X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הבריאות: קצת הגנה עדיפה מכלום [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
"ספריי הגנה? לא מגיע למאית ההגנה הדרושה"
מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן עור התריעה בדיון בכנסת כי תכשירי הריסוס של מקדמי ההגנה נגד שמש לא מעניקים את ההגנה המספקת לצמצום הסיכון להתפתחות סרטן עור בשל חשיפה לשמש

מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור, ענבל תובל, התריעה כי התזת ספריי הגנה מהשמש "לא מגיעה למאית ההגנה הדרושה", כלשונה. הדברים נאמרו (יום ג', 18.7.23) בדיון שהתקיים בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא סרטן העור בישראל. בדיון לא השתתפו נציגי החברות המייצרות את המוצרים הללו.
המדענית ומשפיענית הרשת דקל ורד כץ ציינה בדיוק כי החוק אינו מחייב לציין על גבי התכשיר כמה ממנו צריך למרוח על-מנת לקבל את ההגנה הרשומה עליו. לדבריה, יש כאלה שמורחים מעט מדי וכך הם אינם מוגנים. עוד הוסיפה כי חברות משווקות תכשירי הגנה עם מקדם שיזוף, וכי זאת ממש הטעיה צרכנית. "אנשים חושבים שהם מוגנים אם הם משתמשים בתכשירים כאלה", אמרה.
על כך השיבה מנהלת יחידת התמרוקים במשרד הבריאות, אסתי כהנא, כי מבחינת המשרד, עדיף שיהיה שמן עם מקדם הגנה, מאשר שישתמשו בשמנים בלי הגנה בכלל. "גם אם יש קצת הגנה, זה עדיף מכלום. לא הסכמנו לרשום מוצרים שהם שמן שיזוף בלבד", אמרה.
מנתונים שנאספו על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי בישראל לא מתקיימת בדיקת סקר בכלל האוכלוסייה לאיתור מלנומה. הרישום הלאומי לסרטן בישראל לא אוסף נתונים על סרטן עור שאינו מלנומה, למרות שהוא מהווה כ-80% מהמקרים החדשים של סרטן העור מדי שנה, ולכן יש הערכת חסר של התחלואה במחלה זו.
בסוף שנת 2020 חיו בישראל 8,195 אנשים עם מלנומה (אשר אובחנו מאז שנת 2016). באותה שנה אובחנו 1,786 חולים חדשים עם מלנומה (5.8% ממקרי הסרטן החדשים שאובחנו באותה שנה). 192 חולים נפטרו ממלנומה בשנת 2020 (כ-1.6% מהנפטרים מסרטן בשנה זו).

מניעה, איתור וטיפול בסרטן העור / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת הבריאות של הכנסת ועניינו האיתור, הטיפול והמניעה של סרטן העור בישראל. סרטן העור הוא ממחלות הסרטן השכיחות בעולם, ומקובל לזהות בו שני סוגים מרכזיים: סרטן עור שאינו מלנומה, שלפי אומדן ארגון הבריאות העולמי מהווה כ80%- מהמקרים החדשים של סרטן העור מדי שנה אך הרישום הלאומי לסרטן בישראל אינו אוסף עליו נתונים; וסרטן עור מסוג מלנומה, שהוא פחות שכיח אך הקטלני מבין סרטני העור ועליו הרישום הלאומי לסרטן בישראל אוסף נתונים, ובו נתמקד במסמך זה (38 עמ')
מלנומה של העור, עדכון נתוני תחלואה ותמותה, מאי 2023 / דוח
בשנת 2020 אובחנו בישראל 1,675 חולים חדשים עם מלנומה עורית )1,012 עם גידול חודרני ו-2 663 עם גידול ממוקד (. בשנה זו היוותה מלנומה של העור 4.5% מכלל המקרים של סרטן חודרני (13 עמ')
תאריך:  18/07/2023   |   עודכן:  18/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ספריי הגנה? לא מגיע למאית ההגנה הדרושה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הצעת החוק מבארת את חוק המאבק בטרור כך שיובהר, שהעובר עבירה שהיא מעשה טרור כוללת גם עבירת מין כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין ובגינה ניתן יהיה לקבוע את כפל העונש ולא יותר מ-25 שנים
איתמר לוין
החברה טוענת שהמדינה סירבה ללא הצדקה לאפשר לה להשכיר 160 דונם שחכרה ממנה, ואשר עומדים ריקים לאחר סגירת מפעל חיפה כימיקלים
מירב ארד
רוטמן: "כדי להגיע להסכמות אפשר ללכת להרבה מקומות. נאמר שאם יהיה רצון בהסכמה, ניתן יהיה לחרוג מהעקרונות, אבל לוותר, כאשר אומרים פה נציגיכם שחור על גבי לבן גם בתקשורת וגם פה, ש"לא יהיו שום הסכמות, כל דבר שתציעו אנחנו אומרים לא", אז למה שנחרוג"
יצחק דנון
המסעדן תבע את המסעדן והבמאי בדרישה לקבל 3.3% ממניות רשת מסעדות בארה"ב    טוענים: לא היה הסכם ופינס נטש לאחר שלושה חודשים
עידן יוסף
שר הפנים משה ארבל ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אישרו הצעות להכרזה על מתחמים מועדפים לדיור בערים בית שאן, אשקלון, פתח תקוה, קריית ביאליק, רחובות, רמלה ולוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il