X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רונן מרלי, מירי רגב, משה בן-זקן, אבנר פלור [צילום: ששון תירם]
שער לצפון: הסעית ימית לחיפה ונהריה, ומרינה בחוף הצפוני
מעגנה חדשה עם 500 מקומות עגינה תוקם בנהריה והיא עשויה להשתלב במיזם ההסעית הימית מנמל אשדוד עוד בתוכנית: הקמת פארק המסילה ממרכז העיר עד ראש הנקרה, שדרוג התחבורה הציבורית וחיבוריות חדשה בכבישי הגליל המערבי

במסגרת תמ"א 13 נבחן הצורך בהקמת מַעֲגָנוֹת ("מרינות") עתידיות ומיקומן, והתקבלה המלצה להקמת מַעֲגָנָה בחוף הצפוני של נהריה עם כ-500 מקומות עגינה לכלי שיט קטנים. בביקורה (7.8.23) בנהריה, הודיעה שרת התחבורה מירי רגב כי הורתה להמשיך בתהליך תכנון המעגנה, אשר תשתלב במיזם ההסעית הימי שאותו היא מקדמת.
ההסעית הימית מתוכננת להשיט נוסעים וכלי רכב מאשדוד לתל אביב, להרצליה, לנתניה ולחדרה, אך לדבריה ניתן להאריכו עד חיפה ונהריה. השרה הורתה להקים צוות עבודה משותף עם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התיירות לדיון בנושא המעגנה וההסעית הימית.
רגב הגיעה לעיר בראש פמליה שכללה את מנכ"ל המשרד משה בן זקן, ראש מינהל התשתיות אבנר פלור, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך, מנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה ונציגים בכירים של רשות הספנות, רכבת ישראל וגופים אחרים.
המשלחת קיימה פגישת עבודה עם ראש עיריית נהריה רונן מרלי, שבמהלכה עלו שורה של נושאים תחבורתיים הקשורים לעיר ולסביבותיה:
  • פארק המסילה - פארק המסילה בנהריה מתוכנן כפארק קווי (לינארי) לאורך המסילה הישנה צפונה, כפי שנעשה בהצלחה בירושלים ובתל אביב. הפארק יכלול שבילי אופניים שיחברו את תחנת הרכבת לשכונות בעיר (שמעון פרס, עמידר, רסקו), ובעתיד יוכלו להמשיך עד ראש הנקרה. המיזם משותף לעיריית נהריה, לרכבת ישראל ולחברת חוצה ישראל. שרת התחבורה הביעה תמיכה בפארק, והורתה על פינוי השטח בהקדם על-מנת לאפשר סלילת שבילי אופניים שיחברו את העיר לתחנת הרכבת, במסגרת חזון החיבוריות והקישוריות.

  • שדרוג מערך האוטובוסים - כחלק מהסכם "רשויות השינוי" שנחתם מול שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי, יושק בחודש ספטמבר 2023 יושק שלב נוסף של שיפור בשירות האוטובוסים בעיר. השיפור כולל, בין היתר, תגבור תדירות בקווים מרכזיים (קווים 3, 4, 8, 16) והארכת מסלול קו 18 עד שכונת יצחק שמיר החדשה ושכונת נהריה הירוקה. בתחנות נוספות ברחבי העיר יותקן שילוט דיגיטלי. בשנים הקרובות, יחושמלו מסופים בנהריה ויותקנו עמדות טעינה אוטובוסים חשמליים.

  • כביש מרחוב העלייה לשכונת בוימל-אכזיב - מיזם זה נמצא בבדיקה כדאית של גורמי המקצוע במשרד התחבורה וככל שיימצא כדאי, הוא יתוקצב. השרה רגב התרשמה מחשיבות הרחוב שיוביל בין השאר לפיתוח התחבורה בנהריה לקיצור משך הנסיעה בתחבורה הציבורית. הכביש נשקל במקביל למיזם טיילת המסילה במקטע הצפוני מרחוב מסריק לגן לאומי אכזיב, שאורכה 3.2 ק"מ ועליה סוכם בתקופת המשלה הקודמת.
  • הסכמי המאי"ץ - בפגישה עודכנה השרה על התקדמות המיזמים השונים, לרבות עיכובים והסיבות להם. ההסכם התחבורתי מאי"ץ (מסופים, אופניים וצירי העדפה) שנחתם בעבר מול עיריית נהריה כולל נתיב תחבורה ציבורית, כ-10 ק"מ של שבילי אופניים, ארבעה מסופי תחבורה ציבורית, 106 סככות בתחנות, מיתוני תנועה ותוספת שירות משמעותית.
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, אמר כי "נהריה היא עיר עם פוטנציאל תיירותי ועסקי ענק, ונעשה הכל כדי לספק לעיר את התשתית התחבורתית הדרושה להמשך פיתוחה, לשמירה על האוכלוסייה המקומית ולהבאת משפחות וצעירים ממרכז הארץ, כי היום איכות התחבורה היא מרכיב מרכזי בשיקולי עבודה, לימודים והקמת בית".

מיזמים אזוריים נוספים
[צילום: עיריית נהריה]

  • חיבורים לדרכים ארציות -חיבור כביש 22 ("עוקף קריות") לכביש 85, כביש רוחב מרכזי בצפון החבר את עכו עם צומת עמיעד. המיזם, הכולל את הארכת כביש 22 בין כרי נעמן לכביש 6 דרומית לעכו, מקודם על-ידי נתיבי ישראל על בסיס תוכנית המתאר הארצית אשר נמצאת בתהליכי אישור במועצה הארצית. התוכנית צפויה להיות מאושרת בתחילת 2024, ואז ניתן יהיה לקדם תכנון מפורט של הכביש. לשלב זה הוקצו 50 מיליון ש"ח.
  • כביש 855 שיחבר בין כביש 4 לכביש 70 צפונית לעכו מזרח - הכביש המצוי בשלבי תכנון יוכל בעתיד להתחבר לכביש 6 ולחזק את הקשר בין עכו ליישובי האזור. שלב התכנון המוקדם והליך סטטוטורי תוקצב עד כה ב-7 מיליון ש"ח, והוא צפוי להסתיים בסוף 2024.
  • מחלף 85/4 - חיבור כביש 4 לכביש 85 מצוי בשלבי תכנון מוקדם, כולל הקמת קיר אקוסטי. התכנון המפורט יסתיים בסוף 2024. המחלף יכלול נת"צ כחלק מנת"צ כביש 4 (עכו-נהריה).
  • כביש 6 מגיע צפונה - יוצאים לביצוע המקטע הצפוני של הכביש עד לחיבור עם כביש 859. במקביל, המקטע מכביש 859 עד כברי יורחב על בסיס כביש 70.

תאריך:  08/08/2023   |   עודכן:  08/08/2023
+הנסיעה ברכבת הקלה תהיה חינם ביום ההשקה
18:18 08/08/23  |  עידן יוסף

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב, החליטה כי ביום שישי 18.08.23, בפתיחה הרשמית של הרכבת הקלה בגוש-דן, הנסיעה ברכבת תהיה חינם
וזאת על מנת לאפשר לציבור את החוויה של ההיכרות עם הקו. למען הסר ספק הנסיעה בחינם היא אך ורק ביום ההשקה.

+שיפור בתחבורה הציבורית בעכו: שכונות המזרח יחוברו לראשונה לחוף הים
01:49 08/08/23  |  עידן יוסף

בסוף חודש אוגוסט יחל לפעול בעכו קו חדש של נתיב אקספרס. קו 5 יחבר את מזרח העיר ומערבה ויספק לראשונה שירות תחבורה ציבורית לאורך חוף הים. בהמשך, מסלול הקו יוארך למרכז הרפואי הפסיכיאטרי "מזור' בצפון מערב העיר ולשכונות החדשות המתוכננות ממזרח לכביש 4.
משרד התחבורה יתגבר את תדירות קו 2 ומסלולו יוארך לשכונת כרם האומנים החדשה ולשכונת נווה אביב. קו 4 יעבור לפעול באוטובוסים במקום במיניבוסים, לצורך שיפור השירות בשעות העומס. מסלול הקו יקוצר והוא לא יעבור באזור התעשייה. מענה חלופי יינתן באמצעות קו 251 (עכו-חיפה).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שער לצפון: הסעית ימית לחיפה ונהריה, ומרינה בחוף הצפוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שרת התחבורה מכחישה את טענתו של יו"ר ועדת הכלכלה כאילו הסיבה לביטול נסיעות חינם לוותיקים בגיל פרישה נועדה למנוע את עליית מחירי התחבורה הציבורית, ואמרה כי התקציב לכך הגיע ממקורות אחרים    תקפה את ביטן על חוסר הבנה שלו בפרטים והאשימה את הוועדה בדיון לא מקצועי
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה כועס על כך שרפורמת צדק תחבורתי שונתה ואזרחים ותיקים לא יקבלו פטור מלא מתשלום    הודיע כי זה לא יקרה ודרש תיקון בהתאם
עידן יוסף
צוות תחנת הרכבת מרכזית המפרץ איתר ושמר על פעוטה כבת שלוש שנשארה לבדה בתחנה לאחר שמשפחתה עלתה על הרכבת בלעדיה    כעבור כחצי שעה של מאמצים מצד צוות התחנה שבה המשפחה והתאחדה עם הילדה
עידן יוסף
עכשיו זה רישמי: הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח בתאריך 18.8.23, כך הנחתה היום שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב את מנכ"ל נת"ע חיים גליק
עידן יוסף
באוקטובר צפויה להתחיל רפורמת התחבורה הציבורית, ובמשרד התחבורה נערכים לקביעת תבחינים להנחת 50% בפריפריה שימנעו מנוסעים להעתיק פיקטיבית את מקום מגוריהם    הנחת הפריפריה תינתן רק במינוי חודשי ולא בערך צבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il