חברת ישראייר פרסמה (יום ה', 24.8.23) את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה ולמחצית הראשונה של השנה: במחיצת הראשונה של השנה זינקו ההכנסות ב-41% בחציון הראשון של 2023 והסתכמו ב-198.5 מיליון דולר, לעומת החציון המקביל אשתקד בו ההכנסות עמדו על כ-140.7 מיליון דולר. הרווח הנקי בחציון הנוכחי הסתכם ב 7.7 מיליון דולר גידול של כ-23% לעומת החציון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי בחציון הנוכחי, גדל פי 6.4 והסתכם ב-10.2 מיליון דולר לעומת החציון המקביל אשתקד בו הרווח התפעולי עמד על כ-1.6 מיליון דולר. ה- EBITDAR הסתכמה לסך של כ-11 מ' דולר לעומת 7.7 מ' דולר במחצית המקבילה אשתקד.
ברבעון השני של 2023 גדלו ההכנסות ב-24.4% ל-104.7 מיליון דולר, לעומת 84.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות הקבוצה, נובע בעיקר מהגדלת היצע המושבים והמשך פיתוח מואץ של חברות הבת בתחום התיירות.
החברה רשמה גידול של כ-25% ברווחיות הגולמית, שהסתכמה ב-13.5 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח גולמי של כ-10.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ושיפור של כ-270% ברווחיות הגולמית ביחס לרבעון שני ב-2019 שעמדה על כ-5 מיליון דולר.
גידול פי 3.8 נרשם ברווח התפעולי, החברה סיימה את הרבעון הנוכחי ברווח תפעולי שהסתכם בכ-6.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2023 הסתכם ב-4.8 מיליון דולר לעומת 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDAR הסתכמה לסך של כ-6.4 מיליון דולר לעומת סך של כ-6.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
לדברי אורי סירקיס מנכ"ל החברה: "אנו צופים המשך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים והמסחריים גם ברבעון השלישי של השנה. חודש אוגוסט מסתמן כשיא של כל הזמנים עבורנו. היקף המכירות בחודש אוגוסט עולה על היקף המכירות של כל הרבעון הראשון של 2023 - שהיה בפני עצמו, רבעון שיא של כל הזמנים
התוצאות הטובות שאנחנו מפרסמים היום הם תוצאה של המשך מימוש תוכנית הצמיחה שהצבנו לעצמנו, שניצניה, באים לידי ביטוי בדוחות הכספיים של הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2023. "
עוד הוסיף סירקיס: ״הצמיחה הושגה, הודות להשקעה מאסיבית בטכנולוגיה, המשך התייעלות תפעולית, ויישום מהלכים אסטרטגיים. בכדי להמשיך ולהציג תוצאות שיא גם בשנת 2024, גיבשנו תוכנית שאפתנית הכוללת מספר מרכיבים אשר המהותיים שבהם: צמיחה משמעותית בהיקף הטיסות, שנועדה להכפיל את כמות הנוסעים בתוך כ-3 שנים ליעד של מיליון וחצי נוסעים בשנה. הגברת הפעילות התיירותית באמצעות המשך השקעות בנדל"ן מלונאי ובחברת שירותי הפצה של בתי מלון. יישום תהליכי התייעלות תפעולית, באמצעות השקעה בטכנולוגיה ובשיפור תהליכים."