X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שמירת הניקיון, הוראת שעה, התשפ"ג 2023. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע לעגן פעם נוספת, כהוראת שעה לתקופה של עד ליום ה - 31.12.2027 את ההסדר שהיה קבוע בהוראת השעה שפקעה בחודש פברואר 2023, בה נקבע כי אם נותרה יתרה מחשבון היטל ההטמנה בשנה מסוימת, ניתן לממן מיתרה זו, בנוסף למטרות הנוספות המוגדרות היום בחוק, גם סיוע לפעולות שיאפשרו לרשויות המקומיות המשויכות לאשכולות 1 עד 5 במדרג החברתי-כלכלי, לצמצם את הפער עם הרשויות החזקות בכל הנוגע לטיפול במפגעי פסולת והקמת תשתיות לטיפול בפסולת.
לשם מטרה זו מוצע להרחיב את ההסדר שנקבע בהוראת השעה הקודמת, ולקבוע כי ניתן יהיה לעשות שימוש בכספי חשבון ההיטל למשך שלוש שנים, במקום למשך שנה. עוד מוצע כי הסכום המיועד למטרות הנוספות לא יעלה על 35% מכספי היטל ההטמנה שהתקבלו באותה שנה, וזאת חלף מגבלה בשיעור 25% הקיים בחוק.

תאריך:  16/08/2023   |   עודכן:  16/08/2023
+סופית: תשלומי משרד הקליטה לחייל עולה יהיו מוגנים מפני העברה, שעבוד או עיקול
15:10 16/08/23  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק תשלומים לחיילים בשירות סדיר (הגנה על תשלומים) (תיקון מס' 2), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
מוצע לקבוע כי תשלומים למטרות קיום, המשולמים על ידי משרד העלייה לעולה חדש שהוא חייל, משרת בשירות לאומי-אזרחי, מתנדב בשירות לאומי או מתנדב בשירות קהילתי, יהיו מוגנים מפני העברה, שעבוד או עיקול, למעט אם מדובר בחוב מזונות. תשלומים כאמור יהיו מוגנים כאשר הם בידי משרד העלייה והקליטה וגם ב-30 הימים הראשונים בחשבון הבנק.
עוד מוצע ששר הביטחון או השר הממונה על השירות האזרחי, לפי העניין, יוכלו לקבוע בתקנות כי תשלומים המשולמים על ידי משרד ממשלתי אחר למטרות קיום, יהיו גם הם מוגנים מפני העברה, שיעבוד או עיקול.

+בקריאה ראשונה: הקלה בתנאים הנדרשים לשם ייבוא טובין
15:09 16/08/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת היבוא והיצוא, מס' 5, מתווה לשינוי שיטת היבוא התשפ"ג 2023. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה.
מוצע בה להתאים את שיטת הייבוא בישראל לשיטה הנהוגה באיחוד האירופי, ולהקל את התנאים הנדרשים לשם ייבוא טובין שחל עליהם תקן רשמי ואשר נכללים בקבוצת ייבוא מספר 2 (טובין שרמת הסיכון הטמונה בהם היא בינונית, דוגמת סירי לחץ ומגהצים חשמליים) ובקבוצת ייבוא מספר 3 (טובין שרמת הסיכון הטמונה בהם היא נמוכה, דוגמת מנורות ואריחים).
בהתאם לכך, מוצע לשנות את ברירת המחדל של הגשת הצהרה לממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשיה כתנאי לשחרור הטובין כאמור מפיקוח רשויות המכס, ולקבוע כי על היבואן תחול חובת שמירה של תיק המוצר, שיכלול בין השאר גם הצהרה על עמידת הטובין בדרישות התקן הרשמי, כך שהפיקוח על עמידת הטובין בתקן ייעשה בעת הפיקוח בשווקים.

+בקריאה ראשונה: הסדרת השלבים בהליך בוררות מסחרית בינלאומית
15:08 16/08/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינלאומית, התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע לאמץ את חוק המודל בעניין בוררות מסחרית בינלאומית המסדיר את השלבים השונים של הליך בוררות מסחרית בינלאומית, החל בשלב ההסכמה לבוררות ועד לשלב אכיפת פסק הבוררות.

+בקריאה ראשונה: קביעת הוראות לעניין ייצור וייבוא של ביוצידים
15:07 16/08/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 35), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 9 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הבריאות.
מוצע לקבוע הוראות לעניין ייצור וייבוא של ביוצידים שהם מוצרים המיועדים לחיטוי גוף האדם או מוצרים לדחיית מזיקים לשימוש על גוף האדם, וזאת בהתאם להסדרה הקיימת באיחוד האירופי. מוצע לקבוע חובה לרשום את החומרים האמורים בפנקס הביוצידים וכן לקבוע כי לא ייצר אדם, לא ייבא ולא ישווק מוצר ביוציד שלא נרשם בפנקס (למעט אם מדובר בביוציד לחיטוי עור האדם שנרשם כתכשיר).

+בקריאה ראשונה: יוסדר העיסוק בקרינה מייננת
15:06 16/08/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת העיסוק בקרינה מייננת, התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מטרת החוק המוצע היא להבטיח הגנה נאותה על הסביבה ועל הציבור מפני קרינה מייננת. החוק המוצע קובע חובות רישוי וכן הגבלות ותנאים על פעולות ושירותים הניתנים בתחום הקרינה המייננת, כדי למנוע ולצמצם נזקים סביבתיים ובריאותיים הנגרמים מתוספת חשיפה לקרינה מייננת.

+בקריאה ראשונה: סמכות לרשות לאכיפה במקרקעין לנתק תשתיות לבנייה ללא היתר
15:03 16/08/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה, תיקון מס' 146 התשפ"ג-2023. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 5 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע בה להקנות סמכות לרשות לאכיפה במקרקעין לנתק מתשתית החשמל או המים יחידה של מסחר, שירותים, תעשיה או דיור, אם בנייתה נעשתה בסטייה מהיתר או בלא היתר וזאת בלבד שבנייה כאמור נעשתה במקרקעין המיועדים לתשתיות לאומיות, במקרקעין המצויים בסביבה החופית, במקרקעין שהוכרזו כקרקע חקלאית, במקרקעין שהם גן לאומי, או שמורת טבע, או מיועדים לכך ובמקרקעין המיועדים בתוכנית לשטחים ציבוריים פתוחים.
עוד מוצע כי להאריך את תקופת האכלוס המאפשרת הריסת בנייה לא חוקית לתקופה של 45 ימים במקום 30 ימים, וכן להאריך את תוקף הצווים לתקופה של 90 ימים במקום 60 ימים. בנוסף, מוצע לשנות את ההסדר הקיים לגבי אופן גביית עלויות הריסה.

+יש עתיד הציג "חבילת חקיקה" למושב החורף הקרוב
13:52 16/08/23  |  מירב ארד

"חבילת החקיקה" של יש עתיד למושב החורף הקרוב: היו"ר יאיר לפיד הציג 12 חוקים למושב הכנסת הבא, בהם: צמצום פערי שכר, ענישה חמורה לכל מי שפוגע בנשים, אפליה במרחב הציבורי תחשב להטרדה מינית, איסור הדרת נשים מהמרחב הציבורי, הגדרת אפליה על-רקע זהות מגדרית נטייה מינית או אמונה דתית.

+ועדת הכספים אישרה הקלות במס ל-115 עמותות
11:38 16/08/23  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה היום (ד') הקלות במס ל-115 עמותות. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, איכות הסביבה וקליטת עלייה. כדי לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות ל-כשנתיים פעילות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקריאה ראשונה: הרחבת הור"ש לשימוש ביתרה מחשבון היטל הטמנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
בדיון בוועדת המשנה לבנקאות התברר: קרן החינוך הפיננסי שעל הקמתה הוחלט ברפורמת בכר ב-2005 - עדיין לא קמה ואף גורם לא אמון על הקמתה    היו"ר ח"כ רון כץ: "אין גורם אחד שמתכלל ואין מדיניות ממשלתית ברורה בחינוך פיננסי"
מירב ארד
ח"כ מיקי לוי: "שר החינוך ומ"מ מנכ"ל משרדו בוחרים ללכת היכן שנוח להם בוועדת החינוך ושם להציג היערכות לפתיחת שנת הלימודים שלא הולכת להיות בתיכונים"    רן ארז: אומרים לנו תקחו מה שהארגונים האחרים לקחו - אם אחרים עשו טעות גם אני יעשה טעות?
עידן יוסף
סערה בוועדת הכלכלה בדיון על ביטול ההטבה לאזרחים ותיקים בתחבורה ציבורית    היו"ר ביטן דחה את הטענה כאילו הוועדה מטעה את האזרחים הוותיקים ואמר: את הצו להפחתת מחירים צריך לקרוע כי הוא עבודה בעיניים על הציבור - ב-2024-2025 המחיר יעלה ב-18%    מנכ"ל משרד התחבורה בן זקן: עדיין לא נקבעו תאריכים לשני שלבי הרפורמה
מירב ארד
409 מהנפגעים הם מהחברה הערבית וכ-900 מהם נפגעו כהולכי רגל    ראש מדור מתנדבים באגף התנועה במשטרה:ישנן 13 מדריכות זה"ב ועוד 149 שוטרים קהילתיים    משרד התחבורה מעביר 25 מ"ש לכל הרשויות, לטובת סימון ופעולות נוספות בסביבת בתי ספר
עידן יוסף
הסדרה "מתח"ככים" בהפקת לשכת העיתונות הממשלתית תחשוף את הצד האישי של נבחרי הציבור הישראלים מעבר לשיח הפוליטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il