X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו בארמון הנשיאות בניקוסיה [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
חיבור חשמלי יחבר את קפריסין ליוון וליבשת אירופה, ומקפריסין לישראל
כך עולה בשיחות מול קפריסין שאותן הזכיר ראש הממשלה נתניהו בביקורו בניקוסיה נתניהו: "בישראל אנחנו לעיתים מייחלים להיות אי, אבל אנחנו בהחלט לא רוצים להיות אי-של אנרגיה" " מסדרון אסיה-מזרח תיכון-אירופה יתאפשר במסגרת נורמליזציה עם מדינות ערב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבל (יום א', 3.9.23) בארמון הנשיאות בניקוסיה על-ידי נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס. נתניהו ציין כי בינו לכריסטודולידיס חברות עמוקה גם ברמה האישית, ומבחינת העמים זו חברות שהייתה צריכה לקרות מזמן עם קפריסין ויוון, שבין שתיהן היו קשרים ושיתופים אמיתיים מינוריים, אם בכלל, במשך עשרות שנים. נתניהו: "אני חשבתי שיש לשים לזה סוף. אני חושב שבסביבות שנת 2016, הובלנו שינוי מהותי שכעת שרד שינויי ממשלות בכל אחת מהמדינות שלנו - והוא ממשיך".
ראש הממשלה הזכיר את הגידול במספר התיירים הישראלים בקפריסין, את המשקיעים הישראלים בטכנולוגיה העילית וכן את השת"פ הביטחוני.
הוא גילה כי המדינות קרובות לחתימת הסכם על שיתוף פעולה מדעי. בתחום האנרגיה, מתקיימים דיונים על שני דברים מרכזיים: הראשון הוא חיבור חשמלי שיחבר את קפריסין ליוון וליבשת אירופה, ומקפריסין לישראל, ואולי גם למדינות מזרחה. "זה יתן לנו את היכולת לא להיות, אם תסלחו לי, ׳איים׳. לא שאני חושב שרע להיות אי.
"בישראל אנחנו לעיתים מייחלים להיות אי, אבל אנחנו בהחלט לא רוצים להיות אי-של אנרגיה. עדיף להיות מחובר לעוד מקורות אנרגיה שיכולים לאפשר שימוש אופטימלי יותר של אנרגיה או שיספק לך אנרגיה אם יש כשל בארצך. זה משהו שבו אנחנו דנים ברצינות ומקווים להשיגו", אמר נתניהו.
הוא התייחס לתחום אנרגיה נוסף: "אנחנו גם משוחחים על מספר אפשרויות לשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי, היה לשתי המדינות שלנו מזל וגילינו מאגרי גז. אנחנו מדברים על דרכים לשתף פעולה בתחום הזה, זה משהו שעליו נמשיך לשוחח בחודשים הקרובים".
נתניהו הביע את תמיכת ישראל בהחלטה האירופית לבנות בקפריסין מרכז כבאות אזורי למצבי חרום. "זה ישמש לא רק את קפריסין, אלא גם את ישראל, יוון ומדינות אחרות באזור. היינו רוצים להיות חלק מזה. ואנחנו בהחלט חושבים שנוכל לתרום רבות לכך. הזכרתי קודם AI, משום שמערכי הכבאות שלנו משתמשים לא רק במטוסים, אלא במערכות AI יותר ויותר. זה מגדיל לאין שיעור את היכולת שלנו לכבות שריפות. האקלים לא הולך להתקרר - זה רק ילך ויתחמם. עם התחממות האזור שלנו ושל העולם כולו, כבאות הופכת לדבר חשוב ביותר. לדעתי אנחנו יכולים לעשות את זה בצורה טובה יותר ביחד", אמר נתניהווהציע שיהיה מטוס סופר-טאנקר משותף למדינות אלה.
ראש הממשלה הזכיר, אפשרות להפוך את הרעיון של מסדרון אסיה-מזרח תיכון-אירופה לאמיתי, במיוחד בכל הקשור לתשתיות. "זה יקרה כחלק מהרחבת הסכמי אברהם ושל נורמליזציה אפשרית עם מדינות אחרות באזור. אבל אני בטוח שיהיה לנו מסדרון שיעבור דרך ישראל מחצי האי ערב, ומאסיה עד לחצי האי ערב לישראל ולקפריסין - ומשם לאירופה. דוגמה שהיא הכי ברורה מאליה זה חיבור סיבים אופטיים. זו הדרך הקצרה ביותר, הבטוחה ביותר והחסכונית ביותר. זאת דוגמה אחת", דבריו.

תאריך:  03/09/2023   |   עודכן:  03/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיבור חשמלי יחבר את קפריסין ליוון וליבשת אירופה, ומקפריסין לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עידן יוסף
למעלה מ-11.7 מיליארד שקל גבה משרד האנרגיה והתשתיות מתמלוגי הגז הטבעי עד היום, מתוכם יותר ממיליארד שקל בחציון הראשון של שנת 2023 - זינוק של כמעט 23% בהשוואה לתמלוגים בחציון הראשון בשנה הקודמת   העלייה בהכנסות מתמלוגי גז טבע נובעת מעלייה בהפקה, ייצוא ועלייה בשער החליפין
עידן יוסף
התוכנית תנסה לפתור מחלוקת בין משרד האוצר למשרד האנרגיה    ראש הממשלה הדגיש כי ההחלטה על היצוא תהיה מקצועית ותשקלל את הביטחון האנרגטי ואת יוקר המחיה וכי היא מסורה בידיו של שר האנרגיה כ"ץ
עידן יוסף
רשות הגז הטבעי ומשרד הכלכלה יוצאים במסלול ייחודי לסיוע במימון חיבור מפעלים וצרכנים לרשת חלוקת גז טבעי    עד כה אושרו במסלול זה 203 תוכניות להסבה של מפעלים בכל רחבי הארץ בתקציב מאושר של כ-124 מיליון שקל    המסלול פתוח להגשות עד ל-28 בספטמבר
עידן יוסף
היום החלה יחידת הייצור הראשונה בתחנת הכוח שבאשקלון את תהליך ייצור לאחר שעברה הסבה מייצור בפחם    עד תום שנת 2025 כלל היחידות תעבורנה הסבה כשהתוצאה - אפס שימוש בפחם
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il