X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנות קיבוץ שעלו לאוטובוס נתיב אקספרס, הפרדה מגדרית בתחבורה ציבורית [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
למרות התקרית באוטובוס: תוארך העסקת נהגי קבלן
פרסום ראשון: לאירוע הדרת הנערות באוטובוס אחראי נהג חברה קבלנית שלא הוכשר לכך - ולמרות זאת החליט משרד התחבורה לדחות בכחצי שנה את איסור השימוש בהם
נהגים לא כשירים ואוטובוסים לא מותאמים: קבלנים בשירות התחבורה הציבורית
עידן יוסף
תחקיר: משרד התחבורה מאשר לחברות התחבורה הציבורית להעסיק קבלנים להפעלת התחבורה הציבורית תוך פגיעה בשירות * קווים אינם עומדים בלוחות הזמנים, מדלגים על תחנות, אין הנגשה של השירות לנוסעים ואוטובוסים מעוכבים בתחנות לא מאושרות לצורך תיקוף כרטיסי הנוסעים
לרשימה המלאה

טלטלה: משרד התחבורה מגביל שימוש בקבלני תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פתרון באופק לנוסעים, אך מכה למפעילים: המשרד יגביל בעוד חצי שנה את השימוש בקבלני-משנה בימי חול ויפסיק עצירת אוטובוסים לצורך גביית תשלום מנוסעים במהלך הנסיעה * בניגוד להתחייבות קודמת, מגמיש המשרד את הדרישה לאיסור שימוש בקבלנים בסופי-שבוע באופן הפוגע בעיקר במשתמשים החרדים
לרשימה המלאה

ביום ראשון הקרוב (20.8.23) אמורה הייתה להיכנס לתוקפה הנחיית הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לפיה לא תתאפשר כלל הפעלת קבלני משנה באוטובוסים בתקופות שגרה בימי אמצע השבוע, ראשון עד חמישי, אך יתאפשר למפעילים להעזר בקבלנים בסופי-השבוע, במועדים ובאירועים חריגים בהם קיים ביקוש חריג.
ל-News1 נודע כי הפסקת השימוש בחברות קבלניות, שהייתה אמורה להתחיל בתחילת שנת 2022 ונדחתה שוב ושוב - לא תתרחש בשבוע הבא. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם הנחיה חדשה למפעילי התחבורה הציבורית לסיים את העסקת קבלני המשנה כך שבשלב הראשון ב-15 באוקטובר השנה תחול הפחתה של כ-30% בהיקף ההעסקה של קבלני המשנה אצל כל מפעיל, ובשלב השני עד ה-4 בינואר 2024 יש לסיים באופן סופי את העסקתם.
ברמה ההצהרתית, משרד התחבורה אומר כי הוא רואה בחומרה רבה מקרים של נהגים המסרבים להעלות לאוטובוס נשים בשל לבושן וכן כל יחס בוטה או משפיל של נהגים כלפי נשים בתחבורה הציבורית, ואף קורא לכל נוסעת שנתקלה ביחס מעליב של נהג להגיש תלונה למשרד התחבורה. אולם בפועל, המדיניות הנוכחית שבה נמשך השימוש בקבלנים מנוגדת להצהרות המשרד.
לתקרית לפני שבוע, שבה נהג העיר לנערות על לבושן וביקש מהן להתכסות ולהתיישב מאחור, היה אחראי נהג קבלן. בניגוד לנהגי תחבורה ציבורית, נהגי קבלן אינם מקבלים את ההכשרה המתאימה להתנהלות מול נוסעים ואינם מכירים את הכללים. בעקבות אותה תקרית, הפסיקה חברת נתיב אקספרס את התקשרותה עם החברה הקבלנית.
היום עלו פעילות של ארגון המחאה "בונות אלטרנטיבה", בליווי צוותי תקשורת, לקווים בהם נוסעים חרדיים רבים, והתיישבו בקדמת האוטובוס בבגדים קצרים, אך הנוסעים כלל לא העירו להן.
ממשרד התחבורה נמסר: "לבקשת שרת התחבורה מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פנה למפעילי התחבורה הציבורית בבקשה לפעול בחומרה כנגד אפליה וכנגד מי שפועל בניגוד לנהלים ולמנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד.
"הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מחדדת באופן שוטף את הנהלים לכל חברות התחבורה הציבורית על חובתם וזכויותיהם של הנוסעים בתחבורה הציבורית, ופועלת במלוא החומרה בכל מקרה של הדרת נשים או פגיעה מילולית או פיזית כנגד נוסעים בתחבורה הציבורית.
"יתרה מכך, משרד התחבורה מבצע בקרות שוטפות באוטובוסים באמצעות חברות הבקרה הבוחנות בין השאר את יחס הנהגים כלפי הנוסעים וכל חריגה מהנהלים מטופלת בחומרה רבה תוך נקיטת עיצומים אישיים כלפי הנהג.
יודגש, כי בחודשים האחרונים משרד התחבורה שידרג באופן משמעותי את מעמד הנהג ותנאיו, במסגרתם הועלה בין השאר שכר הנהגים ל-50 שקלים לשעה, ניתנו מענקים מיוחדים לנהגים חדשים ונקלטו כ-1,300 נהגים נוספים לתחבורה הציבורית. דבר המסייע לחברות התחבורה להחליף נהגים שפגעו בנוסעי התחבורה הציבורית או שחרגו מהנהלים או כאלה שפגעו בנוסעי התחבורה הציבורית.
"בכל מקרה של הדרת נשים או סירוב להעלות נוסע או נוסעת לאוטובוס ניתן להגיש תלונה אל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית באתר ובמוקד כוכבית 8787 והיא תטופל במהירות וביעילות".

תאריך:  15/08/2023   |   עודכן:  15/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות התקרית באוטובוס: תוארך העסקת נהגי קבלן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עידן יוסף
שרת התחבורה פתחה את לשכתה להגשת תלונות בנושא הדרה מגדרית    מתחייבת: "כל מקרה מבחינתי הוא אירוע שיש לטפל בו במלוא החומרה"
עידן יוסף
משרד התחבורה יצר קו הדרת נשים לחוף הנפרד האשדוד, ונוסעת שביקשה לעלות לאוטובוס סורבה בידי הנהג    השרה לא הסתפקה בביקורת על הנהג והחברה והנחתה את הרשות לתחבורה ציבורית לפעול    נהג אוטובוס דרש מנערות להתכסות ולשבת בחלקו האחורי
איציק וולף
שדולת הנשים טוענת שהצעת החוק של ח"כ גפני להפרדה מגדרית בלפחות 15% מהמעיינות של רשות הטבע והגנים תגרום לכך שמשפחות לא יוכלו לטייל יחד ועוד דרך להדיר נשים במרחב הציבורי
עידן יוסף
פרסום ראשון ב-News1: בדיקה מיוחדת שערכה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בהנחיית שרת התחבורה העלתה כי נשים כלל לא הודרו בקווים המשרתים את הציבור החרדי, וזאת בניגוד לטענתה של מרב מיכאלי כאילו מדובר בתופעה
עידן יוסף
הרעיונות שמציעה שרת התחבורה מרב מיכאלי למניעת הדרת נשים פסולה בתחבורה הציבורית אינם ישימים בקווי הציבור החרדי. מה בכל זאת יכול משרד התחבורה לעשות על-מנת למגר או לכל הפחות לצמצם את המקרים הללו?    רשימה שנייה ואחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il