סל החקיקה המקיף יכלול גם תיקוני חקיקה וצעדים משמעותיים לפגיעה בארגוני הפשיעה ובתעשיית ההון השחור על-ידי הגברת הפיקוח על המכרזים ומאבק בתופעת החשבוניות הפיקטיביות ובמטרה להניח עניבת חנק כלכלית על צווארם של ארגוני הפשיעה.
במסגרת ההצעה להחלטה אותה העלה השר בישיבה, הוצע להסמיך את השר להביא בתוך 60 יום הצעת חוק לאישור ה
ממשלה בנושא ותכלול בתוכה כלים וסמכויות לאכיפה כלכלית אפקטיבית כנגד גורמי פשיעה.
כמו-כן, הוצע להסמיך את שר המשפטים, בהסכמת השר ובאישור ועדת חוקה לקדם תיקון לחוק המידע הפלילי כך שתינתן האפשרות להכניס שיקולים נוספים בהליך זכייה במכרזים.
בין הצעדים הנוספים אותם הציע השר בוועדה כדי לקדם את שיפור הבקרה, השקיפות והמינהל התקין ברשויות המקומיות, הוצע להקים צוות מקצועי בין-משרדי אשר יפעל לגיבוש לתבחינים, לקבלת מידע ולדירוגן של כלל הרשויות המקומיות בישראל על בסיס מידע שיוזן על-ידי דירוג הרשויות במדרג הבא: כלל הרשויות, רשות בבקרה, ורשות בבקרת עומק.
התבחינים לדירוג הרשויות ייקבעו בשים לב לרשימת תבחינים, תוך מתן דגש, בין היתר, לתכלית של מניעת מעורבות של גורמי פשיעה שתשוקף באמצעות מידע מרשויות אכיפת החוק וביסוס סטנדרטים של מנהל תקין ואמות מידה כלכליות.
ההצעה כוללת מרכיבים נוספים רבים כשתכליתם הברורה היא מאבק חד-משמעי בפשיעה המאורגנת בחברה הערבית.
ראש הממשלה אימץ באופן עקרוני את המתווה והנחה את הפרויקטור המיוחד שמונה על ידו, עו"ד רועי כחלון, לרכז את עמדות משרדי הממשלה השונים ולהגיע להסכמות במספר מחלוקות בתוך שבוע.
סמוטריץ': "היום כולם מבינים כי הצורך להיכנס לעובי הקורה בתקציבי הרשויות ולנהל מאבק כלכלי נגד ארגוני הפשיעה הוא צו השעה לטובת אזרחי ישראל כולם, בדגש על אזרחי ישראל הערבים. הממשלה רתומה כולה להצלחת המאבק הזה. אנחנו נחושים להשיב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל כולם".