X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צילום המעצר של טראמפ, אטלנטה [צילום: שריף מחוז פולטון, AP]
חסר תקדים: נשיא ארה"ב לשעבר בצילום מעצר
משרד השריף באטלנטה נטל את טביעות האצבעות של טראמפ וצילם אותו לפני ששוחרר בערבות - לאחר כתב האישום המייחס לו ניסיון להטות את תוצאות הבחירות בג'ורג'יה
תמונת המעצר של רודי ג'וליאני, השבוע [צילום: שריף מחוז פולטון]

תמונת המעצר של מארק מדואוז, אתמול [צילום: שריף מחוז פולטון]

   איתמר לוין
טראמפ מואשם בג'ורג'יה על הטיית בחירות 2020

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, עבר הלילה (25.8.23) הליכי מעצר ושחרור בערבות בכלא מחוז פולטון בעיר אטלנטה. ההליך כלל נטילת טביעת אצבעות וצילום מעצר (mug shot). זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה בה נלקח צילום שכזה של נשיא אמריקני - מכהן או לשעבר. בשלושת המקרים הקודמים בהם עבר טראמפ הליך קליטה בעקבות כתב אישום, לא בוצע צילום שלו - שכן הכללים באותם מדינות לא חייבו זאת.
טראמפ הגיע לג'ורג'יה ממלון הגולף שלו בניו-ג'רזי במטוסו הפרטי ונסע בשיירה מאובטחת לבית הכלא המקומי. הוא נכנס בכניסה אחורית ויצא לאחר 20 דקות. תמונת המעצר פורסמה בידי משרד השריף - וגם בידי טראמפ עצמו, בציוץ הראשון שלו בטוויטר מאז הושעה ב-2021 (בעקבות אירועי 6 בינואר) והוחזר השנה לאחר רכישת החברה בידי אלון מאסק. הוא התראיין לרשת פוקס ניוז ואמר על הצילום: "זו לא הרגשה נוחה, במיוחד כאשר לא עשית כל רע".
כתב האישום נגד טראמפ בבירת ג'ורג'יה עוסק בנסיונו להטות לטובתו את תוצאות הבחירות במדינת מפתח זו (16 אלקטורים) בשנת 2020, לאחר שג'ו ביידן ניצח בפער של פחות מ-12,000 קולות. הוא כולל 16 אישומים ובראשם פעילות במסגרת ארגון פשיעה, שהעונש המירבי עליה הוא 20 שנות מאסר. סעיפים נוספים מייחסים לטראמפ שידול עובד ציבור להפר את שבועת האמונים שלו, קשירת קשר להשפעה פסולה על עובד ציבור, קשירת קשר להונאה, קשירת קשר לזיוף מסמכים, קשירת קשר לשימוש במסמך מזויף, קשירת קשר לזיוף, קשירת קשר להצהרה כוזבת, הגשת מסמכים כוזבים, שידול אחרים לגרום לפקיד להפר את שבועתו (פעמיים) והצהרות כוזבות (פעמיים).
כתב האישום הוגש גם נגד 18 בני אדם נוספים, שלטענת התביעה היו מעורבים בנסיונות ההטיה. הבכירים שבהם: מארק מדואוז, שהיה ראש הסגל בבית הלבן בחודשים האחרונים לכהונתו של טראמפ; ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, שהיה פרקליטו הראשי של טראמפ והוביל את המאמצים המשפטיים נגד התוצאות; וג'פרי קלארק, פקיד בדרג בינוני במשרד המשפטים שהסכים להתמנות לשר בפועל בימים האחרונים של ממשל טראמפ ולקדם את טענות הכזב על תרמית בחירות.
טראמפ מעוניין לדחות את ההליכים
פרקליטת המחוז, פאני ויליס, הודיעה עם הגשת כתב האישום לפני עשרה ימים, כי הנאשמים יכולים להתייצב להליך מעצר ושחרור עד 25.8.23. טראמפ הוא האחרון ביניהם שהתייצב. השבוע קבע בית המשפט, כי עליו להפקיד ערבות בסך 200,000 דולר ואסר עליו ליצור קשר עם הנאשמים האחרים ולנסות להשפיע עליהם ועל עדים באמצעות רשתות חברתיות. טראמפ כופר באישומים, אומר שהאמין שהבחירות נגזלו ממנו ומימש את זכותו לחופש ביטוי, וטוען שמדובר ברדיפה פוליטית שנועדה לסכל את בחירתו שוב ב-2024.
יו"ר ועדת המשפטים בבית הנבחרים, ג'ים ג'ורדן - אחד מבעלי בריתו הבולטים ביותר של טראמפ בסיעה הרפובליקנית - הודיע אתמול שהוועדה תפתח בחקירה נגד ויליס. לדבריו, החקירה תעסוק בשאלה האם ויליס (דמוקרטית נבחרת ציבור) שיתפה פעולה עם ממשל ביידן נגד טראמפ ותבדוק גם את השימוש שעשתה פרקליטות המחוז במימון פדרלי.
ויליס מבקשת מבית המשפט להתחיל את הדיונים בתיק בחודש אוקטובר הקרוב, אך קלושים מאוד הסיכויים שכך יהיה. הנאשמים זכאים לעיין בחומרי החקירה, הכוללים מיליוני דפים. חלקם צפויים לבקש שהדיון יתנהל בבית המשפט הפדרלי של אטלנטה (בעיקר משום שדיוניו אינם משודרים בשידור חי, בניגוד לבית המשפט המחוזי) ומדואוז כבר הגיש בקשה זאת. צפויים עוד הליכים מקדמיים רבים, כמו בקשתו של מדואוז למחוק את האישום נגדו בנימוק שמדובר בפעולות שביצע כעובד פדרלי ולכן אינו יכול להישפט עליהן בדין מדינתי.
טראמפ מעוניין לדחות ככל הניתן את כל ההליכים הפליליים נגדו, הצפויים להתנהל - לפחות בחלקם - במקביל לבחירות המוקדמות במפלגה הרפובליקנית ולקמפיין הבחירות לנשיאות (אם אכן יהיה מועמד המפלגה). זאת, הן כדי שלא לספוג את הפרסומת השלילית הכרוכה בהם, והן מתוך תקווה שייבחר לנשיא ויוכל לחון את עצמו או ללחוץ על משרד המשפטים לסגת משני התיקים הפדרליים - האירועים סביב 6 בינואר ופרשת המסמכים המסווגים. כתב האישום בג'ורג'יה, כמו זה שבניו-יורק בפרשת סטורמי דניאלס, הם מדינתיים ולכן אין עליהם שליטה של משרד המשפטים וחנינה נשיאותית.
שופטת בית המשפט הפדרלי המחוזי בוושינגטון, טניה צ'טקן, תודיע בשבוע הבא על התאריך הטנטטיבי לפתיחת המשפט בתיק הפדרלי בנוגע לנסיונותיו של טראמפ להטות את תוצאות הבחירות. הפרקליט המלווה, ג'ק סמית, ביקש להתחיל את הדיונים בראשית חודש ינואר; ההגנה ביקשה לדחות אותו לשנת 2026. צ'טקן רמזה בדיון קודם שהיא מעוניינת לנהל את המשפט בהקדם ובמהירות.

תאריך:  25/08/2023   |   עודכן:  25/08/2023
+טראמפ מוכר חולצות ועליהן תמונת המעצר
14:50 25/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קמפיין טראמפ החל למכור שורה של מוצרים זמן קצר לאחר הצילום חסר התקדים באטלנטה  ▪  המטרה: לגייס כספים למימון ההגנה, שעלותה עשרות מיליוני דולרים

תרמו 47 דולר וקבלו חולצה [צילום: אתר קמפיין טראמפ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסר תקדים: נשיא ארה"ב לשעבר בצילום מעצר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מי ייתן ובקרוב נראה צילום כזה
סתם אחד  |  25/08/23 11:18
2
ענית לעצמך בשם המשתמש שלך ל"ת
אישיות נעלה  |  27/08/23 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
מי שהיה ראש הסגל של טראמפ בסוף כהונתו העיד בחקירות הפדרליות, אך מצא את עצמו בין הנאשמים בג'ורג'יה - מתאר ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מתאר כיצד הפך גיבור 9/11 לנאשם מספר 2 בפרשת הטיית הבחירות בג'ורג'יה: הרעב להישאר רלוונטי הדביק אותו לדונלד טראמפ
איתמר לוין
משפטנים שמרנים טוענים שטראמפ פסול משום שהיה מעורב בהתקוממות נגד הממשל    וושינגטון פוסט מסביר כיצד להגיע להכרעה של בית המשפט העליון
איתמר לוין
הציבור האמריקני כנראה התרגל לכתבי האישום נגד טראמפ, אבל איש אינו יכול לדעת מה יהיו ההשלכות הפוליטיות של הצטברותם - מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הפרקליטות בג'ורג'יה טוענת, תוך שימוש בחוק שנועד במקור נגד הפשיעה המאורגנת, כי הנשיא לשעבר ואנשיו פעלו בצורה מאורגנת כדי להטות את תוצאות הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il