X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מלכא. קליטה לקויה גם ביחס לפריפריה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
בקרוב: צו שיחייב קליטה סלולרית באיו"ש
משרד התקשורת והמנהל האזרחי מקווים לפרסם באוגוסט צו שיאפשר אכיפה כלכלית נגד חברות סלולר שלא יעמדו בחובות הקליטה הסלולרית המשנה למנכ"ל משרד התקשורת: "עד היום לא מצאתי או קיבלתי הסבר הגיוני למציאות של תורן צה"לי, שאושר לחברת סלולר פרטית אחת או שתיים לשים עליו משדרים, ולא אושר לכל השלוש לעלות עליו, וזה אחרי עבודה מול כל הדרגים במשרד הביטחון"

ועדת המשנה לענייני יו"ש קיימה (יום א', 16.7.23) דיון מעקב בנושאי תשתיות הכבישים ביו"ש וקליטה סלולרית על הצירים. היו"ר ח"כ משה סולומון פתח את הדיון ואמר: "רק הבוקר קיבלנו בתקוע תזכורת לחשיבות הדיון, כפי שאנו מקבלים כל שבוע, לצערי. אי-אפשר להפריד בין הנושא הביטחוני לנושא התשתיות והקליטה הסלולרית על הצירים, הם כרוכים יחדיו ולכן נמשיך לפעול ולקדם אותם".
אלעד מלכא, משנה למנכ"ל משרד התקשורת: "אנחנו יודעים שהקליטה הסלולרית ביו"ש לקויה, בטח ביחס למרכז הארץ, אבל גם ביחס לאזורים פריפריאליים אחרים בארץ. אנחנו צריכים שאלוף הפיקוד והדרגים שמעליו יכירו בנושא הקליטה הסלולרית כצורך ביטחוני. יש לנו אתגר באחזקת האתרים הקיימים, וצריכים סיוע של צה"ל בכך, ויש לנו אתגר במציאת אתרים להקמת תרנים. עד היום לא מצאתי או קיבלתי הסבר הגיוני למציאות של תורן צה"לי, שאושר לחברת סלולר פרטית אחת או שתיים לשים עליו משדרים, ולא אושר לכל השלוש לעלות עליו, וזה אחרי עבודה מול כל הדרגים במשרד הביטחון".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יוני דנינו, ראש מטה מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון: "היבט המקרקעין ביו"ש מייצר חסם אדיר לחברות. זה כרגע עניין מורכב מאוד משפטית ותכנונית, והתפקיד שלנו הוא לייצר הקלה בביורוקרטיה. תכף קם אתר סלולר בשדה אפרים, שהחברות רוצות להקים אותו, ועדיין זה לוקח כארבע שנים".
דודו כהן, קצין מטה לתקשורת במנהל האזרחי ביו"ש: "חברות הסלולר מחויבות לכיסוי של 90% מהשטח, כל אחת, מבחינת קליטה, על-פי הרישיון שלהן. זה תנאי זהה לזה שבשאר ישראל, כי הרישיון הוא זהה. חצי מיליון התושבים הישראלים ביו"ש לא מייצרים מספיק אינטרס כלכלי לפרוס תשתיות, אלא רק לתת שירות. זה כשל השוק הקיים. אנחנו עובדים על לרתום אותן, אבל יש להן סדרי עדיפות שלהן. אם לחברת פלאפון יש 30 מתקנים להקמה בתוכנית העבודה ל-2023 לכל ישראל, אז באנו ודרשנו לפחות 20% ביו"ש, וגם קיבלנו.
"אין לנו יכולת כיום לאכוף, מלבד ביטולו של הרישיון ביו"ש לחלוטין, וייתכן שכלכלית הן ישמחו מזה. אנחנו בישורת האחרונה של אישור צו עיצומים, שיאפשר לנו אכיפה כלכלית. לפי הצו, ניתן יהיה להטיל קנס של 350 אלף שקל לכל חברה על כל הפרה. היות שעלות תורן היא כמיליון שקל, לא ישתלם להן להיות בהפרה לאורך זמן, והן יבחרו להשקיע בתשתיות. כרגע הצו מחכה לאישור משרד המשפטים, ואני מקווים שכבר במהלך חודש אוגוסט נוכל להחתים את האלוף על הצו והוא ייכנס לתוקף.
"הקמת עוד אתרים ותרנים היא חלק מהפתרון, כמוה גם שיפור תחומי התדרים, שיאפשרו יותר שטח אליו יגיע כל משדר, וכן נושא התרנים הצהליים, אבל אלה לא יכולים להיות פתרון בלעדי. גם לצה"ל של בעיות קליטה בחלק מהאזורים, ויש תרנים שמשדרים אזרחיים יכולים להפריע למערכות של צה"ל, ויש תרנים צהליים שפשוט אין עליהם מקום. צה"ל הולך איתנו בעניין אבל לא בכל מקום יכול לתת פתרון".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עוזאל ותיק, המתמודד לראשות מועצת קדומים, קרא מכתב שכתב לוועדת החוץ והביטחון על בעיית הקליטה הסלולרית ביישוב, ואז חשף כי הוא נשלח כבר ב-2014, ומאז בעיית הקליטה רק החמירה. "לפני שבוע וחצי היה לנו פיגוע בקדומים ובמהלכו נוכחנו - לא הופתענו - אבל נוכחנו, שבעיות קליטה הן סכנה ביטחונית. חברי כיתת הכוננות שקופצים למקום, אין להם קליטה, במוקד היישובי אין קליטה, אז גם באירועים ביטחוניים אי-אפשר להגיב כמו שצריך. אני מתחנן שלא נגיע לפה בעוד 9 שנים ונדבר על אותם הדברים", דבריו.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת המשנה, סולומון, אמר במסגרת סיכומו: "כל השחקנים כאן מבינים את הצורך, מכירים את הבעיות ויש להם הצעות ופתרונות - אז איך הדבר הזה נמשך כל כך הרבה שנים?! נבקש ממשרד המשפטים התייחסות לנושא צו העיצומים בכדי לוודא שאין מניעה להתקדם איתו. נברר מול משרד התקשורת היכן עומד נושא התדרים המאפשרים יותר קליטה מכל משדר, ונברר עם צה"ל מהי המניעה לשימוש בתרנים. כשהצורך הביטחוני כה ברור לנו, אני גם חושב שאין מקום להסתפק ברף של 90% פריסה כמו בשאר הארץ ויש לבחון להגיע מעבר אליו. מציע גם למשרד האוצר לשקול בכל זאת אפשרות של תמריץ כלכלי לשם כך, ולא רק שהבעיה תיפתר דרך אכיפה כלכלית".

תאריך:  17/07/2023   |   עודכן:  17/07/2023
+אושר בוועדה: יתום לחייל שנספה במערכה יהיה זכאי לרכוש דירה בהקלת מס עד גיל 50
10:51 17/07/23  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה: יתום לחייל שנספה במערכה יהיה זכאי לרכוש דירה בהקלת מס עד גיל 50. זאת במקום זכאות עד גיל 40 בלבד כיום, ועל רקע כך שגיל רכישת דירות מגורים כיום גבוה מבעבר. ההטבה תקפה גם ליתום של נספה פעולות איבה.

+30 בני אדם טבעו למוות בחופי הארץ בשנת 2022
01:01 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר: "נפעל להסדרת בטיחות הרחצה"  ▪  המחסור במצילים החדשים יוצר מחסור אדיר  ▪  ישראל עם מספר החופים המוכרזים לרחצה הקטן ביותר בעולם

למעלה מחצי שנה שאין בחינות למצילים חדשים [בינג AI]
+הממשלה מקדמת העברת מאה מיליון שקלים לאברכים
22:48 16/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראשי המפלגות החרדיות טענו כי הסכום שהוקצה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לא מגדיל מספיק את הקצבאות שמקבלים לומדי התורה  ▪  שר האוצר הביע הסכמה עקרונית להגדלת הקצבאות - וכעת בוחנים מה יהיה המקור התקציבי ואם ייעשה קיצוץ רוחבי כדי לכלכל את המהלך

אשר, גפני כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חברות סלולר  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלולר  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: צו שיחייב קליטה סלולרית באיו"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ראשי המפלגות החרדיות טענו כי הסכום שהוקצה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לא מגדיל מספיק את הקצבאות שמקבלים לומדי התורה    שר האוצר הביע הסכמה עקרונית להגדלת הקצבאות - וכעת בוחנים מה יהיה המקור התקציבי ואם ייעשה קיצוץ רוחבי כדי לכלכל את המהלך
מירב ארד
בעקבות הדברים ביקש היו"ר ביטן לבצע סקר ארצי שיאפשר לדעת מה צריך לעשות כדי להגביר בטיחות בקרבת בתי ספר וכמה זה יעלה, ואמר: "נעזור להביא את התקציב הדרוש"
איציק וולף
פרופ' יובל אלבשן חשף שבמהלך המגעים לפשרה שקידם יחד עם פרופ' דניאל פרידמן כי לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר מרגע הכרזת הבחירות תקבל צמצום עילת הסבירות כמו ממשלות אחרות
עידן יוסף
הוועדה לביטחון לאומי אישרה להצבעה הסדרה לשימוש של המשטרה וגופים אחרים במערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי במקרי עבירות חמורות בלא צורך לבקש צו מביהמ"ש    בדיון הועלו חששות לגבי ההשפעה הפוטנציאלית על הפרטיות, חופש הביטוי והזכות למחות, אך גורמים משפטיים הפיגו את החששות
איציק וולף
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת הוסיף לסעיף 15 בהצעת חוק צמצום עילת הסבירות את שלילת הביקורת על החלטה של שר או של הממשלה להימנע מהפעלת סמכות    מחק את המילים שהיו פתח למניעת ביקורת על ראשי ערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il