X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרש"פ מאתגרת את ישראל
הפלשתינים הנפיקו בול דואר בניגוד להסכם עם ישראל
הרשות הפלשתינית הנפיקה בול דואר כמחווה לצוותי הרפואה הפלשתינים, אשר פעלו בתקופת הקורונה עיון בבול הפלשתיני החדש מגלה כי הוא כולל ביטויים הסותרים את הסכם הדואר הקיים בין ישראל לרש"פ נראה שהעיתוי אינו מקרי, בסמוך לפתיחת "קונגרס הדואר העולמי"

קשרי הדואר בין ישראל לרשות הפלשתינית נקבעו במסגרת הסכמי אוסלו (הסכם קהיר 1994 והסכם טאבה: ארה"ב 1995) ובמסגרתם אומנם התאפשר לרש"פ להנפיק בולי דואר, אולם הוטלו עליהם מגבלות שונות. בין היתר, נקבע שעל הבולים לכלול את הביטוי "הרשות הפלשתינית", הערך הנקוב שלהם יהיה במטבע מוסכם מאלה הנמצאים במחזור בהודה ושומרון וברצועת עזה וכי עיצוב הבולים ע"י הרש"פ יהיה "ברוח השלום".
למעשה, מאחר שבולי דואר ומטבע הם סממנים מובהקים של ריבונות, התעקשה ישראל למנוע מצב שבו הרש"פ תעשה שימוש בביטוי "מדינת פלשתין", או תשתמש במטבע שאינו השקל או מטבע אחר שיהיה מקובל על ישראל.
בבול חדש שהנפיקה הרש"פ, היא אומנם השתמשה בעיצוב ראוי של מחווה לצוותי הרפואה, כפי שעשו בעבר מדינות רבות כולל ישראל, אולם פעלה בניגוד להסכם עם ישראל, כאשר כללה על גבי הבול את הביטוי "מדינת פלשתין" וכן, השתמשה במטבע שלא מקובל על ישראל ("מילס").
המילס הוא מטבע היסטורי שהיה נהוג בתקופת המנדט. שימוש בו, בניגוד להסכמת ישראל, מתיימר להציג לעולם את הרש"פ כישות גאוגרפית ("פלשתין" ההיסטורית) שהייתה קיימת לפני הקמתה של מדינת ישראל על כל שטחה של ארץ ישראל המנדטורית.

עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת וראש וועדת הדואר המשותפת לישראל ולרש"פ, אמר ל-News1 כי "תרגילים אלה של הרש"פ אינם חדשים. למעשה, מאז שהרש"פ החלה להנפיק בולים, היא מנסה להתחכם, להציג עצמה כמדינה ולהשתמש במטבע שאינו מוסכם".
"מדובר במרדף של חתול ועכבר", מוסיף עו"ד לוי. "בעבר, אף נקטה ישראל צעדים לבלום את התופעה ואסרה הכנסת משלוחי בולים כאמור לרש"פ, ואף בלמה הפצת דברי דואר אשר כללו בולים אסורים, תוך דרישה לביילם מחדש".
נראה שעיתוי הנפקת הבול הפלשתיני החדש אינו מקרי שכן, בתאריכים 5-1 באוקטובר, אמור להתקיים בסעודיה "קונגרס הדואר העולמי", שבמסגרתו מתאספות כל המדינות החברות ודנות בנושאי שונים בתחום הדואר הבינלאומי.
בהסכמי אוסלו אומנם נקבע, כי מעמד הצד הפלשתיני ב"איגוד הדואר העולמי" יישאר כפי שהוא ושהצד הפלשתיני לא ינקוט פעולה כלשהי לשינוי או לתיקון מעמדו, אולם כמו בעניין הנפקת הבולים, גם בעניין זה הרש"פ פועלת בניגוד להסכם ומנסה לשדרג את מעמדה ב"איגוד הדואר העולמי", כמו גם בארגונים בינלאומיים נוספים. עד כה נכשלה הרש"פ בשדרוג מעמדה באיגוד הדואר, אך ייתכן שהיא תנסה לעשות ניסיון נוסף בקונגרס הקרוב.
כפי שדיווחנו כאן, שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, מירב אילון שחר, נפגשה לאחרונה עם מנכ"ל "איגוד הדואר העולמי", מסהיקו מתוקי (Masahiko Metoki), ודנה עימו בהיערכות לקונגרס הדואר. ה"איתות" הפלשתיני באמצעות הנפקת הבול הנ"ל, ודאי מוסיף לחשש בירושלים לקראת הקונגרס, שמטבע הדברים ממילא הינו אירוע רגיש, לאור מיקומו בסעודיה.

תאריך:  24/08/2023   |   עודכן:  24/08/2023
+בג"ץ אישר הריסת דירתו של מחבל בן 13.5
13:54 24/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מוחמד זלבאני גרם למותו של שוטר מג"ב במחסום שועפאט  ▪  שטיין: הוא פעל כמבוגר ויש להרתיע הורים של מחבלים דומים  ▪  כנפי-שטייניץ: ההתרעה חיונית בשל גל הטרור הנוכחי

האוטובוס בו בוצע הפיגוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סמוטריץ': המושג 'קרקעות פרטיות' הוא פלואידי מאוד
11:21 24/08/23  |  עידן יוסף

השר בצלאל סמוטריץ' מתייחס לביקורת הקשה שספג לאחר פינוי מאחז 'אעירה השחר' והטענות לפיהן המהלך אושר על ידו באופן אישי: "אני מקבל ביקורת באהבה. זה תפקידי".
בראיון לערוץ 7 אמר: "אני אוהב אנשים צדיקים שרוצים להתיישב בכל מקום ואני מסכים לכך שהמושג 'קרקעות פרטיות' הוא מושג פלואידי מאוד, אבל במצב הנוכחי הקרקעות הללו מוגדרות משפטית כפרטיות ואין יכולת להסדיר את המבנים האלה ולכן אין לי יכולת למנוע פעולות אכיפה".

+אני פוחד מממשלת ישראל
09:34 24/08/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער אותי שהמוסכמה שרק בכוח צבאי ניתן להגיע לחוף מבטחים מקובלת בעיקר בציבור הדתי  ▪  כואב לי, שהציבור הדתי מתעלם מהקביעה הנחרצת של החכם באדם שלמה בספר קהלת בפרק ט' פסוק ט"ו - "טובה חוכמה מגבורה"

הרחבת מפעל ההתנחלות [צילום: חיים גולדברג/לע"מ]
+אור ירוק לחיסול ראשי ארגוני הטרור בחו"ל
08:08 24/08/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הקבינט הביטחוני הסמיך את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט לנקוט שורה של פעולות לשיפור ההרתעה של ישראל ולבלימת גל הטרור.גורמי ביטחון בכירים מעריכים כי ישראל תחדש את פעילות החיסולים של ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בחו"ל ללא טביעות אצבעות

זיאד אלנח'אלה. על הכוונת של ישראל [צילום: חסן עמאר/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלשתינים הנפיקו בול דואר בניגוד להסכם עם ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרש"פ- רשות טרור. להילחם בה
בני מ  |  24/08/23 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
מצער אותי שהמוסכמה שרק בכוח צבאי ניתן להגיע לחוף מבטחים מקובלת בעיקר בציבור הדתי    כואב לי, שהציבור הדתי מתעלם מהקביעה הנחרצת של החכם באדם שלמה בספר קהלת בפרק ט' פסוק ט"ו - "טובה חוכמה מגבורה"
יוני בן-מנחם
הקבינט הביטחוני הסמיך את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט לנקוט שורה של פעולות לשיפור ההרתעה של ישראל ולבלימת גל הטרור.גורמי ביטחון בכירים מעריכים כי ישראל תחדש את פעילות החיסולים של ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בחו"ל ללא טביעות אצבעות
איתן קלינסקי
בנימין נתניהו בהופעתו בחברון למחרת רצח בת שבע בכרי שכח את מה שהוא אמר לפני כמה חודשים על ממשלה, שלדעתו הייתה רופסת, שמתירה רצח יהודים
גדי חיטמן
16 השנים שחלפו מאז היה תהליך מדיני אמיתי בפעם האחרונה ומאז השתלטה חמאס על רצועת עזה (יוני 2007) רק חידדו את עומק הבעיה האסטרטגית. הפלשתינים לא הולכים לשום מקום והם שבים ומזכירים לנו באופן הכי כואב שהם כאן. עם או בלי נורמליזציה אזורית
יוני בן-מנחם
חמאס, בעידודה של אירן, מנסה להבעיר את אזור חברון, שהיה בו שקט יחסי עד כה, בפעולות טרור נגד צה"ל והמתנחלים. צה"ל חייב למנוע את התפשטות הטרור לדרום יהודה ושומרון, הדבר מחייב להכות בחוזקה בגרעין הקשה של קבוצות הטרור במחנות הפליטים בצפון השומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il