X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרונות רכבת להגדלת הצי [צילום: רכבת ישראל]
היכונו לעלייה חדה בצפיפות ברכבת ישראל
רכבת ישראל מתמודדת עם משבר צפיפות ברקע תוכנית רכש תקועה לקרונות חדשים לצד ביקוש גובר תשתית הרכבת באזור תל אביב פועלת ב-90% ניצולת, העולה בהרבה על המלצת התקינה האירופית של 75%

רכבת ישראל מוצאת את עצמה בעיצומו של משבר צפיפות מתגבר, שיש לו השלכות מרחיקות לכת הן על שירותיה והן על הגודש בכבישים, שהוא גורם הגידול המשמעותי במספר הנוסעים. בשנים האחרונות רק החריפה הבעיה, כאשר מספר הנוסעים גדל בקצב שנתי מהיר של כ-8%. לפני תחילת מגיפת הקורונה, הרכבת קלטה כ-70 מיליון נוסעים מדי שנה. התחזיות לשנת 2025 צופות זינוק מדהים ל-106 מיליון נוסעים מדי שנה.
הצעה לפתרון התגלתה בשנה שעברה כאשר משרדי התחבורה והאוצר הגו תוכנית מקיפה לרכישת קרונות רכבת חדשים. תוכנית הרכש נועדה להקל על מצוקת הצפיפות על-ידי הרחבת צי הציוד הנייד. עם זאת, שנה לאחר מכן, העסקה עדיין תקועה, ולציבור נשאר להתמודד עם קרונות רכבת צפופים ועמוסים.

נושא דחוף זה הניע את חבר הכנסת סימון מושיאשוילי (שס) להתייחס לעניין בשאילתה ישירה לשרת התחבורה, ולבקש להבהיר את לוח הזמנים הצפוי להוספת קרונות רכבת נוספים ואת האסטרטגיות של המשרד להפחתת העומס.
בתגובה, הביא סגן שרת התחבורה אורי מקלב את תשובת גורמי המקצוע במשרד התחבורה, השופכת אור על מאמצי הממשלה לפיתוח תשתיות הרכבת בשני העשורים האחרונים. השקעות ניכרות, בהיקף של כ-70 מיליארד שקל, הוזרמו להרחבת ומודרניזציה של מערכת הרכבות בארץ. מחויבות זו התממשה באמצעות הקמת קווי רכבת חדשים המחברים בין ערים מרכזיות, ובהן הקו המהיר תל אביב-ירושלים, קו טבעת השרון וקווי העמק וכרמיאל בצפון.
עם זאת, למרות פיתוחי התשתית המשמעותיים הללו, משאב הרכבת עצמו הפך למגבלה קריטית. הדבר משפיע מאוד על תדירות הרכבות ועל האיכות הכוללת של השירות הניתן לציבור. תשתית הרכבת באזור תל אביב פועלת ב-90% ניצולת, העולה בהרבה על המלצת התקינה האירופית של 75%.
ברכבת ישראל פועלים לרכישת קרונות נוספים והפעלת מערכים של 8 קרונות ומעלה במערכים דו-קומתיים, להרחבת רציפים כדי להכיל רכבות ארוכות יותר ולשדרוג מערכת האיתות כדי לאפשר תדירות גבוהה יותר של רכבות.
במבט צופה פני באות, משרד התחבורה מכיר באתגרים הקרובים שמציבים מיזמי תשתית גדולים שצפויים להשפיע על תנועת הרכבות. בין האתגרים הללו ניתן למצוא מיזמים כמו המסילה הרביעית באיילון והכפלת מסילת החוף. התחייבויות אלו עלולות לשבש את שירותי הרכבת במהלך העבודות. עבודות התשתית המתוכננת בסמוך ובממשק למסילה הפעילה יפגעו בתנועת הרכבות ובזמינותו, והן עלולות להביא לעלייה חדה ברמות הצפיפות בזמן העבודות כמענה למשבר הגודש בכבישים.
מתוך הכרה בדחיפות בטיפול בצפיפות ובעומס, המשרד מדגיש אסטרטגיות שונות שיושמו כדי לייעל את התשתית הקיימת. אלה כוללות שינויים בקרונות עירוניים כדי להגדיל את הקיבולת, מעבר לקרונות דו-קומתיים, והרחבת רציפים כדי להכיל רכבות ארוכות יותר.
יתרה מכך, הצגת פרויקט ERTMS שואפת לשפר את מערכת האיתות, להגביר את הקיבולת בשיעור של עד 30% בשתי המסילות הראשיות באיילון. הדבר יתורגם לשלוש רכבות נוספות בשעה לכל כיוון. תאריך היעד לסיום פרויקט ERTMS נקבע לשנת 2025.
בתשובת המשרד נכתב כי תוך התמקדות בפתרונות לטווח קצר והן לטווח ארוך, רכבת ישראל ומשרד התחבורה פועלים יחד על-מנת להבטיח שירותי רכבות חלקים ויעילים יותר, תוך טיפול חזיתי במשבר הצפיפות.

פירוט האמצעים להגדלת קיבולת המסילה
תאריך:  26/08/2023   |   עודכן:  26/08/2023
+המראה החדש של תחנת רכבת ת"א השלום
10:01 27/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכניסה הצפונית לתחנת ת"א השלום נפתחה הבוקר לאחר שנסגרה לטובת עבודות והנוסעים ייהנו מאולם נוסעים משודרג, נגיש ומרווח יותר  ▪  בחודשים הקרובים צפויים שינויים בהסדרי הכניסה לאולם הדרומי של התחנה

מראה חזית הכניסה [צילום: רכבת ישראל]
+זמני הפעלת הדנקל במוצ"ש הוקדמו בניגוד להסכם
20:54 26/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות שהסכם ההתקשרות עם משרד התחבורה קובע כי הרכבות יחלו לפעול לכל המוקדם כשעה אחרי צאת השבת, השירות החל כחצי שעה אחרי שיצאה  ▪  חברת תבל: משרד התחבורה אישר, וההפעלה לא הייתה כרוכה בנסיעה בשבת או בעבודה בשבת

רק"ל גוש-דן. מתחילה יותר מקודם מרק"ל ירושלים [צילום: יוסי גבאי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכונו לעלייה חדה בצפיפות ברכבת ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
למרות שהסכם ההתקשרות עם משרד התחבורה קובע כי הרכבות יחלו לפעול לכל המוקדם כשעה אחרי צאת השבת, השירות החל כחצי שעה אחרי שיצאה    חברת תבל: משרד התחבורה אישר, וההפעלה לא הייתה כרוכה בנסיעה בשבת או בעבודה בשבת
עמית דובקין
ובמילים אחרות, האפקטיביות של הרכבת הקלה, שכבודה במקומה מונח, תהפוך עם הזמן לבטלה בשישים לעומת הצרכים התחבורתיים של גוש-דן הקורס
עידן יוסף
המיזם התחבורתי הגדול שז"ר פותח שער חדש לירושלים עם חניכתה של ההפרדה המפלסית מתחת לרובע העסקים    הוא כולל גם חניון תת-קרקעי עם 1,300 מקומות חנייה, שצפוי להיפתח במהלך 2025
דן מרגלית
מוצדק להיאבק בממשלה    גם המאבק נגד שיתוק התקשורת והכפפתה לשלטון מהאסכולה של ד"ר שלמה קרעי ראויה להנפת דגל מטעם תנועת המחאה    לא כן הרכבת הקלה - זה עניין למשא-ומתן, מקח וממכר, היצע וביקוש בשוק הפוליטי המאוס
עידן יוסף
החתימה מקדמת זמינות קרקעות בתוואי הקווים    המטרו יהיה מיזם תשתיות גדול בן שלושה קווים באורך כולל של 150 ק"מ שיחבר בין כל חלקי גוש-דן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il