X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עומדים בתחנה בחום [צילום: מועצת בנימין]
ביום אחד: 17% אי-ביצוע בקווי בנימין
תושבי בנימין מתלוננים על איחורים, חיסורים ודילוגים של אוטובוסים, דבר שגורם להם להמתין שעות בתחנות בתנאים קשים חברת אלקטרה אפיקים טוענת שהיא משקיעה משאבים רבים בשיפור השירות, אך תושבי בנימין לא רואים תוצאות

בחודשים האחרונים סובלים תושבי בנימין משירות ירוד של חברת 'אלקטרה אפיקים' זכיינית משרד התחבורה לקווי התחבורה הציבורית בבנימין, מעלה אדומים, גוש-עציון ומקומות נוספים.
על-פי נתוני המועצה האזורית בנימין, שלשום (13.8.23) נרשמו 17% של קווי אוטובוס שלא ביצעו נסיעות, דבר שגרם לתושבים להמתנות ארוכות במזג אוויר חם במיוחד בזמן חופשת הקיץ ותקופת בין הזמנים.
בין היתר, נתוני יום א' האחרון מעידים כי נרמו כ-23% אי-ביצוע נסיעות ביישוב אדם, 20% בתל ציון, 21% ביישובי גוש שילה, 18% במעלה מכמש, 15% בענתות, 13% בעלי ו-11% בפסגות. אתמול (ב'), נרשמו 23% אי-ביצוע נסיעות מכוכב יעקב-תל ציון ו-15% מהיישוב אדם.
שמעון עזרי, תושב תל ציון וחבר ועדת התחבורה של היישוב בשיתוף מועצת בנימין, אומר כי "מצב התחבורה לא יכול להמשיך כך ולו יום אחד. אנחנו לקראת סיום החופשות, הילדים רוצים לחזור ללימודים ללא איחורים, האברכים לכוללים ולמקומות העבודה, הבנות לסמינרים והנשים למקומות העבודה. לצערנו, אי-אפשר לסמוך על התחבורה הציבורית. איחורים, חיסורים ודילוגים של תחנות הם דבר שבשגרה, ובכך משפחות שלמות מחכות בתחנות שעות רבות בשמש, עובדים מאבדים מקומות עבודה ותלמידים מחסירים לימודים. המצב הפך לסבל יום-יומי שנעלם מעיני אנשי חברת התחבורה".
שלומית, בת 45 מהיישוב אדם: "הגענו למצב שבו אנחנו חיים בעלטה מוחלטת. אין שום ודאות שנגיע הביתה בזמן. אוטובוס שאמור לצאת מירושלים לישוב כל 20 דקות, פשוט לא מגיע. העניין מורגש בעיקר בשעות אחר-הצהריים וערב. אנשים עומדים בתחנה בחום, ממהרים הביתה לאסוף ילדים ממסגרות, ולא יודעים אם יצליחו לנסוע בשעות קריטיות, ואוטובוסים יכולים לדלג על תחנות בלי להעלות נוסעים, לקצר מסלול בתוך הישוב, לא לרדת לשכונה מרוחקת. אנחנו חיים במצב בלתי נסבל הזה כבר כמה חודשים. הוצאתי לא מעט כסף על שמרטפות כי לא הצלחתי לחזור בזמן לעבודה".
במועצת בנימין אומרים כי חברת אלקטרה אפיקים לא משפרת את ביצועיה, על-אף פגישות רבות, מאמצים והבטחות. לפני מספר שבועות פנה ראש המועצה ישראל גנץ לשרת התחבורה מירי רגב וקרא לה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת אלקטרה אפיקים "בגלל השירות הירוד שהיא מספקת".
גנץ העוסק בנושא מדי יום גם מול הנהלת אלקטרה אפיקים, הגיע גם אתמול לתחנות ההסעה ביישובים, שוחח עם תושבים ועמד מקרוב על התקלות. "היום בכל ההתיישבות מבינים שחברת אלקטרה אפיקים היא כישלון חרוץ. המראות בתחנות ההסעה לא הגיונייים והם תעודת עניות למדינה. נמשיך לעקוב ולבקר את פעילות החברה כדי להביא למצב מקסימלי של שירות לתושבי בנימין ויחס אדיב, כפי שמגיע להם לקבל. אין מנוס מהחלפת החברה בהקדם".
חברת אלקטרה אפיקים מסרה בתגובה: "אלקטרה אפיקים רכשה בשבועות האחרונים עשרות אוטובוסים חדשים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שחלקם כבר פועל ביישובי האזור, ובחודש הקרוב יתווספו אוטובוסים מודרניים נוספים לטובת תושבי בנימין. שבעה אוטובוסים ממוגני אבן בהזמנה מיוחדת יתווספו בתחילת החודש, ועוד שני אוטובוסים ממוגני ירי ייכנסו לפעולה בשבוע הבא.
"לחברת אלקטרה אפיקים חשובה שביעות הרצון של לקוחותיה ושל הציבור הרחב והיא משקיעה משאבים עצומים בשיפור השירות ותנאי הנסיעה במועצה האזורית בנימין. במהלך השבוע האחרון ניתן היה לחוש בשיפור המשמעותי במערך הקווים. זאת ועוד, הקימה אלקטרה אפיקים מוקד לפניות הציבור והציבה איש קשר ייעודי האחראי לקשרי הקהילה עם התושבים. 'אלקטרה אפיקים' תמשיך לפעול להרחבת מערך הקווים ואיכותם למען רווחת הנוסעים ותמשיך לעמוד בקשר עם הרשויות כדי לעדכנן בשינויים שמבצעת החברה בתחומן".

הבוקר נכנסו לפעילות במועצה האזורית בנימין שני אוטובוסים חדישים ממוגני ירי אותם רכשה חברת אלקטרה אפיקים, ובשבוע הבא עתידים להיכנס שניים נוספים בהשקעה של 6 מיליון שקלים. אלו מצטרפים לשבעה אוטובוסים ממוגני אבן שמגיעים בהזמנה מיוחדת לשימוש תושבי מועצת בנימין.

תאריך:  15/08/2023   |   עודכן:  15/08/2023
+למרות התקרית באוטובוס: תוארך העסקת נהגי קבלן
21:27 15/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרסום ראשון: לאירוע הדרת הנערות באוטובוס אחראי נהג חברה קבלנית שלא הוכשר לכך - ולמרות זאת החליט משרד התחבורה לדחות בכחצי שנה את איסור השימוש בהם

בנות קיבוץ שעלו לאוטובוס נתיב אקספרס, הפרדה מגדרית בתחבורה ציבורית [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+ירושלים: קו 56 עובר מאגד לאקסטרה
12:21 15/08/23  |  עידן יוסף

אקסטרה תחבורה ציבורית תחליף את אגד בהפעלת קו 56 בירושלים. החלפת מפעיל הקו תתבצע מיום שישי הקרוב (18.8.23). הקו יופעל באוטובוסים מפרקיים, שיאפשרו קליטה בו-זמנית של ציבור נוסעים רב יותר בלוחות זמנים מעודכנים, אך לא יחול שינוי במסלול הקו.
אקסטרה החלה להפעיל את השירות בירושלים לפני כשנה והיא עתידה להפעיל כ-430 אוטובוסים בעיר, 180 מהם מפרקיים רבי-קיבולת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביום אחד: 17% אי-ביצוע בקווי בנימין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הקו יהיה באורך 25 ק"מ ויחבר את מרכז העיר, תחנות הרכבת ואת קריית המודיעין ובסיס אמ"ן שבליקית    תכלול קישורים לנקודות אזוריות חשובות, בניית תוואי טבעתי בעיר והמשך לכביש 60
עידן יוסף
סערה בוועדת הכלכלה בדיון על ביטול ההטבה לאזרחים ותיקים בתחבורה ציבורית    היו"ר ביטן דחה את הטענה כאילו הוועדה מטעה את האזרחים הוותיקים ואמר: את הצו להפחתת מחירים צריך לקרוע כי הוא עבודה בעיניים על הציבור - ב-2024-2025 המחיר יעלה ב-18%    מנכ"ל משרד התחבורה בן זקן: עדיין לא נקבעו תאריכים לשני שלבי הרפורמה
עידן יוסף
שרת התחבורה פתחה את לשכתה להגשת תלונות בנושא הדרה מגדרית    מתחייבת: "כל מקרה מבחינתי הוא אירוע שיש לטפל בו במלוא החומרה"
עידן יוסף
עידן יוסף
משרד התחבורה יצר קו הדרת נשים לחוף הנפרד האשדוד, ונוסעת שביקשה לעלות לאוטובוס סורבה בידי הנהג    השרה לא הסתפקה בביקורת על הנהג והחברה והנחתה את הרשות לתחבורה ציבורית לפעול    נהג אוטובוס דרש מנערות להתכסות ולשבת בחלקו האחורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il