X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי משרדי התחבורה והאוצר [צילום: ערוץ כנסת]
ביטן: אדאג להפגנות מול הבתים של רגב וסמוטריץ'
יו"ר ועדת הכלכלה כועס על כך שרפורמת צדק תחבורתי שונתה ואזרחים ותיקים לא יקבלו פטור מלא מתשלום הודיע כי זה לא יקרה ודרש תיקון בהתאם

ועדת הכלכלה קיימה (יום א', 6..23) דיון מעקב ברפורמת צדק תחבורתי של שרת התחבורה מירי רגב. לאחר שבמהלך הדיון התברר כי ההנחה בפריפריה החברתית תינתן רק עבור מינוי חופשי וכי יבוטל הפטור מתשלום עבור אזרחים ותיקים, הבהיר יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן כי לא יאפשר זאת.
לדברי ביטן, הוא המתין כבר ארבעה חודשים והבשורה לא הגיעה, ובמקומה הוזילו במקום אחד וייקרו במקום אחר. "מכרתם את ההנחה לאזרחים תיקים בתמורה להפחתת 12% מהעלייה המתוכננת במחיר", זעם ביטן. "אין מצב שוועדת הכלכלה תסכים לזה שמורידים חלק מהרפורמה". הוא מתח ביקורת קשה על מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' ואמר: "אם תבטלו לקשישים את הרפורמה, אני אישית אדאג להפגנות מול הבית של שרת התחבורה ושר האוצר. המתנתי בסבלנות לשרים ארבעה חודשים, ולא רק שלא הייתה הסכמה גם לקחתם רק חלק מהרפורמה שהצענו ועשיתם את זה על חשבון האזרחים הוותיקים".

ביטן הזכיר כי העלות הכוללת של כל הדרישות עמדה על כ-720 מיליון שקלים, אך הוקצבו לה רק 360 מיליון, וכעת בגלל ביטול העלאת 12% נוספים במחיר התח"צ נעשה שוב שינוי ברפורמה שהוציא ממנה את ההטבה לגברים מגיל 67 ונשים מגיל 62.
נציגת אגף התקציבים באוצר, שחר בר, אמרה כי מימון הרפורמה בא בחלקו מהעלאת התעריף של הרכבת הקלה ב-2024, במקום התייקרות רוחבית של 12%. היו"ר אמר בתגובה כי המשמעות היא שכן יש התייקרות.

נציגי משרד התחבורה והאוצר בדיון מסרו כי הרפורמה עולה 360 מיליון שקלים שינוצלו במלואם, וכי עליית התעריפים שווה 300 מיליון, מהם 4 מיליון פדיון. ח"כ שלום דנינו שאל איך כוסתה העלות של 360 מיליון השקלים לרפורמה. נציג משרד התחבורה, חן גבע, הסביר כי הרפורמה תכניס פחות כסף למדינה. ח"כ דנינו הגיב כי לא מדובר בכסף שיוצא מהאוצר אלא בהיעדר הכנסה, ולכן קרא לאפשר את כל ההנחות והעריך כי הפדיון לא יפגע. "הכל ישראבלוף, אפשר להוסיף את הקשישים ושום דבר לא ייפגע", אמר דנינו.
מנכ"ל עמותת תחבורה בדרך שלנו, מקס מורוגובסקי, אמר שהבעיה בתחבורה הציבורית אצל רוב הנוסעים היא השירות וההמתנה בתחנות ולא מחיר הנסיעה. לדבריו, כדי לממן תוספות שירות והנחה לאזרחים ותיקים צריך לבטל את ההנחה המתוכננת לפריפריה.

עופר כסיף, אחמד טיבי ושלום דנינו

חברי הכנסת שלום דנינו ועופר כסיף, הצטרפו לבקשות הוועדה מהדיונים הקודמים, לקבל פירוט על אופן חלוקת המימון של כספי הרפורמה לכל אחד מן הפרמטקים שלגביהם יינתנו הנחות. אולם היו"ר ביטן מנע מנציגי הממשלה להשיב בטענה ש"מה זה משנה?".
ח"כ אחמד טיבי הזכיר את החלטה 550 של הממשלה הקודמת, להקצות 70 מיליון שקל בשנה ממשרדי האוצר והתחבורה לתוספות שירות לחברה הערבית, אך ממלאת-מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, נעה אבירם הבהירה שהכל מותנה במתן תקציב - המקורות אמורים להגיע מאגרת הגודש אבל אגרת הגודש נעצרה.

הד"ר משה בקר מ"מערכות תבוניות בתחבורה" אמר כי פטור מתשלום לאזרחים ותיקים יביא לחיסכון בטיפולים הרפואיים בהם. עוד הוסיף שגם הנחת הצעירים חשובה כדי לנתק את הצעירים משימוש מסוכן ברכב דו-גלגלי.
בסיכום הדיון הודיע ביטן כי יקיים ישיבה עם משרד ראש הממשלה ונתן ארכה עד ספטמבר לתיקון הרפורמה, תוך איום מרומז על כוונתו לתקוע בוועדה יוזמות של משרד התחבורה.

תאריך:  06/08/2023   |   עודכן:  06/08/2023
+חודשה תנועת הרכבות בין לוד לרחובות בעקבות תאונה
17:08 06/08/23  |  עידן יוסף

במפגש הכביש מסילה בלוד, נכנס רכב לשטח האסור בניגוד להנחיות, לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה וירידת המחסום, ונפגע מרכבת חולפת. מבדיקה ראשונית עולה כי הרכב עקף את המחסום בזמן שהיה סגור ונכנס לשטח המפגש בזמן שעברה בו רכבת.
שני הנוסעים שהיו ברכב יצאו ממנו לאחר התאונה באופן עצמאי ובהכרה. אין נפגעים מבין נוסעי הרכבת. צוותי חירום והצלה נמצאים במקום.
בהתאם להנחיות המשטרה, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בין תחנות רחובות ולוד וחלו שינויים ועיכובים בתנועת הרכבות באיזור. באישור המשטרה, תנועת הרכבות בין תחנות רחובות ולוד חוזרת לסדרה בהדרגה.

+משמר המפרץ: שירות שמרטפות ברכבת ישראל...
13:44 06/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צוות תחנת הרכבת מרכזית המפרץ איתר ושמר על פעוטה כבת שלוש שנשארה לבדה בתחנה לאחר שמשפחתה עלתה על הרכבת בלעדיה  ▪  כעבור כחצי שעה של מאמצים מצד צוות התחנה שבה המשפחה והתאחדה עם הילדה

אבי חייט מאבטח התחנה שאיתר ושמר על הפעוטה [צילום: רכבת ישראל]
+רגב הנחתה לבחון היתר לנסיעת מוניות בנת"צים
12:41 06/08/23  |  עידן יוסף

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, הנחתה את גורמי המקצוע במשרדה לבחון את שינוי התקנה על-מנת לאפשר למוניות את השימוש בנתיבי תחבורה ציבורית החסומים לשימושם כרגע.
"מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר נתיבי תחבורה ציבורית ריקים, ולכן אני חושבת שצריך להביא פתרונות יצירתיים על-מנת להקל על נתיבי התנועה הרגילים" אמרה רגב.
"הנחיתי לבחון את שינוי התקנה לגבי נסיעת מוניות על נתיבי התחבורה הציבורית הסגורים בפני מוניות. אנשי המקצוע של משרד התחבורה יבחנו את כל ההיבטים לרבות שימוש באמצעים אלקטרוניים, שימוש משתנה ועוד. כל זאת כמובן מבלי לפגוע בזרימת התנועה ובבטיחות המשתמשים בדרך".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטן: אדאג להפגנות מול הבתים של רגב וסמוטריץ'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
צוות תחנת הרכבת מרכזית המפרץ איתר ושמר על פעוטה כבת שלוש שנשארה לבדה בתחנה לאחר שמשפחתה עלתה על הרכבת בלעדיה    כעבור כחצי שעה של מאמצים מצד צוות התחנה שבה המשפחה והתאחדה עם הילדה
עידן יוסף
עכשיו זה רישמי: הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח בתאריך 18.8.23, כך הנחתה היום שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב את מנכ"ל נת"ע חיים גליק
עידן יוסף
באוקטובר צפויה להתחיל רפורמת התחבורה הציבורית, ובמשרד התחבורה נערכים לקביעת תבחינים להנחת 50% בפריפריה שימנעו מנוסעים להעתיק פיקטיבית את מקום מגוריהם    הנחת הפריפריה תינתן רק במינוי חודשי ולא בערך צבור
עידן יוסף
רכבת ישראל השלימה את הקמת גשר הולכי הרגל בכפר חב"ד, שיבטל את הצורך בחציית המסילה על-ידי הולכי רגל וכלי רכב    הגשר יקל על ההגעה לתחנת הרכבת ויתרום להפחתת גודש התנועה בכבישים הסמוכים    בשנים האחרונות הוקמו יותר מ-60 הפרדות מפגשי כביש-מסילה
עידן יוסף
נהגי אלקטרה אפיקים סירבו להסיע קווים לאחר שהחברה לא ביצעה בדיקה בטיחותית כנדרש    לנוסעים לא נמסרה הודעה מראש ופקקי ענק נוצרו בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il