתה סלקטיבית ושגויה    מתנגדים בתוקף לבקשת המדינה להאיץ את שמיעת הראיות: "המשפט מתנהל ביעילות וברצף מירביים"
יוסי אוחיון
איש לא מבין כיצד ייתכן שראש ממשלה האמור לגבות ולחזק את זרועות אכיפת החוק שיוכלו למלא תפקידם המורכב ומסובך, מתנפל על המשטרה והופך אותה לבלתי לגיטימית
איתמר לוין
בעקבות בקשת העין השביעית, הודיעה פרידמן-פלדמן שההרכב יפרסם החלטה "ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים" בדיון עם הצדדים בו התייחסו לקושי להוכיח עבירת שוחד בפרשת בזק
איתמר לוין
וושינגטון פוסט על נסיון ההפיכה של פריגוז'ין: פוטין הציל את משטרו, אבל יום זה ייזכר כחלק מאובדן מעמדה של רוסיה כמעצמה גדולה – וזוהי מורשתו האמיתית של הנשיא
איתמר לוין
מעיד שהנחה את עובדיו לתת לבני הזוג נתניהו את מלוא מבוקשם    לנתניהו ומילצ'ן היו קודים: "לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il