X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התמקדות בהתחדשות עירונית. אטרקצ'י [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
בנטרול רווח חד-פעמי: רווחי אאורה עלו ב-19%
חברת הנדל"ן סיימה את המחצית הראשונה של השנה ברווח נקי של 48.1 מיליון שקל אשתקד עמד הרווח על 80.7 מיליון שקל בעקבות עליה לשליטה בחברת-בת ברבעון השני ירד הרווח ב-26.8% בשל האטה בקצב עליית ערך נדל"ן להשקעה מתחילת 2023 מכרה 156 יח"ד במחיר ממוצע של 34,281 שקל למ"ר (16% עלייה) בהשוואה ל-29,500 שקל למ"ר בתקופה המקבילה

הרווח הנקי של חברת אאורה במחצית הראשונה של 2023 הסתכם ב-48.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-80.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אשר כללה הכרה ברווח חד-פעמי של כ-40 מיליון שקל בעקבות עליה לשליטה בחברה בת. בנטרול הרווח מן העלייה לשליטה כאמור, עלה הרווח הנקי של החברה מ-40.5 מיליון שקל בשנה קודמת ל-48.1 מיליון שקל בשנה זו.
הרווח הנקי של החברה לרבעון השני לבדו ירד בשיעור של 26.8% ועמד על 23 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של 31.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2022. זאת, בעיקר בשל האטה בעליית ערך נדל"ן להשקעה בהקמה שעמדה ברבעון השני אשתקד על יותר מ-31 מיליון שקל ועמדה השנה על 9.6 מיליון שקל בלבד.
מתחילת 2023 מכרה אאורה 156 יח"ד במחיר ממוצע של 34,281 שקל למ"ר, עלייה של כ-16% במחירי המכירה, בהשוואה ל-29,500 שקל למ"ר בתקופה מקבילה בשנה קודמת. במחצית הראשונה של 2023 החברה מדווחת על מכירות של 114 יח"ד במחיר ממוצע למ"ר של 34,266 שקל (כולל מע"מ) זאת בהשוואה ל-281 יח"ד במחיר ממוצע למ"ר של 29,400 שקל (כולל מע"מ) בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה של 16.5% בית בתקופות נובעת מהבדלים גאוגרפיים בהם שווקו יחידות הדיור.
לאחר מועד הדוח ועד מועד פרסום הדוח מכרה החברה 42 יח"ד נוספות במחיר ממוצע למ"ר של 36,348 שקל (כולל מע"מ). תנופת המכירות צפויה להימשך - לחברה מלאי זמין למכירה של אלפי יח"ד בפרויקטים הקיימים, אשר יגדל עם פתיחת הפרויקטים הנוספים.
נכון למועד אישור הדוח, החברה יוזמת, מתכננת ומקימה בישראל, לרבות יחד עם אחרים, 101 פרויקטים הכוללים כ-48,070 יח"ד למגורים (חלקה האפקטיבי לשיווק של החברה כ-37,258 יח"ד). מתוך סך כל הפרויקטים, 92 פרויקטים הינם בתחום ההתחדשות העירונית אשר במסגרתם תבנה החברה כ-43,583 יח"ד (חלקה האפקטיבי של החברה כ-32,940 יח"ד). צבר הפרויקטים והיח"ד מבטיח את צמיחת החברה לעשור הקרוב.
החברה פועלת להקמת סך של כ-84,000 מ"ר שטחים מסחריים, משרדים ומגורים להשכרה לז"א, ב-20 פרויקטים, אותם תחזיק כזרוע מניבה אשר צפויים להניב NOI בסך של כ-96 מיליון שקל לשנה, בהדרגתיות החל משנת 2025. בפרויקטים בתכנון ופרויקטים חדשים מתכוונת החברה לקדם שטחים מסחריים נוספים שעשויים להרחיב את הזרוע המניבה אותה מקדמת החברה. ההקמה והתזרים השוטף מהנכסים צפוי לייצר רווחי שיערוך בהיקפים משמעותיים.
לדברי יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה ובעל השליטה בחברה, התוצאות שלה נובעות מאסטרטגיה של מיקוד בהתחדשות עירונית, אשר יתרונותיה בולטים לנוכח תנאי המאקרו וסביבת הריבית.
"אנו מצליחים לשמור על גמישות פיננסית מקסימלית וזוכים להבעת אמון של הגופים המוסדיים בפעילות שלנו עם השקעות של מאות מיליוני שקלים בפרויקטים, בחברה ובאגרות החוב שלה. אנו נמצאים כעת בביצוע ושיווק של 15 פרויקטים וצפויים לפתוח בשנה הקרובה 13 פרויקטים נוספים עם היקף של אלפי יח"ד. מתחילת השנה מכרנו למעלה מ-150 יח"ד במחיר מכירה ממוצע של למעל מ-34 אלף שקל למ"ר ואנו רואים שמירה על יציבות המחירים. לאור האסטרטגיה של מכירה מוקדמת של כ-30% בכל פרויקט חדש אנו מבטיחים את הצלחת הפרויקטים, מפחיתים עלויות המימון ללא צורך בריתוק הון ותוך שמירה על איתנות פיננסית. אנו ערוכים היטב להמשך הובלת שוק הנדל"ן הישראלי וההתחדשות העירונית בפרט", אמר.

תאריך:  28/08/2023   |   עודכן:  28/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנטרול רווח חד-פעמי: רווחי אאורה עלו ב-19%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: עשרות עסקים ברחוב יפו לא הוכיחו את נזקיהם בעת הקמת הקו, שהקמתו לא חרגה מן הסביר; אין מקום להחיל במקרה זה "חבות ללא אשם"
איציק וולף
לאחר ששר החוץ הישראלי, אלי כהן, פרסם כי נפגש עם עמיתתו הלובית הושעתה שרת החוץ של לוב מתפקידה    דיווח כי טסה לאיסטנבול    ח"כ גנץ: כשעושים הכל בשביל כותרות עם אפס אחריות - זה מה שקורה
איציק וולף
השרה גלית דיסטל אטבריאן מאשימה את הצוות המקצועי שמינתה כי לא הצליח לממש את המדיניות שלה    "המשרד עובר שינוי ארגוני עמוק"
עידן יוסף
עיריית רחובות סירבה למסור את חוות דעת היועץ המשפטי שאישר את הקמת הפארק    תחקיר כאן חדשות: שבוע לאחר שראש העירייה חנך את הפארק, התברר שבשטח המדובר נעשו במשך שנים עבירות בנייה מצד הבעלים - והעירייה העלימה עין
עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב שינתה את רפורמת "צדק תחבורתי" כך שההנחה לא תיקבע לפי ישוב המגורים    הבעיה: מציאת פתרון טכנולוגי שיאפשר סיווג נוסעים לפי שכונת מגורים ומניעת מעברי דירה פיקטיביים    השינוי אינו מצריך תוספת תקציבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il