X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שווי השוק נמוך בהרבה מהמחיר [צילום: טאואר סמיקונדקטור]
רשמית: אינטל מבטלת את רכישת טאואר
הענקית האמריקנית הייתה אמורה לשלם 5.4 מיליארד דולר בעד היצרנית הישראלית הסיבה לביטול: אי-קבלת אישור סיני במועד

ענקית השבבים העולמית אינטל הודיעה (16.8.23) על ביטול רכישתה של יצרנית השבבים הישראלית טאואר סמיקונדקטור. העסקה אמורה הייתה להיעשות במחיר של 5.4 מיליארד דולר, והביטול בא לאחר שהרשויות בסין לא העניקו את האישורים הדרושים – וגם לאחר ששווי השוק של טאואר צנח בהשוואה למחיר שנקבע. אינטל מסרה, כי הביטול נעשה בהסכמה הדדית עם אינטל.
טאואר, בעלת מפעל במגדל העמק, נסחרת בשווי נוכחי של 3.71 מיליארד דולר לאחר ירידה של 18% בשנה האחרונה. לחברה אין גרעין שליטה; כלל ביטוח מחזיקה ב-5.2% ממניותיה וכל היתר מפוזרות בידי הציבור. את 2022 סיימה החברה עם הכנסות של 1.68 מיליארד שקל ורווח נקי של 266.5 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2023 היו הכנסותיה 713 מיליון שקל, והרווח הנקי – 130 מיליון שקל.
טאואר מתמחה בייצור שבבים אנלוגיים - שבבים פשוטים יחסית המשמשים כמעין חיישנים אלקטרונים במגוון של התקנים, החל מרכבים, מכשירי הדמיה רפואית ועד מצלמות. אינטל ביקשה לרכוש אותה כדי להרחיב את כושר הייצור שלה בכלל ואת פעילותה בתחום זה בפרט. בעת ההודעה על העסקה הסבירה אינטל, כי העיצוב, הפיתוח, הפריסה העולמית והאסטרטגיה של טאואר משתלבות היטב באלו שלה.
העסקה הוכרזה בפברואר 2022 והמועד האחרון להשלמתה היה אתמול. מאחר שלא התמשש התנאי המתלה של קבלת כל האישורים הרגולטוריים, אינל הודיעה על נסיגתה מהעסקה ועל תשלום הפיצוי שנקבע למקרה כזה – 353 מיליון דולר. לא ברור האם הרגולטורים בסין היו נענים לבקשת ארכה של אינטל, אך כאמור החברה החליטה שלא להאריך את התהליך.
אינטל פועלת בישראל במישרין באמצעות מפעל גדול בקריית גת ומרכז פיתוח חשוב בחיפה. לפני חודשיים הודיע משרד האוצר שהחברה תשלים השקעת 25 מיליארד דולר בישראל, אך החברה עצמה טרם מסרה הודעה שכזאת. אינטל וטאואר סירבו להגיב על הידיעות, המסתמכות על מקורות בחברה האמריקנית. ייתכן שטאואר תפרסם הודעה לפני פתיחת המסחר הבוקר בבורסה בתל אביב, או ששתי החברות יעשו זאת לקראת המסחר בוול סטריט אחה"צ.
לא ברור האם העיכוב באישור הסיני – הנדרש בשל פעילותה של אינטל במדינה – נובע מסיבות הקשורות לעסקה ספציפית זו, או ממלחמת הסחר-ביטחון המתרחבת בין סין לבין ארה"ב. ממשל ביידן הטיל מגבלות קשות על ייצוא של טכנולוגיה מתקדמת לסין ופועל נמרצות להפחתת התלות האמריקנית בה, כך שייתכן שהסירוב הסיני הוא פעולת תגמול כלפי ארה"ב. אשתקד נאלצה ענקית הכימיקלים דו-פונט לסגת מעסקה בהיקף של 5.2 מיליארד דולר לרכישת יצרנית חומרי האלקטרוניקה רוג'רס, בשל אי-קבלת אישור סיני.

תאריך:  16/08/2023   |   עודכן:  16/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשמית: אינטל מבטלת את רכישת טאואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כוחות הנדסה מחטמ"ר שומרון נכנסו למחנה הפליטים הסמוך לשכם והרסו מעבדת נפץ ומחסן מטעני חבלה שהכילו 15 מטענים מוכנים לפיגועים
איתמר לוין
השופטת סילש: פולין היא המקום המתאים לדון בתביעה בסך 51.7 מיליון שקל שהגישו משה ומנדי גרטנר נגד בנו וחתנו של זלמן סטמבלר
עידן יוסף
השר עמיחי אליהו מחדש את פעילות "שבת ישראלית" עם אתרים ישראלים    השם ישונה ל"שישי שבת ישראלי", ומתכונת הפעולה שלו אינה ברורה
עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי אומר כי הזמנת יריב לוין היא סחריר ומציג תנאים מוקדמים לפגישה    "כדי להיכנס להידברות אני דורש שהחקיקה תיעצר ושהעקרונות שלנו יישמרו"
איתמר לוין
רומזת שאין אמת בטענותיהם של קרעי ואמסלם אשר שימשו להדחתו של מישאל וקנין    הודיעה שיש מניעה משפטית ולכן יוכל קרעי לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il