X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו. לא הצהיר על עצירת חקיקה [צילום: לע"מ]
נתניהו: בשעה זו - מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות
ראש הממשלה תקף בחריפות את המתנגדים לצמצום עילת הסבירות, הצהיר כי בכל מצב ישראל תמשיך להיות דמוקרטית ותמשיך להיות מדינה ליברלית וטען כי הדיבורים על הרס הדמוקרטיה הם אבסורד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי מתקיימים מגעים להסכמה על עילת הסבירות, אך לא ציין שהחקיקה הצפויה להתקיים בשבוע הבא תיעצר.
"גם בשעה זו נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות. אני מקווה שהמאמצים האלה יצליחו. וגם אם לא - דלתה של הקואליציה תישאר פתוחה גם לכם, אזרחי ישראל, וגם לאופוזיציה", אמר (יום ה', 20.7.23) בהצהרה מיוחדת שמסר.
הצהרת נתניהו נמסרה לאחר שקיים בלשכתו - בהשתתפות השר רון דרמר הנחשב מקורב מאוד לראש הממשלה, ועו"ד מיכאל ראבילו, שייצג את נתניהו בעבר בפני בג"ץ - דיונים על ריכוך אפשרי של נוסח החוק לצמצום עילת הסבירות. זאת, לאחר שאמש אושרה הצעת החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.
נתניהו תקף בהצהרתו את המתנגדים לצמצום עילת הסבירות והצהיר כי בכל מצב ישראל תמשיך להיות דמוקרטית ותמשיך להיות מדינה ליברלית. "הערב אני מבקש להרגיע את כולכם: בכל מצב, ישראל תמשיך להיות מדינה דמוקרטית, תמשיך להיות מדינה ליברלית. היא לא תהפוך להיות מדינת הלכה, והיא תשמור על זכויות הפרט של כולם. אבל כשאני אומר כולם הזכויות הללו באמת חייבות להיות שוות לכולם. אין שווים יותר ושווים פחות. אין כאלה שכפופים לחוק ואחרים שהם מעל החוק - שיכולים לחסום כבישים, להצית אש, לחסום רכבות, לחסום אמבולנסים, לסכן חיים", אמר תוך שהוא חוזר על טענת השקר שלפיה מפגינים חסמו אמבולנסים.
עוד טען כי הדיבורים על הרס הדמוקרטיה הם אבסורד. "מה שכן יסכן את הדמוקרטיה, זו הסרבנות. הסרבנות מסכנת את הביטחון של כולנו, של כל אזרחי ישראל. בדמוקרטיה, הצבא כפוף לממשלה - הוא לא מכופף את הממשלה. כשגורמים בצבא מנסים באיומים להכתיב את מדיניות הממשלה, זהו דבר פסול בכל דמוקרטיה, ואם הם מצליחים להכתיב את האיומים שלהם - זהו קץ הדמוקרטיה האמיתי. ולכן ממשלה אחראית, ומדינה אחראית, לא יכולות להסכים לכך, וכל אזרח אחראי חייב להתנגד לכך בכל תוקף. בדמוקרטית מתוקנת, היד שמכריעה אינה היד שאוחזת בנשק – אלא היד שמכניסה את הפתק לקלפי", אמר.
"כראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, אני שואף להגיע להסכמה רחבה בנושא תיקון מערכת המשפט. ולכן נכנסנו להידברות במשך שלושה חודשים רצופים. הקואליציה הציעה שורה של הצעות לאופוזיציה, הצעה אחר הצעה במשך שלושה חודשים רצופים. אבל לצערי הרב, היד שהושטנו לראשי האופוזיציה נותרה באוויר. ייתכן שזה קרה בגלל החשש שלהם מהגורמים הקיצוניים בהנהגת המחאה. הם אומרים בפה מלא שהם לא רוצים שום פשרה, אלא שהם חותרים רק לדבר אחד - לזרוע תוהו ובוהו במדינה כדי להשיג את הפלת הממשלה, בלי שום קשר לרפורמה", טען נתניהו.

תאריך:  20/07/2023   |   עודכן:  20/07/2023
+שר המשפטים נועד 11 פעמים עם בכירי קהלת
09:16 21/07/23  |  עידן יוסף

מאז כינון הממשלה נועד שר המשפטים יריב לוין 11 פעמים עם בכירי קהלת כדי לגבש את החקיקה. מועדי הפגישות סמוכים לכמה נקודות ציון גורליות בהשתלשלות האירועים, לרבות פגישה עם יועמ"ש הפורום שעות לפני ההכרזה הרשמית על קידום החוקים (הארץ).

+הרצוג קיבל מסר שלא יהיה וטו אמריקני על החקיקה המשפטית
09:12 21/07/23  |  עידן יוסף

הבית הלבן העביר לנשיא הרצוג מסר כי לא יהיה וטו אמריקני שיחייב את הממשלה לעצור את החקיקה המשפטית. בנוסף לכך, הנשיא ביידן אמר להרצוג בפגישתם כי הברית הביטחונית עם ישראל לא תיפגע (גלי צה"ל).

+ואטורי: פרדו וארגמן צריכים לעמוד לדין
09:07 21/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חבר הכנסת מהליכוד תקף את בכירי מערכת הביטחון לשעבר שהתבטאו נגד הרפורמה המשפטית ובנוגע לאנשי המילואים שהודיעו על הפסקת התנדבותם  ▪  "גם אם בן אדם בנה את מדינת ישראל אין לו את הזכות לבוא לכבות את האור ולהגיד צאו כולם החוצה, נסגרה המדינה"

ואטורי. "אנשים מסיתים לסרבנות" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הרצוג: "אויבינו מרימים את האף"
08:49 21/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכנס בניו-יורק אמר הנשיא כי בממשל ביידן חוששים ששינוי עילת הסבירות אינו סוף פסוק והוסיף כי הוא ימשיך לעבוד על פתרון לנושא  ▪  על העימות עם חיזבאללה אמר כי הוא חושב שאויבינו רואים במצב בישראל סימן חולשה

הרצוג ביציאה מהפגישה עם ביידן [צילום: Chris Kleponis]
+עילת הסבירות לא לבד: הרודנות כבר כאן
08:27 21/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אלה לא סרבנים אלא מגיני המדינה  ▪  מחוללי ההפיכה המשטרית מתעלמים מהכל  ▪  עוד משרה ממשלתית מיותרת  ▪  הסודות של נתניהו  ▪  כך תופרים מכרז למקורב  ▪  התוכנית להשתלטות על התקשורת

אלה לא סרבנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דוד אמסלם מתיר דמה של היועצת המשפטית
08:14 21/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

השר במשרד המשפטים מתיר את דמה של אזרחית במדינת ישראל, הנושאת משרה בכירה, היועצת משפטית, גלי בהרב-מיארה, כי היא השמיעה דברי ביקורת

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+'ליל התנגדות': נתיבי איילון נחסמים לסירוגין
23:16 20/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אלפי מפגינים יצאו הערב למוקדי מחאה ברחבי הארץ  ▪  צומת רעננה נחסם למשך כשלוש שעות  ▪  המשטרה פינתה באלימות את המפגינים ואחת המפגינות נזקקה להתפנות לבית חולים

המשטרה מפעילה פרשים בתל אביב [צילום: אוהד צוויגנברג, AP]
+מחשש להפגנות בכנסת: רק בעלי אישורים קבועים ייכנסו ביום א'
22:40 20/07/23  |  איציק וולף

קצין הכנסת הודיע כי ביום ראשון הקרוב לא תתאפשר כניסתם של מי שלא מחזיקים באישורי כניסה קבועים לכנסת, מחשש להפרות סדר על רקע המשך חקיקת צמצום עילת הסבירות.
לדבריו, בכוונתו לאפשר בימים אלו את כניסתם החופשית למשכן של בעלי האישורים הקבועים ובכללם: חברי הכנסת, עובדי הכנסת, היועצים הפרלמנטרים, אנשי התקשרות ועוד; ולא לאפשר את קיומם של סיורים, ארועים וביקורים באישורים חד-יומיים.

+סמוטריץ': קורא לאופוזיצה לא להיגרר אחרי הנהגת המחאה, בואו נתקדם בהסכמה במושב הבא של הכנסת
21:26 20/07/23  |  איציק וולף

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', קרא לאופוזיציה להגיע להסכמות במושב הבא של הכנסת על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.
ליבי יוצא לציבור המוחים היקר, אנשים יקרים וטובים, מיטב בניו ובנותיו של העם היקר שלנו. אנו ערים לכאב ולחשש שלכם. היינו רגישים לקולות השונים, ואנו עושים זאת ברגישות, לאט ובאחריות. ונעשה כל שביכולתנו כדי להגיע להסכמות", אמר תוך שהוא תוקף את ראשי המחאה ומכנה את הנהגת המחאה 'קיצונית'.
"חבריי באופוזיציה - רבים מכם מאמינים בתיקונים הנדרשים. גלו מנהיגות, אל תגררו אחרי הנהגת המחאה הקיצונית, הקשיבו לקולם של רוב אזרחי ישראל שרוצים הסכמה, רוצים באחדות. בואו נתקדם בהסכמה במושב הבא של הכנסת, יחד", דברי סמוטריץ'.

+ח"כ סער: נתניהו משקר, מעולם לא הצעתי ביטול עילת הסבירות
20:42 20/07/23  |  איציק וולף

ח"כ גדעון סער הגיב על הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר ציטט דברים שלכאורה כלל סער במצע מפלגתו בעניין ביטול עילת הסבירות, וטען כי מדובר בשקר.
"נתניהו, כהרגלו, משקר. מעולם לא הצעתי לא במצע מפלגתי, לא בהצעת חוק, לא בהצהרה, לא בראיון ולא בשום דרך אחרת לחוקק את ביטול עילת הסבירות. כח״כ ב-9 כנסות וכשר משפטים הייתה לי אג׳נדה סדורה שחלקה הגדול מפאר את ספר החוקים של מדינת ישראל. הצעתי וביצעתי רפורמות רבות במשפט. לא מסע ההרס מבוסס הכזבים שסולל נתניהו על גבה של החברה בישראל. תתעשת על סף תהום", אמר.

+גלנט: הסרטון בזוי ולא ישיג את מטרתו
17:55 20/07/23  |  עידן יוסף

שר הביטחון יואב גלנט תקף את הסרטון הקורא לימין ולשמאל להוציא את הפוליטיקה מהצבא וכתב: ״הסרטון שרץ ברשת ביממה האחרונה הוא סרטון בזוי שלא ישיג את מטרתו. צה"ל הוא צבא שמרחיק את אויבינו אבל מקרב בין חלקי העם״.

+פעיל מחאה נוסף נחקר במשטרה בחשד לפגיעה בפרטיות של השר אקוניס
17:49 20/07/23  |  עידן יוסף

פעיל מחאה נוסף שהוא שכן של השר אקוניס עוכב ונחקר כעת במשטרה בחשד לפגיעה בפרטיות של אקוניס בשל התקנת מצלמה בביתו מול החנייה של השר אקוניס ().

+נתניהו צפוי לשאת הצהרה בנושא הרפורמה
17:38 20/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההצהרה תוכננה כבר אתמול במענה לנאומו של גנץ  ▪  גורמים פוליטיים מעריכים: "משהו מתבשל בשעות האחרונות בלשכת נתניהו"  ▪  בפגישה עם יו"ר ההסתדרות אמר נתניהו כי עילת הסבירות תצומצם, אך בפגרת הכנסת הוא נכון להידברות

נתניהו השבוע באזכרה לז'בוטינסקי [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+ח"כ מלול שאל את שר המשפטים לאיזה לחצים התכוונה היועמ"ש
17:10 20/07/23  |  עידן יוסף

ח"כ ארז מלול (שס) שיגר פנייה דחופה, לשר המשפטים לוין, שבה נכתב: "האם ידוע לך לאלו לחצים היועמ"שית התכוונה בנאומה השבוע? והאם היא שיתפה את השר בלחצים שמופעלים לטענתה, עליה ועל פרקליטות המדינה".

+תשע אוניברסיטות-מחקר ישבתו בדרישה לעצירת הרפורמה
17:04 20/07/23  |  עידן יוסף

כלל נשיאי תשע אוניברסיטות-המחקר בארץ הכריזו כי ישבתו ביום ראשון ויצטרפו למחאה נגד הרפורמה המשפטית תוך קריאה לעצירת החקיקה (גלי צה"ל).

+תנו לצה"ל לנצח
16:51 20/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כאן צה"ל במתינותו ושיקול הדעת האחראי שלו ובהבנתו ללב המסרבים להתנדב לעבוד בשירותה של הדיקטטורה הוא כנראה מי שיחד עם השב"כ יציל אותנו מידם של חורשי המזימה

נתניהו, לוין ואמסלן. חורשי המזימה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ח"כ קריב לגלנט: "אתה מכהן היום כשר בטחון בזכות אזרחים שיצאו לרחובות נגד ההדחה"
15:39 20/07/23  |  מירב ארד

ח"כ גלעד קריב בפניה לשר הביטחון גלנט: "השר גלנט. ישראל זקוקה לשר ביטחון אמיץ. לא פחדן. הסיבה היחידה שאתה מכהן היום כשר בטחון היא כי מאות אלפי אזרחים יצאו לרחובות נגד ההדחה שלך. הם מצפים שעכשיו תצא מאזור הנוחות שלך ותתייצב נגד החקיקה האנטי דמוקרטית, נגד ההתבהמות של חלק משותפיך, נגד הפגיעה בכיפת הברזל המשפטית של צה"ל."

+ביבי רוכב על גב נמר וישראל על-פי תהום
14:14 20/07/23  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה

שוב התבררה העובדה הידועה כי נתניהו הוא מנהיגו ומייצגו רק של חלק מהעם היושב בציון: בהקמת הממשלה ובהצגת הרפורמה המשפטית הוא הוכיח כי במקום להיות המוביל הוא היה למובל המטולטל מצד לצד

נתניהו. נתפס לא מוכן [צילום: נועם רבקין פמנטום/פלאש 90]
+עו"ד בכר על צמצום עילת הסבירות: חלק מניסיון לשינוי שיטת המשטר
13:13 20/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

תקף: "ועדת חוקה ביצעה אתמול התנקשות בדמוקרטיה הישראלית"  ▪  במהלך הכנס, עורכי דין מהימין התפרצו בטענה שהכנס חד-צדדי  ▪  מנדלבליט הזהיר: "הדבר עלול להוביל לעריצות השליט, ללא שום איזון והגנה"

עו"ד בכר. שינוי של שיטת המשטר [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+מנדלביט: תכלית ביטול עילת הסבירות - פגיעה בעצמאות בית המשפט
13:04 20/07/23  |  מירב ארד

היועמ"ש מנדלבליט אמר (יום ה') בנאומו בכנס החירום של לשכת עורכי הדין: "ביטול עילת הסבירות הינו ספין מסווה שתכליתו ריסוק עצמאות מערכת המשפט".

+להיות שם - גרסת 2023
12:45 20/07/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

האנושות, תמיד, וביתר שאת בעתות מצוקה - כפליטים, נעה תמיד כמו היקום שבה היא נמצאת. ישראל, לטוב ולרע, היא חלק מן העולם ובימינו לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית התנועה הבינארצית של האנשים גדלה מאוד

עולים או יורדים [צילום: בן דוריי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: בשעה זו - מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחשדנית-ישאר צבא של דפריים
סתם אחד  |  21/07/23 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
ההצהרה תוכננה כבר אתמול במענה לנאומו של גנץ    גורמים פוליטיים מעריכים: "משהו מתבשל בשעות האחרונות בלשכת נתניהו"    בפגישה עם יו"ר ההסתדרות אמר נתניהו כי עילת הסבירות תצומצם, אך בפגרת הכנסת הוא נכון להידברות
דן מרגלית
כאן צה"ל במתינותו ושיקול הדעת האחראי שלו ובהבנתו ללב המסרבים להתנדב לעבוד בשירותה של הדיקטטורה הוא כנראה מי שיחד עם השב"כ יציל אותנו מידם של חורשי המזימה
בצלאל לביא
שוב התבררה העובדה הידועה כי נתניהו הוא מנהיגו ומייצגו רק של חלק מהעם היושב בציון: בהקמת הממשלה ובהצגת הרפורמה המשפטית הוא הוכיח כי במקום להיות המוביל הוא היה למובל המטולטל מצד לצד
מירב ארד
תקף: "ועדת חוקה ביצעה אתמול התנקשות בדמוקרטיה הישראלית"    במהלך הכנס, עורכי דין מהימין התפרצו בטענה שהכנס חד-צדדי    מנדלבליט הזהיר: "הדבר עלול להוביל לעריצות השליט, ללא שום איזון והגנה"
צבי גיל
האנושות, תמיד, וביתר שאת בעתות מצוקה - כפליטים, נעה תמיד כמו היקום שבה היא נמצאת. ישראל, לטוב ולרע, היא חלק מן העולם ובימינו לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית התנועה הבינארצית של האנשים גדלה מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il