X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתב"ג. להיות ערניים ולהקפיד על ההמלצות [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
לקראת החגים: מפת איומי הטרור כלפי ישראלים בחו"ל
מדובר סיכום עדכני של המגמות המרכזיות בפעילות גורמי הטרור בעולם והשפעתן על רמת האיום הנשקפת לישראלים בחו"ל ולא באזהרות מסע חדשות

לקראת חגי תשרי, המטה לביטחון לאומי מפרסם לציבור את הערכת האיום לישראלים בחו״ל מצד גורמי טרור. זאת, לטובת הגברת המודעות של הציבור הישראלי לאיומי הטרור הנשקפים כלפיו במקומות שונים בעולם ונקיטת פעולות בהתאם. במל"ל מדגישים כי מדובר בסיכום עדכני של המגמות המרכזיות בפעילות גורמי הטרור בעולם והשפעתן על רמת האיום הנשקפת לישראלים בחו"ל ולא באזהרות מסע חדשות.
רשימה עדכנית של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל
אירן
אירן עודנה מחוללת הטרור העולמי המרכזית וממשיכה בפעילותה לקדם פגיעה באזרחים ישראלים וביהודים ברחבי העולם, באופן ישיר ובאמצעות שלוחות וגורמי פרוקסי שהיא מפעילה במדינות שונות בעולם, תוך הפרת ריבונותן.
כמו-כן, גורמי טרור אירניים ממשיכים בניסיונותיהם ליצור קשר עם אזרחים ישראלים, בארץ ובחו"ל, בכסות עסקית או התחזות לגורמים אחרים, לשם שליפתם וקידום פגיעה בהם. במסגרת זו נחשפו וסוכלו בשנה האחרונה מספר כוונות אירניות לפגוע ביעדים ישראלים ויהודים בעולם.
ג'יהאד עולמי
ארגוני הג'יהאד העולמי והאיסלאם הרדיקלי השונים, ממשיכים לפעול ולבצע פיגועים ומתקפות באתרים שונים בעולם. כמו-כן, הארגונים מגלים עניין מוגבר בפגיעה בישראלים ויהודים וכן קוראים לתומכיהם לפגוע ביהודים ברחבי העולם. איום מרכזי הינו מצד מפגעים בודדים, אשר פועלים בהשראת הארגונים ועלולים לממש פיגועים כנגד ישראלים ויהודים.
יוזכר כי ארגונים אלו ממקדים את עיקר פעילותם כיום בזירות אפריקה, מזה"ת, אסיה ואירופה לצד ניסיונות ספורדיים יותר לקדם פעילות במדינות נוספות בעולם.
חמאס וגא"פ
חמאס וגא"פ: בתקופה האחרונה, מזוהה מוטיבציה גבוהה של גורמי חמאס וגא"פ לבצע פיגועי חטיפה בפנים הארץ בכדי להגדיל את "קלפי המיקוח" של התנועה מול ישראל. לא מן הנמנע כי הארגונים ישאפו לקדם פיגועי חטיפה של ישראלים/יהודים מחוץ לגבולות המדינה. זאת על-רקע תפיסת חמאס כי המגעים בסוגיית השבויים והנעדרים נקלעו למבוי סתום, לצד הגברת הלחץ על התנועה לקדם פתרון לסוגיה.
יו"ר חמאס, איסמאעיל הניה, אף הצהיר בפומבי כי "חמאס לא תבחל בקידום חטיפות" וכי "יש ברשותנו ארבעה אסירים ואם זה לא מספיק לשכנע את ישראל לבצע עסקה, אז נחטוף נוספים באמצעות זרועותינו הנמצאות בכל מקום".
ימין קיצוני
קהילות יהודיות (לצד מיעוטים אחרים) מהוות יעד מרכזי גם מבחינת טרור הימין הקיצוני, כאשר מוסדות דת וקהילה הינם יעד מועדף וימי חג ומועד רגישים במיוחד. בשנים האחרונות בוצעו פיגועים למול מוסדות דת ברחבי אירופה ואמריקה, מתוך מניעים אידיאולוגיים אנטי שמיים כנגד יהודים.
זירות מאוימות
זירות בעלות סבירות גבוהה יותר לפעילות הטרור האירני הן מדינות עוטף אירן (כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, טורקיה והחבל הכורדי) מדינות אגן הים התיכון, מדינות באפריקה ובאמל"ט.
זירת סיני עדיין טומנת בחובה איום ואנו מציעים לישראלים השוהים בסיני לשהות אך ורק באתרי תיירות מוכרים (רצועת החופים המאובטחת ושארם) בהם קיימת נוכחות של כוחות אבטחה מצריים ולהימנע מקיום טיולים בעומק סיני או שהייה באתרים מבודדים ושאינם מוכרים.
בתקופה האחרונה, מסתמנת עלייה בפוטנציאל איום הטרור בשוודיה ובדנמרק בשל אירועי שריפת הקוראן במדינה. בתוך כך, העלתה שוודיה את רמת האיום הפנימי לרמה גבוהה. יש לעקוב אחר האירועים בערוצי התקשורת (גם לאור פוטנציאל הזליגה למדינות אחרות).
איסור כניסת ישראלים למדינות אויב
על-פי החוק הישראלי, חל איסור מוחלט על נסיעת ישראלים למדינות אויב (לבנון, סוריה, עירק. תימן ואירן), גם לבעלי אזרחות נוספת העושים שימוש בדרכון כפול. בעת שהייה במדינות אלו נחשף האזרח הישראלי לסיכון גבוה יותר לאירועי חטיפה ו/או פגיעה בחייו.
בהקשר זה תצוין חטיפתה של אליזבת צורקוב, אזרחית ישראלית בעלת דרכון רוסי, ששהתה בעירק בניגוד לחוק, במסגרת מחקר אקדמאי, ע"י המיליציה השיעית כתאאב חיזבאללה.

תאריך:  04/09/2023   |   עודכן:  04/09/2023
+השר פרוש מזהיר ממשבר הומניטרי בגבולות אוקראינה
13:54 04/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הזהיר כי "היחסים המדיניים המורכבים בין ישראל לאוקראינה, הובילו לכך שהרשויות באוקראינה מסרבות לשתף פעולה ולקיים שיח בנושא הסדרת מעברם של הנוסעים באופן יעיל ובטוח"

פרוש. קורא להתערבות נתניהו [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת החגים: מפת איומי הטרור כלפי ישראלים בחו"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חניאל פרבר
איזה אדם שמח לקראת יום הדין שבו נערך משפט אישי לגביו? בו גם נקבע אם יחיה או אם ימות
יפעת גדות
יפעת גדות
איה בן-שלום
ערכו את השולחן בצורה חכמה - אל תפריזו בכמויות האוכל בארוחה, מומלץ לערוך את השולחן עם צלחות קטנות יחסי, כפות הגשה שיהיו בגודל סביר, ולא גדולות מידי, על-מנת שלא נעמיס על הצלחת
איציק וולף
ממשלת אוקראינה זועמת על כך שישראל גירשה מתחילת השנה כאלפיים אזרחי אוקראינה וטוענת שמדובר בהתנהלות מנוגדת לאמנה שבין המדינות    רשות האוכלוסין מבהירה: רק 5.4% סורבו כניסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il