X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראטה וזלנסקי [צילום: פטר דג'ונג/AP]
הולנד ודנמרק יספקו מטוסי אף-16 לאוקראינה
דנמרק הולנד הסכימו לתרום לאוקראינה מטוסי קרב אף-16 האימונים לטייסים האוקראינים יחלו כבר בקרוב, אך ייקח כמה חודשים עד שהם יהיו מוכנים להשתמש במטוסים.

ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, הודיע כי 42 מטוסי אף-16 "יהיו בשמי אוקראינה". הוא אמר את הדברים במדיבת עיתונאים משותפת שכינס עם ראש ממשלת דנמרק, מט פרדריקסן.
"אתה ובני ארצך הראתם לנו מהו אומץ לב אמיתי. על כך אנו חייבים לכם את כל תמיכתנו", אמרה פרדריקסן. מאז תחילת המלחמה דנמרק לצדכם, כי החופש שלכם הוא החופש שלנו. אנחנו גם יודעים שאתה צריך עוד. לכן אנחנו מכריזים היום (20.8.23) שנספק 19 מטוסי אף-16 לאוקראינה".
השישה הראשונים צפויים להישלח לאוקראינה בסביבות השנה החדשה, ואחריהם שמונה נוספים ב-2024 וחמישה בשנה שלאחר מכן, כך לפי ראש ממשלת דנמרק, מט פרדריקסן.
להחלטת דנמרק הגיב ראש הלשכה הנשיאותית של אוקראינה אנדריי ירמק. לדבריו, כתוצאה מהמשא-ומתן קיימים הסכמות על הכשרת טייסים אוקראינים באף-16, וכן על העברת 19 מטוסים על-ידי דנמרק לאוקראינה לאחר השלמתו. פרדריקסן הבהיר שכעת יש יותר מ-70 צבאות מאוקראינה בדנמרק, שהגיעו לאימון על האף-16.
הוא מקווה שלפני השנה החדשה תצא הקבוצה הראשונה של 6 מטוסים לאוקראינה. בשנה הבאה - 8 מטוסים נוספים יטוסו לאוקראינה, וב-2025 - 5 מטוסים נוספים.
לדברי זלנסקי, חלק מהחיילים האוקראינים כבר נמצאים בדנמרק. הוא בירך אותם במסיבת העיתונאים. הנשיא אמר כי כבר מתחילות משימות אימון עבור אוקראינים שילמדו על האף-16 בדנמרק. הוא ציין כי אינו מעוניין לומר דבר על התאריכים הסבירים לסיום התרגילים והעברת מטוסים.
ראש ממשלת הולנד מארק רוטה אמר מוקדם יותר היום, כשזלנסקי ביקר בארצו: "הולנד מחזיקה ב-42 מטוסי אף-16 זמינים בסך-הכל, אך טרם החליטה אם כולם ייתרמו", אמר. בתוך כך, שר ההגנה של אוקראינה, אולקסי רזניקוב, אמר אתמול שהחלו אימונים לטייסים אוקראינים, אך ייקח לפחות שישה חודשים ואולי יותר להכשיר גם את המהנדסים והמכונאים לכלי הטיס החדשים.

תאריך:  20/08/2023   |   עודכן:  20/08/2023
+ח"כ רביבו: אשקול בחיוב אשרות עבודה לפליטים אוקראינים המתגוררים בארץ
09:10 21/08/23  |  עידן יוסף

ח"כ אליהו רביבו, שנועד באוקראינה עם אישי שלטון אמר כי הוא משוכנע שהממשל האוקראיני ינהג באחריות, יתן ביטוי מעשי לאותן פגישות חיוביות ולא ייצר משברים מיותרים.
הוא הודיע, שכיו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, הוא אף מוכן לשקול בחיוב הנעת מהלך של מתן אשרות עבודה לפליטים אוקראינים המתגוררים כיום בישראל.
"ידענו בעבר משברים מול האוקראינים אך גם ידענו להתגבר עליהם. האוקראינים יודעים היטב כי היהודים בישראל ובעולם כולו מסייעים כעת לאוקראינים בחיזוק ובהפריית כלכלתם, וזאת דווקא בשעתם הקשה", דברי רביבו.

+דנמרק תעביר לאוקראינה 19 מטוסי קרב מסוג F16
21:09 20/08/23  |  איציק וולף

ראש ממשלת דנמרק, מדה פרידרקסן, הודיעה כי מדינתה תעביר לאוקראינה 19 מטוסי קרב מסוג F16. ההודעה נמסרה במסיבת עיתונאים משותפת שקיימה פרדריקסן עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הולנד ודנמרק יספקו מטוסי אף-16 לאוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
טיל רוסי פגע בכיכר המרכזית של העיר האוקראינית צ'רניהיב    בין ההרוגים ילד בן 6 ובפצועים 15 ילדים נוספים
אורי מילשטיין
חלק שני בסדרת שיחות על המלחמה באוקראינה עם יעקב קדמי (יאשה קזקוב), הדן ברפורמה בצבא ובמערכת הביטחון הרוסית בשנה האחרונה ובכישלון התקפת הנגד האוקראינית
יאיר נבות
סקר קבוע של מכון הסקרים הרוסי מצא שלא פחות מ 63% מהמשיבים מביעים רגשות חיוביים כלפי סטלין: 47% מתוכם מתייחסים אליו "בהערצה", ו-16% נוספים מתייחסים אליו "באהדה או הערצה". רק 8% העריכו את אישיותו של המנהיג הסובייטי באופן שלילי.
איתמר לוין
פול קרוגמן טוען בניו-יורק טיימס שזהו לקח מרכזי ממלחמת העולם השנייה, לו יש רלוונטיות למלחמה באוקראינה וגם לפוליטיקה האמריקנית
איתמר לוין
נפילת הרובל תוביל לירידה בכוח הקנייה של משקי הבית, שכן המשטר לא יקצץ בייבוא הביטחוני ואין דרכים אחרות להעלות את המטבע - מנתח אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il