X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מישאל וקנין (מימין) [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין הודח מתפקידו
משרד התקשורת: ההחלטה מבוססת על עמדת גורמי המקצוע שמצאו ליקויים רבים בתפקודו של היו"ר חברת הדואר הגישה עתירה לבג"ץ בבקשה לתת צו שימנע את פיטווריו

בתום הליך השימוע ליו"ר דירקטוריון הדואר, מישאל וקנין, הגיעו השרים להחלטה משותפת כי היו"ר אינו ממלא את תפקידו כראוי ועל כן עליו לסיים את כהונתו לאלתר. חברת דואר ישראל עתרה מיד לבג"ץ בדרישה להוציא צו ביניים וצו ארעי דחוף, שקובע כי וקנין לא יועבר מכהונתו עד להכרעה בעתירה, ובתגובתה נכתב: "נסיון ההדחה נועד לשרת מניעים פוליטיים פסולים ולסגור חשבון עם מי שניקו תרבות ארוכה של מינויים פוליטיים וסידור ג'ובים לחברים".
שר התקשורת שלמה קרעי והשר לשיתוף פעולה אזורי, הממונה על רשות החברות, דודי אמסלם, החליטו (ב') בהתאם לסמכותם המעוגנת בחוק החברות הממשלתיות, להעביר את יו"ר הדואר מתפקידו לאחר שנמצא כי הוא אינו ממלא את תפקידו כראוי.
ההחלטה המשותפת הגיעה לאחר דיונים רבים ויסודיים ומבוססת על עמדת גורמי המקצוע במשרד התקשורת שמצאו ליקויים רבים בתפקודו של היו"ר, בין היתר, סביב סוגיית השירות לציבור ופיתוח מנועי צמיחה בחברת הדואר, נאמר בהודעת משרד התקשורת.

עיקרי נימוקי ההחלטה:

  • שירות גרוע לציבור - כ-300 אלף תלונות בשנת 2022 וכ-79 אלף תלונות ברבעון הראשון בשנת 2023, גידול של 9% בתלונות שהגיעו בין התאריכים 1.1.2023 ועד ליום 31.5.2023 למינהל הדואר במשרד התקשורת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וכן ממוצע זמני המתנה של מעל 15 דקות שנמדד ב-20% מיחידות הדואר בחודשים ינואר עד מאי 2023 לעומת 3% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. מעיון בפרוטוקולים ובהחלטות עולה כי היו"ר לא פעל להתוויית מדיניות ברורה בנושא שיפור השירות לציבור על-אף שסוגיית רמת השירות הירודה עלתה בישיבות הדירקטוריון עוד בראשית כהונתו של היו"ר. ניכר כי היו"ר בחר שלא לעסוק בכך באופן מעמיק ויסודי שיביא לשיפור השירות לציבור, וזאת למרות שתפקידה העיקרי של החברה הוא לספק שירותים בסיסיים לציבור. יתרה מכך, מעיון בהחלטות ובפרוטוקולים לא נמצא שהיו"ר הנחה את ההנהלה להתוות מדיניות ולקבוע אמות מידה איכותיות לסגירת יחידות דואר בהתאם לכללי הפריסה שנקבעו ברישיון כגון: היקפי ביקוש, חלופות שירות, זמני המתנה ביחידות סמוכות, קיומם של מרכזי מסירה וכדומה. לא זו אף זו, גם מודלים אלטרנטיביים לסניפים שנסגרו יושמו בעצלתיים ובערים בודדות בלבד, והיערכות ויישום שירותים מקוונים או דיגיטליים חלף השירותים שהופסקו - נדחו או יושמו באופן שלא נתן מענה ראוי לצרכי הציבור.
  • ירידה משמעותית בהכנסות החברה בתחום הסחר - מעיון בהחלטות ובפרוטוקולים עולה כי היו"ר לא קיים ולו דיון ייעודי אחד ממוקד בפיתוח עסקי של החברה ובפיתוח מנועי צמיחה למעט קבלת דיווחי הנהלה על שוק הסחר המקוון, על הפער בין ההכנסות בשוק הסחר לתחזיות, החשש מעזיבת לקוחות בתחום הסחר, מאיבוד הכנסות וכו'. נמצא כי יו"ר הדירקטוריון לא הנחה את הדירקטוריון להתוות מדיניות ברורה ולדון בנושא הפיתוח העסקי של החברה הן בתחום הסחר המקוון, הן בתחום בנק הדואר והן בתחום אספקת שירותים חדשים המשיקים לליבת הפעילות של החברה ושיהיה בהם כדי להביא להגדלה בהכנסותיה. אי-פיתוח עסקי וחוסר התוויית המדיניות בנושא זה ובפרט בשוק הסחר המקוון הבינלאומי, הביא לירידה משמעותית בהכנסות החברה בשנת 2022 והמגמה המשיכה בשנת 2023 בשיעור נמוך יותר, בין היתר, מאחר שההכנסות מתחום זה נשחקו באופן משמעותי בשנת 2022. לעומת זאת בשנת 2021 הכנסות מתחום זה עלו ל-688.5 מיליון שקל מ-614.3 מיליון שקל בשנת 2020. מגמה זו התהפכה בשנת 2022 וההכנסות ירדו אף מתחת לרמה של שנת 2020 שכזכור הייתה שנת קורונה, והסתכמו בכ-570.1 מיליון שקל. נתונים אלו מצביעים על העובדה שהיו"ר לא התווה לחברה מדיניות בתחום צומח זה על-אף שקיבל דיווחים לאורך כל שנת 2022 על הפגיעה בהכנסות החברה מתחום זה נוכח אי-התמודדות עם התחרות ונוכח רמת שירות ירודה.
  • היו"ר לא פעל לקידום שירותים חדשים בתחומי הליבה של החברה ולא נמצאו פעולות בנושאים אלו. זאת למרות שבשנת 2022 ובתחילת שנת 2023 פעל המשרד בראשות השר על-מנת לעדכן את האסדרה בתחום הדואר ובנק הדואר לעידן הנוכחי, המאופיין בירידה בכמות המכתבים לצד עליה בכמות החבילות. בין היתר, המשרד הסיר מגבלות תחרותיות מחברת הדואר ובכלל כך, הסיר את פיקוח מהתשלומים בעד מרבית שירותי הדואר ובנק הדואר, איפשר לחברה להציע הצעות ערך של שירותי הדפסה ומשלוח דבר דואר, איפשר לחברה לתת שירותים חדשים ללא צורך בקבלת אישור מראש וצמצם את רשימת השירותים הבסיסיים. כל אלו, יחד עם קידום הליך ההבראה של חברת הדואר ומתכונת הפרטתה, נועדו, בין היתר, לאפשר לחברת הדואר להתחרות במגרש משחקים מאוזן ולשפר את השירות לציבור, אך כאמור, לא בוצעו פעולות בנושא מצד היו״ר. בדומה לכך, גם בתחום פיתוח הדואר כסוכנות ביטוח, מסקירת פרוטוקולי דירקטוריון החברה, לא נמצאו דיווחים על החלטות שהתקבלו בנושא.
בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עוה"ד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות', טוענת חברת הדואר כי השרים אמסלם וקרעי התנהלו לכל אורך הדרך בניגוד מוחלט לעקרונות היסוד ולכללי המשפט המינהלי וכי ההחלטה להדיח את וקנין רצופה פגמים מהותיים. לטענת העותרים, ההליך התנהל באופן פסול מיסודו, ללא גיבוש תשתית עובדתית ותוך "הפרה ברורה של חובת ההיוועצות הסטטוטורית והפרת חובת השימוע ועל סמך שיקולים זרים".
העותרים טוענים שהשרים אמסלם וקרעי פנו לרשות החברות במכתב שכולל "טענות מופרכות" נגד וקנין ו"חמור מכך, השר לשיתוף פעולה אזורי פנה למנהלת רשות החברות ודרש ממנה לסטות מעמדתה המקצועית ולתמוך בהדחה.
לדבריהם, קרעי נימק את ההחלטה להדיח את וקנין בכך שאיבד את האמון בו וכי בכוונתו למנות את "איש אמונו" לתפקיד; ואולם משרת יו"ר חברה ממשלתית אינה משרת אמון והשר אינו מוסמך להדיח את היו"ר במקרה של "אובדן אמון". העותרים טוענים שהדחתו של וקנין עלולה לפגוע בהליך ההבראה וההפרטה של הדואר באופן ממשי ומסכן אותם.
שר התקשורת שלמה קרעי מסר: "לצערי, למרות נתונים אובייקטיביים שאינם משתמעים לשני פנים, וטענות כבדות משקל בנוגע לאי ביצוע תפקיד יו"ר הדירקטוריון כראוי, הן בהפקרת השירות לציבור והן באי התוויית מדיניות לחברה בנוגע לפיתוח עסקי ופיתוח מנועי צמיחה בתחומים שהינם בליבת פעילותה, בחר יו"ר הדירקטוריון היוצא, באמצעות חבריו בתקשורת, להפוך את הקערה על פיה ולהתגולל על השרים וגורמי המקצוע בטענות מופרכות וחסרות שחר. טובת הציבור, שנאנק תחת מדיניות מופקרת וחסרת אחריות, עמדה לנגד עינינו לכל אורך הדרך, והיא הכריעה את הכף".
השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם: "לצערנו הרב מצאנו שהיו"ר הנוכחי אינו ראוי להמשיך בתפקידו. אנחנו סמוכים ובטוחים שאחרי הליך מסודר נדע למצוא יו"ר ראוי ומעולה שידע להצעיד את חברת דואר ישראל לעתיד טוב בהרבה".

תאריך:  17/07/2023   |   עודכן:  18/07/2023
+לשכת רה"מ: ביידן הזמין את נתניהו
20:12 17/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביידן שב וקרא להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר על הרפורמה המשפטית, ונתניהו הבטיח שינסה לעשות זאת בפגרת הקיץ

"השיחה הייתה חמה" [צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ]
+6 מלש"ח יושקעו בפיתוח תיירותי באתרי מורשת ביו"ש ובקעת הירדן
14:01 17/07/23  |  מירב ארד

בשיתוף פעולה של משרדי המורשת, האוצר והתיירות, הממשלה אישרה תכנית בסך 120 מליון ש"ח לשימור, לפיתוח כלכלי-תיירותי ולמניעת שוד והרס עתיקות באתרי מורשת, באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן. שר התיירות חיים כץ: "יהודה ושומרון, חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של העם היהודי והעתיד של התיירות. המשרד בראשותי רואה את הפוטנציאל התיירותי הגדול באזור ובהתאם לכך, גם משקיע בו. רק לאחרונה העברנו בממשלה את ההחלטה לשיקום גן סבסטיה וכעת אנו מגדילים עוד את ההשקעה."

+"לא ייתכן שקבוצה בתוך הצבא תוריד את השאלטר על הביטחון"
11:47 17/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה. דווקא מי שמניפים את הדגל הדמוקרטיה צריכים להיות הראשונים לצאת נגד התופעה"  ▪  על צמצום עילת הסבירות אמר: "המטרה היא להפחיד את הציבור"

נתניהו. "אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה" [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין הודח מתפקידו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
הוסיף: "אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה. דווקא מי שמניפים את הדגל הדמוקרטיה צריכים להיות הראשונים לצאת נגד התופעה"    על צמצום עילת הסבירות אמר: "המטרה היא להפחיד את הציבור"
יואב יצחק
ראש הממשלה הובל בשיירה ולא במסוק    לשכת נתניהו: מצבו טוב והוא עובר הערכה רפואית    נתניהו התלונן על כאבים בחזה והזעה מוגברת    רופאו האישי ד"ר צבי ברקוביץ הגיע לבית החולים ומסר שמצבו טוב ויציב    לשכת רה"מ: נתניהו התלונן על סחרחורת לאחר ששהה אתמול בכנרת בשעות החום; ההערכה הרפואית - התייבשות
עידן יוסף
פעילים במפלגת נעם מתחו ביקורת על היו"ר על כך שמינה את ניר אורבך לראש הרשות לזהות לאומית יהודית למרות שלא התנצל על פעילותו בימינה    סגן השר מעוז: מאמין שאורבך יידע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר
מירב ארד
בפתח הוועדה הציג שר הכלכלה והתעשיה חקיקה לשינוי שיטת הייבוא בישראל לשיטה האירופית בתחום התקינה    בדיון הבא - הצעדים שנוקט משרד הבריאות להתאמת שיטת היבוא של מוצרים באחריותו
מירב ארד, עידן יוסף
שר האוצר הודיע כי יחתום על צו שיבטל לזמן קצוב המכס בסך 40% המושת על חלב מיובא    ובנוסף ירחיב את מכסת העובדים הזרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il