X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנץ, רגב ופרץ [צילום: מועצת בנימין]
רגב: תושבי יהודה ושומרון הם סוג ב' למול תושבי המרכז
רגב חושפת תוכנית שאפתנית לפיתוח כבישים המשנה את חבל בנימין - הרחבת כביש 60, סלילת כביש חדש שיחבר את אזור כוכב יעקב עם עטרות וכביש 443 וכביש שיחבר בין יישובי גוש טלמונים לכיוון 443 במערב בנימין וגם שיפור התחבורה הציבורית בבנימין

שרת התחבורה, מירי רגב, ערכה ביקור במועצת בנימין ובמועצה המקומית בית אל כדי לבחון באופן אישי את מיזמי פיתוח הכבישים שאמורים לעצב מחדש את האזור כולו. היא חנכה את הצומת המשודרג החדש של אזור התעשיה שער בנימין, הממן את תחילתו של מהפך שאפתני.
במהלך הביקור אמרה רגב: "לא נשלים עם המצב הנוכחי בו תושבי יהודה ושומרון הם סוג ב' למול תושבי המרכז. תקציב המשרד בראשותי תוכנן מתוך תפיסה שאסור שהתשתיות ביו"ש יופלו לרעה מהתשתיות בשאר הארץ, וכך גם כביש 466 מבית אל לירושלים אשר מספר הנתיבים בו יוכפל בקרוב. אין שוני בין בית אל לבין הרצליה ורעננה, ואני מחויבת לקדם את התשתיות והכבישים כדי ליצור פתרון נרחב לכלל האזרחים ביו"ש".
השרה רגב, בליווי ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, ראש מועצת בית אל שי אלון, בכירי משרד התחבורה ובכירים מחברות נתיבי ישראל ומוריה, קיבלה סקירה מפורטת של מיזמי הכבישים המתוכננים לבנימין. רגב הביעה את מחויבותה להתקדמות, והורתה להאיץ את סלילת הכבישים והרחבתם, בדגש על כביש 446 וכביש שער בנימין - ירושלים.
מוקד עיקרי של הביקור היה הרחבת כביש 60. השרה וראש המועצה בחנו בקפידה את לוחות הזמנים לסיום התכנון, כל הדרך משער בנימין ועד המשטרה הבריטית. תחילתו הביצוע בעוד מספר חודשים בלבד, בשנת 2024. לא פחות משמעותית הייתה ההצעה לכביש 45, ציר תנועה חדש שיחבר את אזור כוכב יעקב עם עטרות וכביש 443, ויאפשר קישוריות ונגישות טובים יותר.
השרה וראש המועצה דנו גם בסלילתו הקריטית של כביש המקשר בין יישובי גוש טלמונים לכיוון 443 במערב בנימין. לדברי ראש המועצה, כביש זה בעל חשיבות עליונה להמשך פיתוח היישובים באזור, תוך שימת דגש כי התחבורה והמגורים חייבים ללכת יד ביד. השרה רגב הביעה בתגובה את נחישותה לבחון לעומק את אפשרויות התוואי הקיימות, ודחקה בלשכתה לזרז את בחינת החלופות. ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל, האחראית על בחינת האפשרויות, עדכן כי החברה כבר החלה בבחינה.
בחזית התחבורה הציבורית, המופעלת בידי חברת אלקטרה אפיקים, ציין ראש גנץ כמה פערים שלדעתו אינם מקובלים. רגב פנתה למנכ"ל אלקטרה אפיקים: "מבחינתי זה לא עובר. ידענו לסגור חברות ואם צריך נעשה זאת. אני מבקשת תוכנית שתתאים למועצות אזוריות. צריכים לשנות תפיסה שתאפשר שירות גמיש יותר".
ברגע של אופטימיות, הכריזה רגב: "בעוד 3 שנים מערך כבישי בנימין יראה אחרת לגמרי. פרויקט הכבישים של בנימין נמצא בתנופה אדירה והוא מצטרף לרשימה ארוכה של פרויקטים שאנו מקדמים ביהודה ושומרון".
קובי אלירז, המתמודד לראשות המועצה מול גנץ, אמר: "תושבי בנימין תקועים בפקקים אדירים קרוב לעשור. חבל שחיכו במועצה לרגע האחרון לפני הבחירות כדי להצטלם עם השרה רגב ולטפל באיחור רב בפתרונות לטווח הביניים שיש בכוחן להקל בשלב זה על הבעיה החריפה".

[צילום: דוברות בית אל]

בביקור השרה בית אל דובר על מצוקת האוטובוסים באזור, תוך מציאת פתרונות שיביאו לסיומה. לדברי אלון, התחבורה הציבורית המשרתת את תושבי המועצה נמצאת במצב מחפיר, כאשר נסיעות אוטובוסים מתבטלות, מתאחרות ואף מושבתות במהלך הנסיעה, דבר הפוגע קשות בשגרת חייהם של התושבים. ראש המועצה הציג בפני השרה כי צי האוטובוסים הקיים כיום מיושן ולא ראוי לשימוש, והביא תלונות רבות מצד התושבים על נהגים שמדלגים על התחנות, על מזגנים שבורים ועוד. השרה רגב התחייבה לשים סוף למצוקת התושבים ולדאוג להסדרת המצב מול חברת האוטובוסים והמועצה.
לפני כשלושה חודשים אושר בבסיס התקציב של משרד התחבורה תקציב ייעודי בסך 366 מיליון שקלים לפיתוח כביש 446 והכפלת הנתיבים בו. ראש המועצה תיאר כיצד אלפי תושבי המועצה מוצאים עצמם פעם אחר פעם תקועים בכביש 466 היוצא לכיוון כביש 60 לאורך שעות ארוכות בעקבות ההתחברות עם ציר היציאה מרמאללה שחוסם אפשרות ליציאת מכוניות מבית אל.
אלון הודה לשרה ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ההחלטה לקידום הרחבת הכביש בתקציב המשרד ואמר: "שרת התחבורה ושר האוצר הוכיחו כי הם רואים ביו"ש חבל ארץ אסטרטגי. לתושבים ביו"ש מגיע להיות שווים בני שווים וכעת המציאות מתקדמת לשם. הן הכבישים והן האוטובוסים כאן לא שופרו או טופלו מזה שנים רבות ועל כן מדובר בהכרח המציאות. אין כאן מותרות או איכות חיים אלא צורך בסיסי לתקן את הכבישים שאי אפשר לנסוע בהם".

תאריך:  01/08/2023   |   עודכן:  01/08/2023
+הופעלה טורבינת החשמל הרביעית ברצועת עזה
10:44 01/08/23  |  עידן יוסף

רשות האנרגיה בעזה בישרה לתושבים כי הופעלה הטורבינה הרביעית בתחנת הכוח ברצועה. הצפי לאחר הפעלתה הוא ל-8 שעות חשמל ו-8 שעות הפסקה.

+סכסוך הדמים במחנה הפליטים עין אלחילווה בלבנון
10:10 01/08/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

במחנה הפליטים עין אלחילווה הושגה הפסקת אש זמנית לאחר כמה ימים של קרבות דמים בין פעילים של תנועת פתח לבין גורמים איסלאמיים ג'יהאדיסטים  ▪  בלבנון טוענים כי הקרבות פרצו בעקבות ניסיונות של הרש"פ להגביר את השפעתה במחנות הפליטים האלה לצורך חיזוק התמיכה במחמוד עבאס

עין אלחילווה בלבנון [צילום: מוחמד זעעתרי/AP]
+כוחותינו עצרו עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון
09:02 01/08/23  |  עידן יוסף

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. הלוחמים עצרו שני מבוקשים בכפר ביתא, עם יציאת הכוחות חשודים יידו אבנים לעברם. במחנה הפליטים בלאטה, במחפייה, ובכפר ניעמה נעצרו ארבעה מבוקשים נוספים.
בפעילות בכפרים בית ג'אללא, בית עווא, עילאר וראמין עצרו הלוחמים ארבעה מבוקשים, במהלך פעילות בכפר אלג'יב חשודים יידו אבנים לעבר הכוח. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

+סעודיה, הפרק האחרון (ב)
21:50 31/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לא להעביר את הר-הבית לשליטת מדינה זו או אחרת אלא להניף מעליו שלושה דגלים מונותאיסטים - יהודי, מוסלמי ונוצרי

לב הבעיה [צילום: ג'מל עוואד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אהוד יערי / Ehud Yaari  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משרד התחבורה  ניסים פרץ / Nis Peretz  ניר ברקת / Nir  Barkat  עודד גרנות  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  צבי יחזקאלי  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב: תושבי יהודה ושומרון הם סוג ב' למול תושבי המרכז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
לא להעביר את הר-הבית לשליטת מדינה זו או אחרת אלא להניף מעליו שלושה דגלים מונותאיסטים - יהודי, מוסלמי ונוצרי
דן מרגלית
השבוע ציטט הפרשן הבכיר של ערוץ-12 אהוד יערי עמית סעודי, שהזכיר כי ארצו מעולם לא קראה להשמדת ישראל    מאמר כזה אינו נכתב בלי אישור מהשליט בפועל מוחמד בן סלמאן
יוני בן-מנחם
כוחות הביטחון של חמאס ברצועת עזה נערכים למנוע את המשך ההפגנות במקומות שונים ברצועה שפרצו אתמול נגד שלטון חמאס על-רקע המצב הכלכלי הקשה והמחסור בחשמל. מערכת הביטחון הישראלית עוקבת בדאגה אחר המתרחש וחוששת כי חמאס ינסה להסיט את הזעם העממי לעבר ישראל
צבי גיל
באחרונה התפרסם העיתונאי טום פרידמן לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הזמין אותו לבית הלבן כדי למסור לו את גרסתו שלו לשיחה שהנשיא ניהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו
איציק וולף
בית המלוכה הסעודי דורש צעדים ישראליים ממשיים לטובת הפלשתינים כתנאי להתקדמות לנורמליזציה    התנאי לכך - הקמת ממשלת אחדות בישראל, שתכלול מפלגות אופוזיציה ותגרום ליציאת סמוטריץ' ובן גביר מהקואליציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il