X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסיבה: ירידה בביקושים וקשיים בגיוס הון [צילום: AP/David Goldman]
עלייה חדה בצמצום כוח האדם בענף ההייטק
52% מהחברות בענפי שירותי ההייטק דיווחו על צמצום בכוח האדם במחצית הראשונה של השנה, לעומת 22% שדיווחו על צמצום במחצית הראשונה של 2022

עלייה חדה נרשמה בשנה האחרונה באחוז חברות ההייטק (בענפי השירותים) המדווחות שהיקף התעסוקה שלהן הצטמצם. כך עולה מסקר הערכת המגמות בעסקים שפרסמה (יום ב', 10.7.23) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
על-פי הסקר, המייצג במדגם שלו כ-4,200 חברות שירותי הייטק שבהן כ-5 משרות ויותר וכ-14,000 חברות בענפי השירותים שאינם הייטק, במחצית הראשונה של 2022 השיבו מנהלי 22% מהחברות בענף שירותי ההייטק בישראל כי נאלצו לצמצם את כוח האדם, לעומת כ-52% שדיווחו על צמצום בכוח האדם במחצית הראשונה של שנת 2023. באחוז החברות בענפי השירותים ללא הייטק שמדווחות על צמצום בהיקף התעסוקה חלה עלייה מתונה מ-11% במחצית הראשונה של שנת 2022 לכ-21% במחצית הראשונה של שנת 2023.
על-פי דיווחי המנהלים של חברות בענפי שירותי הייטק חצי השנה האחרונה חלה ירידה בהיקף המועסקים העוזבים את החברה מרצון. בענפי השירותים ללא הייטק לא חלה ירידה כזו. שוני זה מחזק את ההבדל בסביבה הכלכלית בין שני הענפים. כ-33% מהמנהלים בחברות בענפי שירותי ההייטק דיווחו שלא הייתה כל פגיעה כלכלית בחברתם בחצי השנה האחרונה.
על-פי דיווחי המנהלים של חברות בענפי שירותי הייטק, הגורם המשמעותי ביותר לפגיעה הכלכלית בחברות שלהם הייתה הירידה בביקושים למוצר של חברתם (בכ-36% מהחברות הגדירו אותו כך) ואחריה הגורם קשיים בגיוס הון סיכון (בכ-20% מהחברות).
הנתונים על הירידה בהיקף גיוסי הון סיכון השנה שפורסמו על-ידי מספר גופים - בהם דוח של רשות החדשנות שלפיו חלה ירידה משמעותית בגיוס הון סיכון בשנת 2022 בהשוואה לשנת 2021, ונתונים של ארגון SNPI על ירידה בגיוסי הון ברבעון הראשון של שנת 2023 - תואמים לתמונה המצטיירת מהאומדנים.

תאריך:  11/07/2023   |   עודכן:  11/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלייה חדה בצמצום כוח האדם בענף ההייטק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות טוען כי המציאות הפוליטית שונה מזו שהייתה כשארנון בר-דוד הודיע על שביתה כללית בשל הכוונה לחוקק את הרפורמה המשפטית    בסביבת הנהלת ההסתדרות מבהירים: פיטורי היועצת המשפטית לממשלה יכולים להיחשב קו אדום
איציק וולף
ינס סטולטנברג שוחח מוקדם יותר עם נשיא טורקיה ועם ראש ממשלת שוודיה    ארדואן הצהיר כי ישלח את פרוטוקול ההצטרפות של שוודיה לאישור הפרלמנט הטורקי "בהקדם האפשרי"
איציק וולף
ראש האופוזיציה טען כי הקואליציה מחסלת את הברית הישראלית מסיבות קטנוניות של מושחתים ומשחיתים    הדיון בכנסת נמשך לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על צמצום עילת הסבירות
איציק וולף
לראשונה מזה 10 חודשים לא העלה בנק ישראל את הריבית והיא נותרה 4.75%    הזהיר כי המשך היחלשות השקל עלול להוביל להעלאות ריבית נוספות בעתיד    קרא להחזרת היציבות והוודאות לכלכלה הישראלית    "לוודא ששינויי החקיקה יבוצעו בהסכמה רחבה וישמרו על חוזקם ועצמאותם של המוסדות"
איתמר לוין
עדת המפתח בתיק 1000 התלוננה על הטרדה מצד איש התקשורת המזוהה עם נתניהו וקצין המשטרה בדימוס הפועל לצידו, לאחר שפרסמו את כתובתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il