X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"נחושים להצליח במאבק" [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
נתניהו: 5 חוקים חזקים יהדקו את היכולת להילחם בארגוני הפשיעה
שר האוצר הציג בוועדה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית הצעת מחליטים וסל חקיקה מקיף התוכנית הממשלתית כוללת הקמת צוות מקצועי וממונה מיוחד ולשלב זרועות בין גופי האכיפה ולהחמיר את הענישה הכלכלית

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס (יום ה׳, 7.9.23) את ועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית בישראל, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בדיון הוצגה לראש הממשלה חבילת חקיקה מהירה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, שתאפשר מתן כלים טכנולוגיים ומנהליים למשטרת ישראל, וכן חוקים שיאפשרו את החמרת הענישה הכלכלית והגנה על הציבור מפני ארגוני הפשיעה. רה״מ הנחה להגביר את קצב קידום חוקים אלו, והורה על הקמת צוות שרים מצומצם שיתכנס בהקדם כדי לדון בסוגית שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לשב"כ בעניין השימוש באמצעים טכנולוגיים.
כמו-כן, קיבל נתניהו סקירה על גיבוש מנגנוני הבקרה והפיקוח על העברת כספים ועל מכרזים ברשויות המקומיות ובמכרזי מדינה, וכן על אודות קידום סל חקיקה כלכלי שמטרתו להיאבק בפרוטקשן ובהון השחור.
ראש הממשלה קיבל עידכון על אופן הטיפול באירועי האלימות הקשורים לבחירות ברשויות המקומיות, ועל שיתוף הפעולה בין המשטרה והשב״כ בהקשר זה. נתניהו הנחה להקים צוות מקצועי בראשות הממונה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, שיכין הצעה להחלטה לממשלה, לגיבוש מנגנון בקרה ופיקוח על כספי הרשויות המקומיות.

״אנחנו במלחמה של ממש נגד הפשיעה החמורה במגזר הערבי", אמר נתניהו. "ועדת השרים מקדמת חמישה חוקים חזקים מאוד שיהדקו את היכולת שלנו להילחם בארגוני הפשיעה. מיניתי את רועי כחלון היום כפרויקטור שיעמוד בראש המטה למלחמה בפשיעה במגזר הערבי. אני מודה לשרים על שיתוף הפעולה, יש כאן עבודה משותפת שלא הייתה כדוגמתה. אני מקווה שהחוקים האלה יעברו בשבועות הקרובים ויהיה גם כינוס מיוחד בפגרה כדי לקדם אותם״.
הממונה למלחמה בפשיעה במגזר הערבי רועי כחלון אמר כי ״הטיפול באלימות בחברה הערבית הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שיש היום במדינת ישראל. אזרחי המדינה מתמודדים עם גל פשיעה ואלימות שלא מבחין בין אישה לגבר, צעירה או זקן, אזרח או נבחר ציבור, מועמד או ראש מועצה. מינוי הפרויקטור והקמת צוות המשימה המיוחד בהובלת משרד ראש הממשלה מבקש להעביר מסר חד וברור - מדינת ישראל משקיעה את כל המאמצים הנדרשים לטפל בנושא. כלל השותפים לטיפול באתגר הלאומי משלבים ידיים על-מנת להביא למיגור הטרור הפלילי שמכלה כל חלקה טובה״.

[צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג בוועדה תוכנית סדורה הכוללת מספר מרכיבים שמהווים תוכנית שלובת זרועות (משטרה, שב"כ וגורמי אכיפה נוספים) למאבק בפשיעה בחברה הערבית, בדגש על הפשיעה הכלכלית המניעה את ארגוני הפשיעה.
במסגרת סל החקיקה המקיף שהוצג לשרים, הציע שר האוצר כי תגובש בשיתוף עם משרד המשפטים ושר המשפטים הצעת חוק ייעודית למאבק בפשיעה הכלכלית ובתופעת דמי החסות על-ידי הגדרת פשיעה כלכלית כעבירת סל ייעודית בדומה למנגנון שנקבע בחוק לאיסור הלבנת הון, לצד יצירת כלי אכיפה כלכלית מוגברים שיאפשרו חילוט ותפיסת נכסים בשלבים מוקדמים.
כמו-כן, מוצע מעבר מכלים פליליים לאמצעי ענישה כלכליים, מנהליים ומהירים שיאפשרו הטלת עיצומים כספיים וקנסות ויצירת כלים משפטיים משלימים.

[צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

סל החקיקה המקיף יכלול גם תיקוני חקיקה וצעדים משמעותיים לפגיעה בארגוני הפשיעה ובתעשיית ההון השחור על-ידי הגברת הפיקוח על המכרזים ומאבק בתופעת החשבוניות הפיקטיביות ובמטרה להניח עניבת חנק כלכלית על צווארם של ארגוני הפשיעה.
במסגרת ההצעה להחלטה אותה העלה השר בישיבה, הוצע להסמיך את השר להביא בתוך 60 יום הצעת חוק לאישור הממשלה בנושא ותכלול בתוכה כלים וסמכויות לאכיפה כלכלית אפקטיבית כנגד גורמי פשיעה.
כמו-כן, הוצע להסמיך את שר המשפטים, בהסכמת השר ובאישור ועדת חוקה לקדם תיקון לחוק המידע הפלילי כך שתינתן האפשרות להכניס שיקולים נוספים בהליך זכייה במכרזים.
בין הצעדים הנוספים אותם הציע השר בוועדה כדי לקדם את שיפור הבקרה, השקיפות והמינהל התקין ברשויות המקומיות, הוצע להקים צוות מקצועי בין-משרדי אשר יפעל לגיבוש לתבחינים, לקבלת מידע ולדירוגן של כלל הרשויות המקומיות בישראל על בסיס מידע שיוזן על-ידי דירוג הרשויות במדרג הבא: כלל הרשויות, רשות בבקרה, ורשות בבקרת עומק.
התבחינים לדירוג הרשויות ייקבעו בשים לב לרשימת תבחינים, תוך מתן דגש, בין היתר, לתכלית של מניעת מעורבות של גורמי פשיעה שתשוקף באמצעות מידע מרשויות אכיפת החוק וביסוס סטנדרטים של מנהל תקין ואמות מידה כלכליות. 
ההצעה כוללת מרכיבים נוספים רבים כשתכליתם הברורה היא מאבק חד-משמעי בפשיעה המאורגנת בחברה הערבית.
ראש הממשלה אימץ באופן עקרוני את המתווה והנחה את הפרויקטור המיוחד שמונה על ידו, עו"ד רועי כחלון, לרכז את עמדות משרדי הממשלה השונים ולהגיע להסכמות במספר מחלוקות בתוך שבוע.
סמוטריץ': "היום כולם מבינים כי הצורך להיכנס לעובי הקורה בתקציבי הרשויות ולנהל מאבק כלכלי נגד ארגוני הפשיעה הוא צו השעה לטובת אזרחי ישראל כולם, בדגש על אזרחי ישראל הערבים. הממשלה רתומה כולה להצלחת המאבק הזה. אנחנו נחושים להשיב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל כולם".

תאריך:  07/09/2023   |   עודכן:  07/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: 5 חוקים חזקים יהדקו את היכולת להילחם בארגוני הפשיעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המוסד חושף לראשונה מסמכים בנוגע למלחמת יום הכיפורים משלל מקורות מודיעיניים    ראש המוסד, ברנע: "אל לנו להפריז בתמיכת בני בריתנו בשעת משבר. אל לנו להמעיט בחשיבות האחדות כדי לשרוד. כוחנו באחדותנו הפנימית"    "אל לנו ליפול לקונספציה. צו השעה הוא לענווה מודיעינית וספקנות"
איתמר לוין
ועדת החקירה קראה לשים קץ לסחבת - ופרקליטיו של נתניהו מסרו בשמו שהוא "יקבל את כל ההחלטות הנחוצות, כפוף לייעוץ המשפטי והמקצועי הרלוונטי"
יצחק דנון
תובעת פיצוי של 3.2 מיליון שקל בטענה למפגעי זיהום וריח במשרדים ששכרה בתחנה ואשר לדבריה אף הובילו לפינוי עובדים לטיפול רפואי
איתמר לוין
תנועת חדו"ש: מדובר באפליה לטובה של המגזר החרדי ותעמולת בחירות של ש"ס והחלטות שהתקבלו שלא כדין    מבקשת למנוע חלוקת 400 מיליון שקל לפני החגים
מירב ארד
ח"כ שוסטר: "לראות בעקרון השותפות כעקרון מכונן הרבה לפני שאלת הכדאיות הכלכלית"    נציג רשות התחרות צחי ברקוביץ': מאז 1959, יש פטור חקלאי שכן מאפשר להם להתאגד. הפטור בישראל הוא גורף ובלתי מסויג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il