X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התמלוגים צפויים לעלות
הכנסות המדינה מתמלוגי גז טבעי זינקו ב-25.9%
למעלה מ-11.7 מיליארד שקל גבה משרד האנרגיה והתשתיות מתמלוגי הגז הטבעי עד היום, מתוכם יותר ממיליארד שקל בחציון הראשון של שנת 2023 - זינוק של כמעט 23% בהשוואה לתמלוגים בחציון הראשון בשנה הקודמת העלייה בהכנסות מתמלוגי גז טבע נובעת מעלייה בהפקה, ייצוא ועלייה בשער החליפין

אגף תמלוגים, חשבונאות וכלכלה במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסם (יום ג', 29.8.23) את דוח ההכנסות, ממנו עולה כי בחציון הראשון של שנת 2023, נרשמו הכנסות של כ-1.044 מיליארד שקל מתמלוגי הגז טבעי, מחצבים ומאגרות. מדובר בעלייה של כ-25.9% לעומת ההכנסות בחציון בשנת 2022, שהסתכמו ב-829 מיליון שקל.
עיקר ההכנסות הינם מתמלוגי הגז הטבעי, שהסתכמו בכ-1.007 מיליארד שקל, גידול של כ-22.8%. העלייה בהכנסות מתמלוגים נבעה מעלייה בכמות ההפקה של גז טבעי לייצוא, גידול בכמויות ההפקה של נוזלים הידרוקרבונים וכן עקב עלייה בשער החליפין של הדולר. סך ההכנסות מתמלוגים שמקורם בייצוא הסתכמו בסך של כ-590 מיליון שקל (כ-58.6% מסך התמלוגים).
סך התמלוגים שנגבו ממאגר לוויתן הסתכמו בכ-482 מיליון שקל מהפקה של כ-5.44 BCM, סכום המשקף עלייה של כ-6.4% לעומת ההכנסות מתמלוגי לוויתן בחציון המקביל אשתקד. עיקר ההכנסות מתמלוגים ממאגר לוויתן נבעו ממכירות לייצוא (כ-86.12%) והיתרה בשיעור של כ-13.88% נובעת ממכירות לשוק המקומי.
סך התמלוגים שנגבו ממאגר תמר הסתכמו בכ-379 מיליון שקל מהפקה של כ-4.91 BCM, סכום המשקף עלייה של כ-3.4% לעומת ההכנסות מתמלוגי תמר בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה בהכנסות מתמלוגי תמר ולוויתן נבעה בעיקר מגידול בכמויות הייצוא למצרים לעומת התקופה המקבילה אשתקד וכן מעליה בשער החליפין של הדולר.
סך התמלוגים שנגבו ממאגר כריש (שהחל להפיק גז טבעי באוקטובר 2022) הסתכמו בכ-145 מיליון שקל מהפקה של כ-1.97BCM גז טבעי וכ-947 אלף חביות נוזלים הידרוקרבונים.
כמו-כן, נגבו הכנסות מתמלוגי מחצבים בסך של כ-30.8 מיליון שקל, לעומת כ-4.7 מיליון שקל שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול משמעותי של כ-549% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וזאת עקב עלייה משמעותית בשווי המחצב הגולמי לטון, עלייה בכמויות הכרייה לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועלייה בשער החליפין של הדולר.
בנוסף, נרשמו הכנסות של כ-3.7 מיליון ש"ח מאגרות גז טבעי נפט ומחצבים וכן הכנסות של כ 2.3 מיליון שקל עבור חבילות המידע שנרכשו במסגרת ההליך התחרותי הרביעי לקבלת רישיונות לחיפושי גז טבעי במימי ישראל.
באגף תמלוגים, חשבונאות וכלכלה במשרד האנרגיה והתשתיות מעריכים כי ההכנסות מתמלוגים ואגרות לשנת 2023 יסתכמו בכ-2 מיליארד שקל.
במשרד האנרגיה והתשתיות מציינים כי הכנסות המדינה ממשאבי הגז הטבעי מורכבות משלושה גורמים:
  • הראשון, תמלוגים בשיעור 12.5% הנקבעים על-פי חוק הנפט מרגע תחילת ההפקה במאגר. הניהול הגבייה והבקרה על התמלוגים מתבצע באגף התמלוגים במשרד האנרגיה והתשתיות, והכספים מועברים ישירות לקופת המדינה.
  • השני, מס חברות (מס הכנסה) בשיעור של 23% מהרווח, הנקבע על-פי פקודת מס הכנסה ומנוהל על-ידי רשות המיסים. גם הוא מועבר ישירות לקופת המדינה.
  • השלישי, מס רווחים ממשאבי טבע (מס שישינסקי), בשיעור של 20% - 46.8% לאחר החזר השקעה של 150%. מדובר במס מיוחד שנקבע בעקבות ועדת ששינסקי, המנוהל על-ידי רשות המיסים ומועבר לקרן ייעודית המוכרת בשם 'הקרן לאזרחי ישראל' בניהול בנק ישראל. על-פי החוק, התשואה מהקרן מועברת לתקציב המדינה למטרות ייחודיות.

תאריך:  29/08/2023   |   עודכן:  29/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסות המדינה מתמלוגי גז טבעי זינקו ב-25.9%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עידן יוסף
התוכנית תנסה לפתור מחלוקת בין משרד האוצר למשרד האנרגיה    ראש הממשלה הדגיש כי ההחלטה על היצוא תהיה מקצועית ותשקלל את הביטחון האנרגטי ואת יוקר המחיה וכי היא מסורה בידיו של שר האנרגיה כ"ץ
עידן יוסף
רשות הגז הטבעי ומשרד הכלכלה יוצאים במסלול ייחודי לסיוע במימון חיבור מפעלים וצרכנים לרשת חלוקת גז טבעי    עד כה אושרו במסלול זה 203 תוכניות להסבה של מפעלים בכל רחבי הארץ בתקציב מאושר של כ-124 מיליון שקל    המסלול פתוח להגשות עד ל-28 בספטמבר
עידן יוסף
היום החלה יחידת הייצור הראשונה בתחנת הכוח שבאשקלון את תהליך ייצור לאחר שעברה הסבה מייצור בפחם    עד תום שנת 2025 כלל היחידות תעבורנה הסבה כשהתוצאה - אפס שימוש בפחם
יצחק דנון
יואב יצחק
השר ישראל כ"ץ: נבטיח מלאי גז טבעי שיספיק עד שנת 2048 לצריכה הנדרשת בישראל; מעבר לכמות המתחייבת - אמליץ בפני ראש הממשלה להגדיל משמעותית את מכסות היצוא    ההישג הצפוי, לפי כ"ץ: הכנסות בהיקף של מיליארדי דולרים לקופת המדינה, חיזוק מעמדה הגיאו-פוליטי של ישראל באזור - במיוחד מול אירופה, מצרים, איחוד האמירויות הערביות, טורקיה וקפריסין    החלופות השונות והמלצת השר יוצגו בפני נתניהו בתוך זמן קצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il