X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ שוסטר. חיזוק הייצור המקומי - מטרה ענקית [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
החקלאים נגד רמ"י: מונעים מאתנו לחבר אגודות לשיווק משותף
ח"כ שוסטר: "לראות בעקרון השותפות כעקרון מכונן הרבה לפני שאלת הכדאיות הכלכלית" נציג רשות התחרות צחי ברקוביץ': מאז 1959, יש פטור חקלאי שכן מאפשר להם להתאגד. הפטור בישראל הוא גורף ובלתי מסויג

ועדת המשנה לקידום מנופי צמיחה של ענף החקלאות בראשות ח"כ אלון שוסטר קיימה היום (חמישי) דיון בנושא התאגדויות חקלאים כמנוף צמיחה לחקלאות בישראל. נציגי החקלאים הסבירו בדיון על חשיבות הקואופרטיב ככזה שמייצב את אספקת המזון ומחזק את התחרותיות. בישראל יש 18,000 משקים חקלאים ובשנים האחרונות רואים ירידה בשימוש בקואופרציה בחקלאות, כשמשרד החקלאות מנסה בכל זאת לעודד התאגדויות שכאלה, בעוד רשות התחרות מסתייגת ממנו.
יו"ר הוועדה ח"כ אלון שוסטר: "מן הראוי לראות את עקרון השותפות כעקרון מכונן הרבה לפני שאלת הכדאיות הכלכלית. צריך לשמור על ייחודיות ועצמאות הייצור של המְגָדלים ולצד זה לשמור על יתרון הגודל, חלוקת מתח הרווחים שיהיה הגון יותר, וכן יעילות ברכישה ובשיווק. חיזוק הייצור המקומי הוא מטרה ענקית. אנחנו לא מתנגדים עקרונית לייבוא אבל יש ענין לאומי כביר לייצר כאן בארץ."
סמנכ"ל משרד החקלאות אורי צוק בר צידד בקואופרטיב של מְגָדלים: "היתרון הוא שהחיסכון בעלויות מגיע לחברים. צריך כל הזמן לעודד את זה. נתקלנו אצל מגדלים גם בחשש מהשותפות והצורך לסמוך על אחרים." סמנכ"ל משרד החקלאות סיפר על יוזמת המשרד ללימוד חקלאים להתארגנויות בשיווק ישיר (שיווק דיגיטלי וקבוצות רכישה בוואטסאפ), לצד ייעוץ פרטני.
יו"ר פורום החקלאות 9 צחי בן עיון: "חקלאים במשקים משפחתיים קורסים במיוחד באזורי הפריפריה. בערבה נסגרים משקים מדי יום ביומו. גם בגליל. בית קירור חשוב לחקלאי הממוצע עוד לפני החלומות של שיווק. כדי שיישארו משקים משפחתיים, שגם ישמרו על הגבולות, צריכים משרדי החקלאות והכלכלה לעודד לוגיסטיקה בסיסית, כמו בתי קירור."
מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח: " רשות מקרקעי ישראל ומוסדות התכנון צריכים לתת לנו תעדוף כדי להרים את הפרויקטים הללו". היו"ר שוסטר הצטרף לקריאה למנהל התכנון ורמ"י לאפשר ולעודד קידום שותפויות של חקלאים.
נציג רשות התחרות צחי ברקוביץ' הציג עמדה הפוכה וצידד במגמת צמצום הפטור החקלאי: "דיני התחרות אוסרים על שחקנים להתאגד, אולם בענף החקלאות בארץ, מאז 1959, יש פטור חקלאי שכן מאפשר להם להתאגד. הפטור בישראל הוא גורף ובלתי מסויג ואני לא מכיר דומה לו בעולם. רשות התחרות מובילה את צמצום הפטור והתאמתו ככל הניתן, כי שימוש רחב בו פוגע בתחרות ובצרכן וגורם למחירים לעלות. צריך לראות שלא נוצר כוח שוק בידי הקואופרציה. כל עוד ההתארגנות וולונטרית - היא לגיטימית, אבל לא צריך לכפות אותה."
חיים חבלין מהתנועה הקיבוצית: "בענף הפטם ביטלו את הפטור ואנחנו הולכים לאסון שם. אז מה, ייבאו פטם, כמו שמייבאים היום חלב? לפני כן עשו את זה עם המים. רשות מקרקעי ישראל מקשה עלינו - למה הם מונעים מאתנו לחבר אגודות ולשים מעליהן אגודת אם שתנהל את השיווק המשותף?"
"התנגשות בין הרשות המחוקקת למבצעת"
במהלך הדיון יצאו מהדיון נציגי רשם האגודות השיתופיות. היו"ר שוסטר הביע תמיהה וזעם על כך: "נציגי רשם האגודות השיתופיות נקראו לצאת מהדיון בהוראת מנכ"ל המשרד. אני קורא להם לחזור, או לכל הפחות לקבל מהם התייחסות כתובה לסוגיה, מאחר שהדיון לא עוסק רק במגבלות התחרות אלא בהיבטים נוספים." היו"ר כינה את המעשה "דרמה של התנגשות בין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת."
שלומית שיחור שכיהנה עד לא מזמן כרשמת האגודות השיתופיות: "המרחב הכפרי חשוב למדינת ישראל, אבל היום מקדמים תוכנית פלסטרים. הסמכויות מחולקות בין 10 משרדי ממשלה ולעיתים הרגולציה סותרת את עצמה."
בתום הדיון קרא היו"ר למשרד החקלאות לרכז שולחן עגול עם כלל הגורמים ולדווח לוועדה על המלצותיה. בנוסף, ביקש ממשרד החקלאות לקיים מיפוי צרכים עתי ולהנגיש מידע לחקלאים שאינם מאוגדים. ממשרד הכלכלה ביקש להוביל מדיניות מאוזנת.

תאריך:  07/09/2023   |   עודכן:  07/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי צוק / Uri Tzuk  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלון שוסטר / Schuster Alon  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  עמית יפרח  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החקלאים נגד רמ"י: מונעים מאתנו לחבר אגודות לשיווק משותף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
תושבי רמלה מתריעים בוועדה לביטחון לאומי על מציאות חיים בלתי נסבלת: מקרים חוזרים ונשנים של ירי חי וזיקוקים בתוך השכונות, וכן התנכלות והשחתת רכוש של התושבים היהודים מצד שכניהם הערבים    "הבית שלי נופץ והאנשים שעשו את זה מסתובבים בחצר ביתי, איש לא נעצר"
איציק וולף
יותר מ-50 ראשי רשויות הוגדרו כמאוימים מתחילת השנה ועד לספטמבר    12 ראשי רשויות מקבלים אבטחה מלאה ו-8 מועמדים מקבלים אבטחה חלקית מן המשטרה    ראש אח"מ: 70% ממשטרת ישראל מתעסקת בפשיעה במגזר הערבי ויותר מ-80% מהעשייה בלהב 433 על כל יחידותיה היא במגזר בכל הפרמטרים
עידן יוסף
ועדת הכלכלה התכנסה לדיון ראשון במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית, בנוסח המתוקן של הצעת החוק שתאפשר למנויי שירותי תקשורת להסכים להגביל או לחסום שירותים - ולקבל סלולר כשר    הצעת החוק עוררה ביקורת מצד גורמים שונים, הטוענים כי היא פוגענית
עידן יוסף
אין התקדמות בדרישת יו"ר ועדת הכלכלה לתת פטור מלא מתשלום בנסיעה התחבורה הציבורית לאזרחים ותיקים מגיל פרישה עד סוף השנה    ביטן מאיים במרומז: "משרת התחבורה התייאשתי"    גם הפעם התעלמה הוועדה מרכיבים שנגרעו מהרפורמה של רגב
עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות נגד התוכנית שמציעה רשות שוק ההון בתחום הביטוח הסיעודי: "אי אפשר לתת מענה ריק ולהסתובב עם תחושת כזב שלא תימשך יותר ממספר חודשים. לא מדובר בפלסטר, אנו נגד פתרונות של גדיעת איברים חיוניים"    מ"מ ראש רשות שוק ההון: "המטרה המידית כרגע לייצב את התוכניות בקופות החולים. החלופה היא ביטול מוחלט של ביטוח סיעודי של כמעט מחצית מאזרחי ישראל"    יו"ר ועדת הבריאות: "אולי הגיעה העת להקמת ביטוח סיעוד ממלכתי לכלל אזרחי ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il