X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גם הח"כים הערבים תמכו בהצעה [בינג AI]
מכת הפרוטקשן: ארגז הכלים של המשטרה יתרחב
ועדה משותפת בכנסת סיימה להכין חוק במסגרתו נקבעו עבירות חדשות עם חזקת מודעות המעבירה את נטל ההוכחה למקבל דמי החסות, עונשי מינימום, וחילוט אזרחי של כספים מהעבריינים גם ללא הרשעה

הוועדה המשותפת לוועדת חוקה, חוק ומשפט והוועדה לביטחון לאומי אישרה אמש (19.7.23) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 149) (הוספת עבירה של גביית דמי חסות) התשפ"ג-2023 שיזם ח"כ יצחק קרויזר, אליה מוזגו הצעות החוק של הח"כים ניסים ואטורי ואלמוג כהן.
הוועדה אישרה את הנוסח החדש שהציעה הממשלה, הכולל שתי עבירות חדשות שעניינן גביית דמי חסות בנסיבות שונות, והקלה על הוכחת העבירות באמצעות חזקת מודעות; עונשי מינימום למי שעובר על העבירות החדשות; וכן הסדרי חילוט, ובין היתר חילוט אזרחי, שמשמעותו חילוט על-ידי בית משפט של רכוש הקשור בעבירה, שלא על בסיס הרשעה. עונשי המינימום והסדר החילוט נקבעו בהוראת שעה ל-5 שנים. משרד המשפטים ומשרד לביטחון לאומי ידווחו על יישום הוראות החדשות שנכללו בחוק.
הנוסח שאושר כולל בנוסף את היסודות הבאים:
  • גביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום - מוצע לקבוע עבירה חדשה שעניינה גביית דמי חסות בדרך של ניצול מצוקה, ללא יסוד של איומים, עם עונש מרבי לצדה של 5 שנות מאסר, כל עוד הניצול לא הביא את הקרבן להעביר את דמי החסות, ושל 7 שנות מאסר אם הקרבן שילם בפועל את דמי החסות. נוסח הסעיף החדש מתבסס על עבירת העושק הקבועה בסעיף 431 לחוק העונשין, שעונשה 3 שנות מאסר.
  • חזקת מודעות - לעניין עבירה חדשה זו (של ניצול מצוקה ללא איום), הוועדה השתכנעה כי יש הצדקה לקביעת חזקה המעבירה את נטל ההוכחה למי שמקבל, באופן מתמשך או שיטתי, תשלום שלא הולם את שווי העסקה, אם לפני כן התרחשו אירועים בסביבתו של הקורבן, אשר מעצם טיבם עלולים לגרום לחשש לגוף או לרכוש. בהתקיים נסיבות אלו, תקום חזקה כי העבריין ידע שהתשלום נעשה עקב מצוקה, אלא אם כן יוכיח אחרת.
  • גביית דמי חסות באיומים - מוצע לקבוע עבירה נוספת, חמורה יותר, של גביית דמי חסות באיומים, שהעונש בצידה יעמוד על 7 או 9 שנות מאסר, כתלות בהעברת התשלום מצד הקורבן בפועל, בהתאמה. יסודות עבירה זו חופפים ליסודות עבירת הסחיטה בחוק העונשין, שעונשה גם הוא 7 או 9 שנות מאסר.

[צילום: דוברות הכנסת]

  • עונש מזערי – מוצע לקבוע עונש מינימום לשתי העבירות הקבועות בסעיף, שלא יפחת מרבע העונש המרבי לעבירה, שלא יהיה כולו על-תנאי, אלא אם כן יירשמו טעמים מיוחדים.
  • חילוט - הוועדה הוסיפה הסדר חילוט פלילי ואזרחי על בסיס מנגנון החילוט הקיים בפקודת הסמים המסוכנים, תוך התאמות שונות ובהן אפשרות לחילוט אזרחי של כסף בשווי תקבולי העבירה, או בשווי רכוש שהושג לאחר ביצוע העבירה. כלי החילוט האזרחי שייכלל בנוסח ההצעה יאפשר לראשונה, לקחת מעברייני פרוטקשן רכוש הקשור לביצוע העבירה, ללא צורך בהרשעה פלילית אלא בהליך אזרחי, דבר המסיר את הצורך להוכחת ביצוע העבירה מעבר לכל ספק סביר.
  • סעיף דיווח – הוועדה הוסיפה סעיף מפורט של חובת דיווח על יישום הוראות סעיף החוק החדש, למשך עשר השנים הראשונות מכניסת התיקון לתוקף. חובת הדיווח תחול על מספר חקירות שנפתחו בגין העבירה החדשה, מספר כתבי אישום שהוגשו בגינה, העונשים שהוטלו, והסכומים שחולטו.
לבקשת היו"ר ח"כ רוטמן, נקבעה הוראת השעה לתקופה של 5 שנים לאור ייחודיות ההסדר החדש לנושא עונש המינימום והסדר החילוט.

[צילום: דוברות הכנסת]

רוטמן הודה לח"כים פוגל וקרויזר ואמר: "יצרנו פה הסדר שיקל מאוד על כוחות אכיפת החוק, משטרת ישראל הפרקליטות ומשרד המשפטים לטפל בתופעת גביית החסות. אני רוצה להודות גם לחברי האופוזיציה שהסכימו לעשות את הישיבה בשעת לילה זו ולאפשר את אישור הצעת החוק עוד בכנס זה".
יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, הודה ליו"ר רוטמן על הובלת הוועדה המשותפת ואמר: "ביחד הובלנו חוק טוב יותר לישראל".
ח"כ קרויזר: "השילוב של חוק הנשק שמאפשר להיכנס ולשים יד על כלי הנשק והמצלמות כדי להביא חומר מודיעיני טוב יותר יחד עם חוק הפרוטקשן שנותן כלי חשוב ביותר כדי להפוך את העברה ללא משתלמת, חוק דרומי, וחוק השמירה זו מעטפת אדירה שמוביל השר לביטחון לאומי יחד עם הוועדה. החוק החשוב הזה מגיע בהסכמות מקיר לקיר כדי לשמור על חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל".

ח"כ אלמוג כהן: "החקיקה המורכבת הזו תביא מזור להרבה תושבים בצפון ובדרום, כלי חשוב לטיפול בעבריינים ומכאן: 'פעל'. זה החוק המשמעותי ביותר שעבר בכהונה זו".
ח"כ אחמד טיבי: "למרות שזו הצעת ח"כים מהקואליציה הצבענו בעדה. דמי חסות או פרוטקשן זו אחת הבעיות הקשות ביותר שיש בחברה שלנו, היא אחת הסיבות המובילות לרצח, שליטה על אזורים ובעלי עסקים או מבנים. היום פורסם מעצר של מספר אנשים בנושא והמשטרה חייבת לטפל בכך ביעילות ועקשנות ובהצעות כאלו תמיד ימצאו אותנו תומכים ומסייעים".
ח"כ ואליד אלהואשלה: "אנחנו עוברים תקופה לא קלה בחברה הערבית ומספר מעשי הרצח עולה דרמטית. לחוק יש שיניים וזו השורה הגדולה שבו, התעקשו שיהיה חוק ברור עם ענישה ואכיפה, המשטרה קיבלה כלי משמעותי וחשוב כדי שאפשר יהיה להתמודד עם התופעה הלא הגיונית וההזויה, הפוגעת בכלל אזרחי ישראל. זה יום בשורה ויישר כוח גדול".
סנ"צ גלעד בהט מהייעוץ המשפטי למשטרה: "זה כלי חשוב מאוד בארגז כלים חסר של המשטרה. זהו עוד חלק בפאזל שנועד לסייע למשטרה ולציבור בעם ישראל למגר את הפשיעה באחד התחומים הקשים של סחיטת דמי חסות. חשוב לומר תודה לסיוע כלל השותפים ותודה בעיקר לקשב של הכנסת לצרכים ולהבנה שצריך להתאים את החוק למציאות. זו הזדמנות לומר תודה לשוטרי משטרת ישראל שעושים עבודה קשה".

תאריך:  20/07/2023   |   עודכן:  20/07/2023
+הצעת החוק של שס תשונה; המרוויחה: הציונות הדתית
11:34 21/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לבקשת רבני הציונות הדתית: רוטמן מניח נוסח חדש להצעת חוק בחירת רבני ערים ומצמצם את כוחה של ש"ס בהליך הבחירה  ▪  הצעת החוק המעודכנת תסייע במינוי רבנים ספרדים בני הציונות הדתית

רוטמן בשוק מחנה יהודה הבוקר

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניסים ואטורי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכת הפרוטקשן: ארגז הכלים של המשטרה יתרחב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
ליברמן: "ירדנו מהיקף השקעות של 42 מיליארד ש"ח בסטארט אפים ישראלים לצפי של 7 מיליארד בלבד. זה מצב חירום"    נציגת פורום ההיי-טק: "5,000 איש פוטרו ב-83 חברות היי-טק מתחילת השנה. 9 חברות סגרו לחלוטין את פעילותן בארץ"
עידן יוסף
יועצים פרלמנטריים של ח"כים מהעבודה ניצלו את אישור הכניסה שלהם והתפרעו בוועדת החוקה    למרות קביעת קצין הכנסת שמדובר ב"אירוע חמור חסר כל תקדים שאין לעבור עליו לסדר היום" החליט יו"ר הכנסת להטיל עליהם עונש קל במיוחד
עידן יוסף
הרשות הפלשתינית פועלת להשתלט על השטחים הפתוחים ביו"ש באמצעות בנייה בלתי חוקית, פתיחת כבישים ויצירת תשתיות    ישראל מודאגת מפעילותה, אך לא נקטה עדיין צעדים משמעותיים כדי לעצור אותה    ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה בנושא, והחליטה לדרוש מהממשלה לפעול    הממשלה מציעה: הגברת האכיפה והקמת ועדת מנכ"לים לתיאום
עידן יוסף
ישיבת המליאה מתארכת לנוכח סחבת שנוקטת האופוזיציה באמצעות הצבעות שמיות    באופוזיציה מבקשים מיועמ"ש הכנסת לבדוק טענות ל-16 הצבעות פסולות מבין עשרות אלפים שהתקיימו
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il