X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קייזמן. הסתבך ועבר לקליפורניה [צילום: בוצ'צ'ו]
עדי קייזמן חויב סופית לשלם 5.9 מ"ש למשקיעים בגרמניה
בית המשפט העליון דחה את ערעורו על החיוב לשלם למולי ליטבק וענת לוין, לאחר שהפר את התחייבותו לרכוש בחזרה את חלקם בפרויקט ל-1,200 דירות

על עדי קייזמן לשלם 5.9 מיליון שקל למולי ליטבק ואחותו ענת לוין, לאחר שהפר אופציה שנתן להם למכור לו בחזרה את חלקם בפרויקט נדל"ן בגרמניה. בית המשפט העליון דחה (27.8.23) את ערעורו של קייזמן על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת רחל ערקובי).
קייזמן היה יזם נדל"ן שהסתבך בעסקיו ועזב את ישראל עם רעייתו, הדוגמנית אסתי גינזבורג. כיום מתגוררים בני הזוג בקליפורניה ולכן אכיפת פסק הדין תהיה לכל הפחות סבוכה. ליטבק הוא איש עסקים בתחומי האינטרנט (לפי פרסומים קודמים - כולל פורנו) והאמנות, אשר היה מיודד עם קייזמן וכך נולדה ההשקעה שבמרכז המחלוקת.
על-פי התביעה, קייזמן (בסיועה של גינזבורג) שכנע את ליטבק ולוין להשקיע בפרויקט וורבנה בעיר גרה שבגרמניה, שאמור היה להקיף עשרות בניינים ובהם 1,200 דירות. ההסכם בין השלושה נחתם בינואר 2018, וכלל אופיית put לפיו יוכלו ליטבק ולוין לחייב את קייזמן לרכוש בחזרה את חלקם בפרויקט ותמורת הסכום שהשקיעו בו. ליטבק ולוין החזיקו 15% בפרויקט והשקיעו בו 1.4 מיליון אירו, נאמר בתביעה.
בשנת 2020 הגיעו ליטבק ולוין למסקנה, כי קייזמן אינו עומד בהתחייבויותיו, אינו מממש את המודל העסקי שעמד בבסיס הפרויקט, זנח אותו למעשה, משך כספים מחשבון הפרויקט ולמעשה הביא אותו לסף פשיטת רגל - טענו בתביעה. לבסוף הם גילו, כי קייזמן מכר בסתר למשה בר-שלטון את חלקו בפרויקט, למרות שהאמון האישי בו היה הבסיס להשקעתם. ליטבק ולוין ביקשו לממש את אופציית המכירה, אך קייזמן סירב.
התביעה הוגשה בשעתו בהליך של סדר דין מהיר (שאיננו קיים כיום) וקייזמן צריך היה לקבל מבית המשפט רשות להתגונן; הוא גם לא התייצב להיחקר על תצהירו. ערקובי קבעה, כי הוא הציג הגנת בדים ולכן התנתה את מתן הרשות בכך שיפקיד 2 מיליון שקל. הסכום לא הופקד ולפיכך חייבה אותו ערקובי בתשלום מלוא סכום התביעה.
בדחותם את הערעור אומרים השופטים יצחק עמית, עוםר גרוסקופף ויחיאל כשר, כי אין בו ממש. ערקובי עשתה חסד עם קייזמן כאשר הייתה מוכנה לאפשר לו להתגונן, ומן המסמכים ברור שמדובר בערבות אישית שלו. קייזמן הגיש לעליון ראיה חדשה בדמות מסמכים על מכירת הפרויקט, אך השופטים אומרים שאין בכך כדי לשנות את התוצאה. היה עליו להגיש מסמכים אלו בבית המשפט המחוזי, וכאמור - ערבותו הייתה אישית ולכן אינה מושפעת ממכירת הנכס. ליבטק ולוין לא קיבלו סכום כלשהו מן המכירה, וטענתו של קייזמן שלא ידע עליה - היא "תמוהה בלשון המעטה".
קייזמן חויב בתשלום הוצאות בסך 35,000 שקל. את קייזמן ייצגו עוה"ד חי מיכאל ורועי שלו, ואת ליטבק ולוין - עוה"ד יותם בלאושילד וספיר דולינגר.

תאריך:  27/08/2023   |   עודכן:  27/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדי קייזמן חויב סופית לשלם 5.9 מ"ש למשקיעים בגרמניה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאז שעזב את עופרה שטראוס
חשדנית  |  28/08/23 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר עם שרת החוץ של לוב נג׳לא אלמנקוש המייצגת את ממשלת ההסכמה בלוב    הפגישה שהתקיימה ברומא הייתה הראשונה אי-פעם בין שרי החוץ של שני המדינות, ונערכה במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה
איציק וולף
שר החינוך נפגש עם יו"ר ארגון המורים המאיים להשבית את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר    "מקווה שבימים הקרובים נגיע לפריצת דרך"
איציק וולף
ביום שישי האחרון, יממה לאחר פרסום תמונת המעצר של הנשיא האמריקני לשעבר, הצליח קמפיין הבחירה המחודשת שלו לגייס 4.18 מיליון דולר
איתמר לוין
אימצה את הצעתו של לוין במלואה ודחתה את הסתייגויותיה של מיארה ואת התנגדות השב"כ והמל"ל    לוין: פרשה חמורה מאוד, חיוני למנוע פגיעה בפרטיות
איציק וולף
ממשלת קפריסין הודיעה לשברון קפריסין על החלטתה שלא לאשר את התוכנית המעודכנת הכוללת צנרת תת-ימית וחיבורה לתשתית במצרים ללא הקמת מתקן הפקה צף    בספטמבר יתקיימו דיונים עם השותפים במאגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il