X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרס מול ההיכל [צילום: הקו החרדי]
אלמונים ערכו פוגרום בבית כנסת באשדוד
הפורצים קרעו ספרי קלף, השחיתו תשמישי קדושה וציוד, וגנבו סכום כסף הלם בקהילה הגאורגית: "הלם טוטאלי. לא מאמינים שיהודים עשו את זה" המשטרה פתחה בחקירה

בבית הכנסת של קהילת הגאורגים ברחוב שבזי באשדוד בוצע (2.8.23) פוגרום. אלמונים קרעו ספרי קלף, והשחיתו תשמישי קדושה וציוד. המשטרה פתחה בחקירה. במשטרה חושדים כי מלבד ההשחתה נגנב סכום כסף. חוקרי המשטרה והמז"פ אספו ראיות וממצאים במטרה להתחקות אחר זהות החשוד ולהביא למעצרו.
רב בית הכנסת הגרוזיני ברובע ה', אברהם חובלה, תיאר בפני אתר אשדודים את שראה: "נכנסתי ראשון, בית הכנסת היה פתוח. בימי חול אין בו תפילות, נכנסתי כמדי פעם להתפלל לפני השם. הסתכלתי בכיוון ההיכל מרחק של כעשרים מטר, ומשהו לא מצא חן בעיני. בית הכנסת עבר שיפוץ בזמן האחרון בהמון כסף. הדלתות של ההיכל מבריקות בדרך כלל, ופתאום ראיתי צל. חשבתי שאולי מישהו פתח לנקות.
"ואז ראיתי ספרים מושלכים על הרצפה, וברזלים שכנראה שימשו את הפורצים. היה גם בלון גדול של כיבוי אש. כנראה איתו שברו את ההיכל, הוציאו ספרים על הרצפה וקרעו אותם - אחד מהם ספר שלי.
"יש גם קופה גדולה שפירקו אותה, הייתי המום, הדלתות פתוחות, המגירות פתוחות. זה מזעזע אני לא מאמין שיהודים עשו את זה. חרון אף וכעס. היה דבר נוראי. הודעתי למישהו שהיה בחוץ. קראתי לו שיבוא וחשבתי שכולם כבר יודעים מה קרה. אמרתי לעצמי - אולי הבחור בחוץ ידע. הוא היה בשוק טוטאלי, כמעט בכינו ממש. מהעבר השני של הכביש יש תפילות מנחה בימי חול. קראנו למישהו משם הוא ראה את המחזה, והתחיל לשאוג, לבכות ולצעוק. היה בהלם טוטאלי".
עוד סיפר הרב חובלה: "יש לנו קהילה מפוארת. אתמול הייתה לנו סעודת הודיה מפוארת לחבר הקהילה שברוך השם התרפא. יצאנו משם בסביבות 01:30 בלילה, כנראה זה קרה אחרי. נורא ואיום פשוט נורא והיום. השוטרים אמרו לנו שהיו כמה פריצות לאחרונה, אבל נזק כזה גדול לעומת כל השאר - אני בהלם טוטאלי".
ברק שלום, ממתפללי בית הכנסת, סיפר לאשדודים: "כנראה היו בין שניים לחמישה פורצים. הם פרצו דרך חלון עזרת הנשים, וכשבאו לרדת - במקרה היה שם סולם. יכול להיות שזה מישהו שהכיר את המקום, כי הסולם לא שם בדרך כלל.
"הם הלכו לקופה, לא ראו הרבה כסף, לקחו מטף של כיבוי אש, הוציאו ספרי הפטרה, קרעו אותם ואת ספר התורה לא הצליחו להוציא כי הארון לא נפתח עד הסוף".

פורסם במקור: אתר אשדודים
תאריך:  02/08/2023   |   עודכן:  03/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלמונים ערכו פוגרום בבית כנסת באשדוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנימוק של הממשלה למהלך המסתמן נגד נשיאת העליון הוא חוות דעת חריפה שהגישה חיות נגד החוק, בה טענה כי מדובר בשינוי מסוכן - כך ע"פ כאן חדשות    יועמ"ש הכנסת מבג"ץ לאפשר לכנסת להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון שיתקיים מחר על חוק הנבצרות, אם יהיה בכך צורך
איתמר לוין
וילנר: העתירה מ-2019 התמקדה בקיומו של המאחז על קרקע פרטית, אך הוא הועבר לאדמות מדינה; העותרים יכולים לעתור שוב על בסיס הנסיבות החדשות
איתמר לוין
רוברט באוארס רצח 11 מתפללים באוקטובר 2018 - ההתקפה האנטישמית החמורה ביותר בתולדות ארה"ב    המושבעים דחו את טענת ההגנה לפיה מדובר בחולה נפש
איתמר לוין
המדינה: בידי שני עובדים היו טפסי הימורים שגויים, העובד השלישי זייף את התוצאות במחשב המרכזי וכך קיבלו "כספי זכייה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: לא ניתן להעביר חוק פסיקת ריבית והצמדה ללא תשובת ממשלה בנושא ההשוואה בין נושים חזקים כמו בנקים לנושים קטנים    "לא ייתכן שנייצר עיוות שאינהרנטית יחזק את הבנקים והנושים הגדולים על פני הנושים הקטנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il