X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הכנסת "עץ חיים" ושמות הקורבנות [צילום: מאט רורק, AP]
עונש מוות לרוצח בבית הכנסת בפיטסבורג
רוברט באוארס רצח 11 מתפללים באוקטובר 2018 - ההתקפה האנטישמית החמורה ביותר בתולדות ארה"ב המושבעים דחו את טענת ההגנה לפיה מדובר בחולה נפש
באוארס בבית המשפט [איור: דייוויד קלוג]

רוברט באוארס, אשר רצח 11 מתפללים בבית הכנסת "עץ חיים" בעיר פיטסבורג באוקטובר 2018, נדון למוות. חבר המושבעים בן 12 החברים החליט פה אחד (2.8.23) על העונש בתום משפט שנמשך חודשיים. הטבח היה ההתקפה האנטישמית החמורה ביותר בתולדות ארה"ב.
"די בכל מוות בפני עצמו. המשקל של כל האובדן הוא הרבה יותר מאשר מספיק", אמר התובע אריק אולשן בנאום הסיכום שלשום. "הנאשם התגאה בכך שביצע את הטבח בנשק החמור ביותר ביהודים בתולדות ארה"ב. הביאו זאת בחשבון, וכאשר תסיימו - הטילו את העונש היחיד המספיק על-פי החוק: עונש מוות".
התביעה טענה, כי באוארס תכנן להרוג כמה שיותר יהודים וכי הוא הונע מאנטישמיות עמוקה. ההגנה לא חלקה על כך שהוא ביצע את הטבח, אך טענה שסבל ממחלת נפש וסבל מהיסטוריה של מופרעות שהקשו עליו לחשוב בצורה הגיונית. בחודש יוני הרשיעו המושבעים את באוארס ב-63 אישומים של פשעי שנאה ופשיעה בנשק חם. לאחר דיון של תשע שעות על פני יומיים, הם הגיעו כעת להחלטה פה אחד על עונש המוות, כפי שדורש החוק הפדרלי.
הנרצחים בטבח היו: רוז מלינגר, בת 97; ברניס וסליבן סימון, בני 84 ו-86; האחים דוד וססיל רוזנטל, בני 54 ו-59; דן שטיין, בן 71; ג'רי רבינוביץ, בן 66; ג'ויס פיינברג, בת 75; מלווין וקס, בן 87; ארווין יאנגר, בן 69; וריצ'רד גוטפריד, בן 65. בני משפחותיהם של הנרצחים ומנהיגים יהודיים נכחו בכל ימי המשפט, ורבים מהם העידו על הסבל שהמיט באוארס ועל יקיריהם שנרצחו. באוארס עצמו לא העיד. מסע הטבח שלו נפסק לאחר ששוטרים ירו בו כאשר ברח לבית הספר המצוי בקומה השלישית של בית הכנסת.
התביעה הציגה בנאום הסיכום תמונות מזירת הטבח בהן נראו הקורבנות שוכבים בשלוליות דם, ולצידן תמונות שלהם בחתונות או משחקים עם ילדיהם ונכדיהם. ההגנה הציגה עדויות של נירולוגים, לפיהן באוארס הפגין סימנים של מחלת נפש. הסניגורים ציינו שהוא אושפז בבית חולים פסיכיאטרי בגיל צעיר לאחר שניסה להתאבד, אביו התאבד, אמו הייתה בלתי יציבה, הוא עבר בין משרות ולבסוף אימץ תיאוריות קונספירציה נגד יהודים ומהגרים - הוסיפו.
התביעה מצידה דחתה את הטענות לפיהן באוארס סובל מסכיזופרניה ומחלת הנפילה, ציינה שהוא לא נזקק לטיפול רפואי בעת מעצרו ולא סבל מתסמינים שהעידו על מחלות אלו. התביעה הוכיחה שבאוארס השתמש באתרי שנאה והעניק חיבובים למאות אמירות אנטישמיות, כולל על השואה.
לאחר שנלכד אמר באוארס לשוטרים, כי הוא שקל להכניס את גופותיהם של שניים מהקורבנות לתנור במטבח. "הנאשם בן 50. הוא ביצע פשעים נוראים בגיל 46. הוא איננו נער בלתי הגיוני", אמר התובע טרוי ריווטי. הוא הדגיש, כי באוארס לא הביע כל חרטה. "אין לו סכיזופרניה. אתם יודעים היטב מה מתחולל בתוך ראשו - הוא מלא שנאה, עליונות לבנה ואנטישמיות".
באוארס הוא האדם ה-41 הממתין להוצאה להורג בעקבות הליכים פדרליים, והליכי הערעור עשויים להימשך שנים רבות. הוא האדם הראשון הנדון למוות בידי חבר מושבעים פדרלי מאז 2019, והראשון בכלל מאז ששר המשפטים, מריק גרלנד - שנכנס לתפקידו ב-2021 - נקט צעדים להפחתת מספר עונשי המוות והקפיא את ההוצאות להורג שכבר נפסקו. במקרה של באוארס ביקשה התביעה עונש מוות כבר בעת הגשת כתב האישום ב-2019 וגרלנד אישר להמשיך את ההליך.

תאריך:  02/08/2023   |   עודכן:  02/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונש מוות לרוצח בבית הכנסת בפיטסבורג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה: בידי שני עובדים היו טפסי הימורים שגויים, העובד השלישי זייף את התוצאות במחשב המרכזי וכך קיבלו "כספי זכייה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: לא ניתן להעביר חוק פסיקת ריבית והצמדה ללא תשובת ממשלה בנושא ההשוואה בין נושים חזקים כמו בנקים לנושים קטנים    "לא ייתכן שנייצר עיוות שאינהרנטית יחזק את הבנקים והנושים הגדולים על פני הנושים הקטנים"
איתמר לוין
יואל גולדמן, שעמד בראש All Year Holdings שהנפיקה אג"ח בתל אביב, הודה בעבירות דיווח והצהיר על נכונותו לשלם עשרות מ"ש למחזיקי האג"ח
איתמר לוין
הסיעה טוענת ששר הפנים יוכל להתקין תקנות שייטיבו עם מפלגתו ויפגעו באחרות    מתריעה גם מפני אובדן חזקת תקינות המעשה המינהלי
איתמר לוין
אלרון דחה את בקשתו של גולן אבלייב לערער על הרשעתו, לאחר שניסה יחד עם אחר להביא לזנות רקדנית שהכיר    נדון לחמישה חודשי עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il